Transporttilladelse til samlertilladelse?
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: 4300 Holbæk
- Been thanked: 1 time
Transporttilladelse til samlertilladelse?
Efter at have læst forum igennem sidder Jeg stadig med et spørgsmål?
Har samlertilladelse, har haglspreder, ingen bønner i hjemmet, skyder flugtskydning med instruktør, så hertil er alt lovligt men..
Hvad med tranporten til og fra banen?
Starter på jagttegn til feb. så problemet løser sig snart, men findes der en bære/transport tilladelse der vil dække mit problem?
Stig
Har samlertilladelse, har haglspreder, ingen bønner i hjemmet, skyder flugtskydning med instruktør, så hertil er alt lovligt men..
Starter på jagttegn til feb. så problemet løser sig snart, men findes der en bære/transport tilladelse der vil dække mit problem?
Stig
- Corysan
- Silver Member
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
Re: Transporttilladelse til samlertilladelse?
Skal lige have bøjet den i neonSGLaursen skrev:Efter at have læst forum igennem sidder Jeg stadig med et spørgsmål?
Stig

Har du et gevær på samlertilladelse som du bruger til skydning?
Har du et gevær som du bruger til skydning uden at have jagttegn eller en SKV tilladelse?
Jeg har altid vist at vi var de bedste - men at de andre var så ringe havde jeg ikke drømt om...
-
- Bronze Member
Du må gerne skyde med eget gevær på en flugtskydningsbane med en godkendt instruktør.
Alternativt låner man en i foreningen, samtidig med man køber ammo, hvilket er det samme. Du står stadig med et våben i hånden.
Samlertilladelsen er jo til funktionelle glatløbede våben.
Så ja. Har spurgt i foreningen, og her startet de fleste på denne måde.
Men transporten kan være et problem, men er som regel i selskab med jægere under transporten.
Derfor findes der ansøgningsblanket til transport???
Stig
Alternativt låner man en i foreningen, samtidig med man køber ammo, hvilket er det samme. Du står stadig med et våben i hånden.
Samlertilladelsen er jo til funktionelle glatløbede våben.
Så ja. Har spurgt i foreningen, og her startet de fleste på denne måde.
Men transporten kan være et problem, men er som regel i selskab med jægere under transporten.
Derfor findes der ansøgningsblanket til transport???
Stig
- Voere308
- Bronze Member
- Interesser: samlervåben og usabiler
- Geografisk sted: Ringsted
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
ved ikke lige hvorfor du blander samlertilladelse ind i det her, da du ikke må skyde med våben der er registreret på den tilladelse.
mvh Lars
mvh Lars
- Lillelars
- Platin Member
- Interesser: Våben, motorsport, og amikanebiler
- Geografisk sted: Himmerland
- Has thanked: 6 times
Hej
Jeg mener da heller ikke du må skyde med et våben som er på samlertilladelse!!, jeg mener kun der er to måder(for os alm mennesker) jagttegn eller SKV!!
Jeg startede selv flugtskydning med en haglbøsse på SKV, før jeg fik jagttegn!!,

Jeg mener da heller ikke du må skyde med et våben som er på samlertilladelse!!, jeg mener kun der er to måder(for os alm mennesker) jagttegn eller SKV!!
Jeg startede selv flugtskydning med en haglbøsse på SKV, før jeg fik jagttegn!!,
Husk og behandler andre, som du selv ville behandles 

