Rustblånering af pistolslæde

Beskriv dine tips, tricks og gør-det-selv projekter.
Dette forum er IKKE til at stille spørgsmål om ting du gerne vil gøre, men til at FORTÆLLE OM TING DU HAR LAVET, til glæde og inspiration for andre.
Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Rustblånering af pistolslæde

Indlæg af Longrifle » 11. dec 2011, 11:36

Nu skal det være!! Jeg har gået og samlet tilløb og mod til at rustblånere slæden på min Star 1911 klon.

Den havde en blånering, der var præget af opbevaring op ad et materiale, der havde fjernet en del af farven. Jeg fjernede den oprindelige blånering, hvorefter den fik en tur med Klever koldblånering. MEN som forventet holder sådan en blånering ikke til gentage rensninger med div. væsker og olier.

Slagstift og udtrækker er fjernet, blånering fjernet med rustfjerner, og slæden affedtet, hvorefter den er blevet kogt i base i 30 minutter og rent vand i 30 minutter.

Dernæst et lag salphetersyre-blandig jvf. opskrift her på NVF.

Nu ligger den så lukket inde i en plastickasse fra Pro 7, så jeg slipper for rust på alt mit værktøj pga. dampene.


Mere følger......
Vedhæftede filer
IMG_1253.JPG
IMG_1253.JPG (53.08 KiB) Vist 14242 gange
IMG_1258.JPG
IMG_1258.JPG (65.84 KiB) Vist 14242 gange
IMG_1260.JPG
IMG_1260.JPG (38.08 KiB) Vist 14242 gange
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
HVK
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2387
Tilmeldt: 12. jul 2006, 12:27
Interesser: 2. VK.
Geografisk sted: Østjylland
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 61 times
Been thanked: 79 times

Re: Rustblånering af pistolslæde

Indlæg af HVK » 11. dec 2011, 13:27

Flot - så mangler du kun en 9-10 gange endnu :biggrin:

Jeg har prøvet det - og det er virkelig umuligt at slide rustbrunering af. Til gengæld bliver den sjældent sort - men mere gråblåsort......
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning"
Erwin Rommel

Brugeravatar
Swift
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 322
Tilmeldt: 20. sep 2005, 18:47
Geografisk sted: Den jyske hede
Has thanked: 2 times
Been thanked: 82 times

Re: Rustblånering af pistolslæde

Indlæg af Swift » 11. dec 2011, 15:12

HVK skrev:Flot - så mangler du kun en 9-10 gange endnu :biggrin:

Jeg har prøvet det - og det er virkelig umuligt at slide rustbrunering af. Til gengæld bliver den sjældent sort - men mere gråblåsort......
Tilsæt det sidste kogevand lidt Blåtræ - så bliver bruneringen sort! :blink:

Swift

Brugeravatar
HVK
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2387
Tilmeldt: 12. jul 2006, 12:27
Interesser: 2. VK.
Geografisk sted: Østjylland
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 61 times
Been thanked: 79 times

Re: Rustblånering af pistolslæde

Indlæg af HVK » 11. dec 2011, 15:46

Hvad er blåtræ? Jeg ved at der er nogen der bruger nbarvsværte til phosfateringer...
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning"
Erwin Rommel

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Rustblånering af pistolslæde

Indlæg af Longrifle » 11. dec 2011, 19:29

Så har den fået 8 timer i rustkassen......


Jeg har tidligere rustblåneret div. værktøj, og det bliver knaldsort :biggrin:


Nu er den sat over for natten, og da der kommer til at gå lidt mere end 8 timer, lader jeg dampene gøre arbejdet ved at hælde lidt blåneringsvæske ud i boksen fremfor at påsmøre det slæden.

