Erfaringer med køb af sværd i DK

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
Slettet bruger

Erfaringer med køb af sværd i DK

Indlæg af Slettet bruger » 5. jul 2005, 15:50

Hej folkens, er ny på forummet her, men i virker som nogle flinke typer, så jeg forsøger mig med et indlæg her :)

Jeg har planer om at købe mig et Katana, og har kigget lidt på dem de har på http://www.budosport.dk. Det koster ca. 2600, hvilket ikke er alt for dyrt, måske endda for billigt? Ved godt det ikke er smedet af en japansk mestersmed, men har nogle af jer erfaringer med våben derinde fra?

Deres butik ligger inde i københavn et sted, og jeg har planer om at tage derind og kigge på sagerne inden for den nærmeste tid.

Brugeravatar
Thomas
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 134
Tilmeldt: 3. jul 2004, 17:14
Interesser: Japans flåde 1868-1945.
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Indlæg af Thomas » 5. jul 2005, 15:53

Hej

Har du kigget på http://www.tsunami.dk ? Der har vi også et rigitgt godt forum omkring Japanske sværd.
Sayonara
Thomas

Special Naval landing Forces / Navy swords and dirks. Headgear and uniforms. Samurai swords and armor.

Slettet bruger

Indlæg af Slettet bruger » 5. jul 2005, 15:55

Yeah, har kigget derinde, men så vidt jeg kan se så er det netop forholdsvist dyre våben de har derinde, som så også bliver håndsmedet osv. Men så snakker vi også om priser på den anden side af 10K.

Brugeravatar
Thomas
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 134
Tilmeldt: 3. jul 2004, 17:14
Interesser: Japans flåde 1868-1945.
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Indlæg af Thomas » 5. jul 2005, 15:56

Hej

Hvor meget ville du investere ? og hvad skal du bruge sværdet til?

P.s jeg er fra tsunami.dk
Sayonara
Thomas

Special Naval landing Forces / Navy swords and dirks. Headgear and uniforms. Samurai swords and armor.

Slettet bruger

Indlæg af Slettet bruger » 5. jul 2005, 16:12

Tjah, har ikke noget umiddelbar max, men havde tænkt mig noget i omegnen af 3000-5000kr.

Mht. til brug, så skal det bare op og hænge.

Brugeravatar
Karsten
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 164
Tilmeldt: 10. jan 2005, 20:39
Interesser: Knive
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Karsten » 5. jul 2005, 16:48

Her er også et link http://www.swordarmory.com/ jeg ville høre om det overhovdet er lovligt at have svær hængen på vægen? Af hvad jeg har forstået skal de stå låst inde i et våben skab, Men rat mig hvis jeg har taget fejl. (jeg mener det stå i min blankvåbentilladelse at knive over 12cm skal være låst inde hvis de ikke har et gøremål som køkkenknive)
NO trespassing. Violators will be shot, survivers will be shot again...

Slettet bruger

Indlæg af Slettet bruger » 5. jul 2005, 16:57

Karsten: hmm jeg har lige set på min tilladelse, og der står ikke noget med at det skal låses inde.

Der står dog at de skal opbevares i overensstemmelse med reglerne i våbenbekendtgørelsen. Jeg kunne dog ikke umiddelbart finde hvor det stod..

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Indlæg af Lycon » 5. jul 2005, 17:10

Roeder skrev:Karsten: hmm jeg har lige set på min tilladelse, og der står ikke noget med at det skal låses inde.

Der står dog at de skal opbevares i overensstemmelse med reglerne i våbenbekendtgørelsen. Jeg kunne dog ikke umiddelbart finde hvor det stod..
Blankvåben omfattet af våbenbekendtgørelsens § 14, herunder skarpe våben eller stikvåben, hvis klinge overstiger 12 cm, skal opbevares forsvarligt og på et sted, der er utilgængeligt for uvedkommende, jf. våbenbekendtgørelsens § 20, stk. 1. Der er ikke krav om, at blankvåben skal opbevares i aflåset gemme, som tilfældet er for ammunition, eller i våbenskab, som tilfældet er for skydevåben.

Man kan derfor hænge diverse bajonetter og sværd med klinger på over 12cm på væggen i hjemmet, hvis opbevaringen efter omstændighederne må anses for forsvarlig og hjemmet er utilgængeligt for uvedkommende. Det bemærkes i den forbindelse, at politiet i henhold til våbenbekendtgørelsens § 20, stk. 6, under henvisning til sikkerhedsmæssige forhold, herunder blandt andet mængden af opbevarede våben, bygningsmæssige forhold, tilkørselsforhold og udrykningsafstand, kan stille yderligere krav til våbenopbevaringen.

Lycon/ :cool:
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Thomas
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 134
Tilmeldt: 3. jul 2004, 17:14
Interesser: Japans flåde 1868-1945.
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Indlæg af Thomas » 5. jul 2005, 17:42

Roeder skrev:Tjah, har ikke noget umiddelbar max, men havde tænkt mig noget i omegnen af 3000-5000kr.

Mht. til brug, så skal det bare op og hænge.
Prøv at se denne side, http://www.tsunami.dk/forged.htm
Her får du et sværd der er skarpt, og godt udført.(ingen plastic ;) )
Du vil ikke fortryde at købe et ordenligt udført sværd , som skal tages ned og beundres.
Du vil fortryde et Sværd feks. fra spanien(denix-toledo-div.shogun..bla.). som også kan ses på qxl.dk.Ren "plastic"
Sayonara
Thomas

Special Naval landing Forces / Navy swords and dirks. Headgear and uniforms. Samurai swords and armor.

Brugeravatar
kim olsen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 31
Tilmeldt: 30. jan 2005, 01:59
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af kim olsen » 5. jul 2005, 23:57

mit fortrukne sted er http://www.cooltoys.dk , de har et rigtig godt sikkerheds niveau, som man ikke skal kimse af.
Igitur qui desiderat pacem, praeparet bellum

Legends dont die, they reload

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Indlæg af HappyNanoq » 25. jul 2005, 01:23

karsten skrev:Her er også et link http://www.swordarmory.com/ jeg ville høre om det overhovdet er lovligt at have svær hængen på vægen? Af hvad jeg har forstået skal de stå låst inde i et våben skab, Men rat mig hvis jeg har taget fejl. (jeg mener det stå i min blankvåbentilladelse at knive over 12cm skal være låst inde hvis de ikke har et gøremål som køkkenknive)

Få en Blankvåbentilladelse - så er du på den sikre side.

På dén står der, at de må bruges til dekorative formål, altså ophængning/displays.

Har selv handlet sværd hos http://www.Swordarmory.com

Hurtig og professionelt firma at handle med, sender forsvarligt pakket og garanterer at holde dig skadesløs hvis du ikke er tilfreds. (dog undtagen udenlandsfragt!!)
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Armand
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 462
Tilmeldt: 16. aug 2005, 19:19
Interesser: Konkurrenceskydning, jagt
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 9 times
Been thanked: 3 times

Indlæg af Armand » 16. aug 2005, 20:29

Jeg kan da egentlig ikke lige umiddelbart se problemet i at have en katana hængende i køkkenet hvis man "lige skulle snitte et par gullerødder". :p

Forøvrigt: http://bladesunlimited.co.uk

Jeg er ikke klar over deres service og de skriver intet om kvaliteten på stålet, men hvis det udelukkende er til vægpynt, så er dette vel heller ikke så relevant. Tilgengæld er der en besparelse at hente told-mæssigt da import uden fra europa er en del dyrere, medmindre man kan fuske det igennem et firma man tilfældigvis ejer.

-A
Dem som peger med følelserne har altid mest ret.

Brugeravatar
Michael Lind Hansen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 162
Tilmeldt: 1. mar 2005, 20:14
Interesser: ? gid jeg vidste det.
Geografisk sted: Djursland

Indlæg af Michael Lind Hansen » 6. okt 2005, 22:09

Jeg har lige set at de har et kantana inde på http://www.venditio.dk til 2300 men de har nu rigtig mange fede sværd og ting og sager derinde... gå ind under kovex produkter
nøgen hår pullet vid mon cumpoter....... :-(

Horteum vulgare + Humulus lupulus = Pleasure!!!!

Brugeravatar
P.K.Hansen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 856
Tilmeldt: 8. sep 2005, 14:23
Interesser: Luftvåben, blankvåben.
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 20 times
Been thanked: 64 times

Indlæg af P.K.Hansen » 7. okt 2005, 11:19

Jeg køber næsten alle mine sværd i UK. Det er næsten altid billigere end andre EU-lande, og hvis man regner forsendelse+moms+told+bøvl sammen, kan det ikke betale sig at importere fra USA.
Der er mange gode forhandlere i UK, jeg kan dog ikke anbefale Swords UK Ltd. De er billige, men det er en kamp at få sine varer. Det tog mig mange mails og lidt over tre uger at få hvad jeg havde købt. Normalt tager det en uge. Jeg er siden blevet kontaktet af en anden dansker med samme problemer, og han havde på daværende tidspunkt ventet i fire uger.

