Demonteret våben..........i våbenskab?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Consul74
Silver Member
Silver Member
Interesser: Gamle og klassiske våben.
Geografisk sted: Lolland.
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Demonteret våben..........i våbenskab?

Indlæg af Consul74 » 17. jan 2013, 04:40

Må ikke skudbare våben/våbendele stå uden for våbenskabet?. Feks en pumpgun hvor bundstykket er taget ud.og låst inde i våbenskab.eller feks en Blaser R93 hvor hele låsehovedet(det med håndtaget) er klikket af og låst inde.
Har der været nogen tidligere sager om det?
:???:
Mvh Consul74

Brugeravatar
JPedersen
Gold Member
Gold Member
Interesser: jagt, vildt, våben og knive
Geografisk sted: Tune
Has thanked: 3 times

Sv: Demonteret våben..........i våbenskab?

Indlæg af JPedersen » 17. jan 2013, 07:10

Det kunne jeg faktisk også godt tænke mig åt vide.. skal løbet fra min otterup ind i skabet, eller er det nok bundstykket ligger derinde? (Det er mere fordi jeg er ved at lave nogle ændringer på skæfte osv.)

Sendt fra min HTC Sensation Z710e med Tapatalk2
MVH Jonas

”Hvor mange skydevåben har de egentlig”?

”Flere end jeg har brug for, - men færre end jeg kunne tænke mig”

Jensor
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt og dimser
Geografisk sted: Vestsjælland
Been thanked: 4 times

Re: Demonteret våben..........i våbenskab?

Indlæg af Jensor » 17. jan 2013, 07:33

Der står i loven at våben skal opbevares i våbenskab
https://www.retsinformation.dk/forms/R0 ... ?id=127786

Min umiddelbare reaktion er derfor at alle dele der kræver tilladelse (skydevåben, ammunition samt piber, låsestole, aftagelige magasiner og baskyler) skal opbevares i våbenskab.

Her tager jeg ikke højde for forlader våben etc. for hvilke der gælder særlige regler.

Jensor
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt og dimser
Geografisk sted: Vestsjælland
Been thanked: 4 times

Indlæg af Jensor » 17. jan 2013, 07:36

Update: Ja den er vidst god nok, fandt dette: https://www.politi.dk/NR/exeres/4AAFF9D ... =Published

Brugeravatar
Garand01
This member is
This member is
Interesser: WW2, Detektor, Knive og Våben.
Geografisk sted: Langebæk Sydsjælland.
Has thanked: 47 times
Been thanked: 44 times

Indlæg af Garand01 » 17. jan 2013, 10:11

Meget muligt! men de deaktiverede våben jeg har med certifikat fra politiet hænger på væggen jeg købte dem ikk for at gemme dem væk :razz:

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 49 times
Been thanked: 171 times

Indlæg af Senserazer » 17. jan 2013, 10:20

Ville man, i teorien, kunne lade være med at bolte sit skab fast, og bare fylde vægte i bunden til det når over 1000kg? :???:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 410 times
Been thanked: 960 times
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 17. jan 2013, 10:23

Senserazer skrev:Ville man, i teorien, kunne lade være med at bolte sit skab fast, og bare fylde vægte i bunden til det når over 1000kg? :???:
Hmmm, spændende spørgsmål, som jeg har læst vejledningerne, så er det skabet der skal veje mere end 1000kg,uden indhold.

Men det er da ikke sikkert det er korrekt.

/bofh
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Tony Rosgaard
UDMELDT AF NVF
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 16 times

Indlæg af Tony Rosgaard » 17. jan 2013, 10:36

Hvis det er typegodkendt med en egenvægt på over 1.000 kg må det stå frit ellers ikke.
Pibe, lås/bundstykke og magasin skal være låst inde.
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 423 times
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 17. jan 2013, 11:00

Nu er der flere gange i tråden (og på Politiets hjemmeside), skrevet at aftagelige magasiner skal opbevares i våbenskab. Men lad os lige se hvad der egtl. står i lovteksten:
Våben og ammunition mv., der er nævnt i våbenlovens § 1, stk. 1, og stk. 2, litra a-d, og i denne bekendtgørelses § 15, skal opbevares forsvarligt og på et sted, der er utilgængeligt for uvedkommende.
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=127786

Så langt, så godt - magasiner skal i hvert fald opbevares "forsvarligt og på et sted, der er utilgængeligt for uvedkommende."

