Børnelivretter, giv dit besyv med.

Stedet hvor du deler dine opskrifter med os andre.
Besvar
bjacob
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 450
Tilmeldt: 6. dec 2010, 12:05
Interesser: Meget svingende :)
Geografisk sted: København
Has thanked: 40 times
Been thanked: 18 times

Børnelivretter, giv dit besyv med.

Indlæg af bjacob » 27. jul 2013, 14:20

:NVFrules:
Hey gutter und guttinder.
Er ude efter noget inspiration så lillepigen herhjemme kan få sat smagsløgene på prøve, OG blive mæt. :blink:

Pt er hendes favorit pasta med ostesovs, hvilket er super billigt og hurtigt at lave. Så hvis det blev serveret 3 gange i ugen tror jeg hun ville være glad. Men kan huske jeg selv var vild med risengrød i mine yngre år, og grovåd hvilket har resulteret i en næsten afsky af retten idag. Derfor mener jeg afveksling er vigtig.
Ikke nok med at jeg tvinger hende til torskelevertran, nu skal hun også have alsidig mad! :fun:

Well, pasta ostesovs, here goes.

1 løg
1 klosterkroneost
1/2 liter fløde, man kan bruge en med lavere fedt%, bare giv gas med s&p - dog er det svært at slå retten hvis man bruge piskeflø'
2 pakker bacon tern, alm i strimler kan selfølgelig bruges.
1 kg frisk pasta
Citron, salt og peber.

Løget hakkes fint og svitses i smør til de er klare. Fløden tilsættes og varmes op.
Osten skæres ud i skiver og smeltes i fløden. Giv sovsen et hutigt opkog. Fjern rester fra osten evt igennem en si. Smag til med citron, salt og peber. Kog pastaen aldente og steg bacon. Så er det bare at blande den afdryppede pasta med sovsen og stryge bacon på toppen, lidt persille ovenpå eller andet kønt til øjnene og der er serveret. Ærter, broccoli og majs kan tilsættes til afveksling.

Billede


Ok, men meningen med denne tråd var egentlig at samle nogle gode opskrifter der er et hit hos børnene.
Gerne med vildt, men kan man lave vildt uden rødvin ? :biggrin:
Smid også en post hvis du har en anderledes måde at lave spaghetti med røde pølser, der bare får et smil frem.
Endelig giv dit besyv med, når du har tid eller står over gryderne.





Sent from my iPad using a teddybear
Senest rettet af bjacob 16. aug 2013, 20:44, rettet i alt 1 gang.
Charlie don't surf; "Som følge af jeg har fuldstændig mistet interessen for våben, sælger jeg hermed ud, så der kan blive råd til min nye hobby - nemlig juleplatter"...

priceless

Brugeravatar
Kode1303
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. maj 2010, 19:09
Interesser: Ammunition og skydning.
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 86 times
Been thanked: 150 times

Re: Børnelivretter, giv dit besyv med.

Indlæg af Kode1303 » 27. jul 2013, 14:36

Mine unger på 4½ elsker pizza, som de selv får lov at komponere.

Når jeg laver pizza, er det ofte med oliven, hvidløg, halapeno og andre ting, som de yngste synes er til den stærke side.
Derfor tager jeg et par kugler af dejen - vel ca. 5 cm diameter - og ruller dem helt flade. så har du en bund på ca. 20 cm i diameter. Så dekorerer ungerne ellers med tomatpuré, pølse, skinke og ost. Jeg laver på forhånd små bunker med ingredienserne til hver, så jeg undgår slagsmål og overfyldte pizzaer.
Pizzaerne ryger i ovnen ved 230 grader i ca. ti minutter.
Succes hver gang, og det tager ikke meget arbejde, hvis jeg står og laver "voksenpizza'en" ved siden af :thumbup:

PS: Man kan vel bruge vildtspegepølse på pizzaerne. PPS: ALT hvad der indeholder piskefløde og bacon er et hit!
Make mine a carbine.

bjacob
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 450
Tilmeldt: 6. dec 2010, 12:05
Interesser: Meget svingende :)
Geografisk sted: København
Has thanked: 40 times
Been thanked: 18 times

Re: Børnelivretter, giv dit besyv med.

