Hjemmelavet Luft-skydekasse.

Beskriv dine tips, tricks og gør-det-selv projekter.
Dette forum er IKKE til at stille spørgsmål om ting du gerne vil gøre, men til at FORTÆLLE OM TING DU HAR LAVET, til glæde og inspiration for andre.
Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Hjemmelavet Luft-skydekasse.

Indlæg af Lycon » 10. feb 2010, 18:10

Her er et eksempel på en relativ simpel, sikker og håndterbar skydekasse til stuen.

Udgangspunktet er forsvarets standard ammunitionsboks der måler 29cmx14cmx18cm. Jeg startede med at bore de 10 punktsvejsninger i låget ud således at underlåget kan fjernes, dette gør at der er mindre materiale at skære i samt at underlåget kan bruges i bunden som yderligere forstærkning.
Ammoboks_1.jpg
Standard Ammunitionskasse a den "store" type.
Ammoboks_1.jpg (99.36 KiB) Vist 26488 gange
Nedenfor ses låget som jo er hængslet og lige til at tage af, samt underlåget der nu efter punktsvejsningerne er fjernet er frigjort. Jeg to herefter et 20mm hulbor og borede de 4 hjørner helt igennem, hvorefter jeg tegnede op med en sprittusch hvor snittet skal ligge. Man kan naturligvis bruge et almindelig f. eks. 8mm bor, men det passede lige med 20mm i diameter, så snittet således ligger tæt op af gummipakningen, ligesom man får nogle pæne buede hjørner.
Ammoboks_2.jpg
Låget med de 10 stk. punktsvejsninger boret op. De yderste punktsvejsninger i hjørnerne er boret op med et 20mm hul bor. Den frigjorte underplade ses til venstre.
Ammoboks_2.jpg (64.46 KiB) Vist 26488 gange
For at udnytte underlåget og styrke kassen har jeg lagt et par tykke striber silikone, som foruden at lime låget fast til bunden, også tjener det formål at virke som chock-absorber. Låget passer perfekt ned i kassen og hviler nu på ca. 5mm silicone.
Ammoboks_3.jpg
Bunden af lågets underplade påført silikone.
Ammoboks_3.jpg (96.01 KiB) Vist 26483 gange
Tilbage er nu at skære ud i låget, og til det valgte jeg at bruge mit Dremel tool med en 1mm harpiksklinge. Det kan naturligvis også gøres med en vinkelsliber, men det gik nu rimeligt nemt med Dremlen, og jeg sled kun 1½ skive op under processen.
Ammoboks_4.jpg
Hullet er skåret og giver et skydehul på 12½x25cm.
Ammoboks_4.jpg (78.38 KiB) Vist 26485 gange
Jeg er nu klar til at fylde magien i kassen og starter med at hælde ca. 13cm granulat oven på den dobbelte bund, efterfulgt af en 20mm skumgummimåtte (*25kg/m2). Måttens primære funktion er at hindre tilbageslag fra hagl som måtte bounche på gummimassen, men forhindre også ganulatet i at finde vej ud gennem hullerne. Desuden gør det at gummigranulatet kan ekspandere i takt med at blyet skydes ind. Hvis ikke der er en hvis margen som tillader granulatet at ekspandere vil kassen sider og front med tiden bue ud.
Ammoboks_5.jpg
20mm special skumgummi lægges ned oven på granulatet.
Ammoboks_5.jpg (96.93 KiB) Vist 26281 gange
Oven på den 20mm gummimåtte sluttes af med en plade af 35mm tyk plastskum. Der er ikke nogen særlig krav til denne plast, og dens vigtigste formål er sammen med skummåtten at lukke helt af efter haglets gennembrydning således at granulatet ikke løber ud, ligesom den tjener som fæstne og anlæg for skiven.
Ammoboks_6.jpg
Gummigranulatet og skummåtte er nu på plads og en 35mm skumplast plade bliver lagt ned ovenpå.
Ammoboks_6.jpg (96.29 KiB) Vist 26274 gange
Tilbage er nu blot at lukke låget og hvis man har afstemt det så skumplasten stikker 1-2 cm op over kassen, vil der opstå det fornødne spænd der gør at det hele ligger fast og godt. Nu skal der blot sættes et par Shoot-N-C skiver på skumplasten og jeg er klar. Alternativt kan der indsættes en eller to standard 14x14cm luftskiver, de passer perfekt under låget og fikseres når låget tilspændes. Bemærk at der i kassens ende meget bekvemt er et lille bærehåndtag der gør det nemt at flytte rundt på kassen. Hele enheden vejer 5kg.

