Vi sad til bukkejagt møde i konsortiet her den anden dag og skulle få logistikken på plads til om morgenen på premieredagen. Der var lidt uenighed om fra hvornår man må sætte sig op i et tårn med sin riffel, jeg mente det var tidligst ½ time før solopgang og andre mente der ikke var nogen begrænsning.
Jeg har så tjekket op på det på Retsinformationen og jeg mener stadig jeg har ret når jeg læser stykke 2 i paragraf 2.
Så var det at en fra konsortiet kommenterede på at mårhund må reguleres hele året rundt med riffel og hagl fra skydetårn endda 1½ time før og 1½ time efter solopgang.Retsinformationen skrev: § 2. Jagtvåben må ikke medtages på en platform eller et sæde, hvorfra der ikke må drives jagt.
Stk. 2. På en platform eller et sæde, der opfylder de betingelser, som er nævnt i § 1, stk. 2, må der ikke medtages
1) haglgeværer, bortset fra kombinationsvåben, og
2) jagtvåben i tiden mellem solnedgang og 1/2 time før solopgang.
kilde
Hvordan fanden kan man regulere mårhund 1½ time før solopgang og 1½ time efter solnedgang fra et skydetårn uden at bryde lovgivningen i paragraf 2 stykke 2?DJF skrev: Mårhundens officielle jagttid er 1. september til 31. januar, men dyrene må reguleres hele året.
Regulering må foregå ved beskydning og ved fældefangst, og reguleringen kræver ikke dispensation fra Naturstyrelsen.
Regulering med skydevåben må foretages fra 1½ time før solopgang til 1½ time efter solnedgang.
Mårhunde må reguleres fra skydetårne og platforme – også med haglgevær.
kilde
Så hvis man sidder der 1½ time før og politiet kommer forbi, så siger man bare med et smil på læben: "Jeg regulerer mårhund"
Nogen der vil byde ind på det her paradoks? Eller misser jeg et eller andet?
Mvh
Thomas