Og hvem er "deres" så??HHC skrev:Jo jeg har det fra facebook, og deres expert aner jeg ikke hvem er.
Men svaret kom på deres side.
Ikke en optimal lov, men heller ikke så slem som man kunne frygte.
Jægerforbundet arbejder på stramninger af våbenloven
- Kruffe
- Platin Member
- Interesser: Historiske våben og jagt
- Geografisk sted: Kongeriget Jylland
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 68 times
Re: Jægerforbundet arbejder på stramninger af våbenloven
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Endo, er du ikke lidt for "teen-age-pige-offer-for-total-uretfærdigt" følsom lige nu?
Nu tilsviner du NickKK - og for hvad, lige præcis? Jo, at fremhæve os våbenbrugere som værende bedre end træklamrende hippier... Suk.
Den slags gør det eddermugme svært for saglige argumenter, såsom dem bl.a. NickKK og Longrifle har leveret i debatten.
Nu tilsviner du NickKK - og for hvad, lige præcis? Jo, at fremhæve os våbenbrugere som værende bedre end træklamrende hippier... Suk.
Den slags gør det eddermugme svært for saglige argumenter, såsom dem bl.a. NickKK og Longrifle har leveret i debatten.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Formentlig DJKruffe skrev:Og hvem er "deres" så??HHC skrev:Jo jeg har det fra facebook, og deres expert aner jeg ikke hvem er.
Men svaret kom på deres side.
Ikke en optimal lov, men heller ikke så slem som man kunne frygte.

V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- Bronze Member
- Interesser: Våben historie
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 8 times
Jeg er rasende, det erkender jeg gerne. Men det er mest af alt fordi man har en forventning om at give DJ et klap på skulderen for deres fantastiske indsats når det er katastrofalt. Og det er jo ikke noget nyt, vi skal ikke langt tid tilbage før de var med til at kriminalisere hundredetusindvis af danskere.C-X skrev:Endo, er du ikke lidt for "teen-age-pige-offer-for-total-uretfærdigt" følsom lige nu?
Det handler for mig ikke om .50 BMG. Kommer aldrig til at eje det, det er ikke noget for mig. Det handler om at DJ når de endeligt skal forhandle, er så hastige til at ligge sig på ryggen og formulere de mest åndsvage ting som overhovedet muligt. Havde de så sagt ja vi kan godt se at .50 BMG ikke er egnet til jagt og det er det, så havde man været skuffet over det, men i det mindste havde DJ så ikke yderligere sat vores begrænsede våbenmuligheder over styr. Det lader til det er rent held at slugs blandt andet får lov til at blive i riflede kal 12.
- BoPe
- Silver Member
- Interesser: Jagt og skydning
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 38 times
Jeg må give Longrifle ret!Longrifle skrev:[SNIP]
Min hensigt har været at nuancere debatten, samt at henlede opmærksomheden på, at DJ i virkelighedens verden ikke har kunnet gøre meget andet, end at acceptere ønsket fra JM. De har så fået hevet nogle andre goder hjem.
[SNIP]
Det er for nemt bare at øffe på et internet fora. Næste gang sådan noget sker må vi stå sammen og vores pung må stå så åben den overhovedet kan! Selvom man er IPSC skytte eller Jæger eller til sortkrudt må man bakke hinanden op.
Sortkrudt forbundets konto står på første side i "Krudtslam" som kan findes her: http://www.sortkrudt.dk/krudtslam.html
Kassen blev vist lidt slunken efter de hyrede Waterfront. De har vist at de kunne kæmpe kampen og anvende deres midler klogt, så selv om man er til tactical kan de nok bruge en skærv. Jeg har selv sendt lidt - desværre alt for lidt

NVF gjorde det også virkeligt godt i luft sagen - klik derfor gerne her: http://www.nordisk-forum.dk/donation.htm
Så mangler vi bare, at Danmarks Jægerforbund begynder at tage sig lidt sammen i stedet for den defaitistiske holdning de ligger for dagen hver eneste gang - så de også kan komme på listen (jeg ville sådan ønske de kunne være der, men her må jeg desværre erklære mig uenig med Longrifle)

