En realistisk pris på et boksrum?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Brugeravatar
Joffes
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 392
Tilmeldt: 18. okt 2011, 14:03
Interesser: Jagt, Spejder og Musik
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 53 times

En realistisk pris på et boksrum?

Indlæg af Joffes » 16. feb 2013, 21:01

Hej.
Jeg har her i vinterferien haft masser af tid til at drømme, og det plejer som regel at blive dyrt :oops:
En af mine drømme har blandt andet handlet om et boksrum, hvor våbnene kunne hænge på væggene, og eventuelt genladeudstyr kunne ligge fremme på bordet :Agents:
Umiddelbart tænker jeg, at det skulle være underjordisk, gravet ned i haven. Det ville være rart, da jeg så ikke ville have behov for at bygge det sammen med resten af huset, og man har lidt bedre mulighed for at blive ladet være i fred (Ud over muligheden for at låse døren :blink: )
Hvad vil i skyde på, ville være en slut pris på et sådan rum? Og hvad med ville være en god størrelse, jeg vil jo nødig være nødt til at bygge til rummet senere? :wall:
"Young gunner, with an old gun"
Erbi Lüco 12/76
Mossberg 100ATR .308
BRNO model 2 .22lr
Kender du noget til Erbi Lüco, så har jeg et par spørgsmål

Brugeravatar
Allan3
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 706
Tilmeldt: 26. aug 2010, 22:45
Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 67 times

Re: En realistisk pris på et boksrum?

Indlæg af Allan3 » 16. feb 2013, 21:09

Nu kender jeg ikke lige helt reglerne for boksrum, men hvad med en 20 fods container med en eller anden type trappe til, og måske med noget forstærkning så den kan holde til jorden ovenpå.

Lidt inspiration http://www.treehugger.com/sustainable-p ... video.html
Senest rettet af Allan3 16. feb 2013, 21:14, rettet i alt 1 gang.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: En realistisk pris på et boksrum?

Indlæg af Timber » 16. feb 2013, 21:12

Allan3 skrev:Nu kender jeg ikke lige helt reglerne for boksrum, men hvad med en 20 fods container med en eller anden type trappe til, og måske med noget forstærkning så den kan holde til jorden ovenpå
He he, du nåede mig lige i forkøbet med det forslag... Det eneste "problem" er at man vist skal støbe en skal af beton ud over den.. Jeg mener faktisk der har været en tråd om netop det samme spørgsmål herinde... Men jeg kan ikke lige finde den...

http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.p ... er#p416095

Edit.. Så fandt jeg den alligevel.. Og så¨var det oven i købet mig selv der havde lavet den.. :oops:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Joffes
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 392
Tilmeldt: 18. okt 2011, 14:03
Interesser: Jagt, Spejder og Musik
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 53 times

Re: En realistisk pris på et boksrum?

Indlæg af Joffes » 16. feb 2013, 22:39

Men ville det være til at arbejde i, overhovedet?
For umiddelbart, så forestiller jeg mig en elendig akustik? :clap:
"Young gunner, with an old gun"
Erbi Lüco 12/76
Mossberg 100ATR .308
BRNO model 2 .22lr
Kender du noget til Erbi Lüco, så har jeg et par spørgsmål

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: En realistisk pris på et boksrum?

Indlæg af Timber » 16. feb 2013, 22:48

Joffes skrev:Men ville det være til at arbejde i, overhovedet?
For umiddelbart, så forestiller jeg mig en elendig akustik? :clap:
Det kan man da isolere sig fra... Men han skal vel ikke ligefrem sidde dernede og synge, eller hvad? :rolf:

Ej, mere seriøst, så synes jeg da at det lyder som et fornuftigt projekt.. Jeg kan bare ikke gøre det hjemme hos mig, da grundvandet ligger meget højt her..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Kode1303
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. maj 2010, 19:09
Interesser: Ammunition og skydning.
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Re: En realistisk pris på et boksrum?