Brugeravatar
Thomas
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 134
Tilmeldt: 3. jul 2004, 17:14
Interesser: Japans flåde 1868-1945.
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Indlæg af Thomas » 7. okt 2005, 16:07

Michael Lind Hansen skrev:Jeg har lige set at de har et kantana inde på http://www.venditio.dk til 2300 men de har nu rigtig mange fede sværd og ting og sager derinde... gå ind under kovex produkter
Den Katana ligner da godt nok noget jeg engang har trådt i... :lol:

Ellers flotte vikinge sværd og dolke :D Det kan de lave, men ikke japanske våben.
Sayonara
Thomas

Special Naval landing Forces / Navy swords and dirks. Headgear and uniforms. Samurai swords and armor.

Brugeravatar
Thomas
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 134
Tilmeldt: 3. jul 2004, 17:14
Interesser: Japans flåde 1868-1945.
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Indlæg af Thomas » 7. okt 2005, 16:12

kim olsen skrev:mit fortrukne sted er http://www.cooltoys.dk , de har et rigtig godt sikkerheds niveau, som man ikke skal kimse af.
Man kan spare 1300 kr ved at købe Practical plus katana fra Hanwei hos Tsunami.dk .De er billigere end andre danske sværd forhandlere.
Sayonara
Thomas

Special Naval landing Forces / Navy swords and dirks. Headgear and uniforms. Samurai swords and armor.

Brugeravatar
kim olsen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 31
Tilmeldt: 30. jan 2005, 01:59
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af kim olsen » 9. okt 2005, 12:25

jeg synes ikke at tsunami.dk udtråler det samme niveau af tryghed og sikkerhed. min "screeningsproces" var langt mere gennemgående end jeg havde regnet med. det underlige er at de andre steder også sælger det til samme pris som hos cooltoys, men ikke hos tsunami?

jeg vil gerne betale ekstra for at være sikker på at firmaet ikke bare sælger til enhver idiot der komemer ind fra gaden, og den service jeg har fået de gange jeg har købt hos dem.
Igitur qui desiderat pacem, praeparet bellum

Legends dont die, they reload

Brugeravatar
Thomas
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 134
Tilmeldt: 3. jul 2004, 17:14
Interesser: Japans flåde 1868-1945.
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Indlæg af Thomas » 9. okt 2005, 12:45

kim olsen skrev:jeg synes ikke at tsunami.dk udtråler det samme niveau af tryghed og sikkerhed. min "screeningsproces" var langt mere gennemgående end jeg havde regnet med. det underlige er at de andre steder også sælger det til samme pris som hos cooltoys, men ikke hos tsunami?

jeg vil gerne betale ekstra for at være sikker på at firmaet ikke bare sælger til enhver idiot der komemer ind fra gaden, og den service jeg har fået de gange jeg har købt hos dem.
Hos Tsunami.dk skal da man også have våbentilladelser fra købere og man kan trygt handle der.
Sælge til hvem som helst???????????Butikker sælger da til hvem som helst, gør de ikke? Forstår ikke rigtigt hvad du mener..
Sayonara
Thomas

Special Naval landing Forces / Navy swords and dirks. Headgear and uniforms. Samurai swords and armor.

Brugeravatar
kim olsen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 31
Tilmeldt: 30. jan 2005, 01:59
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af kim olsen » 17. okt 2005, 02:23

et par bekendte blev ikke spurgt om tilladelse, plus de har solgt til en bekendt (i 24 led) som har (jeg er ikke psykolog) visse psykopatiske træk, ingen våben tilladelse, men kunne købe alligevel.

men jeg kan se på deres hjemmeside at der bliver gjort klart opmærksom på hvad der kræves. så mon ikke førnævnte bare har været uheld?


jeg vil tihvertifald godt overveje dem ved mit næste køb http://www.tsunami.dk/forged_folded.htm og http://www.tsunami.dk/forged.htm
føj der er meget lækkert imellem...
Igitur qui desiderat pacem, praeparet bellum

Legends dont die, they reload

Brugeravatar
khukuri
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 36
Tilmeldt: 9. jun 2006, 07:28
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Salg af blankvåben

Indlæg af khukuri » 16. jun 2006, 23:18

Normal sædvane er at forretningen checker om køberen har blankvåbentilladelse før de sælger, men faktisk er det udelukkende køberen som har ansvar for egne handlinger.