Jeg har testet med Min FX Cyclone på fuld blæst og det virker fremragende, der er stort set ingen støjgener fra anslaget og intet spor efter penetreringen gennem skumplasten. Som den ultimative test, selv om jeg absolut ikke vil anbefale det, skød jeg et skud med en standard RWS .22LR fra min riffel point blank og jeg kan konstatere at projektilet forsvarligt er opfanget i kassen. Det er klart at man ikke skal anvende denne type skydekasse til .22LR, men testen fortæller mig at kassen kan æde hagl fra en hvilken som helst .22 luftriffel, og det er det jeg har bygget kassen for. Jeg ved jeg får skæld ud af Jørgen :asswipe: fordi der er udækkede stålkanter hele vejen rundt om målområdet, men jeg arbejder på at finde en elegant løsning som så vil blive postet i dette indlæg.
Ammoboks_7.jpg
Skydekassen er nu klar til aktion. Bemærk at en standard tidelt luftskydningsskive på 14x14cm passer perfekt ind under låget, hvor de fikseres når låget tilspændes.
Ammoboks_7.jpg (90.96 KiB) Vist 26272 gange
Ammoboks_8.jpg
Fiks og færdig, der er til mange timers skydning inden kassen skal tømmes.
Ammoboks_8.jpg (87.76 KiB) Vist 26266 gange
Jeg har efter mine testskud afskilt kassen og gravet nogle af haglene og .22 projektilet ud. Som den kvikke beskuer vil bemærke er haglene fuldstændig uskadte og kan praktisktaget anvendes igen. De er fra en hastighed på ca. 250m/s bremset ned til 0 m/s på ganske få centimeter uden at blive deformeret! Anerledes ser det ud med .22 projektilet, det er klasket flat på den ene side mod kassens bund, så 13cm ganulat er alså ikke nok. Det var nu heller ikke meningen med projektet og jeg vil godt endnu en gang inskærpe at kassen kun er designet med henblik på luftskydning. .22 testen var blot en ekstrem test for at se om kassen kunne holde til det, da der så ikke vil være nogen begrænsninger for hvad der kan anvendes af .22 luftvåben der anvender hagl på ca. 1 gram.
Ammoboks_9.jpg
4 stk. .22 JSB hagl og et .22LR projektil udtaget fra kassen.
Ammoboks_9.jpg (71.72 KiB) Vist 26262 gange
Ammoboks_10.jpg
Her ses granulatet ved siden af hagl og projektil.
Ammoboks_10.jpg (92.86 KiB) Vist 26102 gange


*Værdien er et officielt sikkerhedskrav og skal være opfyldt såfremt man ønsker en officiel godkendelse. [/url].[/size]


** Igen er det ikke ligegyldig hvilket granulat man bruger såfremt man ønsker at følge de officielle bestemmelser.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Ballistisk
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 150
Tilmeldt: 10. aug 2006, 10:32
Interesser: Skydebaneudstyr, Miljø
Geografisk sted: Bagsværd

Re: Hjemmelavet Luft-skydekasse.

Indlæg af Ballistisk » 10. feb 2010, 23:52

Flot arbejde og ret udspekuleret Lycon. - men jeg må lige påpege en lille, men vigtig detalje:
For at være helt sikker på at lufthagl bliver inde i granulatet, skal der altid direkte bag den bløde forreste plastplade være de omtalte 20mm blødt skum.
Det er udmærket at lægge et skumgummilag i beholderen bagtil, men det bliver normalt ikke anbefalet herfra, og er ikke et krav for typegodkendelsen.
Ved et så kraftigt våben, som der her er tale om, har min advarsel ingen betydning, men jeg tænker på alle jer andre der vil kopierer ideen, og skyder med et svagere luft- eller Co2 våben.
Alle vejledninger herfra uanset våbentype går på, at disse to materialer altid skal starte opbygning, af det der er blevet kaldt Shot-Stop.