Men så kommer vi længere ned:
Stk. 3. Opbevaring af indtil 25 af de våben, der er nævnt i våbenlovens § 1, stk. 1, nr. 1, eller indtil 10 særligt farlige skydevåben, jf. stk. 8, skal ske i et sikringsskab, der er godkendt i mindst EN 1143-1 grade 0 eller et sikringsniveau, der svarer hertil. Sikringsskabe med en vægt under 1.000 kg skal være forsvarligt fastboltet til gulv, væg eller lignende.
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=142859
Ok, så "våben" , der er nævnt i våbenlovens § 1, stk. 1, nr. 1. skal i våbenskab. Hvad er det så for nogen?
1) Skydevåben samt genstande, der fremtræder som skydevåben og som følge af konstruktionen eller det anvendte materiale kan ombygges hertil,
Er magasiner omfattet af nr. 1? Det ville da være mærkeligt, for de står længere nede, i nr 2:
2) dele, der er specielt konstrueret eller modificeret til et skydevåben, og som er væsentlige for anvendelsen af våbnet, herunder aftagelige magasiner, bundstykker, baskyler, løb, låsestole, piber, rammer, slæder og tromler.
Hvis man vil insistere på at magasiner er våben, skal de så tælles med i antallet af våben man må ha' i skabet? Hvis ikke, hvorfor ikke?

Man kan argumentere at der er mærkeligt at der i bekendtgørelsen stk. 3 kun nævnes våbenlovens § 1, stk. 1, nr. 1, i stedet for våbenlovens § 1, stk. 1, nr. 1 og 2. Men det er nu en gang det der står.

Det er naturligvis muligt at jeg har overset noget som angår opbevaring af genstande omtalt våbenlovens § 1, stk. 1, nr. 2 - hvis det er tilfældet så er der nogen en her på NVF som kan vise hvad jeg har overset :mrgreen:
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Tony Rosgaard
UDMELDT AF NVF
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 16 times

Indlæg af Tony Rosgaard » 17. jan 2013, 11:08

Nu bliver jeg faktisk lidt i tvivl, men der stod (Så vidt jeg husker) på de gamle våbentilladelser at magasinerne også skulle være låst inde (Altså dem til det specifikke våben) :???:
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig

Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member
Geografisk sted: Nordjylland.
Has thanked: 33 times
Been thanked: 24 times

Indlæg af Topcat » 17. jan 2013, 13:01

Mapzter skrev: Det er naturligvis muligt at jeg har overset noget som angår opbevaring af genstande omtalt våbenlovens § 1, stk. 1, nr. 2 - hvis det er tilfældet så er der nogen en her på NVF som kan vise hvad jeg har overset :mrgreen:
Jeg mener at du har ret, vi har også diskuteret det tidligere her på NVF (side 2), HePe satte endda sit stempel på det :giggle:

http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=53&t=28349
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Senserazer » 17. jan 2013, 13:28

HePe skrev:
Topcat skrev:
HePe skrev:Det er henvisningen i bekendtgørelsens § 21, stk. 3 og 4 til lovens § 1, stk. 1, nr. 1, der har betydning. Så efter de gamle bestemmelser skulle også piber, låsestole, aftagelige magasiner og baskyler til skydevåben opbevares i sikringsskab.
Bekendtgørelsens § 21, stk. 3 og 4 nævner jo specifikt våben, ikke piber, baskyler, aftagelige magasiner og låsestole, eller skal disse genstande også kategoriseres som våben i lovens forstand?
Jeg må give dig ret! :bowdown:

Piber, baskyler, aftagelige magasiner og låsestole kan ikke defineres at være våben. Dvs. efter både gammel og nugældende opbevaringsbestemmelser er det kun skydevåben samt genstande, der fremtræder som skydevåben mv., jf. våbenlovens § 1, stk. 1, nr. 1, der skal opbevares i sikringsskab.

Venlig hilsen
HePe
Fra ovennævnte tråd.

Hvad jeg kan se ud fra det her, så mener du og HePe at hvis våbnet er demonteret, så skal det ikke opbevares i skafor blå skab, fordi det ikke er et våben, men individuelle dele. :???:
Dog skal al ammunition, herunder hylstre, fænghætter, osv., stadig opbevares i skafor blå.