- Lerche
- Platin Member
- Interesser: mad, jagt, skyning
- Geografisk sted: der ude ved rakkerne
her er jeg lidt usikker hvad man må os ikke
men et er jeg helt sikker på er jeg gerne må skyde med en andens mands haglbøsse på samler tilladelse
jeg ved ikke hvis nu jeg selv har en på samler tilladelse om jeg så må
hvis jeg må han os gerne skyde på en skydebane hvis der er en instruktør med
for en uden jagttegn eller SKV kan godt skyde når der en instruktør
men et er jeg helt sikker på er jeg gerne må skyde med en andens mands haglbøsse på samler tilladelse
jeg ved ikke hvis nu jeg selv har en på samler tilladelse om jeg så må
hvis jeg må han os gerne skyde på en skydebane hvis der er en instruktør med
for en uden jagttegn eller SKV kan godt skyde når der en instruktør
Lerche der glæder sig til 16 maj
-
- Bronze Member
Nej det har Jeg godt hørt om tidligere.
På samlertilladelsen står der besidde og eje, ikke bære/anvende. Det er som Jeg læser det lavet for at sikre at man har jagttegn hvis man vil jage.
Nu er flugtskydning ikke jagt, men en sport, og her er det under tilsyn/kontrol af en instruktør.
Forskellen om man medbringer egen bøsse istedet for at låne en i foreningen, er vel egentlig temmelig lille. Samtidig er ens egen som regel tilpasset en selv, modsat en udlån bøsse.
Stig
På samlertilladelsen står der besidde og eje, ikke bære/anvende. Det er som Jeg læser det lavet for at sikre at man har jagttegn hvis man vil jage.
Nu er flugtskydning ikke jagt, men en sport, og her er det under tilsyn/kontrol af en instruktør.
Forskellen om man medbringer egen bøsse istedet for at låne en i foreningen, er vel egentlig temmelig lille. Samtidig er ens egen som regel tilpasset en selv, modsat en udlån bøsse.
Stig
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 969 times
- Kontakt:
Du kan komme grumme galt afsfted. Våben på samlertilladelse må du ikke skyde med. Hverken på jagt eller andre steder.
Hvis du er i en flugtskydningsklub så se dog at få bøssen over på SKV?
/bofh
Hvis du er i en flugtskydningsklub så se dog at få bøssen over på SKV?
/bofh
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
Hanlons razor
-
- Bronze Member
Nej det lyder sådanne, men man må vel gerne have den med hvis en "potentiel køber" med jagttegn gerne vil prøve den inden køb
I foreningen var svaret bare lidt anderledes. Men det gør det jo ikke mere lovligt.
Men problemet er forhåbentlig snart løst med et jagttegn. Så skal bøssen vel registreres som jagt våben eller??
Stig

I foreningen var svaret bare lidt anderledes. Men det gør det jo ikke mere lovligt.
Men problemet er forhåbentlig snart løst med et jagttegn. Så skal bøssen vel registreres som jagt våben eller??
Stig
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 969 times
- Kontakt:
Ja, lige så snart du har den på SKV eller registreret på dit jagttegn, så er der ingen gris på koen mere.
/bofh
/bofh
/bofh
Hanlons razor
Hanlons razor
- Lillelars
- Platin Member
man må IKKE skyde med våben på samletilladelse, og den med at der er en som evt ville købe den på flugtskydnngs banen går bare ikke, så hvorfor løbe den risiko!!!, så hvorfor ikke få den på en SKV...
Der er også noget med forsikringen hvis der sker noget!!, tænk nu hvis haglsprederen springer i luften under affyring, så er der 99.99% sikkert INGEN dækning af evt skader!!..... og jeg ved ikke hvad policen ville sige hvis du bliver stoppet, men ros for du nok ikke!!,og hvis de så evt kan se krudtrester i løbet
....
!!,,,, jeg skal ikke være den store stygge her, men jeg kunne ikke finde på det....
Og selvom en med gyldig jagttegn må IKKE skyde med et våben på samle tilladelse!!.....
Der er også noget med forsikringen hvis der sker noget!!, tænk nu hvis haglsprederen springer i luften under affyring, så er der 99.99% sikkert INGEN dækning af evt skader!!..... og jeg ved ikke hvad policen ville sige hvis du bliver stoppet, men ros for du nok ikke!!,og hvis de så evt kan se krudtrester i løbet

Og selvom en med gyldig jagttegn må IKKE skyde med et våben på samle tilladelse!!.....

