Afslag på Browning bar halv auto 30-06
-
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Nordsjælland
Afslag på Browning bar halv auto 30-06
Jeg var heldig at få en halv automatisk 30-06 Browning bar til en god pris. Men der sluttede mit held så også politiet nægtede at udstede en tilladelse til mig,og dette er på trods af at min far en måned forinden havde fået tilladelse til en heckler og koch 30-06 slb 2000. Samme politikreds "Hillerød" samme kontor og samme medarbejder.? Er der nogen som ved hvad jeg skal gøre? Jeg skrev i ansøgningen til jagt i Sverige på vores jagtområde og mag til 2 skud.
Har riffel i forvejen og viste også mit svenske jagttegn,samt bevis på jagtområdet i Sverige,da de også ville se dokumentation på dette.
Har riffel i forvejen og viste også mit svenske jagttegn,samt bevis på jagtområdet i Sverige,da de også ville se dokumentation på dette.
- CQB
- Platin Member
- Geografisk sted: nordjylland
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 25 times
Re: Afslag på Browning bar halv auto 30-06
du kan kontakte dansk jæger forbund de kan måske hjælpe http://www.jaegerforbundet.dk/page651.a ... q=halvautoChristian_r skrev:Jeg var heldig at få en halv automatisk 30-06 Browning bar til en god pris. Men der sluttede mit held så også politiet nægtede at udstede en tilladelse til mig,og dette er på trods af at min far en måned forinden havde fået tilladelse til en heckler og koch 30-06 slb 2000. Samme politikreds "Hillerød" samme kontor og samme medarbejder.? Er der nogen som ved hvad jeg skal gøre? Jeg skrev i ansøgningen til jagt i Sverige på vores jagtområde og mag til 2 skud.
-
- Platin Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 2975 times
- Been thanked: 377 times
Helt enig. Forlang et skriftligt afslag. Det har enhver myndighed pligt til at give dig når de træffer en afgørelse.TeNielsen skrev:Start med at gå tilbage til politiet og forlang en skriftlig begrundelse for afslaget.
Når du så har fået den skriftlige begrundelse, kan du se hvilke paragraffer der er henvist til, som begrundelse.
Herefter indsender du en klage over afgørelsen til Rigspolitimesteren, og hvor du imødegår de paragraffer, som er anvendt ved afslaget. Her skal du blandt andet henvise til andre, som har opnået tilladelse til tilsvarende våben, under lignende omstændigheder.
Forlang at de vedlægger en "klagevejledning" med deres afslag. Det har de også pligt til at give dig.
Indgiv så en skriftlig klage med henvisning til de relevante paragraffer.
-
Tusind tak for hjælpen,det vil jeg gøre som det første i det nye år. Og tak for så hurtig respons her inde på siden. Det undre mig med politiets opførsel når jeg læser de andres indlæg. Det virker som om at det er lidt tilfældigt om man kan få tilladelsen eller ej. En Browning bar ligner jo ikke en militær riffel, og jeg ligner heller ikke et bandemedlem som har andre hensigter med våbnet.
-
- Silver Member
- Interesser: Sortkrudt
- Geografisk sted: DjævleØen
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 34 times
Jeg er nysgerrig her. Hvis man kører den hele vejen, kan de så overhovedet give afslag?
Jeg mener, selv hvis du ikke kunne fremvise dokumentation for jagt i udlandet har de overhovedet noget grundlag for at give afslag?
Ved godt at det lokale kontor kan give afslag (ulovligt), men hvis du klager, er der noget der i sidste ende kan afgøre at du ikke kan få den?
Jeg mener, selv hvis du ikke kunne fremvise dokumentation for jagt i udlandet har de overhovedet noget grundlag for at give afslag?
Ved godt at det lokale kontor kan give afslag (ulovligt), men hvis du klager, er der noget der i sidste ende kan afgøre at du ikke kan få den?
- ACE1
- Banned
- Interesser: våben
- Geografisk sted: Djævleøen
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 37 times
Var grunden til afslaget at du havde en eller to ½-auto'er i forvejen?
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports
With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown
With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown
- Roflz
- Bronze Member
- Interesser: Historiske/gamle våben
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 23 times
-ja har du halvautomater i forvejen, og i så fald hvor mange?. Og som bonus info må du godt lige nævne kredsen. 
EDIT:
nårhhh, Hillerød(jeg skal lige vågne lidt mere op her på sådan en søndag)

EDIT:
nårhhh, Hillerød(jeg skal lige vågne lidt mere op her på sådan en søndag)
"The only thing that saves us from the bureaucracy is inefficiency. An efficient bureaucracy is the greatest threat to liberty." Eugene McCarthy - Time magazine, 12 Februar 1979
- K_Nielsen
- Silver Member
- Interesser: Riffel og pistolskydnng
- Geografisk sted: Syd-Jylland
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 29 times
Fuldstændig korrektKalthoff skrev:
Helt enig. Forlang et skriftligt afslag. Det har enhver myndighed pligt til at give dig når de træffer en afgørelse.
Forlang at de vedlægger en "klagevejledning" med deres afslag. Det har de også pligt til at give dig.
Indgiv så en skriftlig klage med henvisning til de relevante paragraffer.