Mit råd er : Sørg for at have en gyldig blankvåbentilladelse, og er du med i en kampsportsorganisation hvor der udøves tameshigiri kan du uden videre problemer få en bære-brugstilladelse.

Personligt opbevarer jeg kopier af mine kunders blankvåbentilladelser i 5 år, for så kan de bare købe løs. Hvis en kunde på et tidspunkt gør noget dumt og får inddraget sin tilladelse (og undlader at viderebringe denne vitale bid information til mig) har jeg ingen skyld hvis jeg sælger.

Nu er mine håndsmedede gurkha knive jo selvfølgelig ikke det samme som katana'er men princippet og loven er det samme for begge.

Diskussioner om dette emne foregår tit på khukuri.dk/forum hvor der er et lækkert tilknyttet chatrum hvor i alle er meget velkomne til at deltage i det omfang i har interesse og tid til det.

Jeg er iøvrigt ejer af en lækker Paul Chen Practical Katana Pro, med ekstra længde og tykkelse, og det er et lækkert våben, og meget meget dekorativt. Det er mine khukuri også, i kan se de typer jeg p.t fører på min hjemmeside, khukuri.dk

Min personlige mening er at samfundet er blevet "knivforskrækket" ud over alle grænser. For min skyld kunne de indfange alle karl-smart'er der render rundt med en machete i deres militærstøvler og give dem 15 års hårdt strafarbejde, og så lade os (som tager vores samling og kampsport seriøst og udviser stor ansvarlighed) være i fred.

En ting er at en seriefremstillet gaffelståls-kopi af en rambokniv på 45 cm ikke må bæres rundt på gaden, men en håndsmedet kniv af udsøgte råvarer og førsteklasses stål burde da være en naturlig del af enhver mands ejendele. Mine håndsmedede khukuri må også bæres af jægere og fiskere, samt erhverv som er anerkendt, f.eks har jeg en kunde der er hjemmeslagter, og efter han har prøvet at kløve en gris i to halvdele med sin 46 cm Panawal Khukuri er det ligefrem blevet til tilløbsstykke og har øget hans omsætning mærkbart. Jeg vil med det samme pointere at en khukuri er et arbejdsredskab ud over at være samler- og pynteobjekt og at den kan holde til en temmelig hård behandling som ville gøre en katana værdiløs.

Lad os håbe på en kommende lovændring som vil lempe kravene til ustraffede medlemmer af Homo Sapiens og deres ret til at bære et brugbart og smukt stykke kultur, uanset om det er en norsk kniv, en japansk katana, fransk fleuret eller en nepalesisk khukuri.

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Salg af blankvåben

Indlæg af Lycon » 17. jun 2006, 00:21

khukuri skrev: Lad os håbe på en kommende lovændring som vil lempe kravene til ustraffede medlemmer af Homo Sapiens og deres ret til at bære et brugbart og smukt stykke kultur, uanset om det er en norsk kniv, en japansk katana, fransk fleuret eller en nepalesisk khukuri.
Eller en Leatherman Wave af gaffelstål.

Lyc/
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Salg af blankvåben

Indlæg af HappyNanoq » 17. jun 2006, 02:10

khukuri skrev:...
Personligt opbevarer jeg kopier af mine kunders blankvåbentilladelser i 5 år, for så kan de bare købe løs. Hvis en kunde på et tidspunkt gør noget dumt og får inddraget sin tilladelse (og undlader at viderebringe denne vitale bid information til mig) har jeg ingen skyld hvis jeg sælger.
...
Øhhhh hvor står det lige at dét er lovligt ??!!??

Altså at tage kopi og godtage kopien fra gang til gang ??!!??

Hvordan er det liiiige med ordlyden på papiret.. "Tilladelsen er strengt personlig".. og at folks CPR-NR står på papiret... ??!!??


Ingen skyld ??

Jeg håber da virkelig den holder i retten..

Brugeravatar
khukuri
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 36
Tilmeldt: 9. jun 2006, 07:28
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af khukuri » 18. jun 2006, 12:52

Øhhhh hvor står det lige at dét er lovligt ??!!??

Altså at tage kopi og godtage kopien fra gang til gang ??!!??

