Tilbudt jagtområde på 3,5 ha ?

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Låst
JensNielsen32
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 30. aug 2013, 21:15
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København

Tilbudt jagtområde på 3,5 ha ?

Indlæg af JensNielsen32 » 30. aug 2013, 21:44

Hej

Jeg en ny jæger, og leder efter mit eget lille jagtområde, for at kunne gå og hygge, fordybe mig i egne tanker osv.

Jeg har fået tilbudt et lille område med skov og lidt vand på kun 3,5 ha, til 370.000 kr gennem en bekendt. Det ligger på Sjælland.

Det grænser op til en del skov, og jeg har siddet der en dags tid og observeret en del dyr, herunder råvildt.

Men når jeg kigger på andet skov til salg, er det typisk meget større områder.

Er der noget i vejen for at købe sådan en lille plet her?
Jeg ved godt jeg ikke må leje det ud til jagt, men det ønsker jeg heller ikke.

Der er økonomi nok til både grej og jagtrejser osv. også, så det er ikke et kompromis.

Kan I give et hint eller to, eller gerne især nogle råd IMOD planen?

VH Jens

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Tilbudt jagtområde på 3,5 ha ?

Indlæg af Langenge » 30. aug 2013, 22:04

Hvis det er jorden du køber, og ikke bare jagten, så lyder det da helt okay.
Bare husk, at med så lille en plet, så gælder det også om, at have et godt forhold til naboerne.
Lidt lige som at bo på en lille parcelhusgrund i byen, på 800 m2, og naboerne lige op ad = vigtigt med gode forhold til naboer.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: Tilbudt jagtområde på 3,5 ha ?

Indlæg af Bessie4ever » 30. aug 2013, 22:27

Her er mit lad være råd: lad være med,ikke at købe det!
Udover jagt kan plante, forbedre, lave stier, betragte dyrerne, fotografere dem gennem længere tid, gøde jorden, kalke, se div forandringer af din indsats.

Du kan lave de 3.7ha til en oase med læ og mad og være heldig at få så godt et naboskab at de invitere dig med på deres jagt fordi de kan se du indirekte gør noget godt for deres jagt
Har du penge så køb det!
Perfect! Thats is good enough for me

Brugeravatar
Boerge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 12. feb 2011, 20:30
Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 470 times

Re: Tilbudt jagtområde på 3,5 ha ?

Indlæg af Boerge » 30. aug 2013, 22:37

Først velkommen til NVF!!
Hvis det er den lille naturperle det lyder som om, og du har økonomien til det, så ville jeg ikke betænke mig!! Der er ikke noget skønnere en at gå en tur - eller tage på jagt i sin egen skov, når man har lyst og uden at skulle indordne sig under et konsortie.
Og det er ikke hver dag du får tilbudt et stykke natur!!
3,5 ha kan du sagtens få en masse jagt ud af. Det behøver jo ikke være bukkejagt det hele!!

Prisen lyder også rimeligt, men er der tale om frijord, ellers kan der jo være problemer som privat at købet sådan et stykke???
Andre interesser:
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!

Brugeravatar
Unicorn
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 184
Tilmeldt: 20. jun 2012, 07:13
Interesser: Buejagt, Lokkejagt ræv, optik
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 62 times
Been thanked: 41 times

Re: Tilbudt jagtområde på 3,5 ha ?

Indlæg af Unicorn » 31. aug 2013, 22:21

Hvis det var mig, så købte jeg det ikke før jeg havde fået noget rådgivning eller sat mig rigtig godt ind i tingene.

Der er enorm forskel på jord og jord! Det er vigtigt at vide om det er støtteberettiget landbrugsjord hvor rettighederne bortfalder hvis jorden ikke dyrkes, der er fredskov på stykket, der er randzoneområde på stykket, det er "§3 jord", lokale fredningsbestemmelser o.s.v. o.s.v. Der er så uendeligt mange muligheder, at du risikerer at jokke gevaldigt i spinaten.

Det er alt sammen altafgørende for hvad du må gøre med stykket - eller rettere sagt om du overhovedet må gøre noget som helst. Det regulerer også om der er offentlig adgang til jorden - selv om det er privatejet - og meget meget andet.

Desuden ville jeg betænke mig mere end 2 gange ved at jage på 3,5 hektar uden at have et godt kendskab til de omkringliggende lodsejere. Det vil ofte være ugleset at skyde ret meget vildt (især klovbærende) på sådan et lille stykke. Så kan man selvfølgelig mene at naboerne kan være ligeglade så længe du bare passer dit og de passer deres, men sådan er det sjældent i praksis. Især hvis de har væsentligt større arealer og de selv gør noget for vildtet. Det er bare så ærgerligt at have et dårligt forhold til nabojægerne - og de kan gøre livet rigtig surt for hinanden.
Theory is nice, but facts determine the truth.

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Tilbudt jagtområde på 3,5 ha ?

Indlæg af TheDarkSide » 31. aug 2013, 23:11

Man kan lave meget lækkert på 3,5 ha, men stykket vil ikke kunne oppebære en bestand af råvildt i sig selv, så man kan nok højest tillade sig at afskyde et stykke råvildt om året. Men man kan jo da skyde ræve, harer, snepper og fasaner osv.

