KXE skrev:Har d.d sendt følgende til
jm@jm.dk
...Det er da meget vanskeligt at få plads til afskudt ammunition i sit våbenskab,
og det bliver ikke efterlevet rundt omkring på skydebaner. Er denne regel ikke alt for restriktiv?...
Mvh Kenneth Egholm - en bekymret borger, jæger og sportsskytte.
[/color][/size]
Selvom det måske nok er rigtigt, så synes jeg det er uheldigt at begynde at påpege lovbrud, ligegyldigt hvor fjollede de er. Man skal aldrig forsvare noget med "jamen de andre gør også sådan". Det får man sjældent slækket egne regler af, kun strammet dem for andre.
Det ville være træls hvis vi skulle få lukket skydebaner på grund af sådan noget her. Lad os nøjes med at påpege det latterlige i loven, og hvis vi skal pege fingre af nogen, så hold det til politiet og forsvaret, som ikke samler deres op :) de bliver nok ikke lige lukket pga. en stramning af våbenloven :)
Paranoid sølvpapirshat slut.
Jeg har også selv lavet en skrivelse til JM, hvor jeg bla. påpeger at der ikke er nogle retningslinier for hvordan man lovligt kan skaffe sig af med hylstrene, med en forespørgsel om hvorvidt de skal afleveres til destruktion ved politiet, samt en løftet finger om at politiet ikke samler hylstre op på banen, selvom det er en overtrædelse af våbenlovense §2 stk 1 og 2
§ 2. Det er forbudt uden tilladelse fra justitsministeren eller den, ministeren bemyndiger dertil, ved overdragelse at erhverve genstande eller stoffer, der er omfattet af forbuddet i § 1, eller at besidde, bære eller anvende sådanne genstande eller stoffer. Det samme gælder for personer under 18 år med hensyn til de genstande, der er omfattet af § 1, stk. 2, litra a-c.
Stk. 2. I tilfælde, hvor der efter stk. 1 gælder krav om tilladelse eller alder for at erhverve eller besidde genstande eller stoffer,
er det forbudt at overdrage eller overlade andre besiddelsen af disse, medmindre erhververen eller modtageren foreviser den fornødne tilladelse eller godtgør at være fyldt 18 år. Justitsministeren fastsætter nærmere bestemmelser herom.