Indlæg af Kode1303 » 16. feb 2013, 22:51

Jeg har også drømt lidt om en "bunker".
Til et lille rum på ca. 6m2 skal jeg bruge fundablokke for ca. 1500 kr. Støbemix koster ca. 700 kr pr ton. Cement koster ca. 50 kr pr sæk. Armeringsjern ved jeg ikke lige hvad koster. En godkendt "rød" dør koster spidsen af en jetjager. Og så er der det løse i form af dræn, el mm.
Make mine a carbine.

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 850
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 98 times
Been thanked: 119 times

Re: En realistisk pris på et boksrum?

Indlæg af DB89 » 16. feb 2013, 22:55

Monter feks troldtekt plader ;-)
Men som der vist også bliver skrevet i den anden tråd så kan det måske blive en udfordring at få godkendt døren. Vi har et par gamle 40fods køle containere på studie jobbet som vi bruger til lager, og da vi modtog dem var lukketøjet/låsesystemet noget hvor det ikke ville tage mange sekunder med en vinkelsliber eller skærebrænder før containeren var åben.

PS: batteridrevne Vinkelslibere må vist nærmest være guds gave til indbrudstyve og lignende kriminelle :evil:

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3739
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 650 times
Been thanked: 660 times

Re: En realistisk pris på et boksrum?

Indlæg af BentxBetjent » 16. feb 2013, 22:56

Kode1303 skrev:Jeg har også drømt lidt om en "bunker".
Til et lille rum på ca. 6m2 skal jeg bruge fundablokke for ca. 1500 kr. Støbemix koster ca. 700 kr pr ton. Cement koster ca. 50 kr pr sæk. Armeringsjern ved jeg ikke lige hvad koster. En godkendt "rød" dør koster spidsen af en jetjager. Og så er der det løse i form af dræn, el mm.
Jeg havde også lidt en drøm om "hemmelig" bunker, da vi flyttede ud hvor vi bor, var der en afblændet gylletank midt i gården. 10x3½ meter og 5 meter dyb. Men der stod omkring 3 meter vand i den, så der skulle noget heftig dræning omkring for at gøre den brugbar.. Nu er den fyldt op, så valget er heldigvis væk... :oops:
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Brugeravatar
PerD
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 761
Tilmeldt: 16. feb 2004, 16:54
Interesser: Militærgeværer 1870 - 1945
Geografisk sted: Varde
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 33 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: En realistisk pris på et boksrum?

Indlæg af PerD » 17. feb 2013, 10:32

Politiet er ikke glade for hjemmelavede døre. Få lavet en tegning af døren og få den forhåndsgodkendt hos Rigspolitiet. De lokale betjente vil kun spørge om der er et af to stempler i døren. "EN-1143-1 grad 1" eller "SKAFOR RØD"

Men hvis man ikke har en stor samling våben, dvs under 25 stk, så få dog rummet lavet i skafor blå.

Husk at Skafor Rød også kræver et avanceret alarmanlæg.... Koster kassen....

mvh
Per
Stg 44
Mauser M41
K43
Johnson M41
Garand 1943 Sniper
Springfield 1903 - Pedersen
US Carbine
AG-42
SVT40
SVT38
+ alle de andre...

Brugeravatar
Kruffe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 21. okt 2012, 23:49
Interesser: Historiske våben og jagt
Geografisk sted: Kongeriget Jylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 177 times

En realistisk pris på et boksrum?

Indlæg af Kruffe » 17. feb 2013, 10:40

PerD skrev: Husk at Skafor Rød også kræver et avanceret alarmanlæg.... Koster kassen....
Er det ikke nok at have en alarm tilknyttet alarmcentral? Eller er der andre krav fordi det er et boksrum?
Såfremt man nu "nøjes" med at købe 2x våbenskab med plads til 20 geværer i hver og sætter dem i et alm. rum, f.eks. de skabe du har til salg, hvad er kravene til alarmsystem så?
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.

LFuppen
Banned
Banned
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 10. jan 2012, 17:32
Interesser: Jagt, håndvåben og militærhist
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 371 times
Been thanked: 189 times

Re: En realistisk pris på et boksrum?