Indlæg af bjacob » 29. jul 2013, 17:45

Kode1303 skrev:Mine unger på 4½ elsker pizza, som de selv får lov at komponere.

Når jeg laver pizza, er det ofte med oliven, hvidløg, halapeno og andre ting, som de yngste synes er til den stærke side.
Derfor tager jeg et par kugler af dejen - vel ca. 5 cm diameter - og ruller dem helt flade. så har du en bund på ca. 20 cm i diameter. Så dekorerer ungerne ellers med tomatpuré, pølse, skinke og ost. Jeg laver på forhånd små bunker med ingredienserne til hver, så jeg undgår slagsmål og overfyldte pizzaer.
Pizzaerne ryger i ovnen ved 230 grader i ca. ti minutter.
Succes hver gang, og det tager ikke meget arbejde, hvis jeg står og laver "voksenpizza'en" ved siden af :thumbup:

PS: Man kan vel bruge vildtspegepølse på pizzaerne. PPS: ALT hvad der indeholder piskefløde og bacon er et hit!
God ide, og samtidig er ungerne med til at lave maden, så de får en forståelse af at alt ikke skal serveres. Og jow bevares, man kunne vel æde en sutsko hvis den blev tilberedt med fløde og bacon. :fun:

Savner lidt flere eksempler...
Er I for dovne i sommervarmen til at bidrage? :mrgreen:


Sent from my iPad using Whiskers
Charlie don't surf; "Som følge af jeg har fuldstændig mistet interessen for våben, sælger jeg hermed ud, så der kan blive råd til min nye hobby - nemlig juleplatter"...

priceless

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Børnelivretter, giv dit besyv med.

Indlæg af HappyNanoq » 29. jul 2013, 18:03

Det bedste jeg kunne få som barn - uanset hvad.
TYNDE PANDEKAGER med mørk sirup. Ganske simpelt. :savl:

Ellers bare spaghetti/pasta med cocktailpølser, en sjat ketchup og gerne chili drysset ud over.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Holmes
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 177
Tilmeldt: 13. okt 2008, 19:14
Interesser: jagt og genladning
Geografisk sted: midt jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Børnelivretter, giv dit besyv med.

Indlæg af Holmes » 30. jul 2013, 17:45

Da mine unger var små sad min kone på job og fortalte at nu bliver knægten 6 år
og så skulle vi ha dyreryg med valdorfsalat og det hele til hans fødselsdag
Så var der en af de andre damer der sagde da hendes børn var små da fik de nu altså selv lov til at bestemme hvad de ville have at spise på deres fødselsdag
Ja det gør vores børn da også sagde min kone,og så så de andre madammer vist lidt sjove ud i betrækket
mvh Holmes
Det umulige laver vi med det samme mirakler er der vente tid på

Brugeravatar
Holmux
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13. aug 2007, 06:05
Interesser: Jagt (Big Game), IPSC, Skeet
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 25 times
Been thanked: 22 times

Re: Børnelivretter, giv dit besyv med.

Indlæg af Holmux » 30. jul 2013, 18:04

Helt fra den tid hvor mine unger har kunne tykke maden selv, har vi aldrig lavet nogen form for forskel hvad mad angår, samme ret til alle mand, dog har vi nedtonet de stærkeste krydderier i starten, men ellers ingen forskel, ud over den mad vi servere har De fået lov til at smage på alt det de peger på.
Jeg har slæbt familien med rundt i verden i 9 år, så deres kost har været særdeles afvekslende, resultatet er at de er alt spisende, så længe det er mad af god kvalitet :biggrin:
De har fået en gave for livet, der vil være til stor glæde og nytte for dem selv og deres kommende familier :mrgreen:
Holmux

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Børnelivretter, giv dit besyv med.