Så kan intet våben afstedkomme den mindste risiko for rikocehetter, og samtidigt opnås den fordel, at inden granulatet begynder at drysse helt ud af beholderen, vil der ske en uddrysning af granulatet mellem de to yderste lag, så bliver vedligeholdeslesafdelingen adviseret i tide.
Skyttehilsen
Jørgen

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Hjemmelavet Luft-skydekasse.

Indlæg af Lycon » 11. feb 2010, 00:17

Ballistisk skrev:Flot arbejde og ret udspekuleret Lycon. - men jeg må lige påpege en lille, men vigtig detalje:
For at være helt sikker på at lufthagl bliver inde i granulatet, skal der altid direkte bag den bløde forreste plastplade være de omtalte 20mm blødt skum.
Det er udmærket at lægge et skumgummilag i beholderen bagtil, men det bliver normalt ikke anbefalet herfra, og er ikke et krav for typegodkendelsen.
Ved et så kraftigt våben, som der her er tale om, har min advarsel ingen betydning, men jeg tænker på alle jer andre der vil kopierer ideen, og skyder med et svagere luft- eller Co2 våben.
Alle vejledninger herfra uanset våbentype går på, at disse to materialer altid skal starte opbygning, af det der er blevet kaldt Shot-Stop.

Så kan intet våben afstedkomme den mindste risiko for rikocehetter, og samtidigt opnås den fordel, at inden granulatet begynder at drysse helt ud af beholderen, vil der ske en uddrysning af granulatet mellem de to yderste lag, så bliver vedligeholdeslesafdelingen adviseret i tide.
Skyttehilsen
Jørgen
Du har ret Jørgen, jeg bytter om på det og gør som du anbefaler når jeg skiller den ad for inspicering. Billede
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
BackpackM
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 465
Tilmeldt: 10. nov 2007, 15:42
Interesser: Løb, HF-radio, min familie
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Hjemmelavet Luft-skydekasse.

Indlæg af BackpackM » 11. feb 2010, 04:21

Flot.... :thumbup:

Hvor har du købt kassen? Er det samme model som denne: http://www.armyvarer.dk/product.asp?product=480 ?

Et projekt, jeg vil overveje at kopiere (men tror ikke underboen vil bryde sig om at jeg skyder i lejligheden - de synes i forvejen at jeg larmer for meget :giggle: ).

Mvh Michael

Tikka T3 Lite 6,5x55, S&L Superdome44
Krico 22LR semi
Husqvarna 300 o/u
Air Arms TX200 (LR edition)
HW97kt (LR edition, MK II)

Brugeravatar
Kuhfuss
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 43
Tilmeldt: 31. jul 2007, 12:54
Interesser: Jagt, natur, hund, skydning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 5 times

Re: Hjemmelavet Luft-skydekasse.

Indlæg af Kuhfuss » 11. feb 2010, 06:32

BackpackM skrev:Er det samme model som denne: http://www.armyvarer.dk/product.asp?product=480 ?
Nix - efter min bedste overbevisning er den viste kasse i linket til 200 stk. båndladt 7.62

- Og ved nærlæsning af teksten fremgår det også at den er smallere (9 cm)
Remington 700 Police LTR .308 - Ruger Mini 14 .223 - S&W 327 TRR8 .357 - div. haglspredere og .22
INSANES NUMQUAM MORIUNTUR

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Hjemmelavet Luft-skydekasse.

Indlæg af Lycon » 11. feb 2010, 08:09

kuhfuss skrev:
BackpackM skrev:Er det samme model som denne: http://www.armyvarer.dk/product.asp?product=480 ?
Nix - efter min bedste overbevisning er den viste kasse i linket til 200 stk. båndladt 7.62

- Og ved nærlæsning af teksten fremgår det også at den er smallere (9 cm)
Yup, det er den her du skal have: http://www.armyvarer.dk/product.asp?product=479. Billedet er det samme (af den smalle) men her passer målene.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Ballistisk
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 150
Tilmeldt: 10. aug 2006, 10:32
Interesser: Skydebaneudstyr, Miljø
Geografisk sted: Bagsværd

Re: Hjemmelavet Luft-skydekasse.

