Omregistrering - SKV til jagttegn
-
- Newbie
- Interesser: Skydning og Jagt
- Geografisk sted: Nordjylland, DK
Min kammerat og jeg står for at 'overtage' to fine .22 rifler fra skytteforeningen, hvor de er registrerede (DDS). Vi vil nu gerne have disse omregistreret og ført dem på jagttegnet.
Hvordan bærer vi os ad med dette? Skal vi selv ringe til DDS og 'afmelde' disse, eller klarer politiet det hele for os, når vi møder op på stationen og foreviser div. data på våbnene?
Hvordan bærer vi os ad med dette? Skal vi selv ringe til DDS og 'afmelde' disse, eller klarer politiet det hele for os, når vi møder op på stationen og foreviser div. data på våbnene?
- Schweizertossen
- Gold Member
- Interesser: Historisk riffel skydning WW2
- Geografisk sted: Onsild.st
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
Re: Omregistrering - SKV til jagttegn
Du skriver bare en ansøgning og så klare politiet resten, det er der ingen ben i.
Mvh Finn
Mvh Finn
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 947 times
- Kontakt:
Ikke korrekt.
I skal selv afmelde dem ved SKV, fx ved at sende SKV en kopi af den nye tilladelse på riflerne.
I skal selv afmelde dem ved SKV, fx ved at sende SKV en kopi af den nye tilladelse på riflerne.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Jens Fup
- Bronze Member
- Interesser: Luftgevær skydning
- Geografisk sted: Næstved
- Kontakt:
Husk at hvis i er medlemmer i skytte foreningen og vil bruge dem der, skal i beholde dem i SKV. i kan godt have dem registeret begge steder, for vil i skyde konkurrence med dem en dag skal de være SKV registeret stadig, og så koster det Kun 200kr. at holde dem der.
Gun´s do not kill people, people kill people....
- Marc
- Platin Member
- Interesser: Jagt, våben & detektor
- Geografisk sted: Sønderjylland.
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 19 times
Nej, du kan ikke havde dem registreret på jagt- og SKV-tilladelse samtidigt.Jens Fup skrev:Husk at hvis i er medlemmer i skytte foreningen og vil bruge dem der, skal i beholde dem i SKV. i kan godt have dem registeret begge steder, for vil i skyde konkurrence med dem en dag skal de være SKV registeret stadig, og så koster det Kun 200kr. at holde dem der.
Vi er alle i rendestenen, men nogle af os kigger mod stjernerne.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 302 times
- Been thanked: 1122 times
Selvfølgelig kan man det, det er der intet i vejen for.
Nogle af de autonomt regerende politifolk på våbenkontorerne har godtnok givet afslag på det, selvfølgelig uden at begrunde det med nogen henvisning til regler, for der eksisterer ikke regler der forhindrer det.
Og det bliver da ikke bedre af, at vi her på forum viderebringer mistolkningerne, så Marc, jeg synes du enten skal finde de regler du mener forhindrer det, eller også rette dit indlæg.
Nogle af de autonomt regerende politifolk på våbenkontorerne har godtnok givet afslag på det, selvfølgelig uden at begrunde det med nogen henvisning til regler, for der eksisterer ikke regler der forhindrer det.
Og det bliver da ikke bedre af, at vi her på forum viderebringer mistolkningerne, så Marc, jeg synes du enten skal finde de regler du mener forhindrer det, eller også rette dit indlæg.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
- Marc
- Platin Member
Det stod specifikt i Skyttebladet for ikke så længe siden.Lassescout skrev:Selvfølgelig kan man det, det er der intet i vejen for.
-
- Platin Member
Ja, de lever også i vildfarelsen. Det bliver den ikke mere rigtig af.
Hilsen Lasse.
- Marc
- Platin Member
If you say so.Lassescout skrev:Ja, de lever også i vildfarelsen. Det bliver den ikke mere rigtig af.

- Jens Fup
- Bronze Member
- Interesser: Luftgevær skydning
- Geografisk sted: Næstved
- Kontakt:
kan ikke huske det er stod i skytten... Men de omtaler nok Sauer 200 str. og det er ikke noget problem hvis den er købt uden tilskud, Skyttebutikken sælger vist ikke uden tilskud, da det ikke er tiltænkt som jagt våben og i så fald være en konkurrent til Sauer 202.. så er det en Sauer fra før 95 er det heller ikke noget problem. Tilskud til Sauer 200 str er givet af de danske skytteforeninger og er en del af tipsmidlerne.
jeg kan ikke se nogle steder at de ikke må registers til jagt også.
jeg kan ikke se nogle steder at de ikke må registers til jagt også.