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 61 times
Been thanked: 161 times

Indlæg af HappyNanoq » 17. jan 2013, 13:40

Garand01 skrev:Meget muligt! men de deaktiverede våben jeg har med certifikat fra politiet hænger på væggen jeg købte dem ikk for at gemme dem væk :razz:
Deaktiverede "våben" er netop IKKE "våben" længere - de er pynt eller brevvægte, og kræves derfor ikke længere opbevaret som "våben" i Skafor Blå eller efter EN-normen.

Hvis en riffel bliver "Deaktiveret" og den er udfærdiget med certifikat/erklæring fra politiet på deaktiveringen, så har den mistet de egenskaber der gør at den betragtes som et "våben".

En deaktiveret riffel, haglgevær, pistol, whatever - kan frit hænges op på væggen som pynt. Den er efter deaktiveringen kun en "Våbenlignende genstand", men ikke et "våben".

Dog hvis den har aftageligt magasin, så skal magasinet over på magasinsamlertilladelse (og opbevares efter forskrifterne) - ELLER fjederen kan udtages, og magasin"followeren" fastsvejses i magasinet, så magasinet ikke længere er funktionelt og dermed også at betragte som deaktiveret.

Ammunition kan også deaktiveres.

Mht at fylde et våbenskab med 1000kg for at undgå at bolte det fast... jeg er lidt nysgerrig efter, hvad kan man finde der vejer 1.000kg som fylder så lidt, at der stadig er plads til bare et halvt bundstykke i våbenskabet.?!?

I bedste fald skal man bruge lige over 74 liter kviksølv, eller bly-barrer svarende til 88.2 liter, eller 122 liter stål, beregnet for sjov, for at have vægt nok. =o)

Det må være typegodkendelsen for skabet der fastsætter om skabet skal boltes fast eller ej. Om det i det hele taget er beregnet til at fylde op med vægte.

Hvis man vælter et våbenskab fyldt med blybarrer - så tror jeg våbnene mere eller mindre bliver deaktiverede i processen. :blink:
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Senserazer » 17. jan 2013, 14:10

HappyNanoq skrev: Mht at fylde et våbenskab med 1000kg for at undgå at bolte det fast... jeg er lidt nysgerrig efter, hvad kan man finde der vejer 1.000kg som fylder så lidt, at der stadig er plads til bare et halvt bundstykke i våbenskabet.?!?

I bedste fald skal man bruge lige over 74 liter kviksølv, eller bly-barrer svarende til 88.2 liter, eller 122 liter stål, beregnet for sjov, for at have vægt nok. =o)
Uran? :???:

:giggle:

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 423 times
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 17. jan 2013, 14:20

HappyNanoq skrev:Mht at fylde et våbenskab med 1000kg for at undgå at bolte det fast... jeg er lidt nysgerrig efter, hvad kan man finde der vejer 1.000kg som fylder så lidt, at der stadig er plads til bare et halvt bundstykke i våbenskabet.?!?

Hvis man nu tog og støbte bly i bunden på et af Skyttebutikken G10 skabe:

850.000 gram / 11,3 gram/cm3 = 75221 cm3
Indvendig bredde x dybde: 51,5cm * 36 cm = 1854 cm2
75221 cm3 / 1854 cm2 = 40 cm.

Det efterlader ca. 109cm i højden ...

Edit: vi kan lige trække skabets egenvægt fra.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Timsen
Gold Member
Gold Member
Interesser: Skydning (lang,hagl,hånd)
Geografisk sted: Odense SØ
Been thanked: 53 times
Kontakt:

Indlæg af Timsen » 17. jan 2013, 19:45

HappyNanoq skrev:I bedste fald skal man bruge lige over 74 liter kviksølv, eller bly-barrer svarende til 88.2 liter, eller 122 liter stål, beregnet for sjov, for at have vægt nok. =o)
Du har en bizar opfattelse af sjov :biggrin: ..
Min indbefatter som regel diverse kemiske sammensætninger, som ved manuel manipulation resulterer i pludselig ekspansion af gasser som derved fremdriver roterende metalstykker i aflange, tilspidsede former i retning af diverse aggregater til pladseringsbestemmelse og subjektiv kvalitetsvurdering efter 10-skalaen. :neutral:
Never limit yourself to one style - shoot anything you can get your hands on.

