Hej.Jeg kender en der er blevet meldt af sine naboer for at have denne fælde stående med en levende krage i det midterste rum for ca 14 dage siden.Det er meningen at den krage der er fanget får den næste til at gå i fældens andre kamre.Det var i et parselhus område og der er ingen tilladelse til regulering og det er udenfor reguleringstid der slutter 15. april.Politiet kom og tog fælden men hvad er straffen?Det er en jæger der har haft jagttegn fra midt i tresserne.
http://www.jaegerforbundet.dk/page651.a ... id651=1506
Kragefælde straf?
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt og Skydning.
- Geografisk sted: Østjylland
Kragefælde straf?
Senest rettet af Ruger 77 17. jul 2013, 08:50, rettet i alt 1 gang.
Hej. Det er jo menneskeligt alt fejle,ellers var der jo ingen grund til at lave en blyant med et viskelæder i den anden ende.
- Boerge
- Platin Member
- Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
- Geografisk sted: østjylland
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 89 times
Re: Kragefælde straf?
Han bliver formentlig skudt ved daggry!!
Andre interesser:
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!
-
- Silver Member
Hej.Jeg ved der er en bødestraf og den ikke er lille men hvad med jagttegnet?
Hej. Det er jo menneskeligt alt fejle,ellers var der jo ingen grund til at lave en blyant med et viskelæder i den anden ende.
- Wildlife
- This member is
- Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 163 times
- Kontakt:
Jagttegnet kan frakendes i en periode på 1-5 år alt efter sagens grovhed.
Derudover kan der nok også tænkes at være nogle regler i dyreværnsloven der kan medføre en bødestraf.
Et bud herfra vil være en bøde og ikke yderligere konsekvenser, alt andet lige må sådan en sag, selvom den inkluderer dyremishandling (i min optik), være i den blødere ende af skalaen.
Derudover kan der nok også tænkes at være nogle regler i dyreværnsloven der kan medføre en bødestraf.
Et bud herfra vil være en bøde og ikke yderligere konsekvenser, alt andet lige må sådan en sag, selvom den inkluderer dyremishandling (i min optik), være i den blødere ende af skalaen.
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
- ingen tilladelse til regulering
- udenfor normal reguleringsperiode
- levende lokkefugl
"Det er jo hele tre ting på en gang!"
Mit gæt vil være en bøde, og måske frakendelse af jagttegnet.
- udenfor normal reguleringsperiode
- levende lokkefugl
"Det er jo hele tre ting på en gang!"
Mit gæt vil være en bøde, og måske frakendelse af jagttegnet.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
- Wildlife
- This member is
- Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 163 times
- Kontakt:
Det var også mit første gæt, men eftersom krybskytteri kun straffes med bøde og ikke frakendelse af jagttegnet (jævnfør sagerne fra True skov her ved Aarhus) kan jeg dårligt tro at en sag om ulovlig regulering med levende lokkefugl giver en frakendelse.Refraktorius skrev: Mit gæt vil være en bøde, og måske frakendelse af jagttegnet.
Til gengæld forsvinder jagttegnet stortset automatisk hvis man bliver dømt efter selv den mildeste voldsparagraf..
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."
-
- Silver Member
Hej.Jeg vil takke for svarene men du har ret med dyremishandlingen (i mine øjne) da hunden også gik i haven.
- Boerge
- Platin Member
- Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
- Geografisk sted: østjylland
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 89 times
Nu er det jo ikke sikkert, der er tale om dyremishandling, hvis en krage periodevis er lukket inde - f.eks. sammenlignet med burhøns, mink og meget andet.
Det er jo uden for kragens yngletid.
Ingen person har lidt skade af nogen art - ingen samfundsmæssig skade af nogen art.
Hvor vil jeg hen med det: Jo - jeg synes virkelig det er en rådden nabo, der anmeldelser sin nabo for dette - kan kun have foragt for det.
Hvis han af én eller anden grund ikke kunne have det, så kunne han jo have sagt det til naboen - og ikke til Politiet!!
Det er jo uden for kragens yngletid.
Ingen person har lidt skade af nogen art - ingen samfundsmæssig skade af nogen art.
Hvor vil jeg hen med det: Jo - jeg synes virkelig det er en rådden nabo, der anmeldelser sin nabo for dette - kan kun have foragt for det.
Hvis han af én eller anden grund ikke kunne have det, så kunne han jo have sagt det til naboen - og ikke til Politiet!!
Andre interesser: