køb af revolver: MODEL 627 5" 8 SHOT V-COMP ???

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

revolver til terrænskydning og tjenstepistolskydning???

Indlæg af CQB » 2. jul 2011, 00:56

hvilken er den bedste revolver til terrænskydning og tjenstepistolskydning ?
Senest rettet af Refraktorius 4. jul 2011, 08:40, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: tråde sammenlagt

TGA
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 28. jan 2008, 08:05
Interesser: jagt
Geografisk sted: jylland
Been thanked: 16 times

Re: revolver til terrænskydning og tjenstepistolskydning

Indlæg af TGA » 2. jul 2011, 09:00

SMITH & WESSON :eek: :yo: det er den eneste rigtige revolver til de skydninger

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 205 times

Re: revolver til terrænskydning og tjenstepistolskydning

Indlæg af Grendel » 2. jul 2011, 10:31

En 6'' revolver er den bedste til terræn skydning efter min mening og S&W men Colt, Ruger bliver også brugt der. De er så knap så ergomomiske som S&W at skulle udføre en hurtig genladning på når de bruges til Tjenestepistol men det kan da læres .. Til Tjenestepistol mener mange at en kortere model er optimal grundet nemmere skiveskift, her har jeg altid brugt min 6'' men kunne da overveje et skift til en, hvis muligheden opstod.
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: revolver til terrænskydning og tjenstepistolskydning

Indlæg af Fast Fumble » 2. jul 2011, 12:16

Grendel skrev:En 6'' revolver er den bedste til terræn skydning efter min mening og S&W men Colt, Ruger bliver også brugt der. De er så knap så ergomomiske som S&W at skulle udføre en hurtig genladning på når de bruges til Tjenestepistol men det kan da læres .. Til Tjenestepistol mener mange at en kortere model er optimal grundet nemmere skiveskift, her har jeg altid brugt min 6'' men kunne da overveje et skift til en, hvis muligheden opstod.
Jeg bruger en 6" Smith&Wesson til terræn (hvor den lange sigtelinje er en klar fordel) og en 4" Smith%&Wesson til Tjenestepistol, fordi jeg ikke synes den lange sigtelinje er så vigtig på 12,5m, og 4" revolveren er så let og hurtig at håndtere. Skulle jeg nøjes med kun en, ville det blive 6", for den er så meget bedre end 4" til terræn.

Når Colt ikke er god til Tjeneste, er det fordi hurtig genladning er besværlig: Man skal trække i tromleudløseren, hvor man på de felste andre designs skal skubbe, og når det skal gå hurtigt, så er det lettere at skubbe end at trække. Ruger bryder jeg mig ikke så meget om, for til terræn bruger jeg Double Action aftræk, for at have mere tid til at sigte, og Rugers DA aftræk er tung og ujævnt, og ret svært at tune.

Jeg er typen der stensikkert og absolut VIL vælge det bedste værktøj til enhver opgave, men når det er sagt, så er værktøjet højst 10% i skydning, skytten står for de 90%, så hvis du nu har det sådan at du helt vildt helst vil have en Kahr revolver, og synes en Smith er grim, så vælg dne Kahr! SÅ kommer du mest på banen for at træne, og træningen flytter LANGT mere end revolveren kan.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: revolver til terrænskydning og tjenstepistolskydning

Indlæg af CQB » 2. jul 2011, 14:14

jeg har en colt 4 " jeg bruger nu, der skal man godt nok trykke for at åbne tromlen så den er rimelig hurtig at genlade. men jeg spænder altid hanen med tommelfingeren fordi den er meget hård dobbeltaction. så jeg ville gerne ha noget der går lettere dobbeltaction, jeg tror ikke man kan tune den colt king cobra jeg har nu, men er der nogen der ved om man kan vil jeg gerne høre om det

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 205 times

Re: revolver til terrænskydning og tjenstepistolskydning

Indlæg af Grendel » 2. jul 2011, 16:00

Jeg mener da bestemt at man trækker trommeludløseren tilbage på en Colt King Cobra, altså ind imod hånden :???: Tror hellere ikke en Colt er lige så nem at tune som en S&W hvor man med lidt kan gøre meget!
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

JMJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 355
Tilmeldt: 10. sep 2010, 15:50
Interesser: skydevåben
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: revolver til terrænskydning og tjenstepistolskydning

Indlæg af JMJ » 2. jul 2011, 18:47

hej drenge
jeg skyder med en ruger gp 100 6"
jeg lader min venstre tommelfinger hjælpe min aftrækker finger når jeg skyder DA
det giver et roligt og sikkert skud.
mvh jmj

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: revolver til terrænskydning og tjenstepistolskydning

Indlæg af Fast Fumble » 2. jul 2011, 21:08

jmj skrev:jeg lader min venstre tommelfinger hjælpe min aftrækker finger når jeg skyder DA
det giver et roligt og sikkert skud.
Det er præcis det jeg taler om: Den tid din tommelfinger er på hammeren, kan du ikke sigte, for da vil fingeren dække sigtemidlerne - am I right? Du får derfor væsentligt mindre tid til at sigte, end ham ved siden af, som står med en sprød S&W og bare skyder DA.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Re: revolver til terrænskydning og tjenstepistolskydning

Indlæg af Gunslinger » 2. jul 2011, 21:52

Fast Fumble skrev: Jeg er typen der stensikkert og absolut VIL vælge det bedste værktøj til enhver opgave, men når det er sagt, så er værktøjet højst 10% i skydning, skytten står for de 90%, så hvis du nu har det sådan at du helt vildt helst vil have en Kahr revolver, og synes en Smith er grim, så vælg dne Kahr! SÅ kommer du mest på banen for at træne, og træningen flytter LANGT mere end revolveren kan.
:goodpost:
Grendel skrev:Jeg mener da bestemt at man trækker trommeludløseren tilbage på en Colt King Cobra, altså ind imod hånden :???: Tror hellere ikke en Colt er lige så nem at tune som en S&W hvor man med lidt kan gøre meget!
Det er godt nok længe siden jeg har skudt Cobra, men jeg mener også den lades på denne måde.

Sammenlignet med en Smith & Wesson, er der ikke mange DA aftræk, der når det til sokkeholderne! Jo, det sku da lige være Korth, deres aftræk giver ordet smooth en helt ny betydning :shock: . Egentlig kan jeg ikke se, hvorfor man skulle skyde med andet end en Smith & Wesson, altså hvis man skyder DA. Man kommer forbløffende langt med for 100kr fjedre!

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: revolver til terrænskydning og tjenstepistolskydning

Indlæg af CQB » 2. jul 2011, 22:35

Grendel skrev:Jeg mener da bestemt at man trækker trommeludløseren tilbage på en Colt King Cobra, altså ind imod hånden :???: Tror hellere ikke en Colt er lige så nem at tune som en S&W hvor man med lidt kan gøre meget!
ja min fejl den skal ind mod hånden jeg har lige tjekket det :biggrin:

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: revolver til terrænskydning og tjenstepistolskydning

Indlæg af CQB » 2. jul 2011, 22:47

så skal jeg nok til at kikke efter en s w revolver

JMJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 355
Tilmeldt: 10. sep 2010, 15:50
Interesser: skydevåben
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: revolver til terrænskydning og tjenstepistolskydning

Indlæg af JMJ » 2. jul 2011, 22:57

hej drenge .
du misforstår mig fast fumble, jeg skyder med højre hånd med to hånds fatning
og min venster tommelfinger hjælper min højre pegefinger når jeg skyder
på den måde er alt double action skydning blødt som smør, selv en ruger gp 100
mvh jmj.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: revolver til terrænskydning og tjenstepistolskydning

Indlæg af Fast Fumble » 3. jul 2011, 00:53

jmj skrev:du misforstår mig fast fumble, jeg skyder med højre hånd med to hånds fatning
og min venster tommelfinger hjælper min højre pegefinger når jeg skyder
på den måde er alt double action skydning blødt som smør, selv en ruger gp 100
Ja, så misforstår jeg dig!