Jeg skrev noget i denne stil:
(Efter en længere argumentation om hvorfor jeg mener jeg ikke skal meddeles afslag)
Hvis afslaget vedholdes skal jeg i henhold til forvaltningslovens §23 anmode om skriftligt afslag og jf. forvaltningslovens §22 anmode om oplysninger om med hvilken hjemmel afslaget er meddelt.
Jeg skal dermed også anmode om aktindsigt i dokumenter der ligger til grund for afslaget jf. forvaltningslovens §9
Edit: Det drejede sig om at få lov til at tilbageføre ladesystemet til halvauto på min US carbine, det måtte jeg ikke da jeg i forvejen har en halvauto.
Jeg venter stadig

Mvh
K_Nielsen
K_Nielsen
-
Det er min første halvautomatiske riffel. Blev lun på den da min far fik en halvautomatisk h&k slb 2000.
Og var så heldig at finde min browning bar til en fornuftig penge. Ellers har jeg kun en tikke 12-70 haglspreder og en 30-06 tikka T3 lite.
Og var så heldig at finde min browning bar til en fornuftig penge. Ellers har jeg kun en tikke 12-70 haglspreder og en 30-06 tikka T3 lite.
- Senserazer
- Platin Member
- Interesser: Knive, skydevåben,
- Geografisk sted: Vejle
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 171 times
Kan jeg måske få dig til at svare på om sådan en SLB 2000 kan lades fra toppen? Altså om man kan lade i magasinet uden at tage det ud, ved at trække bundstykket tilbage. Det er i forbindelse med om den ville være gangbar til at plombere og bruge i DKChristian_R skrev:Det er min første halvautomatiske riffel. Blev lun på den da min far fik en halvautomatisk h&k slb 2000.

Sendt fra min bjergtinde via signalbål.
-
-
Han har tilladelse til jagt i dk med den. Men bruger den kun i Sverige og Polen. Da han er blevet angrebet 2 gange af et vildsvin er en halvautomatisk jo rar at have med.
- ACE1
- Banned
- Interesser: våben
- Geografisk sted: Djævleøen
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 37 times
Du viste dem dokumentation for jagt i Sverige, fordi de bad om det, og fik herefter afslag på tilladelse.
Hvilken begrundelse for afslag fik du?
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports
-
- Gold Member
- Interesser: Jagt, Fiskeri, Baneskydning
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Alene det at blive afkrævet dokumentation for at man har jagt i udlandet er vel dubiøst? Jeg mener, jeg går stort set udelukkende på jagt i udlandet (4-5 gange om året), men alligevel vil jeg ikke kunne fremvise dokumentation da jeg som oftest er inviteret eller rejser på privat arrangerede ture. Jeg mener ikke at politiet kan kræve denne dokumentation og hvis jeg ansøgte om en halvautomat ville jeg i udgangspunktet nægte at producere denne.ACE1 skrev:Du viste dem dokumentation for jagt i Sverige, fordi de bad om det, og fik herefter afslag på tilladelse.
Mvh.
Anders
-
De sagde det kunne jeg godt glemme alt om, de 420kr ansøgningen koster ville være penge ud i luftenACE1 skrev:Du viste dem dokumentation for jagt i Sverige, fordi de bad om det, og fik herefter afslag på tilladelse.

-
- Silver Member
- Interesser: Sortkrudt
- Geografisk sted: DjævleØen
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 34 times
De kan ikke kræve den dokumentation da det ikke står i loven nogen som helst steder. Det er en hjemmebrygget regel som ikke holder.AHSV skrev:Alene det at blive afkrævet dokumentation for at man har jagt i udlandet er vel dubiøst? Jeg mener, jeg går stort set udelukkende på jagt i udlandet (4-5 gange om året), men alligevel vil jeg ikke kunne fremvise dokumentation da jeg som oftest er inviteret eller rejser på privat arrangerede ture. Jeg mener ikke at politiet kan kræve denne dokumentation og hvis jeg ansøgte om en halvautomat ville jeg i udgangspunktet nægte at producere denne.ACE1 skrev:Du viste dem dokumentation for jagt i Sverige, fordi de bad om det, og fik herefter afslag på tilladelse.
Mvh.
Anders
At de så gør det, ja ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige til det... Politiet og magtmisbrug i en nødeskal...
-
Ja helt enig der mangler helt klare retningslinjer fra justits ministeriet på området, det er som politiet fortolker loven som det nu lige passer dem. Og nogle er heldige og få en fed Colt m16, mens andre som jeg ikke kan få en til min riffel som slet ikke ligner en militærriffel
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 304 times
- Been thanked: 1122 times
Men det læser jeg sådan, at du formelt ikke har ansøgt endnu? Så kan du ikke forlange skriftlig afgørelse. Du er nødt til at indlevere en ansøgning og betale de 420 kr. det koster. Så kan du samtidig gøre dem opmærksom på, at du vil gå hele vejen hvis de giver afslag. Det plejer at hjælpe. Tag et print af den artikel i Jæger, som CQB linker til højere oppe i tråden, og vedlæg den ved din ansøgning. Så kan de se hvem de er oppe imod.Christian_R skrev:De sagde det kunne jeg godt glemme alt om, de 420kr ansøgningen koster ville være penge ud i luftenACE1 skrev:Du viste dem dokumentation for jagt i Sverige, fordi de bad om det, og fik herefter afslag på tilladelse.
Hvilken begrundelse for afslag fik du?![]()
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: Slettes
- Geografisk sted: Danmark
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 290 times
Man burde få politiets medarbejders navn, og efter hånden samligne med andre som ligeledes har fået afslag, for at se om det er den samme medarbejder der igen og igen "leger lovgiver" og måske derfra indgive en officiel klage til Justitsministeriet og køre politi stationen over en cc?. Nogen gange må man blive nød til at gå efter "manden" og ikke efter bolden, da bolden ikke kan gøre noget.
-
- Bronze Member
- Interesser: Hunde
- Has thanked: 4 times
Har fået en Browning BAR godkendt hos Hillerød politi for ca. 2år siden.
De sagde ikke noget ud over jeg jo kun måtte bruge den i Sverige.
Det sagde jeg ikke helt passede hvis den blev plomberet til 2 skud men bruger den kun i Sverige.
Det sagde jeg ikke helt passede hvis den blev plomberet til 2 skud men bruger den kun i Sverige.
-
Rippon skrev:Har fået en Browning BAR godkendt hos Hillerød politi for ca. 2år siden.
Er du ellers glad for den? Skyder den godt
-
- Bronze Member
- Interesser: Hunde
- Has thanked: 4 times
Jeg er meget tilfreds med den. Det er en Shorttrack i plast jeg driver næsten altid i Sverige så den er dejlig let, kort og handig.
Har en S og B på den 2,5-10x56 til grise om natten og andet anstand og en Nikon Monarck 1-4x20 til når jeg driver. Den er i 7mm rem mag som virker fint til det meste.
Den er nok ikke optimal til jagtfelt skydning og har også en anden til bukkejagt og rå og lam om vinteren.
Men er rigtig glad for den.
Har en S og B på den 2,5-10x56 til grise om natten og andet anstand og en Nikon Monarck 1-4x20 til når jeg driver. Den er i 7mm rem mag som virker fint til det meste.
Den er nok ikke optimal til jagtfelt skydning og har også en anden til bukkejagt og rå og lam om vinteren.
Men er rigtig glad for den.
-
- Banned
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
hej Christian_R
hvor gammel er du. da det også har noget med om du kan få tillades til halv auto våben. du kan se det her
§ 19. Våbentilladelse kan kun under ganske særlige omstændigheder gives til:
1) glatløbede haglgeværer med en pibelængde på under 55 cm,
2) pistoler, herunder enkeltskudspistoler, selvladepistoler og revolvere,
3) halvautomatiske rifler og
4) andre lignende særligt farlige skydevåben.
Stk. 2. Tilladelse efter stk. 1 kan kun gives, hvis ansøgeren er fyldt 20 år og er kendt som en absolut pålidelig person.
Stk. 3. Tilladelse efter stk. 1, nr. 3, kan kun gives til jagt. Det skal fremgå af en tilladelse til halvautomatisk riffel, der er konstrueret til at indeholde mere end to patroner, at riflen kun må anvendes til jagt i Danmark, hvis den er forsynet med en permanent anordning, der sikrer, at den højst kan indeholde to patroner.
hvor gammel er du. da det også har noget med om du kan få tillades til halv auto våben. du kan se det her
Stk. 2. Tilladelse efter stk. 1 kan kun gives, hvis ansøgeren er fyldt 20 år og er kendt som en absolut pålidelig person.
Stk. 3. Tilladelse efter stk. 1, nr. 3, kan kun gives til jagt. Det skal fremgå af en tilladelse til halvautomatisk riffel, der er konstrueret til at indeholde mere end to patroner, at riflen kun må anvendes til jagt i Danmark, hvis den er forsynet med en permanent anordning, der sikrer, at den højst kan indeholde to patroner.
-
KnT skrev:hej Christian_R
Jeg er 38 år men har kun haft jagttegn i 3 år.
Syntes selv jeg er ret pålidelig, ved selvfølgelig ikke hvad politiet mener, men har ren straffeattest og har haft det i 20 år. Så jeg håber det lykkes ved næste ansøgning. Har ihvertfald tænk min at gøre brug af jeres gode råd og tusind tak for dem.