Jep, der er ingen sammenligning med alm. blånering. Jeg har en hammer, økser og div. svensknøgler, der er rustblåneret. Det ene øksehoved har hængt udenfor i flere måneder uden at ruste (dog i tørvejr under et udhæng, men alligevel...) Jeg har rigtig gode erfaringer med at mætte blåneringen med linolie, når den er færdig. Olien hærder op i stålets porøse overflade og danner et beskyttende lag.
Vedhæftede filer
IMG_1262.JPG
IMG_1262.JPG (48.44 KiB) Vist 14074 gange
IMG_1263.JPG
IMG_1263.JPG (58.62 KiB) Vist 14074 gange
IMG_1264.JPG
IMG_1264.JPG (58.24 KiB) Vist 14074 gange
IMG_1267.JPG
IMG_1267.JPG (70.75 KiB) Vist 14074 gange
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Swift
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 322
Tilmeldt: 20. sep 2005, 18:47
Geografisk sted: Den jyske hede
Has thanked: 2 times
Been thanked: 82 times

Re: Rustblånering af pistolslæde

Indlæg af Swift » 11. dec 2011, 19:59

HVK skrev:Hvad er blåtræ? Jeg ved at der er nogen der bruger nbarvsværte til phosfateringer...
Blåtræ er en plantefarve som kan købes hos: http://www.artemis-plantefarver.dk/farveplanter.htm

Billede

Sy et par spiseskefulde blåtræspåner ind i en lille stofpose og kom den i det sidste hold kogevand.

Swift

Brugeravatar
Lillelars
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1427
Tilmeldt: 10. sep 2008, 22:11
Interesser: Våben, motorsport, og amikanebiler
Geografisk sted: Himmerland
Has thanked: 95 times
Been thanked: 37 times

Re: Rustblånering af pistolslæde

Indlæg af Lillelars » 12. dec 2011, 00:03

Hej :razz: , uha jeg glæder mig til og se procesen af det hele :DancingBanana: .... jeg er ikke rigtig inde i det der brunerings-værk!! :oops:

Men vil det sige at man eks selv kan "brunere" sin hagl-spreder pæn igen(min O/U kunne nemlig godt bruge en ny brunering!!)?!?... og hvis ja, hvad skal jeg så bruge, af både udstyr og matrialer?!?.... og hvad med riffel-gangen inde i en riffel f.eks, skal den "dækkes" af på nogen måde, eller er det ligegyldigt?!?....
Husk og behandler andre, som du selv ville behandles :Hug:

Luftskytten
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 52
Tilmeldt: 12. aug 2011, 21:56
Interesser: skyding natur fluefiskning
Geografisk sted: midtfyn
Has thanked: 1 time

Re: Rustblånering af pistolslæde

Indlæg af Luftskytten » 12. dec 2011, 07:40

Lillelars skrev:Hej :razz: , uha jeg glæder mig til og se procesen af det hele :DancingBanana: .... jeg er ikke rigtig inde i det der brunerings-værk!! :oops:

Men vil det sige at man eks selv kan "brunere" sin hagl-spreder pæn igen(min O/U kunne nemlig godt bruge en ny brunering!!)?!?... og hvis ja, hvad skal jeg så bruge, af både udstyr og matrialer?!?.... og hvad med riffel-gangen inde i en riffel f.eks, skal den "dækkes" af på nogen måde, eller er det ligegyldigt?!?....
vis du har plasen og de ting der skal til for at gøre det så ja det kan du. jeg har ikke det store forstand på en hagl spreder men på en riffel sætter man propper i for det ikke skal ske i løbet og lave skader der inde så kan da kun forstille mig det samme gælder her.
luftskytten.

læreplas søges som værktøjsmager eller finmekaniker med våben som spicale søges

Lupo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 528
Tilmeldt: 13. mar 2004, 16:53
Interesser: Jagt, Hundetræning, Genladning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Rustblånering af pistolslæde

Indlæg af Lupo » 12. dec 2011, 07:51

Hej , uha jeg glæder mig til og se procesen af det hele .... jeg er ikke rigtig inde i det der brunerings-værk!!

Men vil det sige at man eks selv kan "brunere" sin hagl-spreder pæn igen(min O/U kunne nemlig godt bruge en ny brunering!!)?!?... og hvis ja, hvad skal jeg så bruge, af både udstyr og matrialer?!?.... og hvad med riffel-gangen inde i en riffel f.eks, skal den "dækkes" af på nogen måde, eller er det ligegyldigt?!?....
Ja, nemlig ja - det kunne jeg også godt tænke mig at vide - måske vi skulle forsøge sammen, lillelars- vi bor vist ikke så lang fra hinanden :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Mvh.

