Refraktorius skrev:..... Og så er der detaljen med anvendelighed.
Hvis man vil anvende den til jagt herhjemme, og den får fastmonteret magasinet, så står man med et våben der mildest talt ikke er meget værd i praktisk brug.
Det er reelt ikke muligt at sætte den ene patron der må kunne være i magasinet, i magasinet gennem udkasteråbningen.
En gammel enkeltskudsriffel som en rolling blok, vil i realiteten være mere hurtigtskydende end en sammennittet G3.... Til gengæld vil den også være lettere at betjene.
Ladesystemet gør også, at jeg har svært ved at se, hvordan man skulle kunne kastrere en G3 til at være en repeterriffel.
Rigsby skrev:når jeg nu samtidig er medlem af et konsortium som har noget god jagt i udlandet så var det en tillokkende og rar tanke
Fair nok at du mener at en G3'er ikke er særlig nem at bygge om til jagt i Danmark og at det en gammel Rolling Block riffel ville være hurtigere, men det har nu heller aldrig været tanken at den skulle bygges om, den skulle kun bruges til jagt i udlandet.
HVK skrev:God pointe som Refrak har.... En G3 vil aldrig kunne ombygges til at være en repeter - ikke uden nogle meget grundlæggende ændringer pga. det specielle rulle system. Dvs. den kan ikke som f.eks. en AR-15 bygges om til repeter.
Og min personlige mening..... Så er det en lo.... riffel der er tung, uhåndterlig, billigt lavet m.m. og generelt bryder jeg mig slet ikke om den. Og det er IKKE fordi jeg ikke har skudt med den - jeg har skudt rigtig meget med den....
Jeg ville købe alle andre rifler end netop en G3. Køb en SKS, en M14, Garand eller noget andet..... Bare ikke en G3....
Naahhh, om den er god eller ej det vil jeg nu lade stå åbent men lad os bare blive enige om at du ikke kan lide den

min holdning er en lidt anden og skulle jeg brænde fingrene på sådan en bandit (hvis det skulle ske at jeg køber den) så går det sgu nok alligevel.
Gad vide om man kan få et "forhåndstilsagn" fra det lokale våbenkontor, er der nogen som har erfaring med det ?
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"