Bukkejagt 2013.

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Brugeravatar
JoeMcVey
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 82
Tilmeldt: 13. okt 2010, 20:35
Interesser: Jagt, Hundearbejde, 4WD, Fiske
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 128 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Bukkejagt 2013.

Indlæg af JoeMcVey » 5. jun 2013, 09:00

Tak for alle de spændende indlæg og flotte billeder i denne tråd.

Den er blevet læst med spænding mens jeg ventede på det blev min tur til at nedlægge min første buk. Det blev det så her til morgen.

En dejlig morgen, jeg gad næsten ikke stå op, men fik dog overtalt mig selv. Havde god tid idag og brugte næsten en halv time på at pürsche mig ned til stigen hvor jeg næsten lydløst fik anbragt mig.
I netop den stige har jeg ikke set noget i år og jeg havde derfor ikke de store forventninger. Vidste dog fra tidligere møder at der gik hvad jeg mente var en pæn seks-enders i lige netop det område.
Jeg havde ikke siddet i mere end 5 minutter da jeg spottede bevægelse fra højre og ind i den lysning jeg kunne overskue fra stigen. EN BUK ! Og en pæn en efter hvad jeg hurtigt kunne se. Jeg havde ikke tid til håndkikkert, riflen kom op på anlægget og jeg kunne følge bukken hen over lysningen. Pludselig stoppede den op for at spise, jeg havde ikke tid til at blive nervøs, men placerede sigtet og trak roligt af mens jeg holdt vejret.
BANG ! Bukken gik ned i knaldet og lå og sprællede i 30 sekunder (Der føltes som en time, det eneste der ikke gik på mig var uret :biggrin: )
Jeg ventede de obligatoriske 10 minutter og kravlede så ned fra stigen, krydsede lysningen og fandt ham her 3 meter fra hvor han stod da jeg lod skuddet gå.

Helt fantastisk oplevelse, præcis som jeg gerne ville have det. Jeg har ladet et par andre (knop og spids) bukke gå og håbet på at nedlægge en større en. Det viste sig at lykkedes.

Nedlagt på ca. 45 meter med Savage 110 308W.
Vedhæftede filer
RR 050613 Buk.jpg
RR 050613 Buk.jpg (80.83 KiB) Vist 4558 gange
NU må det da være lille nok.jpg
NU må det da være lille nok.jpg (89.24 KiB) Vist 4558 gange
Joe

Dør fæ, dør frænder, dør selv på samme vis...
Men ord og ry skal aldrig dø, hvis man et værdigt vandt.

Brugeravatar
Reloadere
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 475
Tilmeldt: 21. maj 2010, 20:27
Interesser: genladning
Geografisk sted: østfyn
Has thanked: 108 times
Been thanked: 21 times

Re: Bukkejagt 2013.

Indlæg af Reloadere » 5. jun 2013, 12:32

hej joe
tillykke med den flotte buk
ja det var bestemt en flot morgen var selv ude men fik ikke noget med hjem

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 513 times

Re: Bukkejagt 2013.

Indlæg af TheDarkSide » 5. jun 2013, 16:18

Tillykke med bukkene :razz:

Jeg var selv afsted i går og i morges efter mini-mikler med min 17 HMR. Jeg så dog ingen (hvilket sådant set er dejligt med tanke på hvad for nogle små sataner de er/kan blive), men jeg ville nu gerne lige have afprøvet de små, søde kugler :giggle:
Så en masse hundyr og en enkelt buk. Vildtkameraet afslørede desuden en ukendt buk, som ellers så lovende ud (rent opsatsmæssigt) :biggrin:

Brugeravatar
Thomas E
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 10. aug 2008, 14:38
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Syd øst DK (+Nord øst Finland)
Has thanked: 30 times
Been thanked: 11 times

Re: Sv: Bukkejagt 2013.

Indlæg af Thomas E » 5. jun 2013, 21:52

Fik ham her søndag aften kl 20:30.


