Jeg kan næsten mærke neglene rise i pakken ....

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Brugeravatar
CatmanDK
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 704
Tilmeldt: 23. aug 2004, 00:20
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Jeg kan næsten mærke neglene rise i pakken ....

Indlæg af CatmanDK » 17. sep 2004, 19:22

Efter at ha' snakket med pyramydair.com og blevet henvist til sh..et-eller-andet
som igen gav mig tracking code + nummeret på den danske afdeling i lufthavnen.
fik jeg fat på en dame som kunne fortælle at hun sad med pakken i hånden og var ved at prøve at få fat i min kammy som den skulle sendes til, de havde forsøgt at ringe flere gange og skulle til at skrive et brev .... hun kunne ikke fortælle mig hvorfor FedEx også havde ordren liggende i deres system, eller hvorfor de også havde sendt et brev, for det var ikke den der havde fragtet pakken ... ?!?!?
Men tolden i lufthavnen mente der skulle en import tilladelse til :,.>(/ , og alle dem hun kunne få det bekræftet fra,var gået hjem og holdt weekgent øv, øv ,øv og 3 gange øv.
Jeg fortalte at hun kunne ringe til Roskilde politi station og få fat i en der hed Torben, han havde sagt til mig det var OK.
Så på mandag formiddag .... ville hun kontakte mig tilbage

Så tæt på, og dog så langt fra ..... :roll:

Man skulle tro at dem i tolden i lufthavnen vidste noget om hvad der skal tilladese til :evil: ::--;< hvis bare standardten af offenlige ansatte i dette land havede været lidt højre ville jeg have haft mit "skyde-guf" til weekgenten :,.>(/ ... jeg kan næsten lugte det ny lakeret træ....

Med hensyn til bestilling fra Pyramydair.com er jeg blevet en del klogere

Så nu kan jeg forhåbentlig snart sige....
Brug 12.7'er .. for en tører og mere ren fornemmelse <-:

Mvh.
CatmanDK

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Indlæg af Slettes3 » 17. sep 2004, 19:45

Tolder er og kan være de dummeste svin der findes!!

Brugeravatar
Joboma
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. jul 2004, 20:14
Interesser: Amatørradio (OZ4TX) siden 1982
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Jeg kan næsten mærke neglene rise i pakken ....

Indlæg af Joboma » 17. sep 2004, 22:28

CatmanDK skrev:Man skulle tro at dem i tolden i lufthavnen vidste noget om hvad der skal tilladese til :evil: ::--;< hvis bare standardten af offenlige ansatte i dette land havede været lidt højre ville jeg have haft mit "skyde-guf" til weekgenten :,.>(/ ... jeg kan næsten lugte det ny lakeret træ....
Ja det er altid kedeligt når man har gået og ventet som et lille barn, og så får af vide at man lige må vente et par dage mere, det er bare ikke til at bære ???.
Af ren og skær dovenskab, så må jeg hellere spørge hvad det er du har bestilt, fremfor at bruge tid på at lede efter et indlæg hvor du har skrevet det.

Joboma.

Brugeravatar
CatmanDK
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 704
Tilmeldt: 23. aug 2004, 00:20
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Indlæg af CatmanDK » 18. sep 2004, 00:35


Brugeravatar
Thomas
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 134
Tilmeldt: 3. jul 2004, 17:14
Interesser: Japans flåde 1868-1945.
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Indlæg af Thomas » 18. sep 2004, 08:47

Hej
Har også haft store problemer med tolderne i lufthavnen.
Dette var en Japansk sabel model 1886 med en ca.400 år gammel klinge monteret, som sender havde skrevet på pakkelabel var fra andenverdenskrig.Derfor kom der told og moms på ca. 1000 kr.ØV. :evil:
Jeg betalte de 1000 til postmanden, og kæmpede en kamp for at få mine penge tilbage.Jeg skulle bevise over for "Told og skat" at der faktisk var tale om en antikvitet, og der gælder der jo andre regler for told og moms.
Jeg behøver jo ikke at fortælle afsender at det faktisk var en antikvitet og ikke en fra 2vk.
Men det lykkedes at få ca. 800 kr tilbage :mad:
Sayonara
Thomas

Special Naval landing Forces / Navy swords and dirks. Headgear and uniforms. Samurai swords and armor.

Brugeravatar
Joboma
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. jul 2004, 20:14
Interesser: Amatørradio (OZ4TX) siden 1982
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Indlæg af Joboma » 18. sep 2004, 11:52

CatmanDK skrev:Logun s16 http://www.pyramydair.com/cgi-bin/model.pl?model_id=591
CAREER 707 9mm ULTRA http://www.pyramydair.com/cgi-bin/model.pl?model_id=307
Career Dragon 50 http://www.pyramydair.com/cgi-bin/model.pl?model_id=486

+ 2 scopes og nogle små dimser <-:


Mvh.
CatmanDK :eek:
Hihi, det var sgu da noget af en udskrivning, men held og lykke med det.

