Husk medlemskort til skytteforeningen med på flyveturen..!
-
- Newbie
- Interesser: Våbenteknik i almindelighed
- Geografisk sted: Roskilde
Husk medlemskort til skytteforeningen med på flyveturen..!
Jeg har i dag, på vej hjem fra Hamburg med SAS, prøvet noget nyt.
Ved sikkerhedskontrollen blev jeg taget ud til en stikprøvekontrol. Dette indebar en tur med i "aflukke". Her blev min laptop åbnet og tastaturet aftørret med en speciel lille ting, som efterfølgende blev sat ned i en dims på størrelse med en kopimaskine.
Resultatet af denne test medførte et lille forhør om sammenhængen mellem det faktum at min computer viste tegn på våbenbrug og jeg gerne ville flyve til Danmark.
Jeg forklarede at jeg sidste weekend havde været på skydebanen og bruge 300 stykker 9mm.
Det ville de så godt have dokumentation for.............Og jeg har ikke noget medlemsbevis!!
Det der reddede mig var at opstartsbilledet på min laptop er en Dillon 1050. Og en meget lang forklaring og hvad det var for en forening jeg var medlem af...osv...osv.
Det havde her været rart at kunde oversætte " Skytteklubben Krudtuglen" til tysk.
Så husk medlemsbeviset når i skal ud og flyve.
Morten
Ved sikkerhedskontrollen blev jeg taget ud til en stikprøvekontrol. Dette indebar en tur med i "aflukke". Her blev min laptop åbnet og tastaturet aftørret med en speciel lille ting, som efterfølgende blev sat ned i en dims på størrelse med en kopimaskine.
Resultatet af denne test medførte et lille forhør om sammenhængen mellem det faktum at min computer viste tegn på våbenbrug og jeg gerne ville flyve til Danmark.
Jeg forklarede at jeg sidste weekend havde været på skydebanen og bruge 300 stykker 9mm.
Det ville de så godt have dokumentation for.............Og jeg har ikke noget medlemsbevis!!
Det der reddede mig var at opstartsbilledet på min laptop er en Dillon 1050. Og en meget lang forklaring og hvad det var for en forening jeg var medlem af...osv...osv.
Det havde her været rart at kunde oversætte " Skytteklubben Krudtuglen" til tysk.
Så husk medlemsbeviset når i skal ud og flyve.
Morten
Senest rettet af Castle 12. mar 2012, 18:03, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift Justeret
Begrundelse: Overskrift Justeret
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Re: Medlemskort til skytteforeningen med på flyveturen....

Og det bliver endnu bedre hvis man har været ude og sprænge et eller andet i embeds medfør.
Der vil være rester af eksplosivstof på en længe efter, selv efter bad, tøjskift osv.
Så det vil også være en god ide at have militært ID eller lignende med der kan forklare at man har deltaget i den form for festlighed.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
- Great Dane
- Platin Member
- Interesser: Skydejern generelt
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 35 times
Refraktorius skrev:![]()
Og det bliver endnu bedre hvis man har været ude og sprænge et eller andet i embeds medfør.
Der vil være rester af eksplosivstof på en længe efter, selv efter bad, tøjskift osv.
Så det vil også være en god ide at have militært ID eller lignende med der kan forklare at man har deltaget i den form for festlighed.
Betyder det så, at vi rockere skal have vesten med rygmærket på som dokumentation, samt lave en lille video på telefonen når vi affyrer en panserværnsraket ved en lille fest, bare så vi kan forklare os i lufthavnen

Mht til Mortens historie....Det er endnu et tiltag der får mig til at forbande 11/9 og den lille grimme talibabser med skægget. Det er jo en fantastisk massehysterisk situation vi er havnet i, bare pga. nogle tusinde mennesker er blevet dræbt af terror. Jeg tror der bliver dræbt flere mennesker årligt i den vestlige verden grundet spritkørsel, end antallet der røg 11/9.
Mvh Great Dane
- Mausertossen
- Platin Member
- Interesser: skydevåben
- Geografisk sted: Bagsværd
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 13 times
Det sjove er at man behøver ikke nogen som helst form for dokumentation for enten lovlig våbenbrug, genladningsvirksomhed eller erhvervsmæssig sprængningsarbejde. De maskiner leverer så mange falske positive at det er uhyggeligt...
De tyske myndigheder kender ikke et SKV-kort, en genladningstilladelse* eller et erhvervs-sprængnings-kursus-bevis (eller hvad det nu hedder).
Det sjoveste er dog at blive taget til side fordi man har en NVF-trøje på i Heathrow terminal 5. De flade rifler man har på ryggen kunne jo skræmme nogen...
Bruce Schneier har ramt sagen på kornet (morsomhed tilsigtet) ved at finde på udtrykket "security theater" -sikkerhedsteater: virkningsløst, dyrt og kun beregnet til genere almindelige folk og gøre myndighederne skyldfrie.
Næste gang tag toget: bedre plads, bedre mad og ingen "sikkerhedstjek".
Søren
*De skal have et "Pulverschein" -en krudttilladelse for at købe og bruge krudt.
De tyske myndigheder kender ikke et SKV-kort, en genladningstilladelse* eller et erhvervs-sprængnings-kursus-bevis (eller hvad det nu hedder).
Det sjoveste er dog at blive taget til side fordi man har en NVF-trøje på i Heathrow terminal 5. De flade rifler man har på ryggen kunne jo skræmme nogen...