Brugeravatar
Consul74
Silver Member
Silver Member
Interesser: Gamle og klassiske våben.
Geografisk sted: Lolland.
Has thanked: 2 times

Indlæg af Consul74 » 18. jan 2013, 22:00

Tak for indlæg.Har jeg forstået det rigtigt?
Er vi kommet frem til at demonteret våben gerne må være uden for våbenskab?

Brugeravatar
Schweizertossen
Gold Member
Gold Member
Interesser: Historisk riffel skydning WW2
Geografisk sted: Onsild.st
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Indlæg af Schweizertossen » 18. jan 2013, 22:17

Consul74 skrev:Tak for indlæg.Har jeg forstået det rigtigt?
Er vi kommet frem til at demonteret våben gerne må være uden for våbenskab?
Hvis det er en pibe så nej, lige som vekselpiber os skal låses inde...

Ikke tilladelses krævende dele må gerne stå udenfor skabet..

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 61 times
Been thanked: 161 times

Indlæg af HappyNanoq » 18. jan 2013, 23:25

Et deaktiveret våben der er forarbejdet og godkendt som deaktiveret må gerne hænge på væggen.

Et aktivt våben skal altid opbevares i våbenskab, det er ikke nok at gemme én del i våbenskabet. Alle dele af selve våbnet skal opbevares i våbenskabet. (kikkert behøves ikke, heller ikke bipod, rem mv.)
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 1122 times

Indlæg af Lassescout » 19. jan 2013, 20:40

Jeg tillader mig lige også at citere HePe her
Våbenlovens § 1, stk. 1, nr. 1 er ændret med virkning fra den 28. juli 2010 (se nedenfor). Rent faktisk er der sket det, at Justitsministeriet har lavet en fejl ved ikke OGSÅ at ændre opbevaringsbestemmelsen i våbenbekendtgørelsens § 21.

Så efter opbevaringsbestemmelsen i våbenbekendtgørelsens § 21, stk. 1, 2 og 3 (se Topcats indlæg ovenfor) samt stk. 4 kan bl.a. bundstykker, baskyler og låsestole opbevares UDEN for sikringsskab...

Våbenlovens § 1, stk. 1, nr. 1 og nr. 2 skrev:

§ 1. Det er forbudt uden tilladelse af justitsministeren eller den, han dertil bemyndiger, at indføre eller fremstille, herunder samle:
1) Skydevåben samt genstande, der fremtræder som skydevåben og som følge af konstruktionen eller det anvendte materiale kan ombygges hertil,
2) dele, der er specielt konstrueret eller modificeret til et skydevåben, og som er væsentlige for anvendelsen af våbnet, herunder aftagelige magasiner, bundstykker, baskyler, løb, låsestole, piber, rammer, slæder og tromler,

Se Emne: Bekendtgørelse af lov om våben og eksplosivstoffer.
Så ved en lovteknisk fejl er der for øjeblikket ikke krav om, at magasiner, bundstykker, baskyler, løb, låsestole, piber, rammer, slæder eller tromler opbevares i sikringsskabet. Derfor kan man nu opbevare sit våben lovligt uden at have et sikringsskab, bare det er adskilt i hoveddelene. Meget uhensigtsmæssigt, og jeg vil bestemt opfordre til, at man alligevel følger sin sunde fornuft, og opbevarer de nævnte dele i våbenskabet. Men man har da et udmærket forsvar hvis man skulle blive sigtet for ulovlig opbevaring af et adskilt våben :giggle:
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 427 times

Indlæg af Langenge » 28. jan 2013, 11:40

Som jeg tolker det, så må jeg altså, nu, pille løbene af mine haglbøsser, og blot låse dem ind i et andet skab :???:
Det vil jeg da kraftigt overveje. Giver jo en hel del ekstra plads i våbenskabet.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Lassescout
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Lassescout » 28. jan 2013, 12:06

Langenge skrev:Som jeg tolker det, så må jeg altså, nu, pille løbene af mine haglbøsser, og blot låse dem ind i et andet skab :???:
Det vil jeg da kraftigt overveje. Giver jo en hel del ekstra plads i våbenskabet.
Det er rigtigt. Sådan er det. Den anden halvdel af geværet er baskylen. Den behøver heller ikke være i sikringsskabet.

