HVK skrev:Der står ikke noget om rifler i kal. 12 ?

HVK skrev:Der står ikke noget om rifler i kal. 12 ?
Jeg venter spændtBofhenator skrev:Udgivelserne ligger typisk 8-15 minutter over midnat.
Så mon ikke de er på vej i løbet af de næste 20 minutter.
Bofhenator skrev:Så er den landet
KorrektJoffes skrev:Men hvor står der noget om lyddæmpere? Skal man bare gå ud fra, at når det ikke er forbudt, så er det i orden?
Det stod der før i tiden, at dæmper ikke måtte bruges til jagt eller regulering.Joffes skrev:Men hvor står der noget om lyddæmpere? Skal man bare gå ud fra, at når det ikke er forbudt, så er det i orden?
Bukkejagten starter 16.5. - så ingen problemer med anvendelse af dæmper.Radis skrev:Bofhenator skrev:Så er den landet
![]()
Til alle: Bemærk ikrafttrædelsesdato er d. 13-5 2014. Og IKKE dags dato!
Gider ikke flere krumspring for at få lov til at dyrke min hobby.Ped skrev:CO skrev:Det ser sådan ud.
Nå så må 50'eren på Egun. Shit happens
Sent using Tapatalk
Er det ikke lidt hurtigt ? Så længe der specifikt er tale om .50 BMG så kan vel "bare" konverterer den til .510 DTC
Samme projektil, samme hylster som skal neckes lidt ned og skæring af nyt kammer.
Passer i samme magasin.
http://en.wikipedia.org/wiki/.510_DTC_EUROP
Nej, rolig nu. 338lm er også hyggeligtCO skrev:Gider ikke flere krumspring for at få lov til at dyrke min hobby.Ped skrev:CO skrev:Det ser sådan ud.
Nå så må 50'eren på Egun. Shit happens
Sent using Tapatalk
Er det ikke lidt hurtigt ? Så længe der specifikt er tale om .50 BMG så kan vel "bare" konverterer den til .510 DTC
Samme projektil, samme hylster som skal neckes lidt ned og skæring af nyt kammer.
Passer i samme magasin.
http://en.wikipedia.org/wiki/.510_DTC_EUROP
Havde aldrig troet at det skulle komme over mine læber, men jeg er nok ved at miste interessen for skydning.
Det betyder vel bare, at en riflet choke ikke gør et haglgevær til en riffel? (Selvom det jo bare kunne indregistreres som en vekselpibe.LQS skrev:Stk. 7. Anvendelse af udskiftelige boringer med riffelgange i glatløbede haglgeværer medfører ikke, at geværet betragtes som et riflet våben. ret sikker på lovgiverne læser med her på vores forum!
Gad vide om den formulering "holder i byretten"?Stk. 3. Der må ikke anvendes våben, som kan anvende ammunition i kaliber ∙50 BMG.
det gør det helt sikkert ikke. men vi har haft en tråd her omkring chokes med rifling.Marius skrev:Det betyder vel bare, at en riflet choke ikke gør et haglgevær til en riffel? (Selvom det jo bare kunne indregistreres som en vekselpibe.LQS skrev:Stk. 7. Anvendelse af udskiftelige boringer med riffelgange i glatløbede haglgeværer medfører ikke, at geværet betragtes som et riflet våben. ret sikker på lovgiverne læser med her på vores forum!
Jeg kan ikke se at dette forbyder riflede løb i .12?
Der må være så mange andre interesseområder inden for skydesporten end lige denne ene hest der hedder ".50BMG".CO skrev:
Gider ikke flere krumspring for at få lov til at dyrke min hobby.
Havde aldrig troet at det skulle komme over mine læber, men jeg er nok ved at miste interessen for skydning.
Det er trist at der sker indskænkelser af jægernes vilje.Rigbymauser skrev:Der må være så mange andre interesseområder inden for skydesporten end lige denne ene hest der hedder ".50BMG".CO skrev:
Gider ikke flere krumspring for at få lov til at dyrke min hobby.
Nåååå... ud over det er jeg jo glad for Kaliber 10 riffel stadig ikke er blevet forbudt. Jeg har endnu endnu til gode at klaske en buk med sådan én bættebøs. Jeg ville jo nok forsøge det alligevel lovgivning eller ej.
Nej. Se: https://www.retsinformation.dk/forms/R0 ... ?id=142859LQS skrev:er det nu lovligt at eje blyhalgspatroner?
MVH søren
Altså bestemmelsen om, at du med jagttegn eller våbenpåtegning til haglbøsse, gerne må være i besiddelse af haglpatroner, gælder ikke blyhaglpatroner.§ 2 a. Indehavere af jagttegn og medlemmer af skytteforeninger, der har en våbenpåtegning til glatløbede haglgeværer på medlemsbeviset, kan uanset forbuddet i § 2, stk. 1, til eget brug erhverve, besidde, bære og anvende følgende genstande:
1) Glatløbede haglgeværer med en pibelængde på mindst 55 cm, der højst er af kaliber 12, og som ikke kan indeholde mere end 2 haglpatroner,
2) piber, baskyler og aftagelige magasiner til de haglgeværer, der er nævnt i nr. 1,
3) færdigladede haglpatroner til de haglgeværer, der er nævnt i nr. 1, såfremt haglene er løstliggende og har en diameter på højst 4 mm, samt omladehætter og halvladte eller tomme patronhylstre til de nævnte haglpatroner. Blyhaglpatroner er ikke omfattet af bestemmelsen.