Bruce Schneier har ramt sagen på kornet (morsomhed tilsigtet) ved at finde på udtrykket "security theater" -sikkerhedsteater: virkningsløst, dyrt og kun beregnet til genere almindelige folk og gøre myndighederne skyldfrie.
Næste gang tag toget: bedre plads, bedre mad og ingen "sikkerhedstjek".
Søren
*De skal have et "Pulverschein" -en krudttilladelse for at købe og bruge krudt.
And the Lord said, “Let there be crackpots.”
And there were crackpots.
And there were crackpots.
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 292 times
Et dansk pas burde være nok.
Men generelt syntes jeg ikke at man har medlems beviser/kort i skytteforeningerne, udover os med IPSC licens.
Men generelt syntes jeg ikke at man har medlems beviser/kort i skytteforeningerne, udover os med IPSC licens.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 947 times
- Kontakt:
Næh, men hvis du har våbenpåtegning, er denne kun gyldig, hvis du samtidig kan fremvise kvittering for medlemsskab af en skytteforening, så hvis du bærer din våbenpåtegning på dig (udover når du har våben med), så SKAL du også have kvitteringen med. Så de to ting kan jo lige så godt have fast plads i tegnebogen, og så kan du dokumentere at du har adgang til krudt og kugler, også på fly-rejsen.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Gold Member
- Interesser: Skydning med krudtvåben
- Geografisk sted: Jylland øst
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Jeg har prøvet samme proces med sprængstoftesten på vej hjem til DK med mellemlanding i München. Min transistorradio bestod testen.
Men en anden gang blev jeg stoppet i Billund lufthavn fordi jeg havde et klistermærke fra "Guns&Ammo" på kufferten: Security mente at mærket udsendte signaler om at jeg var bevæbnet, hvilket jeg selvfølgelig ikke var.
Jeg sagde at han gerne måtte få klistermærket, men det ville han ikke. I stedet hentede han en rulle gaffatape og dækkede mærket med det.
Jeg sagde til ham at HVIS jeg havde til hensigt at kapre et fly så rekalmerede jeg nok ikke for "Guns&Ammo" uden på kufferten, men han insisterede på at tildække mærket, hvilket han fik lov til.
Jeg har beholdt gaffatapen på som et minde om sikkerhedsniveauet i Billund Airport.
Men en anden gang blev jeg stoppet i Billund lufthavn fordi jeg havde et klistermærke fra "Guns&Ammo" på kufferten: Security mente at mærket udsendte signaler om at jeg var bevæbnet, hvilket jeg selvfølgelig ikke var.
Jeg sagde at han gerne måtte få klistermærket, men det ville han ikke. I stedet hentede han en rulle gaffatape og dækkede mærket med det.
Jeg sagde til ham at HVIS jeg havde til hensigt at kapre et fly så rekalmerede jeg nok ikke for "Guns&Ammo" uden på kufferten, men han insisterede på at tildække mærket, hvilket han fik lov til.
Jeg har beholdt gaffatapen på som et minde om sikkerhedsniveauet i Billund Airport.
--
mvh.
en Predator
mvh.
en Predator
-
- Gold Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: Nordfyn
- Has thanked: 322 times
- Been thanked: 40 times
man kan spørge sig selv, om hvor latterlige tingene kan blive.
det er jo ikke andet end teater.
MVH søren
det er jo ikke andet end teater.
MVH søren
en våbentilladelse til feks pistol ka man ikke ikke få med meindre man bla. er medlem af en skytteforening. derfor burde det væe nok at kunne fremvise tilladelsen. alt andet er hysterisk og ubegrundet.
mvh
Søren
mvh
Søren
- japh
- Platin Member
- Interesser: Pistolskydning, IPSC et al
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Prøv lige at læse vilkårene på bagsiden af dit SKV plastikkortShed skrev:derfor burde det væe nok at kunne fremvise tilladelsen. alt andet er hysterisk og ubegrundet.

-jens
Kan ikke lade være med at grine lidt når jeg læser dette.
For ca 5 år siden havde jeg et praktik ophold i Skotland hvor jeg bla havde mine våben med. i københavn blev jeg på udrejsen kontroleret i alle papirer osv. incl de Skotske papir. I Skotland Gad de en ikke engang se mit PAS da jeg rejste ind.... Da jeg så skulle hjem igen og skulle tjekke ind havde jeg så belært af turen i KBH så forventet og gjort klar til at jeg skulle hele turen igennem igen med kontrol og syn af våben og numre og jeg skal gi jer skal jeg....
Men Næhhh i skranken forklarede jeg oven i købet den venlige dame at jeg Rejste med våben og ammo i bagagen, Men det var ikke vigtigt.. de ville hverken se mine skotske papir eller tilladelser eller om det virkelig var våben der var i kufferten... Vel hjemme i DK gennem tolden og hjem på addressen igen stadig med våben under armen....
Største kontrol var i KBH ved udrejse... Ikke engang ved indrejse i Schengen eller noget andet blev skidtet kontroleret....
Jeg ser åbenbart ikke farlig nok ud....

For ca 5 år siden havde jeg et praktik ophold i Skotland hvor jeg bla havde mine våben med. i københavn blev jeg på udrejsen kontroleret i alle papirer osv. incl de Skotske papir. I Skotland Gad de en ikke engang se mit PAS da jeg rejste ind.... Da jeg så skulle hjem igen og skulle tjekke ind havde jeg så belært af turen i KBH så forventet og gjort klar til at jeg skulle hele turen igennem igen med kontrol og syn af våben og numre og jeg skal gi jer skal jeg....
Men Næhhh i skranken forklarede jeg oven i købet den venlige dame at jeg Rejste med våben og ammo i bagagen, Men det var ikke vigtigt.. de ville hverken se mine skotske papir eller tilladelser eller om det virkelig var våben der var i kufferten... Vel hjemme i DK gennem tolden og hjem på addressen igen stadig med våben under armen....
Største kontrol var i KBH ved udrejse... Ikke engang ved indrejse i Schengen eller noget andet blev skidtet kontroleret....
Jeg ser åbenbart ikke farlig nok ud....

- Longrifle
- Platin Member
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: Region Hovedstaden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 27 times
Næste gang jeg skal ud og flyve, tager jeg NVF t-shirt på.....
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.
- Caspian1911
- Moderator
- Interesser: IPSC, gamle danske våben
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 210 times
- Been thanked: 196 times
Jeg skal til Sydafrika med arbejdet i næste uge, NVF-poloen må være den ultimative rejseuniformLongrifle skrev:Næste gang jeg skal ud og flyve, tager jeg NVF t-shirt på.....

Hvor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!
- Yamamoto
- Platin Member
- Geografisk sted: København
- Been thanked: 1 time
Re: Husk medlemskort til skytteforeningen med på flyveturen.
Sidst at jeg var ude at flyve med overtøj brugt på skydebanen havde jeg af sikkerhedsmæssige årsager også både våbenpåtegning og RO kort med. Godt at jeg tømte alle lommer hjemmefra, der dukkede bl.a. et par patroner op fra lommernes dyb, de havde nok kunne gøre sikkerhedschecket lidt for spændene hvis de var blevet fundet der.
Der er i øvrigt skruet godt op for følsomheden på metaldetektoren, mit dykkerur var nok til at trigge en nærmere kontrol i Gatwick og det er endda med plastikrem.
Der er i øvrigt skruet godt op for følsomheden på metaldetektoren, mit dykkerur var nok til at trigge en nærmere kontrol i Gatwick og det er endda med plastikrem.
- Longrifle
- Platin Member
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: Region Hovedstaden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 27 times
Re: Husk medlemskort til skytteforeningen med på flyveturen.
Nu arbejder jeg pt. i Københavns Lufthavn, og det er sgu´ nogle pudsige ting, som folk har glemt i tasker og lommer.
For slet ikke at tale om det de forsøger at importere fra USA og Kina, og som vi afhenter i toldcentret....
MEN som Frank Hvam sagde: Kunne de dog ikke lave særlige flyvninger for os som ikke er hysteriske
For slet ikke at tale om det de forsøger at importere fra USA og Kina, og som vi afhenter i toldcentret....
MEN som Frank Hvam sagde: Kunne de dog ikke lave særlige flyvninger for os som ikke er hysteriske

Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.