Mest sandsynlige dommedagsscenarie?

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
5317
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 610
Tilmeldt: 11. feb 2009, 20:25
Interesser: skydning, genladning
Geografisk sted: Jylland-nordvest
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Mest sandsynlige dommedagsscenarie?

Indlæg af 5317 » 17. feb 2013, 17:47

Refraktorius skrev:Hvad er mon den mest sandsynlige mulighed for civilisationens undergang?

Mine favoritter er:

- Supervulkan
det er længe siden vulkanen i Yellowstone har rørt på sig

http://en.wikipedia.org/wiki/Yellowstone_Caldera


ligeledes vokser Krakatoa så vidt jeg ved med mange centimeter hvert år

http://en.wikipedia.org/wiki/Krakatoa
Man skal ikke skyde bjørnen før skindet er solgt

5317
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 610
Tilmeldt: 11. feb 2009, 20:25
Interesser: skydning, genladning
Geografisk sted: Jylland-nordvest
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Mest sandsynlige dommedagsscenarie?

Indlæg af 5317 » 17. feb 2013, 17:55

BKA skrev:Ølmangel
NEJ

på jobbet har vi ca. 12.000 tons malt på lager(nok til 36.000.000 pilsner-øl), og jeg kender et par hjemmebryggere der laver rigtig godt øl :alcohol:
Man skal ikke skyde bjørnen før skindet er solgt

BKA
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 158
Tilmeldt: 18. jun 2008, 18:26
Interesser: Riffeljagt,Genladning osv...
Geografisk sted: Fynsland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 12 times

Re: Mest sandsynlige dommedagsscenarie?

Indlæg af BKA » 17. feb 2013, 20:24

ok tak.......Nu kan jeg sove igen. :rolf:

Superliga
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 520
Tilmeldt: 24. nov 2008, 23:19
Interesser: Historiske våben, skydning
Geografisk sted: Midt-vest jylland
Has thanked: 24 times
Been thanked: 45 times

Re: Mest sandsynlige dommedagsscenarie?

Indlæg af Superliga » 18. feb 2013, 10:26

Jeg tror ikke på det er en pandemi vil gøre ret stor skade. Lægevidenskaben har så stor viden at det enten vil kunne helbredes eller isoleres. Se fx SARS, det er en sygdom med potentiale til at udrydde store dele af menneskeheden, men den nåede ikke at blive særligt udbredt, fordi man var hurtige til at få folk i karantæne. Det værste er naturkatastrofer som en supervulkan der lige pludselig siger skraldebang, en ting er den umiddelbare ødelæggelse af alt i nærheden, men værst er den nedkøling af jorden grundet store mængder svovl, støv og aske i atmosfæren. Høsten vil slå fejl over hele jorden, med ekstrem hungersnød til følge, og der vil helt sikkert udbryde krig om ressourcerne. Jeg er 22 år, og er overbevist om at jeg nok skal nå at opleve et eller andet rigtigt grimt her på jorden inden jeg går herfra, jeg aner bare ikke om det er sygdom, naturkatastrofer, atomkrig, polvandring eller en MF af en meteor der klasker ind i jorden.

http://www.albinoblacksheep.com/flash/end :rolf:

Brugeravatar
Lasse68
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 1389
Tilmeldt: 3. okt 2010, 19:21
Interesser: Girls, guns and rock'n roll
Geografisk sted: Kjøwenhavns Vestegn
Has thanked: 219 times
Been thanked: 180 times

Re: Mest sandsynlige dommedagsscenarie?

Indlæg af Lasse68 » 18. feb 2013, 11:08

Jeg håber ikke det bliver et gigantisk meteornedslag med en tsunami på 50 meter, der går 3 gange rundt om jorden og udsletter alt i løbet af 48 timer.

Det ville være et frygteligt spild af en masse gode opmagasinerede haglbønner, der ligger klar til zombier og andet der måtte komme.

