Hejsa.
lad os nu antage at man på sin riffeltilladelse-ansøg skriver at våbnet har en totallængde på f.eks. 90cm.
Så finder man ud af når man får våbnet i hus at længden af våbnet kan varieres fra f.eks. 65cm til 90cm grundet skæftet kan justeres frem og tilbage.
Alle våben kan jo ændres i totallængde efter at man har fået tilladelsen, men skal det berettes til politiet, eller hvordan forholder reglerne sig omkring:
Aktuel længde versus. den indrapporterede længde?
Badaka
kortere våben end beskrevet
- HappyNanoq
- Gone But Not Forgotten
- Interesser: Mekanik
- Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 161 times
Re: kortere våben end beskrevet
Lad tilladelsen være som den er.
Den er stadig længere end hvad 30/60-reglen (30cm pibe - 60cm mindste længde) foreskriver for skellet mellem korte våben (pistoler) og lange våben (rifler)
Desuden - du bruger den jo som udfoldet.
Den er vel kun klappet sammen under transport.
Der skulle ikke være noget galt i det.
Den er stadig længere end hvad 30/60-reglen (30cm pibe - 60cm mindste længde) foreskriver for skellet mellem korte våben (pistoler) og lange våben (rifler)
Desuden - du bruger den jo som udfoldet.
Den er vel kun klappet sammen under transport.
Der skulle ikke være noget galt i det.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
-
- Platin Member
- Interesser: Bukkejagt og riflede våben
- Geografisk sted: Sjælland....uheldigvis....
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 15 times
Politiet har svaret mig prompte.
De svarede at det som sådan ikke var et problem da våbnet stadig overholder 30/60 reglen. Men når våbnet skal ind i våbenpasset, så bør den varierende længde noteres i dokumentet.
Politiet i København har kun været en fornøjelse at arbejde med i den tid jeg har boet her. Når man skriver en mail, svares der indenfor få timer og de har altid været hjælpsomme når jeg har haft spørgsmål eller ønsker om "kryptiske" tilladelser
Badaka
De svarede at det som sådan ikke var et problem da våbnet stadig overholder 30/60 reglen. Men når våbnet skal ind i våbenpasset, så bør den varierende længde noteres i dokumentet.
Politiet i København har kun været en fornøjelse at arbejde med i den tid jeg har boet her. Når man skriver en mail, svares der indenfor få timer og de har altid været hjælpsomme når jeg har haft spørgsmål eller ønsker om "kryptiske" tilladelser

Badaka
- Klinge-777
- Gold Member
- Interesser: Jagt og skydning
- Geografisk sted: Ribe-Esbjerg
- Has thanked: 1 time
Hvordan skal man forholde sig til eksempel afkortning af riffelpiber? Jeg har planer om at restaurere en ældre baneriffel, hvilket nok betyder ar der skal kortes nogle centimeter af piben. Skal dette ændres på våbentilladelsen?
Synes jeg har hørt at politiet vil have dokumentation for at afkortning er foretaget af en uddannet bøssemager, er dette korrekt?
Synes jeg har hørt at politiet vil have dokumentation for at afkortning er foretaget af en uddannet bøssemager, er dette korrekt?
Der er altid et alternativ!
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 144 times
- Been thanked: 292 times
et par cm ville jeg ikke gå op i. var det 8-9-10cm, så er det en anden sag. et par cm er måle unøjagtigheden når man ikke fik lukket låsen.Klinge-777 skrev:Hvordan skal man forholde sig til eksempel afkortning af riffelpiber? Jeg har planer om at restaurere en ældre baneriffel, hvilket nok betyder ar der skal kortes nogle centimeter af piben. Skal dette ændres på våbentilladelsen?
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs