Ped skrev:
Talte eftfølgende med JM, med henvisning til denne forskel, de vil gerne undersøge denne forskels behandling, hvis jeg kommer med "bevis" iform af jurn. Nummer på en tilladelse.
Men da jeg så spurgte om de så ikke ville indrage tilladelsen så kunne JM ikke garanterer ikke at det ville ske.
Godt du selv er opmærksom på det, for det er ikke med argumentet, "
jamen de andre må" at sagen skal vindes, det kommer der kun ét ud af, og det er indragelse af de allerede eksisterende tilladelser.
Jeg har som sagt en pistol-sag kørende, og jeg har helt konkrete eksempler på at det jeg søger om, og er blevet afvist på, er lykkedes i andre politikredse, men det vil jeg aldrig bruge som argument, da det i værste fald kan betyde at de mennesker får indraget deres tilladelser om ikke andet når de skal fornyes.
Jeg er blevet lovet endeligt svar i uge 44 (efter 3 års behandlingstid), og bliver det et afslag køre jeg den videre, i sidste ende tager jeg fløjelshandskerne af og køre en sag på de interne papirer jeg har fra min aktindsigt, og de afsløre at der ikke er en faglig eller for den sags skyld en saglig eller lovformelig begrundelse for afslaget, men udelukkende en bekymring fra disse beslutningstagere om at udbredelsen af våben på private hænder er uønsket. Dette uagtet at lovens §13. punkt 4. foreskriver at de skal udstede en tilladelse såfremt vilkårene heri er opfyldt. Jeg giver ikke op, og de kommer til at give mig den tilladelse.