:hunter: _________________ :zombie: :zombie: :zombie:
Lasse
GV M/95 - AP COMP M2
Parker Hale 30.06 Bauer 2.5-10 x 50
Hatsan Marine Guard 12/76
AYA S/S 12/70
Remington 67 12/70
Dumoulin16/65
SPS Plus 9x19

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Mest sandsynlige dommedagsscenarie?

Indlæg af Scrapper » 18. feb 2013, 11:44

Ja, en eller anden dag, så skal der nok ske et eller andet. Men nu er der i ikke sket noget sådan RIGTIG ødelæggende de seneste 65 millioner år, så jeg tør ikke tro på, at det lige skulle nu i min leve tid.
Men på den anden side, så kunne det lige så vel ske i morgen, som om yderligere 65 millioner år...

På et eller andet plan, så kunne det sikkert være meget sundt lige at få nulstillet jorden igen. Eller ikke helt nulstillet, for jeg ville da gerne komme ud på den anden side med min Bug-out-Bag på ryggen og kniv i bæltet, og skulle i gang med at snitte et nyt hus.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Mest sandsynlige dommedagsscenarie?

Indlæg af Sort » 18. feb 2013, 19:45

Superliga skrev:Jeg tror ikke på det er en pandemi vil gøre ret stor skade. Lægevidenskaben har så stor viden at det enten vil kunne helbredes eller isoleres. Se fx SARS, det er en sygdom med potentiale til at udrydde store dele af menneskeheden, men den nåede ikke at blive særligt udbredt, fordi man var hurtige til at få folk i karantæne. Det værste er naturkatastrofer som en supervulkan der lige pludselig siger skraldebang, en ting er den umiddelbare ødelæggelse af alt i nærheden, men værst er den nedkøling af jorden grundet store mængder svovl, støv og aske i atmosfæren. Høsten vil slå fejl over hele jorden, med ekstrem hungersnød til følge, og der vil helt sikkert udbryde krig om ressourcerne. Jeg er 22 år, og er overbevist om at jeg nok skal nå at opleve et eller andet rigtigt grimt her på jorden inden jeg går herfra, jeg aner bare ikke om det er sygdom, naturkatastrofer, atomkrig, polvandring eller en MF af en meteor der klasker ind i jorden.

http://www.albinoblacksheep.com/flash/end :rolf:
SARS er jo ikke voldsomt dødbringende, overlevelses raten er såvidt jeg husker oppe i 90'erne.
En rigtig pandemi skal helst have længere inkubationstid og væsentligt højere tabsrate.

Lad os sige 14 dages symptomfri inkubation med fuld luftbåren smitte det meste af tiden og så en tabsrate på 1/3-1/2. Så skal du bare se lægevidenskaben stå med håret i postkassen.
Selv hvis man kan lave en vaccine, vil den ikke rigtigt nå ud til nogen før de er smittet og så duer denslags ikke.

Men det er klart at noget der laver rigtigt hul i fødevare produktionen, vil føre til krig og koste rigtigt dyrt.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
37Webbing
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 246
Tilmeldt: 25. maj 2010, 00:14
Interesser: Samler / Militærhistorie
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 42 times
Been thanked: 41 times

Re: Mest sandsynlige dommedagsscenarie?

Indlæg af 37Webbing » 18. feb 2013, 21:39

Redakula skrev:
Lycon skrev: Det er helt sikkert religion, og det kommer før nogen af de øvrige scenarier der er foreslået.
Tror også det bliver mennesket der er den mest sandsynlige grund...

Min største frygt er at mængden af idioter overstiger kritisk masse og ødelægger planeten. Om det så bliver religiøse idioter eller alle de andre må vi så se... :help:
Helt enig. Mennesket er menneskets største fjende.
Men tager vi mod forventning ikke livet af vores egen civilisation, skal moder jord nok sætte en stopper for os, med eller uden hjælp fra rummet i form af meteorer og solstorme. En supervulkan som Yellowstone ville sætte et temmelig stort punktum.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Mest sandsynlige dommedagsscenarie?