Indlæg af Langenge » 30. jul 2013, 18:58

Her er det blandt andet pandekager, lavet med mælk, æg, bygmel og havregryn, i stedet for hvedemel. Det går fint.
Og ellers, ud over de nævnte i de tidligere indlæg, så er det hjemmelavede burgere. Altså med hjemmebagte grovboller, der bliver flækket og lynristet på grillen i ovnen og så gode hakkebøffer, der er lavet store og tynde, og krydret med lidt "Texas-krydderi" og så med masser af frisk salat og friske tomater og hjemmesyltede agurker og en skive fed gammelost og en lille smule sprødstegt bacon (stegt i mikroovn).

Men her i aften står den på hjemmelavet lasagne. Kødet er hjemmehakket af en god fin dansk oksesteg, pastapladerne er hjemmelavede, tomaterne og krydderurterne af egen avl osv :biggrin:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

bjacob
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 450
Tilmeldt: 6. dec 2010, 12:05
Interesser: Meget svingende :)
Geografisk sted: København
Has thanked: 40 times
Been thanked: 18 times

Re: Børnelivretter, giv dit besyv med.

Indlæg af bjacob » 30. jul 2013, 23:20

Ja, det er super lækkert når man kan forsyne sig selv mere eller mindre. Bor selv i lejlighed, så har kun gulerødder og ærter af spiseligheder på altanen pt :mrgreen:

PANDEKAGER!!? Ja, den er stensikker overalt! Men til hovedmåltid, :nolisten: :fun:

Hj.lavet pizza med hjælp er testet hos svigermekanikken. Bonus! :rock:
Charlie don't surf; "Som følge af jeg har fuldstændig mistet interessen for våben, sælger jeg hermed ud, så der kan blive råd til min nye hobby - nemlig juleplatter"...

priceless

Brugeravatar
HHC
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 722
Tilmeldt: 3. apr 2011, 09:09
Interesser: jagt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 99 times
Been thanked: 54 times

Re: Børnelivretter, giv dit besyv med.

Indlæg af HHC » 31. jul 2013, 09:26

Pandekager hvor der ikke er for meget sukker i, og så ristede baconterninger i muml
Første gang jeg fik det serveret ombord gloede jeg en anelse og tænkte ( norsk madkultur eller mangel på samme :))
Men det er et hit

Hjemme er Panamakanin et stort hit hos ungerne

500 g kalv & flæsk
Salt & peber
1 æg
1stort løg revet
Rigeligt med mælk så blandingen er meget lind
Rasp ( ikke mel i gudernes navn)i så rigelige mængder at blandingen bliver fast.
Formes som et brød dækkes med rigelig bacon og i en bradepande med ca 1 cm vand
180-200' til baconen er sprød ( vel ca 50-60 minutter)
Resterende vand i bradepanden bruges til sovs

Brugeravatar
Kode1303
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. maj 2010, 19:09
Interesser: Ammunition og skydning.
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 86 times
Been thanked: 150 times

Re: Børnelivretter, giv dit besyv med.

Indlæg af Kode1303 » 31. jul 2013, 13:17

Jeg glemte helt bål og grill som en sikker børnemagnet. Sådan er det hos os i hvert fald.

Knejten er ikke til at holde væk, når jeg griller på årets interimistiske grill, og søsteren kan for tiden KUN lide kød, der sidder på spid! :giggle:
BBQWithTheBoyS.jpg
Far og søn ved "grillen"
BBQWithTheBoyS.jpg (94.98 KiB) Vist 11036 gange
Årets sidste kirsebær bliver ligeledes fortæret med stor entusiasme. Vi har forsøgt at have et eksemplar af alle de bær og frugter på grunden, vi kunne finde. Ungerne har også bær på deres område - en god, sund og billig aktivitet er at plukke og spise bær fra egne buske. :blink:
Cherries2013S.jpg
Årets sidste kirsebær
Cherries2013S.jpg (63.9 KiB) Vist 11036 gange
Make mine a carbine.