Indlæg af Ballistisk » 11. feb 2010, 09:50

Skydekasse perfektioneringsforslag.
Hvis den bløde plast med sit tilhørende lag 20mm blødt skumgummi anbringes HELT UD TIL KANTEN og fastgøres med LANGE BLØDE SKRUER, som IKKE KOMPRIMERER denne forplade, så er alle sikkerhedskrav opfyldt. Så er der ingen metalkanter at ramme.

Det sker jo selv i den bedste familie, at den ka´smutt´ikk?

I alles interesse anbefaler jeg, at man indsætter et stykke karton inde i granulatemassen i afmålt dybde, og videregiver jeres efterfølgende viden her, så kan vi eftErhånden danne os et billeDE af energien i de forskellige kalibre og hagltyper.
Fordi VORES/MIN VIDEN PÅ DETTE MEGET SPECIELLE OMRÅDE ER LIG nul.

Skyttehilsen Jørgen

TomK
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 498
Tilmeldt: 28. maj 2008, 13:42
Geografisk sted: Midt-Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Hjemmelavet Luft-skydekasse.

Indlæg af TomK » 11. feb 2010, 10:56

Fin mobil skydekasse... :smile:

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Hjemmelavet Luft-skydekasse.

Indlæg af Lycon » 11. feb 2010, 14:34

Lycon skrev: Du har ret Jørgen, jeg bytter om på det og gør som du anbefaler når jeg skiller den ad for inspicering. Billede
Jeg har nu opdateret med nye og flere billeder og flyttet skummåtten op foran lige bag skumplasten, som anbefalet af Jørgen. :razz:
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Hjemmelavet Luft-skydekasse.

Indlæg af Refraktorius » 11. feb 2010, 14:40

Elegant løsning!
:numberone:
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
LAU
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 767
Tilmeldt: 29. maj 2006, 15:56
Interesser: Autoteknik & skydning.
Geografisk sted: Vejen
Has thanked: 59 times
Been thanked: 12 times

Re: Hjemmelavet Luft-skydekasse.

Indlæg af LAU » 11. feb 2010, 17:13

:smile: Fin fin kasse - den tror jeg sgu bliver kopieret! :biggrin:



Men Lyc, helt ærligt - en gammel sprængningsmand som dig, få da lige dækket fareklasse-mærkningen :roll:
Har du ikke et sejt NVF sticker at smide over??
"Nej, det er ikke spor provokation. Jeg er bare en klodsmajor, Det ville ligne mig dårligt at provokere”.

Brugeravatar
BackpackM
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 465
Tilmeldt: 10. nov 2007, 15:42
Interesser: Løb, HF-radio, min familie
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Hjemmelavet Luft-skydekasse.

Indlæg af BackpackM » 25. feb 2010, 20:43

Kopi? Næh, her er en Lycon Luft-skydekasse Mk. II Evo ........:
Skydekasse.jpg
Skydekasse.jpg (49.16 KiB) Vist 25707 gange
Som det ses, har mit innovative talent tilføjet et NVF-mærke til konstruktionen. Desuden er der ikke anvendt silikone men almindelig acryl-fugemasse, da det var billigere at indkøbe hos Harald Nyborg. En stor tak til Lycon for ideen! :Hug: For at sige det mildt, så var det lige det, jeg længe har manglet, og den erstatter omsider min mærkelige træ-med-tæpper-agtige-kasse, der både var stor og tung og upraktisk.....

Den er godt indviet på min indendørs 10 meter, og de to skiver er hhv 8 skud FX gladiator (16gr NVF) og 10 skud TX200 (8,4gr HN FTT).

Mvh Michael :mrgreen:


PS: Og det var ganske sjovt at skyde lidt pistol ude på Hanebjerg i sneen med Jørgen inden jeg fik min pose med granulat mv........

Tikka T3 Lite 6,5x55, S&L Superdome44
Krico 22LR semi
Husqvarna 300 o/u
Air Arms TX200 (LR edition)
HW97kt (LR edition, MK II)

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Hjemmelavet Luft-skydekasse.