- Lillelars
- Platin Member
NEJ!!....SGLaursen skrev:Nej det lyder sådanne, men man må vel gerne have den med hvis en "potentiel køber" med jagttegn gerne vil prøve den inden køb![]()
Stig

-
- Bronze Member
Angående SKV kræver det vist 2 års medlemsskab, ik?
Angående forsikring kan der godt være et problem.
Vedr. prøveskydning af våben som er registreret på samlertilladelse er det da et problem hvis en køber ikke må prøve våbnet.
Man prøver da osse en personbil der er registreret u. moms selvom man ikke er ansat i pågældende firma hvis man vil købe den.
Stig
Vedr. prøveskydning af våben som er registreret på samlertilladelse er det da et problem hvis en køber ikke må prøve våbnet.
Man prøver da osse en personbil der er registreret u. moms selvom man ikke er ansat i pågældende firma hvis man vil købe den.
Stig
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 426 times
- Kontakt:
Nej, de 2 år er kun for pistol/revolver.SGLaursen skrev:Angående SKV kræver det vist 2 års medlemsskab, ik?
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
- Lerche
- Platin Member
hmm jo når jeg har et jagttegn så er der jo ingen der ved og den ikke komme ud af en samlingVoere308 skrev:lerche
du må ikke skyde med våben der er på samlertilladelse.....
mvh Lars
eller kommer en bøsse på samlings tilladelse ikke til at skyde igen
- Lerche
- Platin Member
eller er der en instruktør til stedebofhenator skrev:Ja, lige så snart du har den på SKV eller registreret på dit jagttegn, så er der ingen gris på koen mere.
/bofh
-
- Bronze Member
Mapzter skrev:Nej, de 2 år er kun for pistol/revolver.SGLaursen skrev:Angående SKV kræver det vist 2 års medlemsskab, ik?
ok, giver bedre mening.
Stig
- Schweizertossen
- Gold Member
- Interesser: Historisk riffel skydning WW2
- Geografisk sted: Onsild.st
Der er ikke noget der hedder prøveskydning af samlervåben, da MAN ikke må skyde med samler våben(eller have ammunition til disse), og det er lige meget om det er på bane og med eller uden instruktør.SGLaursen skrev:Angående SKV kræver det vist 2 års medlemsskab, ik?
Stig
Så der er heller ikke noget forsikrings problem med prøveskydning af samlervåben.
-
- Bronze Member
Finn Nielsen skrev:Der er ikke noget der hedder prøveskydning af samlervåben, da MAN ikke må skyde med samler våben(eller have ammunition til disse), og det er lige meget om det er på bane og med eller uden instruktør.SGLaursen skrev:Angående SKV kræver det vist 2 års medlemsskab, ik?
Stig
Så der er heller ikke noget forsikrings problem med prøveskydning af samlervåben.
Næh det ene med det andet...
Får stadig modstridende fortolkninger

Stig
- Schweizertossen
- Gold Member
- Interesser: Historisk riffel skydning WW2
- Geografisk sted: Onsild.st
Når du har et våben og er medlem af en skytteforening,så er det bare at omregistrere haglbøssen og så er alle problemer løstSGLaursen skrev:Finn Nielsen skrev:Der er ikke noget der hedder prøveskydning af samlervåben, da MAN ikke må skyde med samler våben(eller have ammunition til disse), og det er lige meget om det er på bane og med eller uden instruktør.SGLaursen skrev:Angående SKV kræver det vist 2 års medlemsskab, ik?
Stig
Næh det ene med det andet...
Får stadig modstridende fortolkninger.. Det må blive op til Roskilde våbenkontor at klarlægge dette emne på mandag. Men hælder nu mest til NEJ DET MÅ MAN IKKE :shame: .
Stig