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Børnelivretter, giv dit besyv med.

Indlæg af HappyNanoq » 31. jul 2013, 13:20

bjacob skrev: PANDEKAGER!!? Ja, den er stensikker overalt! Men til hovedmåltid, :nolisten: :fun:
Hvis du ikke kan blive mæt af pandekager.................................. så har du bare ikke spist NOK.!!

:biggrin:
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

bjacob
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 450
Tilmeldt: 6. dec 2010, 12:05
Interesser: Meget svingende :)
Geografisk sted: København
Has thanked: 40 times
Been thanked: 18 times

Re: Børnelivretter, giv dit besyv med.

Indlæg af bjacob » 1. aug 2013, 19:08

Haha, der er forskel på mæthedsfornemmelse, en mave fyldt med pandekager er bare en bombe der venter på eksplosion :fun:

Panamakanin testet. Fuld tilfredshed hele vejen rundt om bordet. :thumbup:
ImageUploadedByTapatalk1375376901.785373.jpg
ImageUploadedByTapatalk1375376901.785373.jpg (35.23 KiB) Vist 10966 gange
Charlie don't surf; "Som følge af jeg har fuldstændig mistet interessen for våben, sælger jeg hermed ud, så der kan blive råd til min nye hobby - nemlig juleplatter"...

priceless

Brugeravatar
HHC
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 722
Tilmeldt: 3. apr 2011, 09:09
Interesser: jagt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 99 times
Been thanked: 54 times

Re: Børnelivretter, giv dit besyv med.

Indlæg af HHC » 1. aug 2013, 20:34

Tak det glæder mig at høre.

Et andet tip kan være til frikadellerne.
Samme fars men byt raspen ud med havergryn.
Igen så er det min overbevisning at mel ikke høre til i fars.
Det er et gammelt husmands tips for at strække farsen.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Børnelivretter, giv dit besyv med.

Indlæg af Refraktorius » 8. aug 2013, 13:48

Jeg er også af vestjysk herkomst, så der skal klart havregryn i frikadellefars.

Mine unger er altædende (her i sommerferien åd knægten stegte kakerlakker i store mængder i Randers Regnskov. Dels fordi han syntes de smagte godt, dels fordi han syntes det var helt vildt sjovt at der var en del der blev æklet godt og grundigt af det).

Knægtens livretter er ellers som udgangspunkt "noget med gris". I aften står den på "Pulled pork sous vide" efter hans ønske.
(Og der er bacon i sammen med kødet, så det er "gris med gris på"). Nummer to på listen er skaldyr.
(og vinbjergsnegle og rågeunger han selv har været med til at "indsamle")

Skal datteren vælge, så er det sushi til forret og creme brulee til dessert.


Begge ungerne anser enhver tale om "børnemenu" for at være en personlig fornærmelse når vi er ude at spise. Normalen har været at vi bestilte en voksenportion og delte den mellem dem, men de kan efterhånden godt gøre det grimme ved en voksenportion hver.



...... flamberede pandekager er de også vilde med. Smurt med rørsukker og hjemmesyltet ingefær/æble-syltetøj (eller applebutter), og så flamberet med skændige mængder Grand Marnier. Hvis ikke ildkuglen truer kokkens pandehår og øjenvipper, så gøres det ikke ordentligt.





Og så til den ideologiske del af festen!
Mad og madkultur er i min verden en vigtig del af opdragelsen. Hvis man vænner ungerne til god og varieret mad, så bliver de kvalitetsbevidste om hvad de putter i hovedet.
Det er godt for dem at vide hvor maden kommer fra og hvordan den er lavet, så ungerne har også to maddage hver, hvor de har kommandoen i køkkenet (med voksen støtte i det omfang det er nødvendigt).
Familiens mad er blevet sjovere og mere varieret efter de kom med på køkkenholdet.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Holmux
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13. aug 2007, 06:05
Interesser: Jagt (Big Game), IPSC, Skeet
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 25 times
Been thanked: 22 times

Re: Børnelivretter, giv dit besyv med.