Indlæg af Refraktorius » 19. feb 2013, 10:33

Sort skrev: Lad os sige 14 dages symptomfri inkubation med fuld luftbåren smitte det meste af tiden og så en tabsrate på 1/3-1/2. Så skal du bare se lægevidenskaben stå med håret i postkassen.
Selv hvis man kan lave en vaccine, vil den ikke rigtigt nå ud til nogen før de er smittet og så duer denslags ikke.
Min underviser i mikrobiologi mente, at fik man noget der var:
- smitsomt som influenza
- havde en dødelighed som ebola
- en inkubationstid som HIV (det var i de gode gamle dage, hvor testene krævede virkeligt meget virus før de kunne se noget)
Så ville vi være på kinderne på globalt plan.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Marius
Admin
Admin
Indlæg: 5601
Tilmeldt: 3. jun 2004, 22:59
Interesser: jagt, skydning, natur
Geografisk sted: København
Has thanked: 667 times
Been thanked: 596 times

Re: Mest sandsynlige dommedagsscenarie?

Indlæg af Marius » 19. feb 2013, 10:44

Refraktorius skrev:
Min underviser i mikrobiologi mente, at fik man noget der var:
- smitsomt som influenza
- havde en dødelighed som ebola
- en inkubationstid som HIV (det var i de gode gamle dage, hvor testene krævede virkeligt meget virus før de kunne se noget)
Så ville vi være på kinderne på globalt plan.
Pandemic II spillet leger med denne idé
http://www.kongregate.com/games/DarkRea ... pandemic-2

Parasitlinien er min favorit
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson

Blamoi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 687
Tilmeldt: 27. maj 2012, 17:58
Interesser: knive, især STORE knive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 21 times

Re: Mest sandsynlige dommedagsscenarie?

Indlæg af Blamoi » 19. feb 2013, 11:53

Marius skrev:
Refraktorius skrev:
Min underviser i mikrobiologi mente, at fik man noget der var:
- smitsomt som influenza
- havde en dødelighed som ebola
- en inkubationstid som HIV (det var i de gode gamle dage, hvor testene krævede virkeligt meget virus før de kunne se noget)
Så ville vi være på kinderne på globalt plan.
Pandemic II spillet leger med denne idé
http://www.kongregate.com/games/DarkRea ... pandemic-2


Parasitlinien er min favorit
Ellers er der også Plague Inc til smartphones, meget underholdende at udrydde jorden med sin super virus! :D
Hilsen Mads

Hvornår fatter folk at kriminelle ikke overholder loven!?

Superliga
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 520
Tilmeldt: 24. nov 2008, 23:19
Interesser: Historiske våben, skydning
Geografisk sted: Midt-vest jylland
Has thanked: 24 times
Been thanked: 45 times

Re: Mest sandsynlige dommedagsscenarie?

Indlæg af Superliga » 19. feb 2013, 17:54

Marius skrev:
Refraktorius skrev:
Min underviser i mikrobiologi mente, at fik man noget der var:
- smitsomt som influenza
- havde en dødelighed som ebola
- en inkubationstid som HIV (det var i de gode gamle dage, hvor testene krævede virkeligt meget virus før de kunne se noget)
Så ville vi være på kinderne på globalt plan.
Pandemic II spillet leger med denne idé
http://www.kongregate.com/games/DarkRea ... pandemic-2

Parasitlinien er min favorit
Haha, man sidder med et småsadistisk grin når det lykkes at gøre hele kortet mørkerødt :nutkick:

ANH
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 19. dec 2012, 09:41
Interesser: Overlevelse, jagt
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Mest sandsynlige dommedagsscenarie?

Indlæg af ANH » 21. feb 2013, 10:16

Synes lige den her blog var en sjov lille tilføjelse til hele "preparedness"-debatten:
http://dansk-prepper.info/
Det virker som en spritny blog, siden der kun er skrevet ét indlæg (1/12-2012) .. Men det viser vel at prepper-kulturen nok er voksende i DK!