Men som jeg skrev ovenfor, er det nok en dårlig idé. Ihvertfald er du jo nødt til at tjekke retsinfo temmelig tit, for at holde øje med om de retter fejlen. Jeg vil tro, at når fejlen bliver rettet, så bliver det med ikrafttræden samme dato som offentliggørelsen, dvs. straks. Og så har du ingen tid til at få delene i skabet igen :giggle: :giggle: :giggle: .

Forresten sjovt at du kan adskille våbnet og opbevare begge dele udenfor sikringsskabet, men har du et tomt patronhylster skal det opbevares i sikringsskabet :crazy: .
Hilsen Lasse.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is

Indlæg af Langenge » 28. jan 2013, 12:53

Lassescout skrev:
Langenge skrev:Som jeg tolker det, så må jeg altså, nu, pille løbene af mine haglbøsser, og blot låse dem ind i et andet skab :???:
Det er rigtigt. Sådan er det. Den anden halvdel af geværet er baskylen. Den behøver heller ikke være i sikringsskabet.

Men som jeg skrev ovenfor, er det nok en dårlig idé. Ihvertfald er du jo nødt til at tjekke retsinfo temmelig tit, for at holde øje med om de retter fejlen. Jeg vil tro, at når fejlen bliver rettet, så bliver det med ikrafttræden samme dato som offentliggørelsen, dvs. straks. Og så har du ingen tid til at få delene i skabet igen :giggle: :giggle: :giggle: .

Forresten sjovt at du kan adskille våbnet og opbevare begge dele udenfor sikringsskabet, men har du et tomt patronhylster skal det opbevares i sikringsskabet :crazy: .
Rent sikkerhedsmæssigt, vil jeg anse det for absolut lige så forsvarligt, at låse løbene ind i et skab for sig selv, og baskylerne i våbenskabet, som at opbevare hele bøssen i våbenskabet.
Jeg holder gerne øje med retsinformation.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Lassescout
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Lassescout » 28. jan 2013, 13:27

Det har du da fuldstændig ret i.

Mit første jagtgevær stod bagved oliefyret i bryggerset. Det skete der ikke noget ved. Så kom riffel og haglgevær op at hænge på en krog i stuen. Det sketer der heller ikke noget ved. Så fik de begge en våbenlås gennem aftrækkerbøjlen, og der skete stadig ikke noget. Jeg kunne godt se fornuften i det, for nu kunne små pilfingre ikke få fat i våbnet og komme til skade. Nu har de været i våbenskab siden 2008, og der sker stadig ikke noget ved det.

Så min eneste ambition angående våbenopbevaring er, at den skal være lovlig og forsvarlig. Lovlig for at kunne blive ved med at have jagttegn og våbentilladelser, og forsvarlig for at mine børn ikke af vanvare kommer ud for ulykker. De to krav kan opfyldes på mange måder, men jeg har for nylig bygget et hus med et G15 skab indmuret i en niche i laderummet, og så er det bare nemmest at opbevare det hele der.
Hilsen Lasse.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is

Indlæg af Langenge » 28. jan 2013, 13:44

Lassescout skrev:Det har du da fuldstændig ret i.

Mit første jagtgevær stod bagved oliefyret i bryggerset. Det skete der ikke noget ved. Så kom riffel og haglgevær op at hænge på en krog i stuen. Det sketer der heller ikke noget ved. Så fik de begge en våbenlås gennem aftrækkerbøjlen, og der skete stadig ikke noget. Jeg kunne godt se fornuften i det, for nu kunne små pilfingre ikke få fat i våbnet og komme til skade. Nu har de været i våbenskab siden 2008, og der sker stadig ikke noget ved det.

Så min eneste ambition angående våbenopbevaring er, at den skal være lovlig og forsvarlig. Lovlig for at kunne blive ved med at have jagttegn og våbentilladelser, og forsvarlig for at mine børn ikke af vanvare kommer ud for ulykker. De to krav kan opfyldes på mange måder, men jeg har for nylig bygget et hus med et G15 skab indmuret i en niche i laderummet, og så er det bare nemmest at opbevare det hele der.
Kan du have det hele i et enkelt G15? :shock:

Besvar