Glock 17DK cal. 22 LR vekselsæt UHL WS-17: Erfaringer?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Speedman
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1572
Tilmeldt: 5. mar 2005, 17:05
Interesser: Skydevåben og knive og jagt
Geografisk sted: Ringkøbing skjern kommune
Geografisk sted: Skjern området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Glock 17DK cal. 22 LR vekselsæt UHL WS-17: Erfaringer?

Indlæg af Speedman » 29. nov 2007, 19:46

Er der nogen der har gode erfaringer med ovenstående....ris og ros, what ever...fortæl fortæl svende :)

Er der nogen der har sådan et sæt til salg evt. >>_:

http://www.huntershouse.dk/kat143-G/side1075-Veksels" target="_blankæt-WS-17.html
mvh. speedman

Livet er meget sjovere med en ½ automat

Brugeravatar
MTN
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 248
Tilmeldt: 15. okt 2010, 20:00
Interesser: Jagt, skydning, MC
Geografisk sted: Nord for Limfjorden
Has thanked: 84 times
Been thanked: 5 times

Re: Glock 17DK cal. 22 LR vekselsæt UHL WS-17

Indlæg af MTN » 15. mar 2011, 21:46

Jeg bringer lige en tudsegammel tråd op igen :smile:


Eftersom der ikke er svaret i tråden endnu, kan jeg jo ligeså godt bruge denne tråd, som jeg kan oprette en ny..

Men som topic-starter spørger: Er der nogen der har erfaring med ovennævnte pistol?
Er den værd at bruge penge på, eller er pengene bedre brugt på noget andet, evt hvad?


Mvh.
Martin

-Det kan gå så vidt, at man må gribe til - som min gamle lærer sagde det - den sidste fortvivlede udvej: at læse på stoffet. Citat Holger Juul Hansen

Brugeravatar
Corysan
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 243
Tilmeldt: 11. okt 2008, 10:14
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 12 times
Been thanked: 6 times

Re: Glock 17DK cal. 22 LR vekselsæt UHL WS-17

Indlæg af Corysan » 16. mar 2011, 08:34

Vi har en i vores forening, men det er nok ikke lige det våben der får de bedste anbefalinger.....
Funk fejl på funk fejl....
Så ingen anbefaling her fra :evil:
Jeg har altid vist at vi var de bedste - men at de andre var så ringe havde jeg ikke drømt om...

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Glock 17DK cal. 22 LR vekselsæt UHL WS-17

Indlæg af 458hunter » 16. mar 2011, 08:37

Jeg har lige købt en .22 Glock 17 - lige nu venter jeg på tilladelse, men jeg skal gerne vende tilbage med et review, når jeg får den, såfremt det har interesse.

C

Brugeravatar
MTN
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 248
Tilmeldt: 15. okt 2010, 20:00
Interesser: Jagt, skydning, MC
Geografisk sted: Nord for Limfjorden
Has thanked: 84 times
Been thanked: 5 times

Re: Glock 17DK cal. 22 LR vekselsæt UHL WS-17

Indlæg af MTN » 16. mar 2011, 18:14

@Corysan
hvis det generelle er funk. fejl, så kan pengene nok bruges mere fornuftigt :smile: - hvad kan du evt. anbefale?

@Chrstn_Olsen
Ja tak lidt feedback på din oplevelse af pistolen ville være godt :smile:
Martin

-Det kan gå så vidt, at man må gribe til - som min gamle lærer sagde det - den sidste fortvivlede udvej: at læse på stoffet. Citat Holger Juul Hansen

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Glock 17DK cal. 22 LR vekselsæt UHL WS-17

Indlæg af Senserazer » 27. sep 2012, 11:23

Genoplivning!
@Chrstn_Olsen: Ville du være en makker og give et review af din oplevelse med den?
Jeg er lige selv begyndt til skydning, er vild med glock, men vil gerne skyde .22 pga. økonomien. :rock:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Glock 17DK cal. 22 LR vekselsæt UHL WS-17

Indlæg af 458hunter » 27. sep 2012, 13:05

Den havde jeg vist glemt :-)

Det virker fint, men kræver mere opmærksomhed end 9mm toppen. Jeg rengør aldrig 9'eren ud over en boresnake, men 22'eren skal renses for hver 100-200 skud alt efter hvor meget ammo sviner. Den laver funkfejl hvis man laver magdump, men ved sigtede skud er der ingen problemer. Præcisionen er som med 9'eren. Så til venter indendørs træning er den fin.

Jeg er glad for mit sæt.

Havde i øvrigt også en 22 top til CZ og den havde samme svagheder. Der er vare ikke den samme energi til genladning som ved 9mm.