Gun´s do not kill people, people kill people....
- Schweizertossen
- Gold Member
De våben jeg har fået ændret fra jagt til SKV og omvendt har politiet klaret for mig.Fast Fumble skrev:Ikke korrekt.
- Fast Fumble
- Moderator
- Kontakt:
Sjovt! Hvilken politikreds er du i?Finn Nielsen skrev:De våben jeg har fået ændret fra jagt til SKV og omvendt har politiet klaret for mig.Fast Fumble skrev:Ikke korrekt.
Jeg har i sidste uge fået oplyst af SKV i Vingsted, at der var mig selv (ejer af riffel på SKV som skifter til politi tilladelse) der skulle afmelde den hos dem, det er ikke noget politiet gør. Men måske er der en politikreds der yder en særlig service på området?
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Schweizertossen
- Gold Member
Nordjyllands politi, jeg har altid fået en god service hos den lokale våben sherif.Fast Fumble skrev:Sjovt! Hvilken politikreds er du i?Finn Nielsen skrev:De våben jeg har fået ændret fra jagt til SKV og omvendt har politiet klaret for mig.Fast Fumble skrev:Ikke korrekt.
Jeg har i sidste uge fået oplyst af SKV i Vingsted, at der var mig selv (ejer af riffel på SKV som skifter til politi tilladelse) der skulle afmelde den hos dem, det er ikke noget politiet gør. Men måske er der en politikreds der yder en særlig service på området?
- Lillelars
- Platin Member
- Interesser: Våben, motorsport, og amikanebiler
- Geografisk sted: Himmerland
De rifler jeg har solgt på SKV som skulle på en jagt tilladelse, har politiet altid afmeldt, jeg fik altid nogle uger senere et nyt SKV kort hvor det våben som jeg havde solgt nu var slettet!!.... Og det var nordjylland politikreds!!.....
Men ok pt har jeg en riffel som både er på SKV og jagt tilladelse
......
Men ok pt har jeg en riffel som både er på SKV og jagt tilladelse

Husk og behandler andre, som du selv ville behandles 

- Pistolero
- Silver Member
- Interesser: Fitness & skydevåben
- Geografisk sted: Fyen
- Been thanked: 2 times
Politiet ordner det, jeg fik selv en gammel .22 på SKV over på jagttilladelse i løbet af ingen tid. Jeg sagde bare at den var i SKV systemet og så fik de den hurtigt over på jagttilladelse til mig.
Du misser 100% de skud du aldrig tager.
- Fast Fumble
- Moderator
- Kontakt:
Nå.
Så kan jeg afsløre, at Sydsjællands- og Lolland-Falsters politi gør IKKE!
Og SKV oplyste mig at "det gør politiet ikke, det er dit eget ansvar". Så det er åbenbart en lille smule inkonsistent på lands-basis...
Og SKV oplyste mig at "det gør politiet ikke, det er dit eget ansvar". Så det er åbenbart en lille smule inkonsistent på lands-basis...
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Caspian1911
- Moderator
- Interesser: IPSC, gamle danske våben
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 210 times
- Been thanked: 196 times
Østjyllands politi gør heller ikke. Jeg har været nødt til at afmelde min '89 riffel fra SKV-systemet, da den skulle på jagttegn. Da det skulle gå rimeligt hurtigt med omregistreringen, havde jeg ikke tid til at tage diskusionen med Jan Poulsen. Ved heller ikke om det havde nyttet noget.Fast Fumble skrev:Nå.
Hvor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!
-
- Platin Member
Men hvorfor overhovedet afmelde den fra SKV ?
Hvis du får en jagttilladelse på en riffel i SKV har du jo begge muligheder. Enten at deltage i de foreningsskydninger hvor våbnet er godkendt, eller at gå på jagt med den. Jeg kan ikke se problemet.
Hvis du får en jagttilladelse på en riffel i SKV har du jo begge muligheder. Enten at deltage i de foreningsskydninger hvor våbnet er godkendt, eller at gå på jagt med den. Jeg kan ikke se problemet.
