Jeg har hørt mange historier (ikke løjn-historier

Mvh, Frederik
Jeg har ikke selv oplevet gamle glemte våben i div skunke og hølofte,,Men jeg forstår nu godt peter bondemand hvis han fandt en yderst sjælden k98 BCD4 sniperriffel med tilhørende kikkert monteret på,,skulle den smadres af politiet,,det tror jeg ikkLassescout skrev:ingen kan vide om der kommer flere frit lejde perioder.
Jeg mener der er grund til på det kraftigste at advare mod at ligge inde med uregistrerede våben i håb om at kunne lovliggøre dem en gang i fremtiden. Den seneste stramning i den forbindelse er, at visse politikredse heller ikke vil registrere "skunkvåben" fra dødsboer til efterladte, selvom den efterladte opfylder betingelserne for at få tilladelse.
Det er altså fængsel i et år vi spiller om her. Jeg tør slet ikke tænke på, hvad det ville betyde for min tilværelse hvis jeg skulle et år i skyggen. Jeg ville helt sikkert miste mit arbejde, jeg ved ikke om jeg kunne beholde det hus jeg har bygget ( med regelret laderum og indbygget våbenskab). Jeg ville helt sikkert også miste retten til at erhverve jagttegn, så foruden at vinke farvel til job og hus, måtte jeg også leve uden min elskede hobby der mest består af jagt og skydning.
Det ville ganske enkelt smadre min tilværelse hvis jeg havde en US carabin fra besættelsen liggende, og jeg blev snuppet med den, så det har jeg ikke.
Men det er heller ikke nødvendigt. Med jagttegn eller medlemskab af skytteforening eller våbenhistorisk skydning er der en meget bred palet af skydevåben lovligt til rådighed. Du kan eje og skyde med alt fra gamle sortkrudtrevolvere og forladere over pistoler fra kaliber.22 til .44, til hypermoderne præcisionsrifler der kan ramme en grape frugt på 1000 meters afstand. Der er så mange muligheder for at melde dig ind i en forening og dyrke din lidenskab, uanset om den omfatter lerdueskydning, jagt, papirskiver på fantasiafstande eller den tårefrembringende riven i næsen af nylig afbrændt sortkrudt. Og du kan helt lovligt købe de våben du skal bruge til det, også gamle krigsgeværer hvis det er dem der har din interesse.
MIn sjæl, hvad vil du mere ?
Glem nu for fanden den gamle K98 din fætter har liggende ude på høloftet. De blev fremstillet i milioner, og du kan helt lovligt få én magen til for under 1.000 kr. gennem de rette forhandlere, eller private med tilladelse. Det andet der, det er simpelthen ikke risikoen værd.
Og her mener jeg, at svaret slet og ret er "Nej".Ser i nogen fremtid i det, altså at man "nemt" kan registrere gamle våben?