Da jeg fortalte en bekendt om købet, sagde han at jeg overtrådte våbenloven, og kunne komme slemt i klemme...
Da pakken måske ville blive sendt med luftpost, og dermed scannet og åbnet, turde jeg ikke andet end spørge politiet til råds.
Jeg skrev til Våbenkontoret i Viborg, og forklarede at jeg have købt noget forskelligt på en Tysk auktion, og hvor der fulgte nogle gamle løse patroner med.
En betjent ved navn Carlo, skrev et noget truende brev, hvor han fortalte at jeg have overtrådt loven om import af ulovlig ammunition, og at jeg skulle aflevere patronerne med det samme til politiet, så var det kun ulovlig import, og ikke også en sigtelse for opbevaring af ulovlige patroner.
Jeg tog hele pakken uåbnet med ned til politiet i dag, da den ankom, og forklarede vagthavende om sagen.
Han åbnede kassen, og tog et kig på patronerne, og fortalte at de vist ikke var ulovlige, så vidt han vidste, han spurgte et par kollegaer til råds, og de mente det samme.
Han ringende derpå til Viborg, og snakkede med Carlo, og beskrev patronerne for ham, og fik at vide at de skulle konfiskeres med det samme...
Den vagthavende syntes ikke at han ville sigte mig for importen af dem, da han vurderede at jeg var i god tro, og at jeg jo havde afleveret patronerne til politiet...
Han sagde til mig, at Carlo havde fortalt ham, at selv tomme hylster eller projektiler var ulovlige at opbevare uden våbentilladelse.
Så til dem der har granat-hylstere stående, eller finder gamle hylstere når de bruger metal-søgere, eller har en patron i en kæde om halsen, i står til en kæmpe bøde samt en plettet straffe-attest, hvis politiet vælger at rette en sigtelse mod jer . . . .
Jeg udbad mig en kvittering på at de var afleveret hos politiet, så jeg kunne bevise det, da en person hos politiet ved navn Lene, havde lavet en fodnote om at jeg skulle sigtes for ulovlig import, i den mail jeg fik fra politiet.
Så blev jeg så meget klogere