Politiets hjemmelavede lovgivning om militær ammunition

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Mausertossen
Platin Member
Platin Member
Interesser: skydevåben
Geografisk sted: Bagsværd
Has thanked: 28 times
Been thanked: 13 times

Politiets hjemmelavede lovgivning om militær ammunition

Indlæg af Mausertossen » 19. mar 2012, 19:33

Fra Skytten:
- Ammunitionen købt af militæret – fx overskydende LOT-numre - skal svare til de kalibre, som foreningen er godkendt til. Og man skal have dokumentationen i orden.
Hvordan kan man vide at politiet, med tilbagevirkende kraft tilsyneladende, forlanger kvittering for indkøbt militær ammunition? Hæren har sgu aldrig ført regnskab med hvilke lots der solgt.
Skal jeg også vise kvittering for indkøbt .303 eller karabinammo fra krigens tid eller er det pludselig skunk-ammo og vil blive kasseret? Skal de 146 grain Hirtenberger NATO-projektiler i 7,62mm man kan få i poser af 500 deklareres også? Hvad med de genladte 9mm hylstre fra Dysekanon-trænings-ammo som er solgt fra små europæiske genladere til især IPSC-skytter? -Den lyseblå farve omkring fænghætten er jo afslørende -Konfiskeret!
Og til sidst: Hvad med det blødnæsede 7,62 som AMA solgte fra med nye etiketter da POLITIET ikke længere ville ha' det????
Hvis DDS mente det alvorligt tog de en halvsides annonce ud i de tre store dagblade og beskrev det lovmæssige svineri vi bliver udsat for i disse dage. Og forlangte at blive behandlet på lige fod med andre lovlydige borgere.
Men lur mig om de ikke bare dukker sig og siger undskyld.
Søren -godt sur i skralden
And the Lord said, “Let there be crackpots.”
And there were crackpots.

Brugeravatar
Froe
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydning generelt - Jagt
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 44 times
Been thanked: 26 times

Re: Politiets hjemmelavede lovgivning om militær ammunition

Indlæg af Froe » 19. mar 2012, 19:38

Ja.. Jeg er ikke længere bange for direkte at påstå at vi er udsat for chikane :mad:

At den ikke holder i byretten med omvendt bevisførelse. Det ved Politiet ganske givet godt.
Det er blot endnu en billig tilsvining af os som gruppe (våbenejere).
Dixi !

Brugeravatar
Mausertossen
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Mausertossen » 19. mar 2012, 19:42

Kunne være man skulle nævne det under eventuelt på torsdag... :argue:
Søren

5317
Gold Member
Gold Member
Interesser: skydning, genladning
Geografisk sted: Jylland-nordvest
Been thanked: 8 times

Indlæg af 5317 » 19. mar 2012, 21:03

Mausertossen skrev:Fra Skytten:
- Ammunitionen købt af militæret – fx overskydende LOT-numre - skal svare til de kalibre, som foreningen er godkendt til. Og man skal have dokumentationen i orden.
Hvordan kan man vide at politiet, med tilbagevirkende kraft tilsyneladende, forlanger kvittering for indkøbt militær ammunition? Hæren har sgu aldrig ført regnskab med hvilke lots der solgt.
Skal jeg også vise kvittering for indkøbt .303 eller karabinammo fra krigens tid eller er det pludselig skunk-ammo og vil blive kasseret? Skal de 146 grain Hirtenberger NATO-projektiler i 7,62mm man kan få i poser af 500 deklareres også? Hvad med de genladte 9mm hylstre fra Dysekanon-trænings-ammo som er solgt fra små europæiske genladere til især IPSC-skytter? -Den lyseblå farve omkring fænghætten er jo afslørende -Konfiskeret!
Og til sidst: Hvad med det blødnæsede 7,62 som AMA solgte fra med nye etiketter da POLITIET ikke længere ville ha' det????
Hvis DDS mente det alvorligt tog de en halvsides annonce ud i de tre store dagblade og beskrev det lovmæssige svineri vi bliver udsat for i disse dage. Og forlangte at blive behandlet på lige fod med andre lovlydige borgere.
Men lur mig om de ikke bare dukker sig og siger undskyld.
Søren -godt sur i skralden

GISP!!

jeg har en gammel plastæske med goe' gamle diabolohagl indkøbt i en forlængst lukket brugsforening,
jeg står sikkert til 6000 års fængsel da jeg ikke har nogen bon på dette køb.