Indlæg af Lycon » 26. feb 2010, 02:01

BackpackM skrev:Kopi? Næh, her er en Lycon Luft-skydekasse Mk. II Evo ........:
Det der er Top Dollar. :rock:
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Kuhfuss
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 43
Tilmeldt: 31. jul 2007, 12:54
Interesser: Jagt, natur, hund, skydning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 5 times

Re: Hjemmelavet Luft-skydekasse.

Indlæg af Kuhfuss » 26. feb 2010, 06:23

Glad for at se at du kunne bruge kassen til noget fornuftigt :razz:

- og den er da meeeget pænere sådan dér, med NVF-sticker und alles...

Kunne være at jeg selv skulle lave én!
(Og få renoveret den gamle Haenell Modell 1, og købe en PCP'er, og lave kinøjserklonen færdig, og... og... Narh, det må nok vente lidt... )
Remington 700 Police LTR .308 - Ruger Mini 14 .223 - S&W 327 TRR8 .357 - div. haglspredere og .22
INSANES NUMQUAM MORIUNTUR

Brugeravatar
BackpackM
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 465
Tilmeldt: 10. nov 2007, 15:42
Interesser: Løb, HF-radio, min familie
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Hjemmelavet Luft-skydekasse.

Indlæg af BackpackM » 26. feb 2010, 15:45

for det gode initiativ og billede.
Og i øvrigt endnu et eksempel på den store hjælpsomhed, man møder herinde: Kuhfuss skrev til mig og tilbød at jeg kunne hente kassen hos ham til projektet.... :numberone:

Mvh Michael

Tikka T3 Lite 6,5x55, S&L Superdome44
Krico 22LR semi
Husqvarna 300 o/u
Air Arms TX200 (LR edition)
HW97kt (LR edition, MK II)

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Hjemmelavet Luft-skydekasse.

Indlæg af Lycon » 26. feb 2010, 16:53

BackpackM skrev: Takker.... Er det en ny praksis herinde? Forhåbentlig ikke en opfordring til at sætte den til salg, for det bliver den ikke... :shame: :giggle:
Nej det er det ikke, jeg blev bare helt sentimental da jeg så at der var en der havde fulgt mine anvisninger (det sker så sjældent). :giggle:
Og nej, det ville da være skammeligt at sælge den, det var bestemt ikke det der var meningen med donationen. :mrgreen:
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
C-SB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1103
Tilmeldt: 20. nov 2008, 18:24
Interesser: Luftgevær skydning
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 55 times
Been thanked: 38 times
Kontakt:

Re: Hjemmelavet Luft-skydekasse.

Indlæg af C-SB » 12. mar 2010, 18:19

Hvad er kravene på granulatet til privat brug, jeg tænker på størrelse og smidighed i gummiet, når det skal bruges til Luft våben skydning på afstande fra Ca 10 meter og videre udaf.

Er der nogle typer gummigranulat MAN IKKE må bruge.

Mvh
C-SB :smile:
Claus
Jeg var ikke med til noget,
jeg holdte kun stigen.

Ballistisk
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 150
Tilmeldt: 10. aug 2006, 10:32
Interesser: Skydebaneudstyr, Miljø
Geografisk sted: Bagsværd

Re: Hjemmelavet Luft-skydekasse.

Indlæg af Ballistisk » 12. mar 2010, 19:25

Gummigranulatkvalitetskravsspecifikationer.

Jeg har lavet ret mange forsøg med dette fremragende produkt. Og så er genbrug lige sagen.
Er kornene for små drysser de let ud af de mindste sprækker, og er de for store reduceres bremseeffekten.
Men når man laver en skydekasse, er det af vital betydning, hvordan forpladerne er opbygget, og heri ligger også en væsentlig bremsefaktor.
Så det er sagtens rimeligt at nøjes med forpladerne + 15cm granulat, så stopper legen for alle luftkanoner. Så man kan aflæse riffelgangene i haglene ovenikøbet.
Jeg opfordrer tit skytter til at indsætte en kontrolplade et stykke inde i granulatmassen, og efter lang tids skydning kontrollere, om haglene har ramt denne plade.
Det er vigtigt at kende disse værdier, det kan gavne andre der vil obygge en kasse selv.
Med skyttehilsen
Jørgen :yo:

Brugeravatar
Slander
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 120
Tilmeldt: 2. mar 2005, 21:47
Interesser: Våben, Teknik osv....
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Hjemmelavet Luft-skydekasse.