Sad med udsyn over en mark og efter et par timer stod han pludselig midt på marken. Det var lige ved et område med højt græs, så jeg mistænker ham for at have ligget der hele tiden.
Jeg havde en strid vind lige i ansigtet, så i de 10 min jeg ventede på at han skulle komme fri af græsset, havde jeg fornøjelsen af at mine øjne konstant løb i vand ... efter at have tørret øjne før gud ved hvad gang kom han fri af græsset, lige som jeg genfandt ham i kikkerten, og jeg kunne slippe kuglen.

Derefter ventede jeg 5 min og gik så hen mod stedet hvor jeg så ham sidst. Det var først der jeg så hvor speciel opsatsen egentlig var :smile:

Skudt med en Hornady patron med165 grains BTSP kugle (så vidt jeg husker) i .308 på 60 meter.
Flugtafstand = 0 meter


Sendt fra min Galaxy Tab 2
Vedhæftede filer
uploadfromtaptalk1370461635533.jpg
uploadfromtaptalk1370461635533.jpg (99.32 KiB) Vist 4391 gange
Har hverken plads eller penge til alt det jeg "mangler"

Buffe
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 109
Tilmeldt: 28. jul 2007, 21:56
Interesser: jagt
Geografisk sted: vestjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Bukkejagt 2013.

Indlæg af Buffe » 5. jun 2013, 22:09

Stort Tillykke med de flotte bukke, og specielt til debutanterne, som har fået erfaringer og succes.

Knæk og bræk.

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Sv: Bukkejagt 2013.

Indlæg af 308 W » 5. jun 2013, 23:08

Har været afsted her til aften, havde en gaffelbuk lidt over øre højde, gående 80 meter fra mig i 5 min, men han fik lov at mundre sig med en lille rå.

Den store gemmer sig og har ikke set den siden fredag, næste gang prøver jeg i en lille skov vi har, der er veksler fra den store.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk4 Beta

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Bukkejagt 2013.

Indlæg af YoungDane » 6. jun 2013, 09:22

Ja, stort tillykke til jer alle, og særligt til dem der nedlægger deres første buk. Den første er altid noget særligt, og - tror jeg - en oplevelse man husker ret tydeligt resten af livet.

Og så lader det til, at der efter en lidt død periode (død, haha :giggle: ) er kommet gang i den igen? Jeg tager ud i aften, kommer simpelthen for lidt afsted, da børn, have og nyt arbejde æder alt min jagt-tid...

Fortsat knæk og bræk!

Phønixjæger
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 30
Tilmeldt: 12. maj 2013, 19:43
Interesser: Jagt, Våben og Slædehunde
Geografisk sted: Syd/Østjylland
Has thanked: 2 times

Re: Bukkejagt 2013.

Indlæg af Phønixjæger » 6. jun 2013, 09:58

Stort tillykke alle med jeres fine bukke.
Håber selv der snart kommer mere gang i den i det område jeg går på. Har set flere fine gaffelbukke.
Men ved der går en flot 6 ender rundt derude.
Men har stort set ikke noget vildt de sidste 2 uger kun et par vilde kaniner og en hare. :cry:
Så jeg har stadigvæk min alderførste buk tilgode.

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Bukkejagt 2013.

Indlæg af YoungDane » 6. jun 2013, 11:00

@Phønix - der er jo en periode (omkring 14 dages tid), lige når råerne har sat lam, hvor der traditionelt plejer at være særdeles lav aktivitet.

For mit areals vedkommende har det stået på i to uger nu, så nu må barselsorloven snart være slut, og ud i det åbne må bukkene snart komme... Gerne i aften.

Phønixjæger
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 30
Tilmeldt: 12. maj 2013, 19:43
Interesser: Jagt, Våben og Slædehunde
Geografisk sted: Syd/Østjylland
Has thanked: 2 times

Re: Bukkejagt 2013.