Lupo
Imod uvidenhed kæmper selv Guderne forgæves....................Lars Bæst:-)

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Rustblånering af pistolslæde

Indlæg af Longrifle » 12. dec 2011, 09:15

http://www.youtube.com/watch?v=VPD3GWqk-yE


Det glæder mig, at han også bruger linolie til den afsluttende behandling :biggrin:

Pt. ligger slæden i boksen igen for 3. gang.

Og min "vidensbank":

http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=39&t=26585
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Rustblånering af pistolslæde

Indlæg af Longrifle » 12. dec 2011, 19:56

Så begynder det at ligne noget.....


I starten tvivler man på, at det virker....på trods af tidligere erfaringer.


Er oppe på 5 omgange nu, og nu er slæden sort i gryden. Når man tager den op efter den besluttede sidste behandling, får den først farven når den bliver mættet med linolie.
Vedhæftede filer
IMG_1278.JPG
IMG_1278.JPG (62.76 KiB) Vist 13822 gange
IMG_1276-2.JPG
IMG_1276-2.JPG (37.71 KiB) Vist 13822 gange
IMG_1296.JPG
IMG_1296.JPG (37.98 KiB) Vist 13822 gange
IMG_1297.JPG
IMG_1297.JPG (38.64 KiB) Vist 13822 gange
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Lillelars
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1427
Tilmeldt: 10. sep 2008, 22:11
Interesser: Våben, motorsport, og amikanebiler
Geografisk sted: Himmerland
Has thanked: 95 times
Been thanked: 37 times

Re: Rustblånering af pistolslæde

Indlæg af Lillelars » 13. dec 2011, 06:32

Uha en super tråd det her :DancingBanana: .... jeg venter spændt på flere billeder :popkorn: :jul:


Kan man også bruge den "metode til en gammel hagl-spreder?!?, her tænker jeg lidt på tin lodningerne, ville det smelte ved det kogende vand?!?...
Og behøves man og proppe enderne af på eks et haglløb?!!...
Husk og behandler andre, som du selv ville behandles :Hug:

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Rustblånering af pistolslæde

Indlæg af Longrifle » 14. dec 2011, 09:24

8 gange igennem møllen.......

Nu er der ved at være dannet en del jernoxid,men giver den nok en 3-4 omgange mere...
Vedhæftede filer
IMG_1314-1.JPG
IMG_1314-1.JPG (62.55 KiB) Vist 13642 gange
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Rustblånering af pistolslæde

Indlæg af Longrifle » 14. dec 2011, 16:51

9. gang var åbenbart lykkens gang.

Rusten blev fjernet med dremel, og da slæden var ensartet sort/grå, er den nu søbet ind i linolie. Om nogle timer aftørrer jeg slæden, og giver overfladen et nyt tyndt lag olie, der kan hærde op i overfalden. I morgen pudser jeg den så med synt. ståluld.


PS: Trucker-nosserne signalerer ikke noget politisk ståsted, men er blot en for-sjov gave fra min søn :biggrin:
Vedhæftede filer
IMG_1318-1.JPG
IMG_1318-1.JPG (97.43 KiB) Vist 13579 gange
IMG_1322.JPG
IMG_1322.JPG (40.33 KiB) Vist 13579 gange
IMG_1328-1.JPG
IMG_1328-1.JPG (40.24 KiB) Vist 13579 gange
IMG_1329.JPG
IMG_1329.JPG (56.94 KiB) Vist 13579 gange
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
HVK
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2387
Tilmeldt: 12. jul 2006, 12:27
Interesser: 2. VK.
Geografisk sted: Østjylland
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 61 times
Been thanked: 79 times

Re: Rustblånering af pistolslæde

Indlæg af HVK » 14. dec 2011, 20:28

Lillelars skrev:Uha en super tråd det her :DancingBanana: .... jeg venter spændt på flere billeder :popkorn: :jul:


Kan man også bruge den "metode til en gammel hagl-spreder?!?, her tænker jeg lidt på tin lodningerne, ville det smelte ved det kogende vand?!?...
Og behøves man og proppe enderne af på eks et haglløb?!!...
Det er netop det man kan :biggrin: For den sædvanlige brunering (blackning) æder tinlod. Men denne proces er helt rigtig - og så er den umulig at slide af. Man plejer at lave fire let koniske propper i hårdttræ og banke dem i. Husk at inspicere løbene for rust hver gang.