Indlæg af Slander » 12. mar 2010, 21:37

Så er min ammo kasse skåret, lakeret og klar til at få fyldt gummigranulat i (det ligger på posthuset, var ikke hjemme da posten var her).

Jeg lover der kommer billeder i løbet af weekenden :sniper: så skal jeg se hvad den kasse kan holde til :badpc:

Som lovet et par billeder.

En tak til Jørgen fra Ballistisk forsøgsgruppe for levering af materiale.
En tak til forsvaret for levering af ammo kasse.
Vedhæftede filer
P3135164 [800x600].jpg
Først kassen.
P3135164 [800x600].jpg (88.47 KiB) Vist 25069 gange
P3135166 [800x600].jpg
Kassen med lidt fyld.
P3135166 [800x600].jpg (73.17 KiB) Vist 25068 gange
P3135167 [800x600].jpg
Special gummi plade som er anbragt 6cm inde i granulatet.
P3135167 [800x600].jpg (99.58 KiB) Vist 25068 gange
P3135170 [800x600].jpg
Den færdige kasse.
P3135170 [800x600].jpg (75.66 KiB) Vist 25065 gange
Diana 35 .177
+ diverse
Jeg stoler ikke på nogen, ikke engang mig selv.

Switz
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 146
Tilmeldt: 11. feb 2011, 09:34
Interesser: Skytte
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: Hjemmelavet Luft-skydekasse.

Indlæg af Switz » 20. aug 2012, 20:10

jeg skal da vist have handlet sådan en ammokasse :)

lækker tråd :numberone:
Ruger Black Hawk . 177. 4x32

Switz
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 146
Tilmeldt: 11. feb 2011, 09:34
Interesser: Skytte
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: Hjemmelavet Luft-skydekasse.

Indlæg af Switz » 30. dec 2012, 09:17

Hvor finder jeg sådan en ammunition kasse? Hjemmesiden der tidligere var linket til er ikke oppe mere.
Ruger Black Hawk . 177. 4x32

Brugeravatar
Slander
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 120
Tilmeldt: 2. mar 2005, 21:47
Interesser: Våben, Teknik osv....
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Hjemmelavet Luft-skydekasse.

Indlæg af Slander » 30. dec 2012, 11:36

Du kan købe en her http://www.dk-arms.com/vaabenreservedel ... l-983.html

og der er også et par på DBA

mvh
Steen
Diana 35 .177
+ diverse
Jeg stoler ikke på nogen, ikke engang mig selv.

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 97 times
Been thanked: 119 times

Re: Hjemmelavet Luft-skydekasse.

Indlæg af DB89 » 30. dec 2012, 13:20

Et andet sted der ellers også kan købes ved er ranger-shop nede i tyskland http://www.ranger-shop.de/Alles-fuer-dr ... n_limit=24, der er en ret blandet omgang af modeller. Porto er vistnok lidt dyr, men hvis man alligevel er en tur over grænsen så er det "kun" 70km syd for grænsen på motorvejen. Tror en del herinde vil kunne finde mange spændende ting dernede, tiden går i hvert fald også hurtigt når man går rundt dernede og kigger og der kan også hurtigt blive brugt lidt penge.

Switz
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 146
Tilmeldt: 11. feb 2011, 09:34
Interesser: Skytte
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: Hjemmelavet Luft-skydekasse.

Indlæg af Switz » 30. dec 2012, 20:04

Tak for links gutter :)
Ruger Black Hawk . 177. 4x32

Brugeravatar
Bino
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 617
Tilmeldt: 1. feb 2004, 22:07
Interesser: Flugtskydning,paintball,våben.
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 12 times
Been thanked: 27 times
Kontakt:

Re: Hjemmelavet Luft-skydekasse.

Indlæg af Bino » 31. dec 2012, 10:35

Er Ballistisk Forsøgsgruppe hjemmeside nede ?
Ham som var med fra starten.

Besvar