EMD
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 279
Tilmeldt: 20. jan 2008, 15:36
Interesser: Jagt og natur.
Geografisk sted: Tórshavn.
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

Re: Tilbudt jagtområde på 3,5 ha ?

Indlæg af EMD » 1. sep 2013, 11:17

Jeg ville heller ikke betænke mig ved at købe jorden, hvis ikke privatøkonomien er i mod.
Hvilken status jorden har er ikke så vigtig i det her tilfælde. Du har i forvejen skov og vand på stykket og kan/må vedligeholde dette.
Det var noget andet, hvis det var et flad engstykke som er § 3, hvor man ikke må plante eller grave sø eller noget som helst.
Det kan dog være at skoven har status af fredsskov og at resten af jorden er eng/mose/overdrev, som er §3 jord. Og i såfald at du ønsker at opstille en hytte eller redskabsskur, vil det ikke være muligt. Alt det kan du finde ud af inde på www.miljoeportalen.dk.

Brugeravatar
FunHunter
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 76
Tilmeldt: 20. aug 2013, 17:22
Interesser: The OUTDOOR life
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 1 time

Re: Tilbudt jagtområde på 3,5 ha ?

Indlæg af FunHunter » 1. sep 2013, 16:55

Er 370 000 ikke sindsygt meget, for kun 3.5 hektar. Har fundet steder hvor du kan få 10 hektar til 20-30 000 :D
Rule number 1: Survival.

EMD
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 279
Tilmeldt: 20. jan 2008, 15:36
Interesser: Jagt og natur.
Geografisk sted: Tórshavn.
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

Re: Tilbudt jagtområde på 3,5 ha ?

Indlæg af EMD » 1. sep 2013, 17:01

Ja måske i Polen. 370.000 for 3,5 hektar blandet område med vand på er ikke alt for meget på sjælland. Måske lige i overkanten, men prisen kan vel forhandles en smule.
FunHunter skrev:Er 370 000 ikke sindsygt meget, for kun 3.5 hektar. Har fundet steder hvor du kan få 10 hektar til 20-30 000 :D

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Tilbudt jagtområde på 3,5 ha ?

Indlæg af Langenge » 1. sep 2013, 17:03

FunHunter skrev:Er 370 000 ikke sindsygt meget, for kun 3.5 hektar. Har fundet steder hvor du kan få 10 hektar til 20-30 000 :D
Hvis du kan skaffe 10 hektar her i Danmark for 20.000,- er jeg da gerne køber til det.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Gråskæg
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1213
Tilmeldt: 4. nov 2010, 00:04
Interesser: pürch og fuglejagt
Geografisk sted: Polen
Has thanked: 6 times
Been thanked: 121 times

Re: Tilbudt jagtområde på 3,5 ha ?

Indlæg af Gråskæg » 1. sep 2013, 18:34

EMD skrev:Ja måske i Polen. 370.000 for 3,5 hektar blandet område med vand på er ikke alt for meget på sjælland. Måske lige i overkanten, men prisen kan vel forhandles en smule.
FunHunter skrev:Er 370 000 ikke sindsygt meget, for kun 3.5 hektar. Har fundet steder hvor du kan få 10 hektar til 20-30 000 :D
Nej den går ikke, selv om jorden er billig i Polen ift. DK, så koster den min. 30 - 40.000,- DKR pr. hektar, og typisk så koster de små stykker mere end de store, pr. hektar.

Brugeravatar
FunHunter
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 76
Tilmeldt: 20. aug 2013, 17:22
Interesser: The OUTDOOR life
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 1 time

Re: Tilbudt jagtområde på 3,5 ha ?

Indlæg af FunHunter » 6. sep 2013, 10:32

Det er meget dyre en forventet så. Fandt engang en hjemmeside, hvor man kunne købe det online. Der fandt jeg mange grunde på omkring de 10-20 hektar mellem 20-60 000 .:D
Rule number 1: Survival.

Gråskæg
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1213
Tilmeldt: 4. nov 2010, 00:04
Interesser: pürch og fuglejagt
Geografisk sted: Polen
Has thanked: 6 times
Been thanked: 121 times

Re: Tilbudt jagtområde på 3,5 ha ?

Indlæg af Gråskæg » 6. sep 2013, 23:40

FunHunter skrev:Det er meget dyre en forventet så. Fandt engang en hjemmeside, hvor man kunne købe det online. Der fandt jeg mange grunde på omkring de 10-20 hektar mellem 20-60 000 .:D
Er det Polen, som du snakker om? I så fald er der noget galt, priserne er godt nok steget, så måske for nogle år siden, men der er bare lige den omstændighed, at tidligere har udlændinge ikke frit kunnet købe polsk landbrugsjord, det skulle ske gennem et polsk firma, så at købe jord online, den tror jeg ikke på, der skal jo også skrives skøder og stemples osv. Som jeg skrev ovenfor, så ligger prisen på landbrugsjord omkring 20 - 25.000,- PLN, kurs ift. DDK ca. 180, det afhænger naturligvis af bonitet og kvalitet, det skal være dyrkbart og kunne opnå EU-tilskud. Plus at statens jordfond har forkøbsret til al jord, hvilket de f.eks. udnytter, hvis der er planer om vindmøller, da der så kan være store penge i det. Måske du har et link til det, som du har set?

