Det har jeg også efterspurgt.
Jeg forstår ikke helt det høringssvar!YoungDane skrev:Det er vel okay, at man ikke gider læse ti sider tilbage i tråden, men man kunne eventuelt bruge søgefunktionen.
De 3900 meter kommer fra Danmarks Jægerforbunds høringssvar til Ændringen i bekendtgørelsen:
http://www.jaegerforbundet.dk/media/Dan ... gssvar.pdf
De 3900 meter kommer KUN fra DJs høringssvar. Det er bare et elendigt forslag til en formulering af kaliberbegrænsningen.Charlie Bravo skrev:Er der nogen som kan finde referencen til de 3900m i den pågældende lovgivning, som der henvises til i høringssvaret? Det eneste jeg kan finde er afstande til bebyggelse og afledte afstande for støj.
I fremtiden kan man kun få .308win og 6,5. De fleste kan alligevel ikke forholde sig til andet. Man får udleveret 100 skud fra staten til træning og 10 skud til jagt. En GPS sender ind monteret på riflen vil fortælle hvor man er og hvor mange skud man har skudt. Man skal kunne dokumentere hvor alle skud er affyret henne. Genladning vil være forbudt. Man kan efter jagt tegn få en statsudleveret riffel. Dog kun hvis der er nogen ledige. Privat ejerskab af skydevåben vil bære forbudt.RKN skrev:Må heller få ompibet min 8 mm Rem Mag.
Med lidt ombygning af bundstykket, så kan jeg jo få en super lækker og politisk korrekt kaliber. Hvor herre til hest en omgang crap, der er i det hørings svar. Føj
Fordi de er bange for at lovlydige borgere med virkelig mange penge, lige pludselig skulle gå amok og skyde nogle helt særlige vip'er som f.eks. diverse ministere osv.AKWRater skrev:Så hvis en jæger føler behov for en 20x103 mm riffel, så kan man ikke få den?
Jeg kan simpelthen ikke se, at nogle skal regulere andres behov. Ifølge nuværende lov er der intet, der forbyder en bolt-action Anzio Ironworks 20 mm Vulcan riffel. Den er repeter, går ikke over 20 mm - der kræves normal riffeltillaldelse.
Hvorfor skal det blive sådan?
Det sjove er jo, at dem med virkelig mange penge oftest ikke gider den slags, da de ville komme i Ekstra Bladets søgelys. Hør lige overskriften:Endo skrev:Fordi de er bange for at lovlydige borgere med virkelig mange penge, lige pludselig skulle gå amok og skyde nogle helt særlige vip'er som f.eks. diverse ministere osv.AKWRater skrev:Så hvis en jæger føler behov for en 20x103 mm riffel, så kan man ikke få den?
Jeg kan simpelthen ikke se, at nogle skal regulere andres behov. Ifølge nuværende lov er der intet, der forbyder en bolt-action Anzio Ironworks 20 mm Vulcan riffel. Den er repeter, går ikke over 20 mm - der kræves normal riffeltillaldelse.
Hvorfor skal det blive sådan?
Vi ved jo alle sammen godt at et teoretisk sikkerheds-brud mod en ufattelig minoritet af befolkningen retfærdiggør at man kriminalisere folks interesser og hobbier.
Danmark i en nødeskal.
Hvad hed hende assistenten, hvis man skulle købe noget en anden gangRigbymauser skrev:Våben & import tilladelse til min Holland & Holland Model Hammerless Royal i kal .500 Magnum gik da glat igennem. :eek:
Da den venlige dame på kontoret læste mine ansøgninger igennem sadge hun at den model og kaliber ikke fandtes(altså på hendes skærm). Til det måtte jeg jo sige at nogen skulle være den første og nu blev det mig!.![]()
Uanset hvad nu kom man med på vognen o skulle systemet engang væle at tilbagekalde våben hvis kaliber overstiger .50 må man til den tid overveje om det skal sælges på det international marked eller om man kan få samle/opbevarinstilladelse. De tider som er gode vender ikke dårligt tilbage.