Indlæg af LFuppen » 17. feb 2013, 10:40

Hvorfor skal det være et avanceret alarmanlæg ?
Sensorer inde i boksen + direkte opkobling til en 24 timers alarmbemandet kontrolcenter burde kunne gøre det





Hvis der opbevares flere
end 25 skydevåben eller
flere end 10 særligt farlige
skydevåben, SKAL
opbevaringen – efter år
2002 – ske i et sikringsskab,
der er godkendt
efter den fælles europæiske
standard EN
1143-1 – GRADE 1 –
eller et sikringsniveau,
der svarer hertil, - fx et
støbt boksrum med sikkerhedsdør
udført i samme
standard. Samtidig
SKAL der installeres
automatisk indbrudsalarm-
anlæg, hvor alarmsignalet
skal indgå til en
af Rigspolitichefen godkendte
døgnbemandet
kontrolcentral.
Utaknemmelighed er verdens løn!!!

Brugeravatar
Tony Rosgaard
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 2043
Tilmeldt: 27. jun 2007, 20:43
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 110 times

Re: En realistisk pris på et boksrum?

Indlæg af Tony Rosgaard » 17. feb 2013, 11:09

Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig

Freja
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 816
Tilmeldt: 22. apr 2005, 23:49
Interesser: Danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 111 times

Re: En realistisk pris på et boksrum?

Indlæg af Freja » 17. feb 2013, 16:40

Lavede 16 m2 våben skab for et par år siden med hele svineriet. Inden man er færdig med beklædning, lys, alarm,boksdør reetablering af terasse og have løber det godt nok op. Men man får til gengæld anderledes fornøjelse af sine våben. Søgte i samme forbindelse om handler till. Den rare politiman godkendte såvel boksrum som indehaver, men kunne alligevel give licens, da han ikke mente det dækkede over et reelt behov.
Vedhæftede filer
10112009068a_032.JPG
10112009068a_032.JPG (82.14 KiB) Vist 8264 gange

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7298
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1069 times

Re: En realistisk pris på et boksrum?

Indlæg af Langenge » 17. feb 2013, 17:02

Jeg spurgte også her i forum, på et tidspunkt, omkring erfaringer med boksrum, både i skafor blå og rød.
Jeg drømte nemlig om et helt rum i skafor blå (havde en fornemmelse af, at et rum i rød blev for dyrt)
Det hele endte med for meget bøvl, og jeg endte op med, at det er SÅ meget billigere at købe/bruge skabe i de respektive farver.
Har man skabene monteret et sted, der hænger sammen med ens værksted og/eller opholdsrum, så fungere det fint nok. Man skal blot huske at rydde op efter sig (og stille i skabene), når man går i seng eller tager på arbejde.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

TGA
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 28. jan 2008, 08:05
Interesser: jagt
Geografisk sted: jylland
Been thanked: 16 times

Re: En realistisk pris på et boksrum?

Indlæg af TGA » 17. feb 2013, 17:36

har regnet lidt på det
det vil koste ca 60000.-
+ det som en alarm koster
og til skaforrød ca 60000.-
så i runde tal vil det koste 120.000.- at lave et box rum fra grunden i EN-1143-1 ( rød )

LFuppen
Banned
Banned
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 10. jan 2012, 17:32
Interesser: Jagt, håndvåben og militærhist
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 371 times
Been thanked: 189 times

Re: En realistisk pris på et boksrum?

Indlæg af LFuppen » 17. feb 2013, 18:13

Måske alt efter hvor stort rummet skal være og hvor lille indsats man selv laver.

Med den rigtige "gør-det-selv mand" + en god ven kunne boksrummet nok laves noget billigere, specielt hvis stumperne også kan indkøbes til JYSKE priser :mrgreen:
Utaknemmelighed er verdens løn!!!

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 850
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 98 times
Been thanked: 119 times

Re: En realistisk pris på et boksrum?

Indlæg af DB89 » 17. feb 2013, 18:38

Hvilken Skafor klasse ville en gammel PMV mon egentligt kunne godkendes efter? :giggle: hvis Forsvaret skal til at udskifte deres kan det jo være at der kommer nogen til salg, og ellers kan der jo blandt i Polen købes de gamle fra Sovjet tiden.

PS: Var bare en pludselig skør tanke/ide

Brugeravatar
Joffes
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 392
Tilmeldt: 18. okt 2011, 14:03
Interesser: Jagt, Spejder og Musik
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 53 times

Re: En realistisk pris på et boksrum?