Brugeravatar
FunHunter
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 76
Tilmeldt: 20. aug 2013, 17:22
Interesser: The OUTDOOR life
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 1 time

Re: Tilbudt jagtområde på 3,5 ha ?

Indlæg af FunHunter » 9. sep 2013, 22:44

Ups, kan godt være at jeg har misforstået noget. Mener leje af jord ikke købe det "Så man ejer det"
Og nej det var ikke i polen, men her på sjælland ;)
Rule number 1: Survival.

Brugeravatar
1407
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 124
Tilmeldt: 27. apr 2013, 12:45
Interesser: Jagt og Historiskskydning
Geografisk sted: sydvest jylland
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Tilbudt jagtområde på 3,5 ha ?

Indlæg af 1407 » 3. jan 2020, 00:08

jeg tænker lige på at når der er under 5 ha må du jo ikke invitere nogen med på jagt. under 5 ha er det kun den der har bopæl på ejendommen, eller måske grundejer. er det ikke lidt trist ikke at kunne have nogen med?
mvh 1407
old soldier never die, they just fade away
Anschütz 1407
Mauser k98k
CarlGustaf 6,5 x 55
Enfield p14 303"
Lanber Norlett 12/70

Engle111
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 27. dec 2019, 23:26
Interesser: Jagt og fiskeri
Geografisk sted: Vejle

Re: Tilbudt jagtområde på 3,5 ha ?

Indlæg af Engle111 » 3. jan 2020, 10:28

Hejsa, man må være 3 ejere, så der er rigelig plads til hygge og fælles jagt. Dog er det mest riffeljagt grundet størrelsen.

Brugeravatar
Bullitt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 6. feb 2018, 18:53
Interesser: Jagt, hunde og køretøjer
Geografisk sted: Storkbh.
Been thanked: 54 times

Re: Tilbudt jagtområde på 3,5 ha ?

Indlæg af Bullitt » 3. jan 2020, 11:19

Har i set startdatoen på denne tråd ? :smile:

Men det kunne da være interessant at få en opdatering fra trådstarter. Købte du jordloddet, og blev det en succes ?

Mvh Bullitt

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Tilbudt jagtområde på 3,5 ha ?

Indlæg af Mapzter » 3. jan 2020, 11:21

Bullitt skrev:
3. jan 2020, 11:19
Har i set startdatoen på denne tråd ? :smile:

Men det kunne da være interessant at få en opdatering fra trådstarter. Købte du jordloddet, og blev det en succes ?
Tilmeldt:
fredag, 30. august 2013 21:15
Senest aktiv:
søndag, 01. september 2013 07:36

Der er nok ikke store chancer for at han vender tilbage med en opdatering :smile:
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Bullitt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 6. feb 2018, 18:53
Interesser: Jagt, hunde og køretøjer
Geografisk sted: Storkbh.
Been thanked: 54 times

Re: Tilbudt jagtområde på 3,5 ha ?

Indlæg af Bullitt » 3. jan 2020, 11:54

Mapzter skrev:
3. jan 2020, 11:21
Bullitt skrev:
3. jan 2020, 11:19
Har i set startdatoen på denne tråd ? :smile:

Men det kunne da være interessant at få en opdatering fra trådstarter. Købte du jordloddet, og blev det en succes ?
Tilmeldt:
fredag, 30. august 2013 21:15
Senest aktiv:
søndag, 01. september 2013 07:36

Der er nok ikke store chancer for at han vender tilbage med en opdatering :smile:
Det tror jeg du har ret i. Han er sikkert faret vild på jordloddet :mrgreen:

Mvh Bullitt

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tilbudt jagtområde på 3,5 ha ?

Indlæg af PSindrup » 3. jan 2020, 12:48

1407 skrev:
3. jan 2020, 00:08
jeg tænker lige på at når der er under 5 ha må du jo ikke invitere nogen med på jagt. under 5 ha er det kun den der har bopæl på ejendommen, eller måske grundejer. er det ikke lidt trist ikke at kunne have nogen med?
Ja, hvorfor vækkede du denne tråd til live igen, efter 7 år i dvale? :twisted:

Peter

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 97 times
Been thanked: 119 times

Re: Tilbudt jagtområde på 3,5 ha ?

Indlæg af DB89 » 4. jan 2020, 00:48

Er ret sikker på, at jeg så et indlæg, som var det 1407 svarede på. Nu hvor det er slettet giver efterfølgende indlæg af gode grunde ingen mening.

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4065
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 564 times
Been thanked: 368 times

Re: Tilbudt jagtområde på 3,5 ha ?

Indlæg af Caspian1911 » 4. jan 2020, 07:34

Der var en bruger, der forsøgte at hi-jacke en 7 år gammel tråd, så hans indlæg blev slettet.

Tråden låses nu, den har udlevet sig selv.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Låst