.500 Magnum???Rigbymauser skrev:Våben & import tilladelse til min Holland & Holland Model Hammerless Royal i kal .500 Magnum gik da glat igennem. :eek:
Det var sq hurtigt! Jeg afleverede ansøgning om en 338 Norma Mag den 06, så det burde forhåbentlig ikke vare meget længere.Rigbymauser skrev:Våben & import tilladelse til min Holland & Holland Model Hammerless Royal i kal .500 Magnum gik da glat igennem. :eek:
Da den venlige dame på kontoret læste mine ansøgninger igennem sadge hun at den model og kaliber ikke fandtes(altså på hendes skærm). Til det måtte jeg jo sige at nogen skulle være den første og nu blev det mig!.![]()
Uanset hvad nu kom man med på vognen o skulle systemet engang væle at tilbagekalde våben hvis kaliber overstiger .50 må man til den tid overveje om det skal sælges på det international marked eller om man kan få samle/opbevarinstilladelse. De tider som er gode vender ikke dårligt tilbage.
H&H lavede en ekstra kraftig 500 express patron baseret på en .577 3,25"Endo skrev:.500 Magnum???Rigbymauser skrev:Våben & import tilladelse til min Holland & Holland Model Hammerless Royal i kal .500 Magnum gik da glat igennem. :eek:
Er det .500 Nitro Express eller hvad?
Fed riffel, men jeg ville hellere skyde en barrett .50 fra skulderen en dæn fætter der. Hold da kæft.Rigbymauser skrev:H&H lavede en ekstra kraftig 500 express patron baseret på en .577 3,25"Endo skrev:.500 Magnum???Rigbymauser skrev:Våben & import tilladelse til min Holland & Holland Model Hammerless Royal i kal .500 Magnum gik da glat igennem. :eek:
Er det .500 Nitro Express eller hvad?
Her en tomt hylstre flankeret med en .338RUM
Den vil gøre sig godt ved siden af min kal 10 dobbeltriffel...en slags allroundbøsse.
Jamen det er jo lidt det, der er ved at være tendensen. Hvis du ser på "love og regler" tråden, så er der jo lige pt. to klagesager under opsejling, der begge drejer sig om halvautomater - og afslagene er næsten enslydende, da ansøger i forvejen har tilladelse til et våben i samme eller lignende kaliber.hvis ikke jeg kan få tilladelse til de våben jeg gerne vil bruge til jagt i udlandet, begynder det at blive lidt vanskeligt![]()
Jamen hvorfor er det så at civiles adgang til våben indskrænkes, hvis det alligevel er våbene på det sorte marked der bekymrer?Longrifle skrev:Tilgangen imellem ministeriet og borgerne (DJ) er helt sikkert funderet på relativ sund fornuft, og INGEN på Slotsholmen har nogen intention om at afvæbne de lovlydige borgere i form af jægere og skytter - De taler om det sorte våbenmarked!!!!
Jeg mener sådan set ikke at lovgivningen skal handle om 'sund fornuft' men skal baseres på at staten skal begrænse individet så lidt som muligt. Det skal forstås som at kun hvis det er nødvendigt skal individet fratages rettigheder. Måske ordkløveri men skal noget falde marginalt ud til den enes fordel bør det altid være til fordel for individet. Kun når der er væsentlige grunde til det bør samfundet begrænse individets rettigheder.Elbæk skrev:Skal vi da acceptere et system hvor der, på vores vegne, byttes købmand i bedste "hvis I skal have lyddæmpere, så må I undvære de store kalibre" stil?
Lovgivning må og skal handle om sund fornuft og påviselige behov - ikke "hvad nu hvis" retorik og idle studehandler, for at nogen kan mene at de gør noget ved en, traditionen tro, imaginær og konstrueret "problemstilling".
Hvad skal byttes væk næste gang nogen får et "behov"?