Hvis du bruges ståluld skal du huske at købe noget uden olie i... Jeg mener det jeg har en 0000 uden olie...

Du skal så bare have et kar til at koge den i - men det kan være jeg har et til salg (billigt) med gasbrænder indbygget.... Det kan tage en riffel med låsestol.
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning"
Erwin Rommel

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Rustblånering af pistolslæde

Indlæg af Longrifle » 15. dec 2011, 17:44

Så er Star´en samlet. Havde selvfølgelig fået smidt fjederen til udtrækkeren væk, så en ny måtte fremstilles af en Wolf rebound fjeder til en S&W :fun:


Gode erfaringer indhøstet.... Lidt mere polering med dremel lige fra 1. behandling samt tyndere lag blåneringsvæske, da den har fået nogle små rust ar (uden betydning). Blåneringen bliver i sagens natur ikke blank, men mere mat hen ad glasblæst metal, og den nærmest suger olie til sig, hvilket må skyldes en mere åben og porøs overflade af jernoxid.

Overfladen er så vanvittig holdbar i forhold til alm. kogeblånering...Jeg slog stifterne i med en hammer uden et eneste mærke i blåneringen.
Vedhæftede filer
IMG_1334.JPG
IMG_1334.JPG (56.15 KiB) Vist 13440 gange
IMG_1337.JPG
IMG_1337.JPG (56.19 KiB) Vist 13440 gange
IMG_1341.JPG
IMG_1341.JPG (51.99 KiB) Vist 13440 gange
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2370 times

Re: Rustblånering af pistolslæde

Indlæg af Refraktorius » 15. dec 2011, 22:03

Nydeligt!
:numberone:

Jeg ved ikke om det er bruneringsvæsken der har skylden, men jeg synes du lader den opbygge et meget voldsomt rustlag.

De par gange jeg har leget med metoden, har jeg fordelt væsken meget tyndt, kun lige en fugtning af overfladen, og så lagt klingen i en kasse med en våd klud (med vand, ikke bruneringsvæske). Kluden har ikke rørt metallet, den har kun skulle holde luftfugtigheden oppe.
Rustlaget har været meget ensartet, slet ikke boblet op og i mange farver.


Metalfarvningsbogen foreskriver så vidt jeg husker 15 grader som ideel temperatur, formodentligt også for at sænke reaktionshastigheden.

(Men resultatet er stadig skideflot!)
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Rustblånering af pistolslæde

Indlæg af Longrifle » 16. dec 2011, 09:04

Jeg er sikker på, at du har ret!

Næste gang jeg skal blånere noget- fuck, hvad skal jeg nu finde på :biggrin: - bliver det et meget tyndt lag.


Jeg har så observeret, at div. emner tager meget forskelligt imod. Det nemmeste hidtil har været svensknøgler fra Bacho, der blot skulle have en 3-4 behandlinger. Nu er der jo tale om 51 år gammelt "Franko-stål", der virkelig kunne li´ at ruste.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Cordes
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 450
Tilmeldt: 17. jul 2009, 16:17
Interesser: Alt der siger Bang
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Rustblånering af pistolslæde

Indlæg af Cordes » 25. dec 2011, 17:33

Hvor har du fået fat i materialerne til at brunere med? Her tænker jeg kemikalier.
Det er helt klart noget jeg skal i gang med, har en masse stumper som trænger til en omgang
Two hands working can do more than a thousand clasped in prayer - Unknow

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Rustblånering af pistolslæde

Indlæg af Longrifle » 25. dec 2011, 19:31

Syre:


http://www.brygland.dk/salpetersyre-62-1-l.html

Jernklorid kan købes i alle computer-nørd-forretninger. Men jeg har så rigeligt, så send mig en PB. med adresse så skal jeg sende dig noget, hvis du betaler for portoen.