Joboma.

Brugeravatar
Joboma
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. jul 2004, 20:14
Interesser: Amatørradio (OZ4TX) siden 1982
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Indlæg af Joboma » 18. sep 2004, 11:58

CatmanDK skrev:Logun s16 http://www.pyramydair.com/cgi-bin/model.pl?model_id=591
CAREER 707 9mm ULTRA http://www.pyramydair.com/cgi-bin/model.pl?model_id=307
Career Dragon 50 http://www.pyramydair.com/cgi-bin/model.pl?model_id=486

+ 2 scopes og nogle små dimser <-:


Mvh.
CatmanDK :eek:
Hvor lang tid har det været under vejs ???
Er det betalt med VISA kort ?, eller det er måske den eneste måde at betale det på ?.

Joboma.

Brugeravatar
CatmanDK
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 704
Tilmeldt: 23. aug 2004, 00:20
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Indlæg af CatmanDK » 19. sep 2004, 18:47

Jeg betalte bank til bank

Selve transporten fra de sender det til det havner i lufthavnen er ca.
2-3 dage men penge overførslen tager ca. 7 dage, så regn med 2-3 uger
De manglede nogle af haglne så de tog også lige 4 dage extra fordi hun ikke fattede hvad jeg skrev til hinde ::-;<

Mvh.
CatmanDK

Brugeravatar
CatmanDK
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 704
Tilmeldt: 23. aug 2004, 00:20
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Indlæg af CatmanDK » 22. sep 2004, 01:24

Ahh. så får man denne Mail fra fragtfirmaet ..... :evil:
Jeg har lige forsøgt at ringet til dig, da Toldvæsnet har fundet ud af at de vil herud på vores lager og lave toldkontrol på dine luftgevær.

Dvs. at du ikke skal kører ind og betale før jeg har ringet til dig og sagt at varerne er frigivet.
-Hvad har de gang i ?

Brugeravatar
The Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 2. feb 2004, 18:46
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 12 times

Indlæg af The Dane » 22. sep 2004, 07:21

Tja, de har ikke noget at komme for! Der er ikke tale om noget der dækkes af våbenloven:

§ 1. Det er forbudt uden tilladelse af justitsministeren eller den, han dertil bemyndiger, at indføre eller tilvirke:

1) Skydevåben samt piber, låsestole, aftagelige magasiner og baskyler til skydevåben,

2) ammunition til skydevåben, derunder også patronhylstre, tændskruer, fænghætter, brandrør og projektiler,

3) håndgranater, bomber, miner og lignende våben, der virker ved en gennem eksplosion fremkaldt trykvirkning eller udslyngning af smålegemer,

4) håndgranater, bomber, patroner og lignende som våben eller ammunition fremtrædende genstande, der indeholder eller er beregnede til at indeholde faste stoffer, væsker eller luftarter, som ved spredning virker skadevoldende, bedøvende eller irriterende, såvel som dele af sådanne våben eller ammunitionsgenstande, samt redskaber til at bringe dem i virksomhed,

5) eksplosivstoffer (eksplosive stoffer og eksplosivstofholdige genstande),

6) armbrøster og slangebøsser,

7) signalvåben og kombinerede gas- og signalvåben,

8) lyddæmpere, såfremt de er konstrueret til montering på skydevåben,

9) optisk elektroniske sigtemidler med lysstråle eller med elektronisk lysforstærknings- eller infrarødt udstyr, såfremt de er konstrueret til montering på skydevåben eller armbrøster.


Stk. 2. Undtaget fra forbudet er:

a) Luft- og fjederbøsser, bortset fra de i stk. 1, nr. 6, nævnte, og ammunition hertil,


Du kan bare henvise til våbenloven, som kan findes online her:
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A20000006729-regl
Opinions are like a$$holes, everybody seems to have one.


Henrik

Brugeravatar
CatmanDK
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 704
Tilmeldt: 23. aug 2004, 00:20
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Indlæg af CatmanDK » 24. sep 2004, 17:50

Så har jeg lige modtaget denne mail fra fragt firmaet ?
Hej "Catman"

Tillykke med babyen, det var jo en rigtig god grund til at vi ikke kunne få fat i dig.
Toldvæsnet har overgivet dit gods til Hvidovre politi/teknisk afdeling som er ved at undersøge det, da de aldrig har set disse geværer før.
Jeg håber jeg har noget nyt til dig på Mandag.

God weekend :-)

Med venlig hilsen/Best regards

.....
Aldrig set det før ? sidder de og spiser donuts HELE dagen ?