Indlæg af Holmux » 9. aug 2013, 00:48

Refraktorius skrev: Og så til den ideologiske del af festen!
Mad og madkultur er i min verden en vigtig del af opdragelsen. Hvis man vænner ungerne til god og varieret mad, så bliver de kvalitetsbevidste om hvad de putter i hovedet.
Det er godt for dem at vide hvor maden kommer fra og hvordan den er lavet, så ungerne har også to maddage hver, hvor de har kommandoen i køkkenet (med voksen støtte i det omfang det er nødvendigt).
Familiens mad er blevet sjovere og mere varieret efter de kom med på køkkenholdet.
Jeg er helt enig og har kørt samme linje med mine unger, der virkelig spiser alt der sorterer ind under det de kalder kvalitet, med hensyn til maddage har vi samme ordning, de er nu så gamle 14 - 16 at de selv står for indkøb og selve madlavningen, så vi har ingen anelse om hvad der kommer på bordet, det er altså vildt sjovt og inspirerende :blink: og konen elsker hendes fridage fra køkkenet !!
Holmux

Brugeravatar
Herluf
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 581
Tilmeldt: 12. apr 2006, 22:52
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 168 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Børnelivretter, giv dit besyv med.

Indlæg af Herluf » 9. aug 2013, 09:24

Herhjemme bliver alt hvad der indholder tomatsauce spist ret godt.
Seneste forsøg med "chilaquiles", en slags nachos med kylling, feta ost og masser af tomat sauce, var et hit, hos den lille på 10 måneder, men det er nok lidt for krydret til de fleste børn.

bjacob
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 450
Tilmeldt: 6. dec 2010, 12:05
Interesser: Meget svingende :)
Geografisk sted: København
Has thanked: 40 times
Been thanked: 18 times

Re: Børnelivretter, giv dit besyv med.

Indlæg af bjacob » 9. aug 2013, 14:08

Spændene, tror ikke jeg skal kaste mig ud i "eksotiske" retter som Refrak byder sine børn, men alt respekt for at det kan lade sig gøre. I hvert fald skal ingredienserne holde hemmeligt, ellers kommer der nok ikke meget ned. En rigtig fornuftig tilgang ellers!

Herluf, kan du kort pensle ud hvordan du tilbereder din mexiret, syntes opskrifterne jeg kan finde på retten er alt for kompliserede. Og nu er det jo fodertønden :blink:


Sent from my iPad using a muppet
Charlie don't surf; "Som følge af jeg har fuldstændig mistet interessen for våben, sælger jeg hermed ud, så der kan blive råd til min nye hobby - nemlig juleplatter"...

priceless

Brugeravatar
ASH
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 107
Tilmeldt: 4. jun 2008, 08:06
Interesser: Skydning / jagt
Geografisk sted: Kolding
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Børnelivretter, giv dit besyv med.

Indlæg af ASH » 11. aug 2013, 22:16

Hvis det skal være rigtig "børnemad", er Pippi-pølser normalt altid et sikkert hit.

Det består i al sin enkelthed af stykker af en grillpølse på ca. 2 cm hvor der gennem hver stykke stikkes et antal (6-10 stykker) halve spagettier. Det hele koges derefter som almindelig spagetti, hvorefter pølsestykkerne har fået de fineste rottehaler.

Meget lidt spændende, men børnene elsker det....

Brugeravatar
Mikkel_Kusk
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 386
Tilmeldt: 8. maj 2008, 15:41
Interesser: Våben, Værktøj, Div. Krige
Geografisk sted: Them
Has thanked: 20 times
Been thanked: 6 times

Re: Børnelivretter, giv dit besyv med.