Indlæg af Joffes » 17. feb 2013, 19:30

Det er altid dejligt at have så mange informative brugere her på NVF :bowdown:
Og det bliver dog ikke lige med det samme, at jeg får samlet de 50.000 som det ser ud til det vil koste, hvis jeg selv hjælper gevaldigt til. Men ideen om en container er lyder egentlig lidt mere håndgribeligt :popkorn:
"Young gunner, with an old gun"
Erbi Lüco 12/76
Mossberg 100ATR .308
BRNO model 2 .22lr
Kender du noget til Erbi Lüco, så har jeg et par spørgsmål

Peter R
Newbie
Newbie
Indlæg: 9
Tilmeldt: 24. feb 2013, 20:06
Interesser: Bergmann pistoler
Geografisk sted: Ballerup
Been thanked: 2 times

Re: En realistisk pris på et boksrum?

Indlæg af Peter R » 24. feb 2013, 22:15

Al den snak om godkendelser er lidt overflødig. I våbenloven, står der efter sikringsklassifikationerne , "eller tilsvarende". det er også dig selv, der har ansvaret om det er godt nok. jeg byggede mit af fundablokke og tensorstål, som jeg fik rigeligt af, for 4 6 pack ved en motorvejsbro under opførelde. Døren fik jeg fra et brugt mandshøjt pengeskab, jeg skar bagenden af.Jeg gravede et hul i jorden, stillede et bur op af sammensvejset tensorstål, fder også var svejset sammen med dørkarmen indenfor lavede jeg en væg af Leckablokke. så fyldte jeg mellemrummet op med en god stærk beton.
Vægen af fundablokkevar ind mod resten af kælderen. samlet omkostning under 20.00 plus arbejdet, boksen er på 8 m2. Loftet købte jeg færdigt hos spændbeton, med ekstra armering i, det blev yderligere 18.000. så var der også tag på resten af kælderen.
Norsk Veritas har en afdeling i Danmark, der kører ud og sikkerhedsklassificerer boksrum for omkring 1000 Kr.. hvis du vil have et papir at vifte politiet om næsen med. Det er en god ide at støbe alarmtråde ind i betonen, det er lettest at gøre medens man støber. afløb og dræn, skal man også huske

Brugeravatar
Scott
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 648
Tilmeldt: 22. feb 2005, 09:06
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 37 times
Been thanked: 36 times

Re: En realistisk pris på et boksrum?

Indlæg af Scott » 25. feb 2013, 19:27

Sidder og kigger på de interessante indlæg og tænker, at ventilation/lufttørrer nok også ville være smart.
Fri mig for fanatikere af alle arter.

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4993
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 496 times
Been thanked: 1149 times

Re: En realistisk pris på et boksrum?

Indlæg af Lassescout » 27. feb 2013, 08:51

Peter R skrev:Al den snak om godkendelser er lidt overflødig. I våbenloven, står der efter sikringsklassifikationerne , "eller tilsvarende". det er også dig selv, der har ansvaret om det er godt nok. jeg byggede mit af fundablokke og tensorstål, som jeg fik rigeligt af, for 4 6 pack ved en motorvejsbro under opførelde. Døren fik jeg fra et brugt mandshøjt pengeskab, jeg skar bagenden af.Jeg gravede et hul i jorden, stillede et bur op af sammensvejset tensorstål, fder også var svejset sammen med dørkarmen indenfor lavede jeg en væg af Leckablokke. så fyldte jeg mellemrummet op med en god stærk beton.
Vægen af fundablokkevar ind mod resten af kælderen. samlet omkostning under 20.00 plus arbejdet, boksen er på 8 m2. Loftet købte jeg færdigt hos spændbeton, med ekstra armering i, det blev yderligere 18.000. så var der også tag på resten af kælderen.
Norsk Veritas har en afdeling i Danmark, der kører ud og sikkerhedsklassificerer boksrum for omkring 1000 Kr.. hvis du vil have et papir at vifte politiet om næsen med. Det er en god ide at støbe alarmtråde ind i betonen, det er lettest at gøre medens man støber. afløb og dræn, skal man også huske
Mægtig interessant Peter. Godt at høre fra én der rent faktisk har gennemført projektet.

