Hvad er minimums jagtareal i sverige?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Andreas1996
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: jagt
Geografisk sted: nordjylland

Hvad er minimums jagtareal i sverige?

Indlæg af Andreas1996 » 25. feb 2013, 23:37

Jeg ved at der skal være 5 hektar i danmark for at man må leje jagten, men er der sådanne regler i sverige?
Kender nemlig en som har omkring en halv hektar have omkring sit sommerhus ude i en skov, hvor der både går råvildt og vildsvin :D
Senest rettet af Lycon 26. feb 2013, 14:08, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskriften er justeret

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 306 times
Been thanked: 1125 times

Re: minimums jagt areal i sverige.

Indlæg af Lassescout » 26. feb 2013, 07:17

Der er ikke noget minimumsareal som sådan, så du må godt gå på jagt i haven. Men svenskerne har en bestemmelse om, at man ikke må nedlægge mere vildt end terrænets bæreevne berettiger til. Det er så op til dig at bedømme hvor meget vildt en halv hektar kan bære. Min vurdering er: ikke meget :giggle:
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Andreas1996
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Andreas1996 » 26. feb 2013, 10:12

Lassescout skrev:Der er ikke noget minimumsareal som sådan, så du må godt gå på jagt i haven. Men svenskerne har en bestemmelse om, at man ikke må nedlægge mere vildt end terrænets bæreevne berettiger til. Det er så op til dig at bedømme hvor meget vildt en halv hektar kan bære. Min vurdering er: ikke meget :giggle:
hehe, det har du nok ret i, men efter som landmændene deroppe ikke er vilde med de vildsvin, vil der vel ikke ske noget ved lige at nappe en enkelt? :P

Brugeravatar
Memphis
Gold Member
Gold Member
Interesser: Natur
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 1 time

Indlæg af Memphis » 26. feb 2013, 10:14

De vil elske dig for det. :rock:

Andreas1996
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Andreas1996 » 26. feb 2013, 13:31

Memphis skrev:De vil elske dig for det. :rock:
det er nemlig det, ham jeg kender deroppe havde snakket med en af de jægere der var med i jagten op til hans grund, og han mente ikke det ville være noget problem for de var rigtig trætte af de vildsvin :P

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 306 times
Been thanked: 1125 times

Indlæg af Lassescout » 26. feb 2013, 13:58

Det er en rigtig god idé at klappe den af med naboerne. Hvis de siger go, er der ikke noget problem.

Jeg ville sætte en fodermaskine med majs og en bevægelsesfølsom LED lampe op i haven, så er der større sikkerhed for succes når man tager afsted. Det er meget meget spændende jagt, og det bliver ikke ringere af at man kan dyrke det fra komfortable omgivelser :razz:

P.S. Svenskerne er meget opmærksomme på, at påskudt vildt skal findes og aflives, så hvis du ikke selv har en schweisshund med, bør du sætte dig ind i hvem i nærheden der vil hjælpe, og har en hund der kan bruges. Det er ikke altid svinet bare lægger sig ned og dør, der hvor det er truffet.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Besvar