Mon de fik deres donuts galt i halsen ? :roll:

Mvh.
CatmanDK

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Indlæg af Cygnus X » 24. sep 2004, 18:14

nu er det jo nok ikke hver dag de ser så grov kalibret luftvåben...og mange folk kender jo ikke noget til trykluftvåben....toldere kan jo ikke forventes at vide til alle de ting der kommer igennem deres hænder.

ikke desto mindre er det surt din pakke lader til at tagealle de omveje den kan....måske du kan fremskynde processen ved at mailen tekniske spec og og lignende info til politiet eller tolderne....lige nu risikerer du at politiet i deres iver for at klarlægge hvad det er de står med ødelægger noget eller ridser det....så tjek tingene grundigt ved modtagelse !

og held og lykke med det
pick my lock and meet my glock

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Indlæg af Niels » 25. sep 2004, 11:35

Der er ingen grund til at give dem nogen form for specifikationer, det har ingen relevans.

De skal forholde sig til våbenlovens paragraf 1 stk 2, og ikke et
splitsekund mere end det.
Hvis der er bøvl med politiet, så tal med en dygtig advokat og få prøvet sagen i retten. Du skal huske at politiet har lov til at undersøge våbnene, og at du ikke kan gøre noget før undersøgelsen er afsluttet.

Hvis der er det mindste bøvl med riflerne efter at de har haft fingrene i dem, så er det en omgående skriftlig klage til politimesteren med krav om erstatning for de skader der er opstået og reparation heraf. Her er kvitteringer for geværerne en god hjælp.
Hjælper det ikke, er det en sag for statsadvokaten i dit retsdistrikt.

Hertil skal dog siges, at den tekniske afdeling godt kan kende et luftgevær når de ser det, og der er ikke noget at være nervøs for når de engang får tid til at se på riflerne.

I øvrigt kan jeg så fortælle dig at de HAR set et 9mm trykluftgevær før , nemlig mit. De prøveskød ikke nogen af riflerne dengang, men nøjedes med at kigge og undersøge dem for at se hvad det var. De konstaterede at der var tale om luft og fjedervåben, og sendte dem tilbage til de lokale, med instruks om tilbagelevering.


Vh
Niels

Brugeravatar
CatmanDK
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 704
Tilmeldt: 23. aug 2004, 00:20
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Indlæg af CatmanDK » 25. sep 2004, 16:25

..så tjek tingene grundigt ved modtagelse !
Tak Cygnus X, en af de ting man som regl glemmer i glæden over "gensynet"

Tak Niels jeg bliver sku til stadighed imponeret over dine svar ;.;<
Her er kvitteringer for geværerne en god hjælp.
Jeg formoder du mener en kvittering fra politiet.

Så er det bare at se hvor lang tid det tager ZZZzzzz {00}

Mvh.
CatmanDK

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Indlæg af Niels » 25. sep 2004, 21:59

Hej igen.

Jeg mener en kvittering der kan dokumentere hvor meget du har givet for geværerne, og evt for reparation af de skader der måtte opstå hvis det går så galt.

Du skal bruge dokumentation hvis du kræver erstatning for rep eller evt erstatning af et gevær.

Men indtil videre er du nødt til at have tålmodighed.

Vh
Niels

Brugeravatar
CatmanDK
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 704
Tilmeldt: 23. aug 2004, 00:20
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Indlæg af CatmanDK » 28. sep 2004, 17:17

Niels kan du huske hvor lang tid de var om at kikke på din 9mm ?
bare sådan ca.

Mvh.
CatmanDK
Only kill what you eat...

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Indlæg af Niels » 28. sep 2004, 23:28

Ja, det kan jeg.

Jeg fortalte det med vilje ikke, for jeg håber virkeligt at du får en anden oplevelse end den jeg havde , men når du nu spørger så får du historien.

Politiet herovre, mente sig berretigede til at lave en ransagning, hvorunder de konfiskerede bl.a. 9mm riflen.
De slæbte af med alt hvad der mindede om noget der kunne skyde.
Det tog 3 måneder, inden de fik dem sendt afsted til hvidovre.

Det tog så omkring 3 måneder, inden de fik tid til at se på dem i hvidovre.
Det skal siges, at det altsammen var hjemembygget, så det er fair nok at de skulle ses efter i krogene for at man kunne se hvad det præcist var jeg havde lavet.

De sendte hele balladen tilbage igen, med besked om tilbagelevering, og det tog så ca 2 måneder mere inden de lokale kunne besvære sig ud og aflevere det der hvor det kom fra.

Den tekniske afdeling har jo ikke ubegrænsede ressourcer, og det er klart at deres prioriteter handler om at opklare grove forbrydelser mere end at kigge på legetøjsgeværer.

