Hjælp
Hvor finder jeg formularen til ansøgning om Indførselstilladelse til Danmark, i den jungle af information på politiets hjemme side?
SSG69
formularen til ansøgning om Indførselstilladelse???
- SSG69
- Gold Member
- Interesser: Militærhistorie og skydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 4 times
formularen til ansøgning om Indførselstilladelse???
Senest rettet af Refraktorius 19. aug 2011, 14:18, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift justeret
Begrundelse: overskrift justeret
Klagt nicht, kämpft!
- Vigilante
- Gold Member
- Interesser: Genladning, langdistance
- Geografisk sted: Odense
- Geografisk sted: Fyn
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 37 times
- SSG69
- Gold Member
Re: Indførselstilladelse
INDFØRSEL FRA ET IKKE EU-LAND:
Ved gennemrejse eller ophold i indtil 3 måneder, kan håndvåben til brug ved deltagelse i jagt, fiskeri og konkurrenceskydning samt ammunition hertil i rimeligt omfang, indføres, besiddes, bæres, anvendes og genudføres uden tilladelse mod afgivelse af deklaration til Told- og skatteregionen.
Side
Betyder det at jeg ikke skal have en indførselstilladelse, men "bare" et tolddokument?
SSG69
Ved gennemrejse eller ophold i indtil 3 måneder, kan håndvåben til brug ved deltagelse i jagt, fiskeri og konkurrenceskydning samt ammunition hertil i rimeligt omfang, indføres, besiddes, bæres, anvendes og genudføres uden tilladelse mod afgivelse af deklaration til Told- og skatteregionen.
Side
Betyder det at jeg ikke skal have en indførselstilladelse, men "bare" et tolddokument?
SSG69
Klagt nicht, kämpft!
- Kar 98
- Platin Member
- Interesser: Samler våben , jagt , Ammo , s
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
Re: formularen til ansøgning om Indførselstilladelse???
Hvad har du fundet ?
Kar 98

Kar 98
Tomme hylstre og fyldte flasker gør mig glad
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
Re: Indførselstilladelse
Ja. Jeg brugte selv denne deklaration når jeg rejste fra Grønland til Danmark og retur med riffel. Det er meget nemmere, du skal ikke spørge nogen på forhånd, du tager den bare med. Jeg går ud fra, at du som lokal politimyndighed selv kan lave den erklæring om, at våbentilladelse ikke er fornøden i Grønland. http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/E5E9A ... 4_0196.pdfSSG69 skrev:INDFØRSEL FRA ET IKKE EU-LAND:
Side
SSG69
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
- SSG69
- Gold Member
Jeg har desvære ikke fundet noget spændende skydejern, det er bare mine egne rifler som jeg gerne vil have med hjem igen.Kar 98 skrev:Hvad har du fundet ?![]()
Kar 98
Mine våben sendes med C-130, før jeg selv kommer hjem, men så er de da i Danmark når jeg ankommer.
Tak for hjælpen
SSG69
Klagt nicht, kämpft!
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
Uups. Det er ikke nok med deklarationen hvis du flytter til Danmark for godt. Så skal du bruge både en indførselstilladelse og en våbentilladelse for hver riffel, og indførselstilladelser for haglgeværer, der derefter skal registreres senest 8 dage efter indførslen. Deklarationen er kun til kortere ophold under tre måneder.
Hilsen Lasse.
- SSG69
- Gold Member
Jeg har allerede våbentilladelse på de pågældende våben i Danmark. Jeg ved jo heller ikke om jeg bliver i Danmark eller tager tilbage til Grønland.
SSG69
SSG69
Klagt nicht, kämpft!
- SSG69
- Gold Member
Jeg har fået en udførselsestilladelse fra politiet i Grønland. Den kom1 time efter at jeg sendte en mail. Det kan man da kalde hurtig service.
Der er nu gået 2 uger siden jeg søgte Nordjylland politi om indførselstilladelse af de samme våben, behørig vedhæftet udførselstilladelsen fra Grønland. Naturligvis sendt fra min adresse her i Grønland.
Nu har min hustru i Danmark modtaget et brev fra SKAT i Ringkøbing med en udførselstilladelse til våben fra Grønland og til Danmark.
Nu er jeg da helt forvirret, hvorfor sender SKAT tilladelser og hvorfor sender de ikke en indførselstilladelse i stedet for en udførselstilladelse, som jeg jo har i forvejen.
MVH
SSG69

Der er nu gået 2 uger siden jeg søgte Nordjylland politi om indførselstilladelse af de samme våben, behørig vedhæftet udførselstilladelsen fra Grønland. Naturligvis sendt fra min adresse her i Grønland.
Nu har min hustru i Danmark modtaget et brev fra SKAT i Ringkøbing med en udførselstilladelse til våben fra Grønland og til Danmark.
Nu er jeg da helt forvirret, hvorfor sender SKAT tilladelser og hvorfor sender de ikke en indførselstilladelse i stedet for en udførselstilladelse, som jeg jo har i forvejen.
MVH
SSG69
Klagt nicht, kämpft!