Indlæg af Phønixjæger » 6. jun 2013, 14:55

YoungDane skrev:@Phønix - der er jo en periode (omkring 14 dages tid), lige når råerne har sat lam, hvor der traditionelt plejer at være særdeles lav aktivitet.

For mit areals vedkommende har det stået på i to uger nu, så nu må barselsorloven snart være slut, og ud i det åbne må bukkene snart komme... Gerne i aften.
Ja så må den orlov være ovre til denne weekend. :biggrin:
Det har nemlig også stået på en 14 dages tid derude..hehe
Så lad os håbe de ikke går ind for ligestilling på barselsområdet :blink:

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Bukkejagt 2013.

Indlæg af YoungDane » 6. jun 2013, 16:23

Phønixjæger skrev:
YoungDane skrev:@Phønix - der er jo en periode (omkring 14 dages tid), lige når råerne har sat lam, hvor der traditionelt plejer at være særdeles lav aktivitet.

For mit areals vedkommende har det stået på i to uger nu, så nu må barselsorloven snart være slut, og ud i det åbne må bukkene snart komme... Gerne i aften.
Ja så må den orlov være ovre til denne weekend. :biggrin:
Det har nemlig også stået på en 14 dages tid derude..hehe
Så lad os håbe de ikke går ind for ligestilling på barselsområdet :blink:
Nej, det må man jo ikke engang spøge med...

Det har dog også været meget varmt, og varmen er kommet pludseligt. Det syntes jeg, at jeg tidligere også har oplevet som en naturlig årsag til mindre aktivitet.

Uanset hvad, man skyder intet, hvis man ikke kommer ud. Så alt andet lige, så er chancen jo større i stigen, end den er på sofaen :mrgreen:

Og i aften vil jeg ud i god tid, klokken 18, og så pürsche igennem hele terrænet, for at slutte med en times anstand på en skrænt hvor jeg har god udsigt - og ved der går en lille bitte buk, og en fornuftig buk. Og en gaffelbuk. En af dem kommer vel ud for at æde :sniper:

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Sv: Bukkejagt 2013.

Indlæg af 308 W » 6. jun 2013, 16:36

Jeg har oplevet det samme, har dog set enlige smaldyr.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk4 Beta

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Bukkejagt 2013.

Indlæg af YoungDane » 7. jun 2013, 13:45

Jeg er meget positiv oven på i går aftes. Havde...4 dyr til at gå ude i engen fra 19.30 til jeg kørte hjem 22.15, og der kom faktisk et enkelt ud af skoven og ind i marken også, ca klokken 21. Så går tiden lidt hurtigere. :biggrin:

Men - nu er der dilemma! Har netop set en rigtig fonuftig 6-ender på trailcam billederne, men det er et sted, hvor jeg aldrig før har skudt buk. Skal jeg sadle om, og sætte mig der - jeg har ikke set den i virkeligheden, men den er go' på kameraet! - eller skal jeg fortsætte med at sidde efter en lille bitte knopbuk og/eller en fornuftig 6-ender på det stykke jeg har siddet på de sidste par gange, og set dyr hver gang, bare ikke en af ovennævnte bukke.

Argh :evil: Surt man ikke kan være to steder på en gang!

Jeg kan sidde begge steder uanset vindretningen.

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Sv: Bukkejagt 2013.

Indlæg af 308 W » 7. jun 2013, 13:50

Jeg er lidt i samme dilemma, men har besluttet at prøve et sted hvor jeg ikke har siddet før, det er ikke værre end at man må nøjes med at nyde naturen :-)

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk4 Beta

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Sv: Bukkejagt 2013.

Indlæg af Sierra13 » 7. jun 2013, 17:35

308 W skrev:Jeg er lidt i samme dilemma, men har besluttet at prøve et sted hvor jeg ikke har siddet før, det er ikke værre end at man må nøjes med at nyde naturen :-)

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk4 Beta


fed indstilling at have ;) det kan faktisk være rigtig hyggeligt at sidde og kigge på dyrelivet ;)

jeg elsker selv når harene begynder at bokse og fasankokkene jagter hinanden! det er ret skægt at se! eller når viberne jagter ræven!

Brugeravatar
KXE
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 486
Tilmeldt: 15. aug 2012, 17:20
Interesser: Jagt og sportsskydning
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 159 times
Been thanked: 20 times

Re: Sv: Bukkejagt 2013.

Indlæg af KXE » 7. jun 2013, 22:36

Så blev det endelig min tur..

Billede

Lidt lille, men den skal nok smage godt.
En mårhund og nu en buk med min nye Remington 700 i 223R.. Jeg bliver mere og mere glad for den riffel.. 8-)
Skal lige love for at det er en ekstra god oplevelse, når man selv er ansvarlig for ammunitionens tilblivelse..

Gråskæg
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1213
Tilmeldt: 4. nov 2010, 00:04
Interesser: pürch og fuglejagt
Geografisk sted: Polen
Has thanked: 6 times
Been thanked: 121 times

Re: Bukkejagt 2013.

Indlæg af Gråskæg » 7. jun 2013, 22:44

Det er jo en væsentlig del af bukkejagten, at man er ude med kikkerten midt i det hele og får et godt indblik i dyrelivet og kommer tæt på naturen - stille og roligt, og kun en meget lille del er jagtbart. Det står jo i skarp modsætning til efterårets store jagter, hvor der lyder hundeglam og skud på skud. Når jeg er ude og spejde efter den store pladsbuk, så kan jeg blandt andet glæde mig over at se storken spankulere rundt i engen.

Brugeravatar
Renico12
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 954
Tilmeldt: 15. nov 2010, 13:24
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 85 times

Re: Bukkejagt 2013.

Indlæg af Renico12 » 7. jun 2013, 22:56

Tillykke KXE - En buk som jeg også selv havde skudt hvis den var kommet forbi :mrgreen:

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 513 times

Re: Bukkejagt 2013.

Indlæg af TheDarkSide » 7. jun 2013, 23:17

Gråskæg skrev:Det er jo en væsentlig del af bukkejagten, at man er ude med kikkerten midt i det hele og får et godt indblik i dyrelivet og kommer tæt på naturen - stille og roligt, og kun en meget lille del er jagtbart. Det står jo i skarp modsætning til efterårets store jagter, hvor der lyder hundeglam og skud på skud. Når jeg er ude og spejde efter den store pladsbuk, så kan jeg blandt andet glæde mig over at se storken spankulere rundt i engen.
Ja, jeg synes sgu det er meget sjovt, selvom man ikke må skyde det meste af det der kommer forbi.
Jeg har haft mange spændende oplevelser på bukkejagten i år.
Jeg har bl.a. pürschet mig ind på bare 5 meters afstand af en rå, før hun opdagede mig. Hold nu kæft hun var sur, da hun så mig :fun: Samme dag så jeg en hare på stranden, som kom i mod mig. Jeg smed mig ned (og knækkede min linsebeskytter på riflen :wall: ) og haren forsatte mod mig med korte stop, hvor den essede lidt. Til sidst var den kun 2 meter fra mig, selvom jeg lå helt uden dække. Jeg fik desværre ikke taget billede af hverken rå eller hare, selvom jeg uset fik fisket telefonen frem (pølsefingre på touchskærm duer ikke :oops: ).
Bare det at se naturen og være usynlig for næsten alt omkring en, er da noget af det mest underholdende man kan foretage sig. Man ser så mange små detailer, som når årsbukken har lugtet en og står og slikker sin snude, fordi han ikke helt kan kende lugten :biggrin:

:razz:

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1522
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3328 times
Been thanked: 414 times

Re: Bukkejagt 2013.

Indlæg af Kalthoff » 8. jun 2013, 00:20

Forleden fik jeg testet mit nye camouflage sæt model "klædt ud som busk" på en hare.

Jeg gik langsomt og forsigtigt ned ad et hjulspor langs et levende hegn og observerede for bukke gennem bevoksningen, da en hare hoppede ud på stien vel 30-40 meter fra mig.

