Sådan en skal selvfølgelig lamineres (tilladelsen!), så man kan slæbe den med rundt over det hele, tænker jeg. Når den så endelig er lamineret, ser jeg at man åbenbart skal registrere sine ammunitionskøb på den og på bagsiden.
Mit spørgmål er så om det rent faktisk er noget man skal og gør i praksis, og hvad gør man når man nu forventer at købe totalt omkring en milliard patroner til sin salonriffel? Der er jo ikke plads til alle de køb på en enkelt tilladelse, når man ikke kan købe (og opbevare) mere end 500 ad gange og sådan en tilladelse holder i hele 10 år.
Som nyjæger uden det store netværk og nogen som helst form for erfaring, vil jeg gerne vide mere om hvordan handlen foregår i virkeligheden:
Man skal vel have sin våbentilladelse med ned til butikken, før at de kan lade en slippe væk med ammunition, men skal man også have jagttegn med? Hvad med billedlegitimation?
Off topic:
Politiet her i Københavstrup ordnede det hele på under en halv dag og jeg fik tilladelsen med posten næste dag. Wow. Jeg har læst andre folk brokke sig over lange ekspeditionstider, så jeg skylder at nævne når det går hutigt.
- Kasper