Jeg håber virkeligt at det ikke kommer til at tage længe inden du får dine sager, og at jeg ikke har taget modet helt fra dig ved at fortælle om min oplevelse.
Men, du blir bare nødt til at have tålmodighed, for der er som sagt intet du kan stille op udover at vente.
Den fornemmelse af magtesløshed det giver, den kender jeg for godt. Men du har intet galt gjort, og du får dit legetøj til sidst.


vh
Niels

Brugeravatar
Joboma
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. jul 2004, 20:14
Interesser: Amatørradio (OZ4TX) siden 1982
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Indlæg af Joboma » 28. sep 2004, 23:53

Mon ikke de indlæg fra Niels og Catman, kunne afskrække mange fra, at købe isenkram "udenbys" ?, man må da ikke håbe, at Catman skal samme langsommelige sagsbehandling igennem som Niels har været igennem. />!

Joboma.

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Indlæg af Niels » 29. sep 2004, 00:05

Husk, at det er jo ekstremer vi ser på her.

Man kan ikke andet en sige at det er fair at politiet stejler, når de kigger på et luftgevær som er kraftigere end deres tjenestepistoler. Eet eller andet sted er det jo betryggende at de erkender at de ikke ved noget om sagerne, og får en undersøgelse sat igang ved en myndighed som kan afdække tingene som de er.

Og toldernes reaktion er jo også meget reel.

Vh
Niels

Brugeravatar
CatmanDK
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 704
Tilmeldt: 23. aug 2004, 00:20
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Indlæg af CatmanDK » 29. sep 2004, 02:29

*yaks* bliver nok nød til at tage til sverige og købe en FX'er ... jeg ender jo med at få det dårligt, hvis jeg ikke snart kan få lov til at nakke en pap
skive <-:

Måske man skulle ringe til dem og høre hvor lang tid de er om at få fingerne ud af rø... et mørkt hul ...

Nå men så mangler jeg bare at få fat i en dæmper til en 9mm og 12.7'er
mon ikke det også kommer til at gå lige så galt.... :(
Det tog 3 måneder, inden de fik dem sendt afsted til hvidovre.
Jeg tror ikke på det er fordi de ikke har tid.... det ligner mere en bevidst provokation

Glæder mig sku' til den dag politiet bliver privatiseret ... så kan man måske få noget service for sine skatte kroner...

Mvh.
CatmanDK
Only kill what you eat...

Brugeravatar
The Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 2. feb 2004, 18:46
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 12 times

Indlæg af The Dane » 29. sep 2004, 06:48

Hvis politiet privatiseres, skal de jo netop ikke betales af dine skattekroner :twisted:
Opinions are like a$$holes, everybody seems to have one.


Henrik

Brugeravatar
CatmanDK
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 704
Tilmeldt: 23. aug 2004, 00:20
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Indlæg af CatmanDK » 29. sep 2004, 09:49

DOH .... jeg mente udliciteres...
hvordan kan i kræve jeg ved hvad jeg selv skriver når indlæget er lavet halv 2 om natten... <-:

øhhmmm desuden kunne man måske forestille sig at dem der bruger dem betaler for dem , så hvis man taber en drabs sag skal man også betale politiet for efterforskningen. . :roll:

Mvh.
CatmanDK
Only kill what you eat...

Brugeravatar
Joboma
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. jul 2004, 20:14
Interesser: Amatørradio (OZ4TX) siden 1982
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Indlæg af Joboma » 29. sep 2004, 09:50

CatmanDK skrev:*yaks* bliver nok nød til at tage til sverige og købe en FX'er ... jeg ender jo med at få det dårligt, hvis jeg ikke snart kan få lov til at nakke en pap
skive <-:

Mvh.
CatmanDK
Det var da en god ide, man kan vel ikke få for meget isenkram ?;-)

Joboma.

Slettet bruger

Indlæg af Slettet bruger » 29. sep 2004, 10:31

så vil jeg godt ha en gldiator med.... <-: :eek: :D

Brugeravatar
CatmanDK
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 704
Tilmeldt: 23. aug 2004, 00:20
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Indlæg af CatmanDK » 30. sep 2004, 18:17

En lille opdate fra mig, om pakken der lader til at den skal 4 gange rund om jorden før jeg får fingre i den.....
Hej "Catman"

Tillykke med babyen, håber alt går godt !!
Jeg har lige ringet og rykket toldvæsnet for svar og de bekræftede at de ikke havde hørt fra politiet endnu, men at de ville ringe til dem med det samme.

Jeg har sørget for at få en kvittering fra Politiet på at
geværene er i deres varetægt.

Du hører fra mig i morgen........

Med venlig hilsen/Best regards.....
Jeg tænkte at det var bedre at fragt firmaet "rykkede" <-:

Update kommer forhåbenlig i morgen ..... :eek: Jeg er optimistisk, så jeg sætter selvfølig forvendtningerne højt ;-)

Mvh.
CatmanDK
Only kill what you eat...

Besvar