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Mest sandsynlige dommedagsscenarie?

Indlæg af Refraktorius » 21. feb 2013, 13:58

ANH skrev:......Men det viser vel at prepper-kulturen nok er voksende i DK!
Eller at der kun er ganske enkelte tosser, som ikke engang er specielt vedholdende?
:giggle:
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1453
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:08
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 49 times
Been thanked: 162 times

Re: Mest sandsynlige dommedagsscenarie?

Indlæg af Kristian_J » 21. feb 2013, 14:02

Knud Prepper skrev:Jeg går efter Mormon-kirkens anbefalinger...
... assistance from a distance!

Stef
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 65
Tilmeldt: 11. jan 2007, 22:43
Interesser: Våben,jagt og ww2
Geografisk sted: Trekantsområdet
Has thanked: 47 times
Been thanked: 9 times

Re: Mest sandsynlige dommedagsscenarie?

Indlæg af Stef » 16. maj 2013, 20:47

En form for influenza der er super resistent overfor medicin vi kender, sammenlagt med menneskets mulighed for at rejse jorden rundt på 24 timer og sprede sygdommen. Et andet scenarie er krig med atomvåben og nano diverse nye syge opfindelser da mennesker som bekendt er destruktive af natur. Og er der kun 2 mennesker tilbage på jorden bliver de sikkert også uvenner over enten hudfarve, religion eller hvem der skal have endeskiven :wall:

Brugeravatar
Mølhunden
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 68
Tilmeldt: 16. dec 2005, 10:29
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 1 time

Re: Mest sandsynlige dommedagsscenarie?

Indlæg af Mølhunden » 24. maj 2013, 22:13

Aha... som jeg ser det, så vil vi inden for de næste 1-200år opleve at vores drikkevandsforsyning skrumper voldsomt ind, global opvarmning accelerere, og skaber enorme ufrugtbare områder som igen vil skabe en ny slags flygtning.. miljøflygtninge, som vil medbringe en cocktail af uvante vira og parasitter til mindre ramte områder.. = massedød

Politisk vil der i det skjulte være lagt op til at presse sig ind på områder med resterende eller vigtige naturressourcer, og der kan den gale idiot, om end folkevalgt, hjælpe til udryddelsen af vores art ved at trykke på den store røde knap.
= massedrab/død

Teknologi kan til dels afhjælpe dette scenarie... men den generelle befolkning vil være for vante til at forbruge, smide væk, være egoistiske, min religion er den bedste... blåb blip båt osv..hvorfor skal vi dog hjælpe folk til ikke at dø...
= massedød

Mennesket er i min optik en selvdestruktiv race, med et uudtømmeligt potentiale for idioti... men det til trods vil der sikkert altid være en lille sjat mennesker som overlever og sørger for den videre distribution af genetisk affald.. i hvertfalde indtil solen rister vores røvere, meteoren flækker jorden og dækker os med støv, eller en (r)evolution finder sted og intelligente myrere ofrer os til guderne i det enorme syrehav som vi selv har skabt..

Kort sagt... nyd turen mens den varer.. vi ved ikke hvornår den er slut eller nogen beslutter at avlsprogrammer kan bruges på mennesker igen... :alcohol: :alcohol:
Citat Einstein: "Der er to ting som er uendelige i denne verden - Universet, og menneskers dumhed... men jeg er ikke helt så sikker på det første"

Gråskæg
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1213
Tilmeldt: 4. nov 2010, 00:04
Interesser: pürch og fuglejagt
Geografisk sted: Polen
Has thanked: 6 times
Been thanked: 121 times

Re: Mest sandsynlige dommedagsscenarie?