Det kunne være rart at få at vide hvad det er politiet har gang i.
Man skal ikke skyde bjørnen før skindet er solgt

Brugeravatar
Froe
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Froe » 20. mar 2012, 01:27

Er der nogen der kender denne Jan Poulsen, som er konsulent ved Østjyllands Politi, og udtaler sig om køb af militær ammunition?
Han popper op rundt omkring, og ikke kun for negative udtalelser og handlinger.
B.la. har han været inde over banegodkendelser til nye kalibre, og været positivt medvirkende til at vikinge/middelalder sværd er undtaget i våbenloven. (Rekvisit til teaterbrug).

Men basal kendskab til retssikkerhed omkring hvem der løfter bevisbyrden i et demokrati - Der fejler han åbentbart stort.
Er han presset oppefra for at skabe problemer, hvor ingen findes? Gid man kunne få et klart svar fra politiet om hvad der dog foregår for tiden.
Dixi !

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 384 times
Been thanked: 290 times

Indlæg af Slettes3 » 20. mar 2012, 08:14

Det må være regnskabsloven der gælder her. Alt papir over 4 år er ikke længere aktuelt.

Brugeravatar
JRH006
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Hvetbo Herred
Has thanked: 1 time

Indlæg af JRH006 » 20. mar 2012, 10:21

mht til bilag og regnskaber skal de gemmes i fem år, måske kun 4 i farum.

mvh, jesper

Brugeravatar
Lasse68
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Interesser: Girls, guns and rock'n roll
Geografisk sted: Kjøwenhavns Vestegn
Has thanked: 35 times
Been thanked: 59 times

Indlæg af Lasse68 » 20. mar 2012, 11:56

JRH006 skrev:mht til bilag og regnskaber skal de gemmes i fem år, måske kun 4 i farum.

mvh, jesper
I Farum er det eneste krav at det gemmes så det aldrig kan findes igen :biggrin:
Lasse
GV M/95 - AP COMP M2
Parker Hale 30.06 Bauer 2.5-10 x 50
Hatsan Marine Guard 12/76
AYA S/S 12/70
Remington 67 12/70
Dumoulin16/65
SPS Plus 9x19

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 211 times
Been thanked: 196 times

Indlæg af Caspian1911 » 20. mar 2012, 13:24

Froe skrev:Er der nogen der kender denne Jan Poulsen, som er konsulent ved Østjyllands Politi, og udtaler sig om køb af militær ammunition?
Han popper op rundt omkring, og ikke kun for negative udtalelser og handlinger.
B.la. har han været inde over banegodkendelser til nye kalibre, og været positivt medvirkende til at vikinge/middelalder sværd er undtaget i våbenloven. (Rekvisit til teaterbrug).

Men basal kendskab til retssikkerhed omkring hvem der løfter bevisbyrden i et demokrati - Der fejler han åbentbart stort.
Er han presset oppefra for at skabe problemer, hvor ingen findes? Gid man kunne få et klart svar fra politiet om hvad der dog foregår for tiden.
Sagen fra politiaktionen på Sjælland, der danner baggrund for bekymringen, handler netop om ulovlig anskaffelse af militær ammunition. Her manglede dokumentationen for, at det er lovligt købt, så det er vigtigt at få en kvittering eller faktura, når man handler militær ammunition.

