Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
-
Scooter
- Silver Member

- Interesser: Pistol skydning
- Geografisk sted: Himmerland (Aalborg)
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 3 times
I går gik turen forbi Hevring til terrænskydning med 22 og grov.
Super godt arrangement ,pointene var dog ikke noget at råbe hurra men det er nok det man kalder en fejl 40.
Jeg skal love for der var fokus på sikkerheds pløkken:
Ved kontrol eft afskydning af alle 5 skud plejer man at skulle vise et tomt kammer samt et tomt magasin.
Det skulle vi stadig eller nærmere man skulle nærmest have proppet pløkken i inden der blev sagt "kontrol" lidt svært hvis du spørger mig, at pille pløkken op af lommen forsvarligt isætte den imens man ligger ned!!
Nu er det første gang jeg er i Hevring så er sikkerheden bare ekstra skærpet der eller er der indført nye retningslinjer??
-
Grendel
- Platin Member

- Interesser: Pistolskydning, IPSC
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 9 times
Sikkerhedspløkken har jo været indført en del år efterhånden og der er blevet justeret lidt på anvendelse undervejs. Til at starte med skulle der vises tomt kammer, Tom magasin derefter isæt sikkerhedspløk. Så var det efter selvkontrol, isæt sikkerhedspløk og nu er vi tilbage på den første udgave.
Jeg var ikke selv med til stævnet i Hevring men det var jo de jysk-fynske mesterskaber og mit gæt er at for at få banekomandører nok har Man uddannet nogle nye og understreget vigtigheden af sikkerhedspløkken, deraf den øget fornemmelse af kontrol?!
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin
Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.
-
Boggieman
- Silver Member

- Interesser: Skydning generelt
- Geografisk sted: Slagelse
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 7 times
Jeg undrer mig stadig over man går så meget op i det tomme magasin.
De fleste har et ekstra fyldt i lommen og stort set alle lader mellem stationerne
Ved siden af er også at ramme.
Der er altid mest plads uden om midten
-
Refraktorius
- Admin

- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Som i lufthavne. Sikkerhedsteater frem for reel sikker opførsel.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
-
Glockster
- Moderator

- Geografisk sted: København
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 146 times
Ja jeg fik sørme kærligheden af føle i lørdags på KSC efter 200m Kombiskydningen. En læderklædt herre (ikke banekommandør) var så venlig at spørge til hvor sikkerhedspløkken var, da jeg stod med min afladte riffel(uden magasin isat og åbent bundstykke). Sådan en har jeg ikke svarede jeg og jeg tror tydeligt det fremgik hvad min holdning var. Han hold fast og sagde "du skal ikke se på mig på den måde!" Smilede igen. "Du kan da i det mindste tage bundstykket ud!" Jeg svarede "uha det kan jeg ikke uden at skille kindstøtten"...."nej men så kunne du sætte en sikkerhedspløk i"..."så kan jeg jo ikke lukke mit bundstykke?"....."Jo du tager den bare ud når den ligger i tasken og så kan du lukke bundstykke".......... :alcohol:
Selv samme person mente desuden heller ikke at den slags larmende våben (med mundingsbremse) hørte hjemme på skydebanen og at vi burde flyttes helt ned i den ene ende (på det tidspunkt var vi begyndt at skyde gældende serie) Heldigvis var den tilstedeværende stævneleder på pletten og sagde "der skydes 200m kombi helt efter bogen...du kan bare finde en anden plads"
Rummelighed er en smuk ting :-)
"A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity." - Sigmund Freud
-
City Cowboy
- Bronze Member

- Interesser: Pistol - revolver - IPSC
- Geografisk sted: Hvidovre, KBH
- Has thanked: 1 time
Scooter skrev:I går gik turen forbi Hevring til terrænskydning med 22 og grov.
Super godt arrangement ,pointene var dog ikke noget at råbe hurra men det er nok det man kalder en fejl 40.
Jeg skal love for der var fokus på sikkerheds pløkken:
Ved kontrol eft afskydning af alle 5 skud plejer man at skulle vise et tomt kammer samt et tomt magasin.
Det skulle vi stadig eller nærmere man skulle nærmest have proppet pløkken i inden der blev sagt "kontrol" lidt svært hvis du spørger mig, at pille pløkken op af lommen forsvarligt isætte den imens man ligger ned!!
Nu er det første gang jeg er i Hevring så er sikkerheden bare ekstra skærpet der eller er der indført nye retningslinjer??
Vi fik skam også besked på at bruge sikkerhedspløk til pistolterræn i Tubæk i går...tror nu nok det er standard. Men det var kun anden gang jeg har deltaget i en terrænskydning, så har ikke den store erfarring!
Browning Buckmark Standard URX .22
Browning Buckmark Standard .22
Bul Cherokee 9mm