Hvad må udskiftes, hvis noget? Grebsskaller? Løb? Finish?
Håber nogen har interesse for at give et svar!

Jeg ville da købe nogle kopi/deko revolvere når tilgangen er sådan, de er lige så flotte som ægte,Senserazer skrev:Det var percussin revolver fra før 1870 som var i mine tanker, som pyntegenstand, men stadig funktionsdygtig revolver.
Mine tanker har været omkring at købe et sæt (jeg vil gerne have 2 af samme model) sammensatte revolvere.
Begrundelsen for dette er at de ikke skal have nogen 'samlerværdi', og ikke skal sælges videre eller noget lignende, så deres 'værdi' skal være som pyntegenstand. Og sammensatte, men stadig funktionsdygtige/skydeklare, revolvere skulle være noget billigere som jeg har forstået det?
Det har jeg også tænkt, men der er trods alt også det historisk interessant element i at de er ægte. Jeg har bare ikke lysten til at bruge mange mange tusinde kroner, ikke i første omgang i hvert fald.Keldda skrev:Jeg ville da købe nogle kopi/deko revolvere når tilgangen er sådan, de er lige så flotte som ægte,Senserazer skrev:Det var percussin revolver fra før 1870 som var i mine tanker, som pyntegenstand, men stadig funktionsdygtig revolver.
Mine tanker har været omkring at købe et sæt (jeg vil gerne have 2 af samme model) sammensatte revolvere.
Begrundelsen for dette er at de ikke skal have nogen 'samlerværdi', og ikke skal sælges videre eller noget lignende, så deres 'værdi' skal være som pyntegenstand. Og sammensatte, men stadig funktionsdygtige/skydeklare, revolvere skulle være noget billigere som jeg har forstået det?
Det er da en rigtig god pointeNSander skrev:Jeg tror du må skifte alt ud, så længe du skifter det ud med andre dele der heller ikke er omfattet af våbenloven. Dvs. du må ikke sætte et nyproduceret løb på, selvom revolveren er fra 1851, fordi løbet i sig selv er en tilladelses krævende del. Men hvis du kan finde et løb fra en anden gammel revolver, så må du gerne sætte det på, da det ikke regnes som farligt ;)
Derudover kan jeg ikke se hvorfor du ikke skulle måtte montere alle de grebsskaller, sigtekorn, etc. du har lyst til, så længe det ikke er tilladelses krævende dele.
Hvis ikke jeg arbejdede hele den dag så skulle jeg helt sikkert afsted! Men det var også noget sammensat jeg havde i tankerne. Jeg må snuse lidt rundt.CIS skrev: Du kan evt. tage på Vandel våben-messe søndag d. 21/04 kl 10.00, der kan du måske finde noget du kan bruge..