Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
-
Buffalo
- Gone But Not Forgotten

- Interesser: Jagt, Fiskeri og Foto.
- Geografisk sted: NNW for Thisted
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Jeg undre mig over hvorfor nogen render rundt med butterfly knive :crazy: det er da godt det værste ragelse jeg til dato har set

man får da selv nallerne i klemme i det skidt.............hvad er lige fidusen????
Jeg skal ikke gå med kniv bare rolig , får jeg et stykke værktøj i hånden kyler jeg det langt væk for at undgå at blive sat til at bruge det

Led mig ikke i fristelse , jeg kan godt selv finde vej
-
HappyNanoq
- Gone But Not Forgotten

- Interesser: Mekanik
- Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 161 times
Så længe du har en butterflykniv kun med én skærende æg, så er den skam sikker nok - og syntes ikke de napper eller man får fingrene i klemme med dem.
Da jeg var yngre, så vi det lidt som et hvilket som helst andet legetøj man skulle jonglere en smule med - som eksempelvis YoYo's og de her Kendama m.v. som bruges af de "politisk korrekte" børn i dag.
Har nu aldrig syntes at butterflyknive var seje, men de blev da brugt i et par film - hvor en smartenheimer lige skulle fræse luften tynd med sådan en.
Det blev dog kedeligt efter et par sekunder og man kunne jo godt se at en fastbladet kniv ville være mere sikker og bedre til opgaven. Men hver mand, sin smag.
De findes jo også i en udgave hvor knivsbladet er udskiftet med en øloplukker - så man kan skam stadig spille smart på pubben, ganske lovligt, for der er vist pt ingen regel der forbyder at jonglere med en samfundshjælper.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
-
Lycon
- Admin

- Interesser: Special Operations Executive
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 593 times
- Been thanked: 601 times
-
Kontakt:
HappyNanoq skrev:
Har nu aldrig syntes at butterflyknive var seje, men de blev da brugt i et par film - hvor en smartenheimer lige skulle fræse luften tynd med sådan en.
Det blev dog kedeligt efter et par sekunder og man kunne jo godt se at en fastbladet kniv ville være mere sikker og bedre til opgaven. Men hver mand, sin smag.
Ja jeg kan husle at jeg var voldsomt imponeret over scenen med Michael Paré, i filmen
Streets of Fire i midten af firserne.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington
-
Elbæk
- Platin Member

- Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 1158 times
Butterfly knive (balisong knive) er fantastisk legetøj - og en fast bestanddel af den filippinske kampsport batangas.
Jeg legede en del med en da jeg var i Holland for mange mange år siden. Jeg har ønsket mig en lige siden - men gider ikke besværet med evt. at blive "snuppet" med en her i andedammen.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
-
Carsten Bo
- Platin Member

- Interesser: Jagt, Genladning
- Geografisk sted: sydhavsøerne
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 54 times
Lycon skrev:HappyNanoq skrev:
Ja jeg kan husle at jeg var voldsomt imponeret over scenen med Michael Paré, i filmen
Se den film har jeg faktisk ikke glemt.
Var det ikke noget med en pige der blev bortført og så kom helten på en motorcykel og kniv kørende gennem et flammehav. For søren jeg er blevet gammel.

Er udnævnt til Klodsmedjord.
I never feel guilty eating anything
Carsten
-
Lycon
- Admin

- Interesser: Special Operations Executive
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 593 times
- Been thanked: 601 times
-
Kontakt:
Carsten Bo skrev:Lycon skrev:HappyNanoq skrev:
Se den film har jeg faktisk ikke glemt.
Var det ikke noget med en pige der blev bortført og så kom helten på en motorcykel og kniv kørende gennem et flammehav. For søren jeg er blevet gammel.

Jo bortset fra at han tager kniven fra en wannabe rocker (Willem Dafoe er rockerpræsident), der truer ham med den, og svinger den herefter rundt foran ansigtet på ham, hvorefter han sætter den tilbage i hånden på den måbende rocker og siger "Try again".
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington
-
Rahan
- Platin Member

- Interesser: Jagt og skydning.
- Geografisk sted: Holstebro
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 16 times
Lycon skrev:
Ja jeg kan husle at jeg var voldsomt imponeret over scenen med Michael Paré, i filmen Streets of Fire i midten af firserne.
Fra midten af firserne siger du.
Hmm. Så er der jo en reel mulighed for, at den er kommet med på den danske udgave af netflix nu
Det skal tjekkes !!!
-
Rahan
- Platin Member

- Interesser: Jagt og skydning.
- Geografisk sted: Holstebro
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 16 times
Nix. Den var der sq ikke

-
Endo
- Bronze Member

- Interesser: Våben historie
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 8 times
Det er vel lidt det samme som at lege med zippo eller andre ting. Man kan lave tricks og det kombineret med at der er en kniv gør det bare federe.
Generelt syntes jeg double-action springknive er sjovere, men fjederne bliver hurtigt udtjent når man sidder og trykker bladet frem og tilbage hele tiden :P
Brugte en del tid på det da jeg var i sandkassen.