Ingen købere er tvunget til at indsende en tilladelse HVER gang. Jeg har i øvrigt fået OK fra Aalborg politi, så det burde da sætte en stopper for en diskussion om hvorvidt det er lovligt eller ej. Desuden er det en god service for kunderne. I øvrigt gælder tilladelsen normalt 10 år frem så der er ingen grund til at antage at dette faktum skulle ændre sig. Skulle det ændre sig har køberen pligt til at oplyse dette, eller -alternativt - undlade at foretage køb uden behørig tilladelse.


Hvordan er det liiiige med ordlyden på papiret.. "Tilladelsen er strengt personlig".. og at folks CPR-NR står på papiret... ??!!??
Ja.. Tilladelsen er strengt personlig. Det betyder ikke at en sælger ikke må opbevare kopien af tilladelsen. Jeg SKAL jo verificere at køberen har en tilladelse og er derfor nødt til at have kopien tilsendt. Ja, folks CPR nummer står på tilladelsen, og derfor bliver alle kunde-oplysninger opbevaret sikkert, og utilgængeligt for uvedkommende, som der står i registerloven.

Ingen skyld ??


Jeg håber da virkelig den holder i retten..
Ja det gør den da så absolut. Jeg har ingen forpligtelse til løbende at kontakte folk for at sikre mig om deres tilladelser er gyldige eller ej. Derimod har køberen pligt til at sørge for at alle oplysninger som er indsendt til mig er i overensstemmelse med de faktiske omstændigheder og dette er udelukkende kundens ansvar. Derfor kan jeg ikke drages til ansvar hvis en kunde køber en vare på falske forudsætninger. Dette er OGSÅ bekræftet fra Aalborg politi's våbenkontor. Har du problemer med dette faktum vil jeg anbefale dig at kontakte din lokale politistation hvor du kan blive oplyst om reglerne.

Det skal så siges at mit edb system har udløbsdatoen på tilladelsen indsat for hver kunde så hvis en kunde køber en vare uden gyldig tilladelse så kan jeg oplyse kunden om forglemmelsen og vente på at sagen er bragt i orden, og en ny kopi af tilladelsen indsendes til vores kontor.

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Indlæg af HappyNanoq » 18. jun 2006, 17:09

Ok hvis ålborg politi siger god for den - så er det i orden med mig.
Jeg spørger kun idet der mig bekendt ikke er skrevet noget ned om dette område.


Jeg husker bare at en af dine konkurrenter fik faxet en kopi af min samlertilladelse og beholdte den af samme årsag i et kundekartotek - så det var nemmere at sælge til kunden igen.

Denne praksis blev dog ændret inden jeg nåede at købe tredie gang, idet de var blevet pålagt at makulere samtlige tilladelser de havde i kartoteket og få tilsendt kopi/fax for hvert køb.

Hvorom alting er, havde nogen kigget på legaliteten i det og fundet at det ikke måtte bruges.
Men igen - det afhænger af politikredsene.


Selv bor jeg i Nuuk nu - og der er ingen knivlov her.
Men da jeg boede i Hjørring politikreds, var det naturligvis nemt at købe lokalt idet jeg altid havde tilladelsen på mig - men lige hos en af dem jeg af og til købte knive hos, skulle pludselig se tilladelse for hvert køb idet de var stødt på problemer der.

Jeg ser det som en naturlig ting at medsende en kopi af samlertilladelsen, skanne den eller faxe den - men vil ikke have den ligger i et kundekartotek et sted, netop idet der står CPR-Nummer m.v. på tilladelsen.

Det var hændelsen med denne forhandler, som gjorde at jeg fremover er meget påpasselig med tilladelser og CPR-Numre..

Brugeravatar
khukuri
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 36
Tilmeldt: 9. jun 2006, 07:28
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Blankvåbentilladelse

Indlæg af khukuri » 18. jun 2006, 17:47

Jeg vil da også tilføje at jeg uden bøvl makulerer de kopier jeg har i mit brandskab hvis nogen af mine kunder ønsker det, eller hvis jeg får en henvendelse om det fra den lokale politistation.

På nuværende tidspunkt er der ingen af mine kunder som ønsker at sende en mail eller et brev hver gang de skal forøge deres samling.

Ingen knivlov i Nuuk ? Måske skulle jeg immigrere dertil sammen med alle mine kunder. :eek:

Her i Aalborg tør vi jo knap nok gå rundt med en negleklipper i lommen fordi der er nogen få idioter der synes de vil gå på værtshus med en M16 bajonet stukket ned i deres militærstøvler..

Hav en god dag i Nuuk :)

Besvar