Har du fået dit klassificeret af et sikringsfirma ?

Jeg forestiller mig, at det kunne være en fordel at kontakte firmaet i projekteringsfasen, så man kan indbygge evt. ideer eller krav fra dem før man sætter spaden i jorden. Jeg er enig med dig i, at hvis det er til privat brug, så kan man med fordel holde politiet ude af projektet. Hvis man derimod drømmer om forhandlertilladelse, fremstillertilladelse eller erhvervsmæssig genladetilladelse, så er man nødt til at samarbejde med politiet for at sikre sig, at man efterfølgende får de tilladelser man vil have.

Det er også her det skiller angående alarmanlæg. Hvis man får boksen klassificeret som Skafor rød eller tilsvarende og vælger det billigste alarmanlæg med døgnbemandet overvågning overholder man reglerne og kan lægge flere en 10/25 våben derind uden at spørge nogen. Men hvis politiet skal godkende det til erhvervsmæssig brug, er det dem der bestemmer hvad der er godt nok, og det bliver ikke på billigste måde.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Tony Rosgaard
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 2043
Tilmeldt: 27. jun 2007, 20:43
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 110 times

Re: En realistisk pris på et boksrum?

Indlæg af Tony Rosgaard » 27. feb 2013, 10:07

Lassescout skrev:
Peter R skrev:Al den snak om godkendelser er lidt overflødig. I våbenloven, står der efter sikringsklassifikationerne , "eller tilsvarende". det er også dig selv, der har ansvaret om det er godt nok.
Mægtig interessant Peter. Godt at høre fra én der rent faktisk har gennemført projektet.

Har du fået dit klassificeret af et sikringsfirma ?
Det er der hunden er begravet. Du får IKKE rigspolitiet til at godkende noget som helst, hvis det ikke er udført (Og dokumenteret) efter deres anvisninger.
Note til anden bemærkning: Udluftning er bare livsvigtig!
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4993
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 496 times
Been thanked: 1149 times

Re: En realistisk pris på et boksrum?

Indlæg af Lassescout » 27. feb 2013, 11:38

Rigtigt Tonny.

Men pointen er, at Rigspolitiet ikke skal godkende dit boksrum, hvis du bare skal bruge det til privat opbevaring af våben. De kommer jo heller ikke ud og kontrollerer eller godkender dit almindelige Skafor blå skab, det er dit eget ansvar at opbevare dine våben korrekt.

Politiet blander sig kun i sagen hvis du har haft indbrud, og der er stjålet våben, eller hvis du skal have nogen af de "dyre" tilladelser.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Tony Rosgaard
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 2043
Tilmeldt: 27. jun 2007, 20:43
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 110 times

Re: En realistisk pris på et boksrum?

Indlæg af Tony Rosgaard » 27. feb 2013, 11:41

Det betyder så desværre i praksis at hvis dine våben bliver stjålet, så har dit boksrum ikke været sikker nok. :blink:
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2227
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 462 times
Been thanked: 351 times

Re: En realistisk pris på et boksrum?

Indlæg af Kenned » 27. feb 2013, 12:26

Skafor RØD er absolut ikke sikker mod opbrydning - det tager bare længere tid...

Her er kravene for at bestå de forskellige SKAFOR prøver ift. opbrydning:

Skafor indbrudstesten foretages udelukkende med håndværktøj såsom kiler, mejsler, ledningsfrit
el-værktøj, koben o.s.v. I Skafor godkendelsen er der fire klasser, og man anvender
samme værktøj ved test i alle fire klasser, og man klassificerer på følgende måde:
Klassifikation Beskrivelse Åbningstid
Skafor GUL
Hæmmende enhed
12 - 20 min.

Skafor GRØN
Hindrende enhed
20 - 28 min.

Skafor BLÅ
Standsende enhed
28 - 40 min.

Skafor RØD
Sikker enhed
over 40 min.

Så hvis tyvene kommer ind i et Skafor RØD boksrum, men har brugt specialværktøj, eller timer på at komme ind,
så kan man sagtens have været sikret fint(lovligt) alligevel.

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Besvar