Rustblånering er noget af det mest tilfredsstillende håndværk man kan udføre som amatør bøssemager!! Jeg er ovenud tilfreds med resultatet, der modnes med linolie og let slibning/polering efter nogle dage.


Og glædelig jul til alle!!!!!!
Vedhæftede filer
IMG_1336-001.JPG
IMG_1336-001.JPG (59.5 KiB) Vist 13144 gange
IMG_1345.JPG
IMG_1345.JPG (77.87 KiB) Vist 13144 gange
IMG_1346-001.JPG
IMG_1346-001.JPG (93.42 KiB) Vist 13144 gange
IMG_1347-001.JPG
IMG_1347-001.JPG (97.59 KiB) Vist 13144 gange
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Holmer
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 380
Tilmeldt: 9. nov 2009, 21:54
Interesser: Luftgevær PCP & Fjeder
Geografisk sted: Bornholm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times

Re: Rustblånering af pistolslæde

Indlæg af Holmer » 25. dec 2011, 20:54

tillykke med resultatet :respekt:
den er sku blevet flot
men det plejer det meste fra din hånd jo at blive :razz:

MVH
HOLMER
HW 100 S 4,5
Falcon T50 10-50x60 field target scope

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Rustblånering af pistolslæde

Indlæg af Longrifle » 26. dec 2011, 10:09

Lillelars og Cordes, PB er sendt. I kunne jo deles om en liter syre, da jeg kan se at I begge bor over på den med Tyrkiet landfaste del af riget.

En liter er lidt meget af have stående, hvis man kun skal blånere få stumper. Husk, at sollys nedbryder salpetersyre og blåneringsvæske hen ad vejen, så det skal helst stå mørkt.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2370 times

Re: Rustblånering af pistolslæde

Indlæg af Refraktorius » 26. dec 2011, 21:27

Longrifle skrev:Lillelars og Cordes, PB er sendt. I kunne jo deles om en liter syre, da jeg kan se at I begge bor over på den med Tyrkiet landfaste del af riget.

En liter er lidt meget af have stående, hvis man kun skal blånere få stumper. Husk, at sollys nedbryder salpetersyre og blåneringsvæske hen ad vejen, så det skal helst stå mørkt.
Den proces er temmelig langsom. Hvad der er mere alvorligt er, at plastflasker bliver sprøde med tiden.

Jeg har engang prøvet at stikke fingeren gennem siden på en flaske koncentreret salpetersyre. Den så underlig ud, og jeg tappede på den med fingeren.... der så pludselig var inde i flasken.


Det er væsentligt at opbevare den slags utilgængeligt for børn, et sted hvor eventuelle dampe ikke ødelægger elektronik og værktøj og at huske at bruge beskyttelsesbriller når man arbejder med det.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2370 times

Re: Rustblånering af pistolslæde

Indlæg af Refraktorius » 4. jan 2012, 23:29

jeg blev inspireret og lod det gå ud over en gammeldags hobbykniv (som opvarmning til "noget større").

Den fik 5 gange, og ville have haft godt af 8, men det var kun for sjov.
r1 (Small).jpg
r1 (Small).jpg (69.13 KiB) Vist 12871 gange
r2 (Small).jpg
r2 (Small).jpg (69.63 KiB) Vist 12871 gange
r3 (Small).jpg
r3 (Small).jpg (74.96 KiB) Vist 12871 gange
r4 (Small).jpg
r4 (Small).jpg (36.72 KiB) Vist 12871 gange
r5 (Small).jpg
r5 (Small).jpg (40.13 KiB) Vist 12871 gange
r6 (Small).jpg
r6 (Small).jpg (22.04 KiB) Vist 12871 gange
r7 (Small).jpg
r7 (Small).jpg (14.69 KiB) Vist 12871 gange
.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 513 times

Re: Rustblånering af pistolslæde

Indlæg af TheDarkSide » 5. jan 2012, 00:24

Refraktorius skrev:jeg blev inspireret og lod det gå ud over en gammeldags hobbykniv (som opvarmning til "noget større").
Det ser da nydeligt ud :biggrin:

Besvar