- HHC
- Gold Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Beklager at jeg ikke fik det med, men jægerforbundet stillede op på FB og jeg spurgte om de kaliber der lå over 338 wm.
De skal nu have, at de var hurtige til at svare.
De skal nu have, at de var hurtige til at svare.
- Kruffe
- Platin Member
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt, genladning, skydning
- Geografisk sted: Roskilde
- Been thanked: 40 times
Konverter .50 bmg til .50 bat (m48 spotter)
Nyt kammer, nyt deisæt og lidt snilde med omformningen af hylsterne.
Jeg vil mene er dog ikke sikker at den vil ligge under 3900 m.
Hvis piben nemt kan tages af så var det måske noget med et vækselpibe sæt
http://www.silencertalk.com/forum/viewt ... 17&t=73566
Nyt kammer, nyt deisæt og lidt snilde med omformningen af hylsterne.
Jeg vil mene er dog ikke sikker at den vil ligge under 3900 m.
Hvis piben nemt kan tages af så var det måske noget med et vækselpibe sæt
http://www.silencertalk.com/forum/viewt ... 17&t=73566
-
- Gold Member
- Interesser: Våben
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 59 times
Statsministerens er. Så lige den ene af dem (BMW 7'eren) i Airport CPH i dag.Gunrunner skrev:Jeg tror sq ikke den gennemsnitlige, danske ministerbil er pansret... Så paranoide er de vel trods alt ikke endnu, derinde på borgen... Eller rettere, så meget har de ikke gjort sig upopulære hos borgerne... Endnu....Endo skrev:Nu tænkte jeg mere panseret på en minister bil, men ja
Den har "meget overvægtig rude", kan man se, når bagdøren åbnes. Det har den anden (Audi A8'eren) vel nok også, så.
Frihed frem for alt
- Longrifle
- Platin Member
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: Region Hovedstaden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 27 times
Jeg har lige rettet tråden til ved at fjerne et par nye indlæg (intet med undertegnede at gøre) så vi holder NVF stilen.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.
- HHC
- Gold Member
Dette er ikke for at starte en krig, men jeg vil dog minde folk om at DJ har sidet i en forhandling og reelt ikke har kunne diktere loven.
Så efter min opfattelse har de prøvet at begrændse skaderne.
Det gik heldigvis ikke så galt som nogle forventede
Så efter min opfattelse har de prøvet at begrændse skaderne.
Det gik heldigvis ikke så galt som nogle forventede
- CO
- Platin Member
- Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 176 times
Dvs. du har set bekendtgørelsen?
Sent using Tapatalk
Sent using Tapatalk
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot
- HVK
- Platin Member
- Interesser: 2. VK.
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 31 times
Jeg ser frem til at se den. I jagttegnsbrevet jeg fik i fredags står der at slugs også ryger.... De skriver "riflede piber til haglvåben". Nu er det bare sådan, at når man monterer en riflet pibe og betaler en tilladelse - så er det ikke mere haglvåben end en hvilken som helst riffel.... Så det er noget ævl at skrive...!CO skrev:Dvs. du har set bekendtgørelsen?
Sent using Tapatalk
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning"
Erwin Rommel
Erwin Rommel
- Senserazer
- Platin Member
- Interesser: Knive, skydevåben,
- Geografisk sted: Vejle
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 171 times
Det virker lidt som noget fis ja, og som du nævner, helt umuligt med riflede haglvåbenHVK skrev:Jeg ser frem til at se den. I jagttegnsbrevet jeg fik i fredags står der at slugs også ryger.... De skriver "riflede piber til haglvåben". Nu er det bare sådan, at når man monterer en riflet pibe og betaler en tilladelse - så er det ikke mere haglvåben end en hvilken som helst riffel.... Så det er noget ævl at skrive...!CO skrev:Dvs. du har set bekendtgørelsen?
Sent using Tapatalk

Sendt fra min bjergtinde via signalbål.
- 007
- Gold Member
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 11 times
Enten er naturstyrelsen blad udsende med forældet info eller også ændres tingene fortsat. Hvem var egentlig de kilder på Facebook som var våbeneksperter?CO skrev:Dvs. du har set bekendtgørelsen?
Sent using Tapatalk
Mvh
MIg
MIg
- Kruffe
- Platin Member
Der var DJ's våbeneksperter. Se det screenshot fra FB, som jeg har uploadet i indlægget ovenfor.007 skrev:Enten er naturstyrelsen blad udsende med forældet info eller også ændres tingene fortsat. Hvem var egentlig de kilder på Facebook som var våbeneksperter?CO skrev:Dvs. du har set bekendtgørelsen?
Sent using Tapatalk
-
- Gold Member
- Geografisk sted: Nordfyn
- Has thanked: 322 times
se det forstår jeg ikke helt. altså det du skriver om projektiler i kalibre der også er gængse haglkalibre... kan du uddybe hvad du egentlig mener?Senserazer skrev:Det virker lidt som noget fis ja, og som du nævner, helt umuligt med riflede haglvåbenHVK skrev:Jeg ser frem til at se den. I jagttegnsbrevet jeg fik i fredags står der at slugs også ryger.... De skriver "riflede piber til haglvåben". Nu er det bare sådan, at når man monterer en riflet pibe og betaler en tilladelse - så er det ikke mere haglvåben end en hvilken som helst riffel.... Så det er noget ævl at skrive...!CO skrev:Dvs. du har set bekendtgørelsen?
Sent using TapatalkBrenneke og lign er alligevel ulovlige, så eneste patron man kan bruge til dem er sabot slugs, som vel har en rimelig normal projektil diameter?
MVH søren
- Senserazer
- Platin Member
- Interesser: Knive, skydevåben,
- Geografisk sted: Vejle
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 171 times
Jeg mente bare at de eneste "riffel patroner" man kan bruge i et "riflet haglvåben", er sabot slugs, som jo har en noget mindre diameter end de store brenneke kugler, så jeg kan ikke se problemet i "riflede haglvåben" og sabot slugs 