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Glock 17DK cal. 22 LR vekselsæt UHL WS-17

Indlæg af Senserazer » 27. sep 2012, 14:11

Tak for det review! :biggrin:

Jeg ved ikke om det evt. er bedre at holde sig til den altid pålidelige Glock 9mm, og så simpelthen have en seperat pistol til indendørs. Jeg har ikke noget imod vedligehold, men for hver 200 skud virker som ret ofte.

nogen erfaringer med de nye GSG 1911? jeg ved der var problemer med løbet i de gamle, men nogen der ved om de nye er bedre? Også mht. vedligehold generelt?
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: Glock 17DK cal. 22 LR vekselsæt UHL WS-17

Indlæg af Yamamoto » 30. sep 2012, 21:10

Chrstn_Olsen skrev: Havde i øvrigt også en 22 top til CZ og den havde samme svagheder. Der er vare ikke den samme energi til genladning som ved 9mm.
Det problem har jeg ikke med min .22 top til CZ, men jeg hælder også bare billig-ammo igennem den, ikke noget af det 'fine' RWS eller andet der sædvanligvis bruges i match .22 pistoler. Der er flere medlemmer i foreningen som har haft problemer med funk-fejl med den 'fine' ammo som forsvandt når der blev brugt en lidt kraftigere patron. En eller anden dag/uge/måned/år må jeg hive kronografen frem og se hvor stor forskellen egentligt er på de forskellige 'bønner'.

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Glock 17DK cal. 22 LR vekselsæt UHL WS-17

Indlæg af Langenge » 30. sep 2012, 21:16

:offtopic: men jeg havde en llama .22 pistol engang. Hvis den ikke blev renset efter hver 75 skud, så skød den fuldautomatisk :biggrin:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Glock 17DK cal. 22 LR vekselsæt UHL WS-17

Indlæg af Senserazer » 1. okt 2012, 07:32

Langenge skrev:Hvis den ikke blev renset efter hver 75 skud, så skød den fuldautomatisk :biggrin:
Priceless :numberone:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Glock 17DK cal. 22 LR vekselsæt UHL WS-17: Erfaringer?

Indlæg af 458hunter » 1. okt 2012, 08:24

Det er ikke en større vedligeholdsaktion for hvert 200 skud. Man skal bare have toppen af efter hver gang på banen og rense blowback hul og palen der går ind i.

Det er selvfølgelig en del i forhold til hvad man normalt gør med en Glock (nemlig ingenting), men i forhold til normale skydere er det vist ok ;-)

Lerfeldt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 26
Tilmeldt: 13. mar 2011, 10:38
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Vestsjælland
Been thanked: 6 times

Re: Glock 17DK cal. 22 LR vekselsæt UHL WS-17: Erfaringer?

Indlæg af Lerfeldt » 8. nov 2012, 22:18

Jeg har en 17DK i 9 mm, og vekselsættet.

.22 skyder den faktisk ret præcist med - den kan sagtens sætte alle skud indenfor 9-eren på 15 meter. Jeg har prøvet 3 forskellige ammoer, og endte med CCI, der i mit tilfælde gav den længste driftstid mellem rensning - måske også den med mest krudt i...

Men slæden SKAL altså renses ca. for hver 200 skud. Det er dog en proces der kun tager et par minutter. Slæden tages af, fjeder af, løb ud. - der medfølger en rensepal der indsættes i gashullet i løbet og drejes rundt et par gange, derefter skal den pal der løber ind/ud af gashullet renses - og det er lidt mere bøvlet, men kan klares på under 30 sekunder. Den er lidt kringlet at komme rundt om, men med en stump sejlgarn er det hurtigt klaret at løsne krudtslammet. Derefter skal man blot puste det væk - og pistolen kan samles igen. Det er en Glock - så der skal jo ikke bruges olie... Det vil bare gøre, at der samles endnu mere slam...

Jeg "plejer" at skyde indtil den pludselig bliver ustabil ved genladning. Så får den en gang rens - og skydningen fortsætter. Næste rensning er når den bliver ustabil igen. Du kan også rense den ved hjemkomst - så er den ihvertfald klar til mindst 150 skud næste gang.

Jeg købte egentlig sættet for at kunne træne skydning med Glock, og blev lovet at den ville opføre sig "næsten" som med 9mm. Det er jeg ikke enig i. Rekyl er der stort set intet af. Opspringet ved skud er noget mindre end ved 9mm.

En egentlig anke, at at sigtet (kærven) ikke er specielt god. Det er noget billigt plast. Jeg kan ikke justere den til korte afstande. På 15 meter bruger jeg de skiver der normalt anvendes til 25 meter.

Besvar