Jeg stod helt stille og oplevede haren hoppe et par meter, standse og kigge sig omkring, hoppe et par meter mere, standse og kigge, igen og igen indtil den var 2 meter fra mig.

Så så den op på mig. Det gav et voldsomt spjæt i hele dens krop og væk var den.

Jeg havde ikke kamouflage for ansigtet, kun på resten af kroppen på dette tidspunkt

Her i dag var der hverken harer eller råvildt at se på reviret. Jeg håber det kan tilskrives varmen, det er gået ned ad bakke med antal observationer af råvildt den seneste 1-2 uge, med det er første gang jeg ikke ser harer.

Brugeravatar
Memphis
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 553
Tilmeldt: 25. sep 2011, 18:13
Interesser: Natur
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 42 times

Re: Bukkejagt 2013.

Indlæg af Memphis » 8. jun 2013, 00:51

Kalthoff skrev: Her i dag var der hverken harer eller råvildt at se på reviret. Jeg håber det kan tilskrives varmen, det er gået ned ad bakke med antal observationer af råvildt den seneste 1-2 uge, med det er første gang jeg ikke ser harer.
Sjovt jeg har oplevet det direkte modsatte. Her i tirsdags, da jeg skød min buk, var det også en varm aften og jeg så 6 styks råvildt og 2 styks krondyr. Det meste jeg har set på en morgen/aften siden premieren.

Brugeravatar
Renico12
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 954
Tilmeldt: 15. nov 2010, 13:24
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 85 times

Re: Bukkejagt 2013.

Indlæg af Renico12 » 8. jun 2013, 08:06

Så fik jeg også en buk efter rigtig mange aftener og morgener. Godt nok en lille en af slagsen. Havde set den før og egentligt planlagt at lade den gå i håbet på noget større, men imorges kom han forbi på 25m og så havde jeg skudt min buk nr. 3. Faldte på stedet med 243w 6,5g Sellier&Bellot :biggrin:
Vedhæftede filer
spids3.jpg
spids3.jpg (63.56 KiB) Vist 3994 gange

Brugeravatar
Boban
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 337
Tilmeldt: 16. maj 2011, 14:02
Interesser: Riffeljagt på Bukke og svin
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 87 times
Been thanked: 34 times

Re: Bukkejagt 2013.

Indlæg af Boban » 8. jun 2013, 09:30

Hej allesammen

Så blev det endelig min tur til at skyde en smuk forårs/sommerbuk, og her en lille beretning (beklager mine stavefejl osv.) :biggrin:

Det var blevet Grundlovsdag og vejret så ud til at blive perfekt, (hvilket man jo også må sige det blev) jeg havde pakket bilen aftenen i forvejen, så det kun lige var riflen og mig selv der manglede, uret ringede klokken 2.45 og jeg blev mødt med et bebrejdende blik fra min hund, den var jo ikke inviteret med :fun:. efter 1 times kørsel ankommer jeg til vores revir får parkeret bilen, og begynder straks at pürche mig til min hochsitz, på vej i det nu meget høje græs, dukker et smaldyr op 3 meter fra mig, men med vinden i mit ansigt får hun ikke fært af mig, men lunter forsigtigt videre, jeg når hen til min hochsitz klokken er nu blevet 4.15. 2 min efter jeg er kommet på plads kommer der en rå ud til højre for mig og begynder at esse, længere fremme til venstre kommer der 3 dyr ud af skoven, 2 råer og 1 buk, lidt efter kommer der et 4 dyr ud af skoven, dette er en rigtig pæn gaffelbuk, men vi skyder kun i top og bund (spids og 6'ender), den begynder straks at løbe efter den anden buk, der hurtigt får benene på nakken :getout: tiden går og morgenen er ved at gå på hæld, jeg beslutter mig for at pürche lidt rundt på engen, i det høje græs :shame: :shame: det skulle jeg nok ikke have gjort for imens jeg er fuldt optaget af at, nærme mig 4 stykker råvildt som jeg havde spottet, træder jeg nærmest på pladsbukken, da han pludselig rejser sig 5 meter fra mig og gøer alt hvad han har lært imens han springer imod skoven, hvilket får de 4 stykker råvildt til at følge trop. :evil: :evil: :mad: :mad:

På hjemturen ryger tankerne igennem hovedet, hvordan kunne du være så dum og blind :mad: :mad: :mad:

Det er nu blevet aften og alt fra morgenjagten er heldigvis ved at være glemt, og jeg er netop ankommet på reviret igen, jeg har besluttet mig at prøve en anden hochsitz imellem 2 hestefolde, det skulle vise sig at være den helt rigtige beslutning, får efter 1 times tid i hochsitzen springer der et dyr ud på "scenen" og det begynder starks at esse, og jeg ser at det er en fin 6'ender lige efter kommer der yderligere 2 dyr ind, og der er den ene en pæn gaffelbuk, 6'enderen spæner efter den lille buk og får jaget den ind i skoven, den kommer triumferende :numberone: tilbage og denne gang, stiller den sig med siden til på ca. 130m. herefter er jeg ikke lang tid om at få trådkorset hen på bladet, og får trykket af, bukken tager et højt spring, og forender på stedet.

Fedt endelig en forårs/sommerbuk til mig :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
Vedhæftede filer
IMG_0530.jpg
IMG_0530.jpg (78.22 KiB) Vist 3966 gange
IMG_0531.jpg
IMG_0531.jpg (69.16 KiB) Vist 3966 gange

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Bukkejagt 2013.

Indlæg af YoungDane » 11. jun 2013, 11:30

Tillykke med dem - og Boban "(beklager mine stavefejl osv.)" Det skal du sgu ikke tænke på. Vi klarer den nok - historie med fejl er altid bedre end ingen historie :thumbup:

Nå, nu har jeg så været afsted fire gange siden jeg sidst skrev. 3 gange på samme stykke efter stor 6'er eller lille knopbuk. Har set en gaffelbuk. Ellers absolut intet. Nul og nix. :mad:

Så blev det i går aftes, og min med-lejer-jagtkammerat ville også ud og se på noget nyt, så vi beslutter os for, at indtage nye pladser og postioner. Han vælger så en anden stige på stykket med stor sekser-lille knopbuk. Jeg har fortalt jeg intet har set, men han tror på det...

Jeg tager et spor langs noget granskov/mark, nyslået op til en vindmølle. Gode oversigtsforhold, god vind til en lang pürsch.

Nå, tiden går, klokken slår. 10 minutter i solnedgang kan jeg så se løbene på et stykke råvildt 25 meter fra mig. Tiden går. Jeg har riflen oppe og sidder klar, er det bukken? Jeg når faktisk at få lidt bukkefeber, og så træder den yndigste rå ud, og går skråt forbi mig ud i marken. :wall: Øv!

Og kammeraten...jae, den ene buk - den lille, kom lige ved solnedgang, men der var han på vej ned fra stigen. Den store? Den stod henne ved bilen :rolf:

Jaja, en eller anden dag får vi dem nok.

Brugeravatar
NielsM
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 363
Tilmeldt: 1. nov 2009, 19:11
Interesser: Jagt, natur, motorsport
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 241 times
Been thanked: 51 times

Re: Sv: Bukkejagt 2013.

Indlæg af NielsM » 13. jun 2013, 06:50

Billede

Tirsdag aften kl 20.55 - der kom han listende ud af træerne i engen. Efter et par minutter, så stod han rimeligt til et skud fra 30.06'eren :-) Han løb ca 30 meter med en høj bladkugle, før han forendte inde mellem træerne. God oplevelse.

*Update - så er han også afkogt.

Billede

Sendt via mine fede fingre.
Senest rettet af NielsM 22. jun 2013, 22:36, rettet i alt 1 gang.
Pew pew pew.

Besvar