Indlæg af Mikkel_Kusk » 1. sep 2013, 14:02

Blæksprutter med tang er et sikkert hit ved mange af de unger jeg kender.

Man skære to snit på langs af cocktail pølserne men ikke helt igennem, når de steges ligner det i børnenes øjne en blæksprutte.
Tang'en består af frisk pasta, den som er grøn. utroligt nemt og særdeles uinteressant. Men de elsker det :razz:
Retreat is NOT an option..........Go ahead make my breakfast!!!

Brugeravatar
Kode1303
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. maj 2010, 19:09
Interesser: Ammunition og skydning.
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 86 times
Been thanked: 150 times

Re: Børnelivretter, giv dit besyv med.

Indlæg af Kode1303 » 1. sep 2013, 14:03

Mikkel_Kusk skrev:Blæksprutter med tang er et sikkert hit ved mange af de unger jeg kender.

Man skære to snit på langs af cocktail pølserne men ikke helt igennem, når de steges ligner det i børnenes øjne en blæksprutte.
Tang'en består af frisk pasta, den som er grøn. utroligt nemt og særdeles uinteressant. Men de elsker det :razz:
Det lyder sjovt - må vi prøve den ret :thumbup:
Make mine a carbine.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Børnelivretter, giv dit besyv med.

Indlæg af Refraktorius » 2. sep 2013, 15:48

Oh ja, blæksprutter er godt..... men mine unger vil have de friske, små, hele blæksprutter fra fiskehandleren.

Drysses med salt og peber, steges i rigeligt smør, og så går de fra at være bløde og bleghvide, til at være spændstige og ofte ret flot farvet. Rigtige små tegnefimssprutter.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Mikkel_Kusk
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 386
Tilmeldt: 8. maj 2008, 15:41
Interesser: Våben, Værktøj, Div. Krige
Geografisk sted: Them
Has thanked: 20 times
Been thanked: 6 times

Re: Børnelivretter, giv dit besyv med.

Indlæg af Mikkel_Kusk » 4. sep 2013, 10:11

Mad-klovnen
Man ligger to klatter remoulade ved siden af hinanden, med en lille klat ketchup i midten af hver, så det ligner øjne. Næsen laves at ketchup, munden af to røde pølser og håret lavet af pommes frites eller pasta :razz:

Ps. virker også fint til voksne, hvis man bruger spejlæg, bacon og brunch pølser :razz:
Retreat is NOT an option..........Go ahead make my breakfast!!!

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Børnelivretter, giv dit besyv med.

Indlæg af Refraktorius » 12. sep 2013, 20:41

Og æggekage.

Helst i versionen "Trippelsvin" med bacon, skinke og pølse (Får altid knægten til at mene at "muslimerne er godt tossede når de går glip af det her).
Vedhæftede filer
Trippelsvin (Small).jpg
Trippelsvin (Small).jpg (66.64 KiB) Vist 10127 gange
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Thor1975
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 95
Tilmeldt: 14. maj 2013, 11:37
Interesser: IPSC, Jagt og Genladning
Geografisk sted: Høng
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Børnelivretter, giv dit besyv med.

Indlæg af Thor1975 » 13. sep 2013, 01:16

Svensk pølseret mmhhhh

Brugeravatar
Thor1975
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 95
Tilmeldt: 14. maj 2013, 11:37
Interesser: IPSC, Jagt og Genladning
Geografisk sted: Høng
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Børnelivretter, giv dit besyv med.

Indlæg af Thor1975 » 13. sep 2013, 01:20

Eller båle mad som vi kalder det.

Består af:

-Tomater
-kartoffeler
-Pølser
-Løg
-vand + lidt olie
-salt og peber

Det hele snittes i små stykker og lægges i en foliebakke med låg og sættes ind i gløderne :-)

Besvar