- En våbenhandler skal til enhver tid kunne dokumentere med faktura, hvem vedkommende køber af og sælger til. Og skytteforeningen skal bruge en kopi af fakturaen til deres regnskab, slår Jan Poulsen fast.
Venligst læg mærke til, at det kun er foreninger og våbenhandlere, der skal gemme fakturaer. Der står intet om, at den enkete skytte skal gemme kvitteringer.
Hvorfor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 329 times
Been thanked: 949 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 20. mar 2012, 13:53

Caspian1911 skrev:Venligst læg mærke til, at det kun er foreninger og våbenhandlere, der skal gemme fakturaer. Der står intet om, at den enkete skytte skal gemme kvitteringer.
Ligeledes er der ingen krav om at foreninger skal gemme kvitteringer i mere end 5 år (regnskabsloven). Er ammunitionen erhvervet for mere end 5 år siden, kan skytteforeningen ikke klandres at have mistet kvitteringerne.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 211 times
Been thanked: 196 times

Indlæg af Caspian1911 » 20. mar 2012, 14:42

Fast Fumble skrev:
Caspian1911 skrev:Venligst læg mærke til, at det kun er foreninger og våbenhandlere, der skal gemme fakturaer. Der står intet om, at den enkete skytte skal gemme kvitteringer.
Ligeledes er der ingen krav om at foreninger skal gemme kvitteringer i mere end 5 år (regnskabsloven). Er ammunitionen erhvervet for mere end 5 år siden, kan skytteforeningen ikke klandres at have mistet kvitteringerne.
Det er fuldstændig rigtigt :razz:

Jeg er da lige kommet i tanke om, at jeg har noget 9 mm AMA liggende derhjemme. Købt i Hunters House for nok 15 år siden. Gad vide om jeg kan blive beskyldt for tyveri, hæleri eller ulovlig opbevaring af militærets ammo, nu jeg ingen kvittering har mere :alcohol:

Jeg er sikker på jeg ikke kan blive dømt, for politiet skal bevise, jeg er kommet til det på ulovlig vis, og det er jeg jo ikke.
Hvorfor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 595 times
Been thanked: 601 times
Kontakt:

Indlæg af Lycon » 20. mar 2012, 18:07

Froe skrev:Men basal kendskab til retssikkerhed omkring hvem der løfter bevisbyrden i et demokrati - Der fejler han åbentbart stort.
Hr. Poulsen er medlem her på NVF og har da før deltaget i debatter, vi kan jo håbe at han har lyst til at uddybe udtalelsen her i tråden.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Froe
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Froe » 20. mar 2012, 18:42

Du har da ret.. :oops: Jeg tolkede det (forkert), som alle skytter, og ikke kun foreninger.
Foreninger skal selvfølgelig føre regnskab som påkrævet.
Dixi !

Henk01
Newbie
Newbie
Interesser: Pistol
Geografisk sted: Vestsjælland

Indlæg af Henk01 » 25. mar 2012, 19:18

Nu er det sådan at det er mig der er blevet ramt af den hjemmebryggede lovgivning.
Politiet holdning er at det er formanden og kun formandens pligt at sikre der ikke bliver skudt med mill. ammunition, uanset om der ikke kan fremlægges en kvittering eller ej.
herudover er det også holdningen at Formanden eller den af ham udpegede banekommandør, skal sikre sig at der ikke er noget af det ovenfor nævnte ammunition på banen.

Brugeravatar
Mausertossen
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Mausertossen » 26. mar 2012, 14:09

Henk, jeg kan forstå hvis Du ikke vil have yderligere problemer med politiet over det vrøvl som jeres lokale politikreds har sagt. Men jeg ville have den dybeste respekt hvis Du simpelthen sagde: Vær venlig at vise mig det sted på skrift hvor der står vi ikke må bruge militær ammo i vores skytteforening.
AMA brugte i mange år deres eget hjemmelavede kuglekrudt som der er begrænset holdbarhed på. typisk efter ca 10 år skal det prøveskydes og efter ca 20 år bliver det kasseret. Der er en generel regel om at det ikke må sælges til danskere når det auktioneres bort, men det vil den tyske grossist da sk... på når hans danske kontakt står nede ved grænsen, klar til at læsse det over på hans bil.
Du ville gøre os alle en kæmpe tjeneste og få på skrift om det også gælder ammunition fra udenlandske militære beholdninger. Om det gælder løst krudt også. Om det gælder bestemte lots og i givet fald hvilke.

Pressen kan vi jo ikke bruge, de mener ikke det sælger aviser at vise politiets manglende kendskab til love og regler, især ikke når det går ud over de der våbengale sportsskytter.

Btw: Hærens Arsenal, det senere AMA, lavede i 40'erne 6,5x55 i massevis til skytteforeningerne. Og Otterup ladede det flittigt om igen. Brød de også loven?

Søren

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 26. mar 2012, 14:17

Henk01 skrev:Nu er det sådan at det er mig der er blevet ramt af den hjemmebryggede lovgivning.
Jeg ved DDS er gået ind i sagen om den "militære ammunition", så hvis du ikke allerede har kontakt til DDS, så skal du hurtigst muligt kontakte dem. Jeg har bl.a. forespurgt på noget militær ammo jeg er i besiddelse af, og har fået (via DDS) et noget usikkert svar fra politiet. Det er vist ved at gå op for etaten, at den sag måske ikke er helt så klar som først antaget.
Slava Ukraini!

Henk01
Newbie
Newbie

Indlæg af Henk01 » 27. mar 2012, 08:22

Jeg har haft fat i DDS.
Og det ændrer ikke på det faktum at jeg som formand (det er ikke foreningen) er sigtet for at man har opbevaret HJV ammunition i foreningens våbenboks.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 27. mar 2012, 08:31

Henk01 skrev:Jeg har haft fat i DDS.
Og det ændrer ikke på det faktum at jeg som formand (det er ikke foreningen) er sigtet for at man har opbevaret HJV ammunition i foreningens våbenboks.
Nej, det gør det nok ikke. Men der er langt fra en sigtelse til en dom. For at du kan dømmes, skal politiet bevise at det er ulovligt, og lad os nu se hvor ulovligt det er ...
Hvis medlemmet, som opbevarede ammo'en blot har overtrådt nogle regler hos HJV, er det jo ikke nødvendigvis ulovligt for foreningen at opbevare det.

Når der er faldet dom (eller frafaldet sigtelse) så er det vigtigt vi får kommunikeret ud til alle foreningerne hvad afklaringen siger, for hvis loven er strammere end vi går og tror - ja, så skal den information ihvertfald udbredes!
Slava Ukraini!

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 305 times
Been thanked: 1123 times

Indlæg af Lassescout » 27. mar 2012, 08:41

Henk01 skrev:Jeg har haft fat i DDS.
Hej Henk01, velkommen på forum :welcome:

Det må være utroligt ubehageligt at modtage en sådan sigtelse. Hvis du har konkrete spørgsmål til våbenlovgivning skal du endelig stille dem her på forum, der er en del viden spredt blandt deltagerne, så man plejer at kunne få de rigtige paragraffer gravet frem.

Har du fået noget at vide om, præcist hvilken lovgivning du er sigtet for at have overtrådt, for det kan da ikke være våbenloven ? Som forening er jeg helt overbevist om, at I må opbevare den ammunition der bruges på banen, så der er intet galt der.

Det kan så tænkes, at ammunitionen tilhører Hjemmeværnet, og derfor anses for stjålet fra hjemmeværnet. Det er først og fremmest et problem for den hjemmeværnsmand der har "stjålet" det, og kun hvis hjemmeværnet opfatter ammunitionen som stjålet. Gør de ikke det, kan politiet bare blande sig udenom, så er det kun en overtrædelse af interne regler i Hjemmeværnet, ikke en politisag.

Du kan jo ikke som formand gøres ansvarlig for, hvor skytterne i foreningen har deres ammunition fra, du er da nødt til som hovedregel at gå ud fra, at ammunitionen er lovligt erhvervet, også militær ammunition. Jeg er ikke engang sikker på, at du har hjemmel til at kontrollere hvor skytterne har købt deres ammunition, det er da en privat sag hvor og til hvilken pris man handler, eller om man lader selv.

Så mit bud er, at du er blevet sigtet i et anfald af overmod hos etaten, og når de forelægger sagen for deres jurist, så ryster han på hovedet og giver politifolkene en skideballe og en ordre om straks at frafalde sigtelsen for ikke at gøre politiet yderligere til grin. Afhængig af hvor højt oppe i systemet beslutningen om at rejse sigtelse er truffet, vil det tage forskellig tid at få sigtelsen frafaldet. De høje chefer er ikke gode til at indrømme fejltagelser, så hvis det er en af dem der har besluttet det, vil sigtelsen blive opretholdt forholdsvis længe, indtil han/hun regner med at medierne har glemt sagen, og så kan de droppe sigtelsen uden at det kommer i avisen. Er det en almindelig fodtusse der har taget beslutningen, bliver sigtelsen frafaldet temmelig hurtigt.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Bemoni1
Gold Member
Gold Member
Interesser: Pistolskydning og Longrange
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 28 times

Indlæg af Bemoni1 » 27. mar 2012, 10:53

Lassescout skrev:Så mit bud er, at du er blevet sigtet i et anfald af overmod hos etaten, og når de forelægger sagen for deres jurist, så ryster han på hovedet og giver politifolkene en skideballe og en ordre om straks at frafalde sigtelsen for ikke at gøre politiet yderligere til grin. Afhængig af hvor højt oppe i systemet beslutningen om at rejse sigtelse er truffet, vil det tage forskellig tid at få sigtelsen frafaldet. De høje chefer er ikke gode til at indrømme fejltagelser, så hvis det er en af dem der har besluttet det, vil sigtelsen blive opretholdt forholdsvis længe, indtil han/hun regner med at medierne har glemt sagen, og så kan de droppe sigtelsen uden at det kommer i avisen. Er det en almindelig fodtusse der har taget beslutningen, bliver sigtelsen frafaldet temmelig hurtigt.
@ Henke01: Nu har jeg ikke selv prøvet at stå i din situation, men Lasse har ret i mange af de ting han skriver.
Jeg har ikke kunnet finde et forbud mod at der forefindes amm af millitær oprindelse, i en skytteforening, noget steds, faktisk er det her med anskaffelse af ammunition, et punkt, som ikke er særligt udtømmende belyst, i hverken våbenloven eller de tilhørende cirkulærer og bekendtgørelser.
Når vi ser på de regler, som eksisterer for den enkelte skytte, har vi faktisk kun de, som er anført i Skyttebogen, hvor der står at en skytte må opbevare et vist antal kort- og langdistance patroner, men hvor der i princippet ikke er nogen begrænsning på, hvor mange der i alt kan anskaffes og heller ikke hvordan de anskaffes.
Og her, er jeg af den opfattelse, at politiets jurister også kommer til kort og det kommer til en langvarig meningsudveksling med juristerne i ministeriet ( som ikke ønsker at få udstillet deres manglende indsats ) og skulle sagen så komme for en dommer, har han kun lovteksten at forholde sig til.
Det store problem, i denne her sag, er at der ikke er nogen i politiet, som egentligt er klar over, hvordan reglerne egentligt er og derfor handler ud fra deres egen overbevisning, men vi kan da håbe, at der som en udløber af denne sag, kommer et egentligt regelsæt, som utvetydigt foreskriver hvordan man skal forholde sig.
Udgangspunktet må efter min mening være, at hvis ammunitionen er anskaffet på lovlig vis, fra en anerkendt forhandler / grossist, samt at den lovligt kan anvendes i de våben, som den pågældende forening er godkendt til, så bør det ikke være noget som kan udgøre et problem for nogen, hverken politi eller foreningsformand.
Mit råd til dig, Henke, er at alliere dig med en advokat og hvis der går ret meget mere end 2 måneder inden politiet kommer med et bødeforlæg eller indkaldelse til retten, så er du ret sikker på at de er på glatis og vil sandsynligvis komme med et tiltalefrafald og helst glemme at sagen har været rejst.
Skulle det komme til en retsag, så er jeg ret overbevist om, at du ikke kommer til at stå alene, da der er rigtigt meget på spil for DDS og DSkyU og de vil givet gå ind og støtte dig i sagen, da den meget vel kan blive principiel.
MEN, set i forhold til det hug, som politiet fik i sagerne fra nordsjælland, tror jeg ikke, at det kommer så vidt.
Senest rettet af Lycon 27. mar 2012, 11:01, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Citat er sat i korrekt quote tags.
Nothing is so permanent as a temporary government program.
Milton Friedman on government regulations.

Henk01
Newbie
Newbie

Indlæg af Henk01 » 27. mar 2012, 11:09

Tak for de gode råd.
Vi er også kommet frem til at vi bare må vente til bøde forlægget kommer og agere ud fra det.

Men det største problem er som jeg ser det.
At jeg som formand(personligt) bliver sigtet for alt hvad andre kan/har stillet i boksen.
Det vil gøre det svært fremover at finde formænd til skytteforeningerne, da der vel ikke er ret mange der vil have noget sådant stående på deres straffeattest.

Lassescout
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Lassescout » 27. mar 2012, 11:32

Det er rigtigt, at det er en rigtig stinker de har lavet på dig. jeg kan godt forstå du er træt af det, men nu er sagen rejst, og så må den jo køres til ende. Jeg ved, at hvis man som medlem af Danmarks Jægerforbund kommer i klemme i sådan en sag, så kan forbundet vælge at gå ind i sagen på medlemmets side med advokatbistand. Det har de gjort ved tidligere lejligheder.

Jeg ved ikke om DDS har en lignende ordning, men det burde de have. De har jo stor nytte af dit frivillige arbejde, så de burde bakke dig op alt hvad de kan.

Prøv at kontakte generalsekretær Steen F. Andersen ved DDS hvis du ikke allerede har gjort det. Han er jurist og kan helt sikkert hjælpe dig, du skal fandme ikke stå alene med lorten her.

P.S. hvis politiet forsøger at lukke sagen ved at sende en (lille) bøde, må du endelig ikke falde for fristelsen og betale den. Det kan ellers godt være det nemmeste, så stopper bøvlet jo der. Men ved at betale bøden har man erklæret sig skyldig i sigtelsen, og det skal du ikke gøre frivilligt.
Hilsen Lasse.

Henk01
Newbie
Newbie

Indlæg af Henk01 » 30. mar 2012, 14:58

Så kom bøde forlægget

12.000,-

Det dækker over forskellige ting som man mener jeg som formand skal være ansvarlig for.
1. Millitær Ammunition
2. et hagl gevær som en anden havde sat ind
3. 4 stk otterup 22 som blandt andet er registrede i en andre foreninger som andre har sat ind.

I alle 3 tilfælde er der specifikke personer der har vedgået at det er dem der har sat de forskellige genstande ind i våbenboksen, en enkelt af dem får så også en mindre bøde. Men der er alligevel mig som formand der får den store bøde og ikke foreningen som i min verden skulle være den der fik den.

Nu får vi en advokat på, men der skal ikke herske nogen tvivl om at fastholder retten at det er mig som formand der i dømmes bøden. trækker jeg mig selvfølgelig som formand med det resultat at foreningen skal ud og finde en ny.
Og tro mig det bliver en kamp op ad bakke.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 30. mar 2012, 15:09

Tak fordi du deler situationen med os!

Jeg finder den lige så absurd som du gør, og jeg har et par spørgsmål, som jeg tror vil være interessante fopr de fleste skytteforeninger.

Den militære ammo - er der tale om ammo i kalibre som foreningen har tilladelser til? Eller som medlemmerne har tilladelser til?
Er der tale om ammo som beviseligt ikke er tilegnet på lovlig vis? Eller der kvitteringerne blot bortkommet?

Dette er en ærgerlig sag, som jeg håber DDS vil støtte dig grundigt i.
Hvis du som formand bliver holdt personligt ansvarlig for disse forhold, så bliver det dælme ikke let at rekruttere formænd fremover.
Slava Ukraini!

Lassescout
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Lassescout » 30. mar 2012, 16:11

Præcist hvilken / hvilke pragraffer mener de du har overtrådt i forbindelse med den militære ammunition ? Det må de jo rimeligvis skrive i bødeforlægget ?
Hilsen Lasse.

Besvar