Kan man finde en oversigt over hvad der kræver tilladelse for at kunne importere det?
Jeg har forstået det sådan at det kræver tilladelse at importere et magasin eksempelvis.
Hvordan med et aftræk eller nogle chokes?
Mvh.
Jørgen
Import af våbendele, hvad kræver tilladelse
- CO
- Platin Member
- Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 176 times
Re: Import af våbendele, hvad kræver tilladelse
Fra seneste ændring af bekendtgørelsen»1) Skydevåben samt genstande, der fremtræder som skydevåben og som følge af konstruktionen eller det anvendte materiale kan ombygges hertil,«
»2) dele, der er specielt konstrueret eller modificeret til et skydevåben, og som er væsentlige for anvendelsen af våbnet, herunder aftagelige magasiner, bundstykker, baskyler, løb, låsestole, piber, rammer, slæder og tromler.«
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot
Sportsskytteklubben Mildot
-
- Bronze Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: Midt/Sydsjælland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Det er ikke gjort med en tilladelse.
Du skal også finde en eksportør som er villig til at sende stumperne til dig.
Jeg har selv været i markedet for en choke, men de amerikanske firmaer, jeg ellers har handlet med, vil ikke være med. Formodentlig fordi de forventer en masse bøvl med deres egne myndigheder.
Du skal også finde en eksportør som er villig til at sende stumperne til dig.

Jeg har selv været i markedet for en choke, men de amerikanske firmaer, jeg ellers har handlet med, vil ikke være med. Formodentlig fordi de forventer en masse bøvl med deres egne myndigheder.
-
- Bronze Member
- Geografisk sted: Ballerup
- Been thanked: 1 time
Takker, det var lige hvad jeg havde brug for.
Jeg har overvejet smide det i kufferten, men vil nødig stå som våbensmugler i Kastrup...
Alternativet import fra UK
MVH
Jørgen
Jeg har overvejet smide det i kufferten, men vil nødig stå som våbensmugler i Kastrup...
Alternativet import fra UK
MVH
Jørgen
- ARD
- Silver Member
- Geografisk sted: København
- Been thanked: 7 times
Jeg har importeret magasiner og andet til et våben som jeg havde tilladelse til...
1) Du går ned på politistationen og udfylder en formular (du skal have adresse og navn på sælger i udlandet).
2) Venter til den kommer tilbage med en godkendelse.
3) Importerer ved hjælp af postvæsenet.
(nu var det magasin jeg fik defekt, så om igen 1) ansøgning om eksporttilladelse, 2) vente og 3) sende med posten)
Mvh. Alex
Ps. Det er gratis.
1) Du går ned på politistationen og udfylder en formular (du skal have adresse og navn på sælger i udlandet).
2) Venter til den kommer tilbage med en godkendelse.
3) Importerer ved hjælp af postvæsenet.
(nu var det magasin jeg fik defekt, så om igen 1) ansøgning om eksporttilladelse, 2) vente og 3) sende med posten)
Mvh. Alex
Ps. Det er gratis.
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 257 times
med "Pest Danmarks" holdning til våben og våbendele, selv de ikke tilladelseskrævende vil jeg anbefale at du benytter anden transportør, hvis det skal sendes. Det er mere held end noget andet, hvis dele deklareret som våbendele slipper gennem "pestens" importafdeling.ARD skrev: 3) Importerer ved hjælp af postvæsenet.
men når du skal have det i kufferten, så skulle der ikke blive problemer

Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
- ChiefOne
- Bronze Member
- Interesser: Alt der kan sige bang
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 44 times
- Kontakt:
En importtilladelse er gratis i DK, men exporttilladelsen fra Tyskland koster gebyr til de tyske myndigheder.
Våbendele handles frit i Tyskland, medmindre vi taler om piber, slæder og låse/bundstykker.
Hvis du køber en reservedel, som frit kan omsættes i Tyskland, så er de fleste villige til at sende den direkte til dig. Hvis du har tilladelse til det pågældende våben, så er delen lovlig i DK, når du står med delen i hånden. Under rejsen til DK, skal din importtilladelse ligge i pakken, hvis det skal være lovligt.
Med hensyn til post-danmark, så rager det ikke dem, hvad der er i pakken, så længe det er indenfor EU.
Den våbenforsendelse, som post-danmark normalt har nægtet er det, som vi kunne tidligere, nemlig at klistre en adresseseddel direkte på kanonen.
Våbendele handles frit i Tyskland, medmindre vi taler om piber, slæder og låse/bundstykker.
Hvis du køber en reservedel, som frit kan omsættes i Tyskland, så er de fleste villige til at sende den direkte til dig. Hvis du har tilladelse til det pågældende våben, så er delen lovlig i DK, når du står med delen i hånden. Under rejsen til DK, skal din importtilladelse ligge i pakken, hvis det skal være lovligt.
Med hensyn til post-danmark, så rager det ikke dem, hvad der er i pakken, så længe det er indenfor EU.
Den våbenforsendelse, som post-danmark normalt har nægtet er det, som vi kunne tidligere, nemlig at klistre en adresseseddel direkte på kanonen.
- Oscar123
- This member is
- Interesser: Ildvåben og ildvand
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 342 times
- Been thanked: 400 times
Well, Hans, du har desværre ikke ret.Hans Rytter skrev:..Med hensyn til post-danmark, så rager det ikke dem, hvad der er i pakken, så længe det er indenfor EU...
Stort set alle medlemslande i FN har tiltrådt Universal Postal Union (UPU). Denne organisation har fastsat meget restriktive regler for hvad der må sendes med landenes officielle postvæsener. Listen over ”problematiske” varegrupper kan læses her: http://www.upu.int/en/activities/custom ... icles.html
Problemet med import af våbendele rammer især ved import fra lande udenfor EU. Al import fra disse lande skal klareres aht. importafgift – og i Danmark er det Post Danmark, der løser denne opgave på vegne af Skat. Herved opdager de så de ”problematiske” forsendelser – og oftest ryger disse retur til afsender uden at modtageren får besked. Det er i den forbindelse fuldstændig ligegyldigt om man så har juridiske tilladelser og lign. i orden. Det er det faktum, at man har fået sendt varer fra UPU's ”forbudte liste” med postvæsenerne, der gør at varen sendes retur.
I princippet gælder det samme UPU regelsæt ved forsendelser indenfor EU. Men her slipper varerne oftest igennem uden problemer. Det skyldes, at varer der sendes internt i EU i hovedsagen ikke skal pålægges yderligere afgifter end de allerede er blevet det i afsenderlandet – og derfor bliver disse varer normalt ikke kontrolleret ved ankomst til Danmark. Men hvis man er uheldig og ens postforsendelse af våbendele bliver udtaget til en stikprøvekontrol så rammer det samme urimelige regelsæt også her.
De fleste af os her på NVF er nok enige om at dette er en helt urimelig situation. Men, det er så et eksempel på de ting man ikke nødvendigvis behøver at forstå - men blot skal lære udenad.

Rådet til alle der importerer våbendele – uanset hvor de sendes fra – er derfor at benytte private selskaber som f.eks. FedEx, UPS, TNT, GLS eller andre til at stå for den fysiske transport af varen.

Oscar123
On scene - but unseen