- Vedhæftede filer
-
- sabotslug.jpg (23.9 KiB) Vist 4847 gange
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.
- CO
- Platin Member
- Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 176 times
Forstår ikke lige hvad du mener, men du skriver:
Det ved vi så ikke endnu, da vi endnu ikke har set bekendtgørelsen.Det gik heldigvis ikke så galt som nogle forventede
Østbirk Pistolskytter og
- HHC
- Gold Member
Hvis du ser længer oppe i tråden er der et svar fra DJ's facebook og de har åbenbart set den.
Sådan læser jeg deres svar
Sådan læser jeg deres svar
- BoPe
- Silver Member
- Interesser: Jagt og skydning
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 38 times
I Vildt Information 2014 (der jo er en officiel publikation fra Naturstyrelsen) s. 7 nævnes specifikt "brug af kuglepatroner i glatløbede haglgeværer. De præciseres yderligere med et forslag, der også dækker riflede haglgeværer."
Dvs. hvis det er en kugle, sabot, Brenneke og kan skydes af i et haglgevær (tilladelses forhold ufortalte) - er det forbudt til jagt i Danmark. Sådan må vildt information læses.
Så slug gun rifler er færdige i Danmark, de er kun til jagt i udlandet - med mindre Jæger Forbundet trækker en kanin op af hatten - og så vil jeg erklære mig imponeret
Dvs. hvis det er en kugle, sabot, Brenneke og kan skydes af i et haglgevær (tilladelses forhold ufortalte) - er det forbudt til jagt i Danmark. Sådan må vildt information læses.
Så slug gun rifler er færdige i Danmark, de er kun til jagt i udlandet - med mindre Jæger Forbundet trækker en kanin op af hatten - og så vil jeg erklære mig imponeret

- Great Dane
- Platin Member
- Interesser: Skydejern generelt
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 35 times
Det er jo skrækkeligt hvis det er nok at en skrivebordskarl, blot kan præcisere, og så vupti, så er det forbudt. Havde der for hulen bare været en stribe uheldige sager, så man kunne forstå lovgivernes overreaktion på ikke eksisterende problemer.BoPe skrev:I Vildt Information 2014 (der jo er en officiel publikation fra Naturstyrelsen) s. 7 nævnes specifikt "brug af kuglepatroner i glatløbede haglgeværer. De præciseres yderligere med et forslag, der også dækker riflede haglgeværer."
Mvh Great Dane
- HVK
- Platin Member
- Interesser: 2. VK.
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 31 times
Der er bare ikke noget der hedder riflede haglgeværer ! Man kan lige så godt kalde det en riffel kal .700 hvilket ca. er kaliberen på kuglen når den ligger i haglskålen... At der tilfældigvis er en haglpatronkaliber der ligger tæt på denne bør være sagen underordnet.....BoPe skrev:I Vildt Information 2014 (der jo er en officiel publikation fra Naturstyrelsen) s. 7 nævnes specifikt "brug af kuglepatroner i glatløbede haglgeværer. De præciseres yderligere med et forslag, der også dækker riflede haglgeværer."
Derfor er det heller ikke en slug - men en riffelkugle..... Og der er blå tilladelse på basculen som til enhver O/U med vekselløb til hagl og til riffel...
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning"
Erwin Rommel
Erwin Rommel
-
- Gold Member
- Geografisk sted: Nordfyn
- Has thanked: 322 times
nå så forstår jeg hvad du mener, men du har i hvert fald ikke ret.Senserazer skrev:Jeg mente bare at de eneste "riffel patroner" man kan bruge i et "riflet haglvåben", er sabot slugs, som jo har en noget mindre diameter end de store brenneke kugler, så jeg kan ikke se problemet i "riflede haglvåben" og sabot slugs
MVH søren