Indlæg af Gråskæg » 25. maj 2013, 00:17

Ud af de forskellige dommedagsscenarier, så er der nogen, som vi ikke kan gøre en skid ved, og nogle som vi selv er mere eller mindre skyldige i. Mit håb og ønske er, hvis kloden virkelig er ved at blive overfyldt af vores egen art, at der kan blive skrællet et lag af befolkningen, så den bliver kraftig reduceret. Helst i form af en pandemi eller anden smitsom sygdom, som tager livet af alle os gamle r..huller, der er totalt overflødige, når nu vi ikke kan finde ud af, at gå ud i kulden en mørk nat og sætte os til at dø, som de gjorde det på Grønland, når der var mangel på føde. De katastrofer der rammer alle i flæng er blot grusomme og meningsløse.

Sol
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 109
Tilmeldt: 21. jun 2011, 17:10
Interesser: jagtriffel
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Re: Mest sandsynlige dommedagsscenarie?

Indlæg af Sol » 28. maj 2013, 12:58

Da jeg ikke er i mit mest optimistiske hjørne i dag, vil jeg gætte på at undergangen allerede er sket og vi nu lever i resterne. Jeg kan i hvertfald ikke åbne for nyhederne uden at få den følelse.

ellers vil mit klare bud være religion, enten som årsag til krig eller anden udslettelse af menneskeheden.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Mest sandsynlige dommedagsscenarie?

Indlæg af Bofhenator » 28. maj 2013, 13:09

Sol skrev:Da jeg ikke er i mit mest optimistiske hjørne i dag, vil jeg gætte på at undergangen allerede er sket og vi nu lever i resterne. Jeg kan i hvertfald ikke åbne for nyhederne uden at få den følelse.

ellers vil mit klare bud være religion, enten som årsag til krig eller anden udslettelse af menneskeheden.
Under "anden udslettelse" tælle "Wrath of God" så?

(Forestiller mig en ældre herre med langt hvidt skæg der tager sin etch-a-sketch, kigger, siger naaah, vender den og ryster den. Vupti, klar til Earth MkII).

Et passende qoute fra Douglas Adams
“The story so far:
In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.”
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Frank P
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 646
Tilmeldt: 3. nov 2006, 12:03
Geografisk sted: København
Has thanked: 37 times
Been thanked: 70 times

Re: Mest sandsynlige dommedagsscenarie?

Indlæg af Frank P » 28. maj 2013, 18:04

Jeg har lige bestilt denne interessante bog: http://www.amazon.com/Scatter-Adapt-Rem ... 0385535910

Jo før vi spreder os i solsystemet, jo bedre...og i den anledning kan jeg anbefale denne fortrinlige og spekulative bog som foregår 300 år ude i fremtiden: 2312
Frihed er lig med menneskelig autenticitet

Mr Viking
Newbie
Newbie
Indlæg: 17
Tilmeldt: 27. maj 2013, 14:50
Interesser: Knive, softguns
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 4 times

Re: Mest sandsynlige dommedagsscenarie?

Indlæg af Mr Viking » 28. maj 2013, 18:18

hmm... skal vi sige at "mappedyret" (business mand) bliver smittet med en luftbåren virus med inkubationstid på omkring... 2 uger eller sådan noget... han smitter hele familien (2 børn og 1 kone...) som alle tager på arbejde/skole.
Begge børn sidder i en klasse og spreder skidtet hvilket ville smitte sådan... 50 personer mere. konen smitter arbejdspladsen så nu er vi vel på 100 smittede... så kommer daddy... han smitter lige hele kontoret... alle de her folk tager hjem og smitter familierne... så vi kan vel sige at på en uges tid.. ville det meste af DK være smittet... så skal vi også lige huske alle de folk der rejser til Sverige, Tyskland og alt det der for at købe ind og så lige cheferne på alle arbejdspladserne som lige tager en tur til Paris, New York og alle de der byer med døtrene og mødrende for at shoppe... det ville sku gå ret stærkt... men så tænk på hvis der var en inkubationstid på omkring 1-2 måneder.... det ville blive noget være snask meget hurtigt... men en meteor.. det ville sku gå hurtigere... men jeg gætter på at det bliver en eller anden retarderet virus der nakker os... eller vores egen idioti :wall:

Har kun en sidste ting at sige... nyd livet mens vi har det :thumbup:
Mvh. Sebastian

Gråskæg
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1213
Tilmeldt: 4. nov 2010, 00:04
Interesser: pürch og fuglejagt
Geografisk sted: Polen
Has thanked: 6 times
Been thanked: 121 times

Re: Mest sandsynlige dommedagsscenarie?