Hilsen Lasse.
- Fast Fumble
- Moderator
- Kontakt:
Det kan jeg.Lassescout skrev:Men hvorfor overhovedet afmelde den fra SKV ?
Jeg kan ikke se problemet.
Jeg solgte min riffel. Den nye ejer fik den på en polititilladelse. Kan du nu se problemet? Eftersom politiet ikke afmeldte den ved SKV, og jeg ikke var klar over at jeg skulle gøre det, stod jeg stadig registreret som ejer af en riffel jeg ikke havde.
Det er et problem.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Projekt Smølf
- Bronze Member
- Interesser: IPSC, riffel
- Geografisk sted: otterup, fyn
- Kontakt:
Fast Fumble skrev:Det kan jeg.Lassescout skrev:Men hvorfor overhovedet afmelde den fra SKV ?
Jeg kan ikke se problemet.
Jeg solgte min riffel. Den nye ejer fik den på en polititilladelse. Kan du nu se problemet? Eftersom politiet ikke afmeldte den ved SKV, og jeg ikke var klar over at jeg skulle gøre det, stod jeg stadig registreret som ejer af en riffel jeg ikke havde.
Det er et problem.
men eftersom du selvfølgelig stadig har informationerne på ham der købte din riffel, evt en kopi af hans tilladelse er der vel ikke noget problem ?
Projekt Smølf
Malum consilium quod mutari non potest (Publilius Syrus)
Malum consilium quod mutari non potest (Publilius Syrus)
-
- Platin Member
- Interesser: Skydning, jagt og MC
- Geografisk sted: Øst-Sjælland
- Has thanked: 347 times
- Been thanked: 160 times
Nu har jeg handlet en del de sidste par år. Har flere gange oplevet stadig at stå registreret som ejer efter salg - mest med haglvåben, hvor køber skal registrere, men også på flere rifler. Derfor har jeg et par gange fået en total udskrift af politiets registreringer (hold da op de er ikke verdens mest let læste...)
Så hvis man handler lidt, vil jeg råde til at få en udskrift - det er surt at stå med problemet hvis de en dag banker på døren.
Så hvis man handler lidt, vil jeg råde til at få en udskrift - det er surt at stå med problemet hvis de en dag banker på døren.
- Lani1966
- Silver Member
- Interesser: Jagt og Bushcraft
- Geografisk sted: Syd for Køge, Nord for Tyskland
- Has thanked: 3 times
½ gammel tråd efterhånden...
Men, kan en venligst forklare mig om jeg har forstået følgende korrekt:
Jeg har en SKV2 på mit haglbøsse, men er ved at tage jagttegn. Vil det så være fornuftigt at lade min haglbøsse blive på min SKV og når jeg så har jagttegnet, købe min første riffel (som jeg satser på have i mange år), og reg. den og betale de 840,- kr?
Og kan jeg iøvrige med en SKV2, erhverve mig mere end den ene haglbøsse jeg har nu?
- Håber det er transperent det jeg spørger om!!
Jeg har en SKV2 på mit haglbøsse, men er ved at tage jagttegn. Vil det så være fornuftigt at lade min haglbøsse blive på min SKV og når jeg så har jagttegnet, købe min første riffel (som jeg satser på have i mange år), og reg. den og betale de 840,- kr?
Og kan jeg iøvrige med en SKV2, erhverve mig mere end den ene haglbøsse jeg har nu?
- Håber det er transperent det jeg spørger om!!
Jeg er lidt ligesom Bacon - Fed, men uimodståelig lækker...
- Caspian1911
- Moderator
- Interesser: IPSC, gamle danske våben
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 210 times
- Been thanked: 196 times
Det koster ikke noget at få din haglbøsse slettet fra SKV2 og registreret sig jagtvåben.Lani1966 skrev:½ gammel tråd efterhånden...
Din første riffel koster 840,-, lige meget hvor mange haglgeværer du har, og i hvilken rækkefølge du vælger at omregistrere og købe.
Ja, det burde ikke være noget problem, men de kan stadig kun anvendes på skydebane.Lani1966 skrev: Og kan jeg iøvrige med en SKV2, erhverve mig mere end den ene haglbøsse jeg har nu?
Hvor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!