Kan du beskrive hvordan tommelfingeren hjælper til?
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

JMJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 355
Tilmeldt: 10. sep 2010, 15:50
Interesser: skydevåben
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: revolver til terrænskydning og tjenstepistolskydning

Indlæg af JMJ » 3. jul 2011, 11:27

hej drenge .
fast fumble sådan her gør jeg , tager to hånds fatning som normalt
men krydser ikke mine tommelfingerer på venstre side , jeg retter min venstre tommelfinger ud og lader den trykke på min højre aftrækker finger
på negle siden på den måde bliver aftrækker super blødt og så mærker jeg tydeligt
de to små klik inden skudet går, jeg har ikke set nogen skyde på den måde før,
det kom til mig en dag på skydebanen , har senere vist det til en skyttekammerat
som er glad for måden at skyde DA på .
mvh jmj.

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

køb af revolver: MODEL 627 5" 8 SHOT V-COMP ???

Indlæg af CQB » 3. jul 2011, 20:41

er der nogen der kender den her http://www.topguns.dk/pi/MODEL_627_5_8_ ... 6_270.aspx mon ikke det er en god revolver til tjenstepistolstandardklassen og til terrænskydning ??
Senest rettet af Refraktorius 4. jul 2011, 08:41, rettet i alt 2 gange.
Begrundelse: overskrift justeret til at passe til indhold, sammenlagt med den verserende tråd.

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: køb af revolver

Indlæg af Yamamoto » 3. jul 2011, 21:52

Dejlig skyder, men grundet kompensatoren (som i øvrigt ikke gør ret meget) ryger du over i Fri Revolver klassen til TP og må ikke skyde terræn med den i DDS regi. Der medfølger heldigvis en 'krone-beskytter' man kan sætte på i stedet for kompensatoren, men så vil en 'almindelig' S&W 627 være billigere. Jeg er nu ret glad for min, nu jeg fjernede det almindelige bagsigte og satte en stump rail på til et rødpunktssigte. Jeg er ikke helt færdig med at trimme aftrækket endnu, men det er allerede temmeligt lækkert, så længe jeg husker at bruge bløde fænghætter (for lige nu kan det ikke lide CCI fænghætter, men med Magtech går det bedre).

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: køb af revolver

Indlæg af Fast Fumble » 3. jul 2011, 23:13

Virker kompensatoren overhovedet, hvis man skyder med .38, eller skal man bruge .357 for at den dur?
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: køb af revolver

Indlæg af Yamamoto » 4. jul 2011, 20:18

Fast Fumble skrev:Virker kompensatoren overhovedet, hvis man skyder med .38, eller skal man bruge .357 for at den dur?
Den gør ingenting med min bløde .38 baneladning, en lille smule med min .38 major ladning. Jeg har endnu ikke lavet sammenligningstest med .357 Magnum, men den hopper stadig når man skyder magnum. Har tænkt mig at teste lidt med lettere projektiler og masser af langsomt krudt, f.eks. N105, og se om jeg kan få det til at virke bedre. Ellers må jeg kigge på at (få) lave(t) en ny der er lidt mere radikal.

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: køb af revolver: MODEL 627 5" 8 SHOT V-COMP ???

Indlæg af CQB » 15. jul 2011, 21:14

er der nogen der bruger 6 " revolver til tjenstepistol skydning ?

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: køb af revolver: MODEL 627 5" 8 SHOT V-COMP ???

Indlæg af Yamamoto » 15. jul 2011, 22:02

CQB skrev:er der nogen der bruger 6 " revolver til tjenstepistol skydning ?
Som banekommandør til TP ser jeg masser af 6" S&W (mest 686) i revolverklasserne, en del 5" (mest S&W 627) og et par 4". Jeg har skudt TP med alle 3 pibelængder og finder 4" lige lovlig kort i sigtelinien. At 6" skulle være langsommere at flytte fra skive til skiver har minimal praktisk relevans.

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: køb af revolver: MODEL 627 5" 8 SHOT V-COMP ???

Indlæg af CQB » 15. jul 2011, 22:53

Yamamoto skrev:
CQB skrev:er der nogen der bruger 6 " revolver til tjenstepistol skydning ?
Som banekommandør til TP ser jeg masser af 6" S&W (mest 686) i revolverklasserne, en del 5" (mest S&W 627) og et par 4". Jeg har skudt TP med alle 3 pibelængder og finder 4" lige lovlig kort i sigtelinien. At 6" skulle være langsommere at flytte fra skive til skiver har minimal praktisk relevans.
jeg så bare at topgun skrev at s.w 686 6 " var 12 " lang, og det er så vidt jeg kan regne ud over de 300 mm den må være. men jeg kan så se at andre måler den til under 300 mm, så hvis andre bruger den er det vel ok

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: køb af revolver: MODEL 627 5" 8 SHOT V-COMP ???

Indlæg af Yamamoto » 15. jul 2011, 23:23

CQB skrev:
Yamamoto skrev:
CQB skrev:er der nogen der bruger 6 " revolver til tjenstepistol skydning ?
Som banekommandør til TP ser jeg masser af 6" S&W (mest 686) i revolverklasserne, en del 5" (mest S&W 627) og et par 4". Jeg har skudt TP med alle 3 pibelængder og finder 4" lige lovlig kort i sigtelinien. At 6" skulle være langsommere at flytte fra skive til skiver har minimal praktisk relevans.
jeg så bare at topgun skrev at s.w 686 6 " var 12 " lang, og det er så vidt jeg kan regne ud over de 300 mm den må være. men jeg kan så se at andre måler den til under 300 mm, så hvis andre bruger den er det vel ok
Iflg Hunters House er målene: Smith & Wesson M.686 .357Mag. 6" pibelængde med 6 skuds tromle Pibelængde 15,2 cm. Totallængde 28,3 cm.

Så den holder sig fint under 300 mm

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: køb af revolver: MODEL 627 5" 8 SHOT V-COMP ???

Indlæg af CQB » 1. aug 2011, 17:48

kan man tune sig til et lige så godt dobbeltaction aftræk på en s w 686 som på en af de dyre s w preformance center modeller?? og hvad kan man få aftrækker vægten ned på når man skyder dobbeltaction ??

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: køb af revolver: MODEL 627 5" 8 SHOT V-COMP ???

Indlæg af Yamamoto » 1. aug 2011, 23:04

CQB skrev:kan man tune sig til et lige så godt dobbeltaction aftræk på en s w 686 som på en af de dyre s w preformance center modeller?? og hvad kan man få aftrækker vægten ned på når man skyder dobbeltaction ??
Man kan sagtens tune sig til aftræk som er bedre end hvad S&W Performance Center leverer. Hvor langt ned man kan få aftræksvægten er lidt afhængig af hvilke fænghætter man benytter, men under 2 Kg er absolut muligt selv med købeammo. Vægten er ikke så vigtig som ensartetheden, hvis aftrækket er glat og jævnt betyder vægten mindre (indenfor rimelighedens grænser).

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: køb af revolver: MODEL 627 5" 8 SHOT V-COMP ???

Indlæg af CQB » 2. aug 2011, 18:27

Yamamoto skrev:
CQB skrev:kan man tune sig til et lige så godt dobbeltaction aftræk på en s w 686 som på en af de dyre s w preformance center modeller?? og hvad kan man få aftrækker vægten ned på når man skyder dobbeltaction ??
Man kan sagtens tune sig til aftræk som er bedre end hvad S&W Performance Center leverer. Hvor langt ned man kan få aftræksvægten er lidt afhængig af hvilke fænghætter man benytter, men under 2 Kg er absolut muligt selv med købeammo. Vægten er ikke så vigtig som ensartetheden, hvis aftrækket er glat og jævnt betyder vægten mindre (indenfor rimelighedens grænser).
det jeg egentlig gerne ville vide var om man kan tune en af preformance center modellerne til et bedre og lettere dobbeltaction aftræk end en alm 686??

Besvar