Indlæg af Gråskæg » 28. maj 2013, 18:26

Jeg har nu tænkt mig at blive her ved jorden - det tjener os bedst, også den sidste sure tid, så god tur ud i solsystemet Frank. Citat: Husk at elske, mens du tør det,
husk at leve, mens du gør det!

Piet Hein

Brugeravatar
EGJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 427
Tilmeldt: 7. okt 2010, 09:18
Interesser: Våben, skydning og jagt
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 18 times
Been thanked: 71 times

Re: Mest sandsynlige dommedagsscenarie?

Indlæg af EGJ » 28. maj 2013, 20:06

Dommedag har vist religiøs oprindelse, men hvis du henviser til en bredere betydning, med mulige årsager til menneskehedens udslettelse, vil jeg gerne byde ind…

Èn ting er sikkert: Menneskehedens undergang nærmer sig for hvert sekund der går. Forestillingen om vores evige eksistens på moder jord, strider mod det faktum, at solen om 2 – 3 mia år brænder ud. Vores dage ér altså talte venner. :razz:
Selvfølgelig kan udryddelsen ske tidligere. De dramatiske scenarier er allerede beskrevet mange steder i tråden, så dem lader jeg ligge. Der er imidlertid en anden ting som peger på, at vi ganske langsomt allerede er i færd med at udrydde os selv, på grund af forurening af miljøet.

Gennem de seneste ca. 40 år, har menneskeheden haft stærkt voksende fertilitetsproblemer, hvilket efter min mening får alt for lidt opmærksomhed. Masser af mænd kan ikke producerer brugbar sæd, og flere og flere (unge) par kan derfor ikke forplante sig naturligt. Problemet ”løses” i nogen udstrækning for øjeblikket med donorer, men hvis gruppen af mænd med defekte forplantningsegenskaber fortsat vokser, vil vi komme ind i problemer med indavl, og i sidste instans vil vores art selvsagt uddø. :help:

Jeg tror, vi fokusere så meget på stigende forbrug og på at kunne betale vores regninger her i tilværelsen, at vi ender med at gøre i nællerne. Jeg kan godt forestille mig et bedre mål med tilværelsen, men jeg kan desværre ikke finde vejen der fører derhen. Derfor må jeg, ligesom de fleste andre, bare fortsætte i samme spor, og håbe at nogen finder en bedre plan, og håbe at de har gennemslagskraft nok, til at vise os andre den rette vej. 'Mens jeg venter, kan der jo ske så meget... :biggrin:

Brugeravatar
Leadbyte
This member is
This member is
Indlæg: 423
Tilmeldt: 6. apr 2005, 15:35
Interesser: Sortkrudt, Nimbus,
Geografisk sted: København
Has thanked: 29 times
Been thanked: 11 times

Re: Mest sandsynlige dommedagsscenarie?

Indlæg af Leadbyte » 29. maj 2013, 09:16

Mit bud er en Pandemi (om der så er en naturlig udvikling eller menneskeskabt ('gal videnskabsmand'/terrorist eller en ups'er fra et universitet der 'bare lige sku checke noget')

lige derefter på sandsynlighedsskalaen er socialt kollaps

Blamoi skrev:Men drømme scenariet er stadig zombie apocalypse! :blink: det ville være for fedt hvis jorden gik under sådan :DancingBanana:
Værsgo! john Ringo's bud: Under a Graveyard Sky
Vedhæftede filer
A9781451639193.jpg
A9781451639193.jpg (23.14 KiB) Vist 12737 gange
Murphy var optimist.

Besvar