Vores forening fik i forbindelse med et formandsskifte oprettet en ny netbanksaftale og nu skriver banken at vi skal aflevere kopier af dokumenter som ikke engang politiet forlanger til SKV1.
Det er angiveligt LBK nr 1022 af 13/08/2013 "Bekendtgørelse af lov om forebyggende foranstaltninger mod hvidvask af udbytte og finansiering af terrorisme".
Hvor mange af jer andre formænd (og kasserere) har oplevet dette?
-S
Voldsomme dokumentationskrav (også) til skytteforeninger
- Mausertossen
- Platin Member
- Interesser: skydevåben
- Geografisk sted: Bagsværd
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 13 times
Voldsomme dokumentationskrav (også) til skytteforeninger
And the Lord said, “Let there be crackpots.”
And there were crackpots.
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 969 times
- Kontakt:
Re: Voldsomme dokumentationskrav (også) til skytteforeninger
Vi har ikke i Hvidovre, hvilken bank?
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
- Robse
- Platin Member
- Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 168 times
- Been thanked: 126 times
Hvilke dokumenter (og hvilken bank)?Mausertossen skrev:Vores forening fik i forbindelse med et formandsskifte oprettet en ny netbanksaftale og nu skriver banken at vi skal aflevere kopier af dokumenter som ikke engang politiet forlanger til SKV1.
Det er angiveligt LBK nr 1022 af 13/08/2013 "Bekendtgørelse af lov om forebyggende foranstaltninger mod hvidvask af udbytte og finansiering af terrorisme".
Hvor mange af jer andre formænd (og kasserere) har oplevet dette?
-S
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984
― George Orwell, 1984
- Deepo
- Gold Member
- Interesser: Knivbygning Historisk skydning
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 22 times
Jeg er kasserer i en svæveflyveklub, og er har afleveret den behørige dokumentation til vores pengeinstitut, Spar Nord. Og nu kræver Betalingsservice det samme, og lidt mere til.
Men man kan ikke have en aftale med Betalingsservice uden at have en bankkonto, men det er ikke nok, at vores pengeinstitut har dokumentation på os, så nu må vi møllen igennem en gang til overfor Betalingsservice.
Læs mere om Anti Money Laundering hos Nets og hos Finanstilsynet.
/Mogens
Men man kan ikke have en aftale med Betalingsservice uden at have en bankkonto, men det er ikke nok, at vores pengeinstitut har dokumentation på os, så nu må vi møllen igennem en gang til overfor Betalingsservice.
Læs mere om Anti Money Laundering hos Nets og hos Finanstilsynet.
/Mogens
- Mausertossen
- Platin Member
- Interesser: skydevåben
- Geografisk sted: Bagsværd
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 13 times
Nykredit.
Pas, kørekort, sygesikringsbevis, (på de tegningsberettigede), vedtægter, liste over bestyrelsens medlemmer, CVR udskrift, referat af sidste generalforsamling.
Jeg forstår slet ikke CVR udskriften, der kan ikke hentes mere end hvad enhver kan se ved at slå nummeret op...
I selve loven står der intet om vedtægter, lister eller referater og jeg kan sandt at sige heller ikke se hvad hun kan bruge dem til.
-S
Pas, kørekort, sygesikringsbevis, (på de tegningsberettigede), vedtægter, liste over bestyrelsens medlemmer, CVR udskrift, referat af sidste generalforsamling.
Jeg forstår slet ikke CVR udskriften, der kan ikke hentes mere end hvad enhver kan se ved at slå nummeret op...
I selve loven står der intet om vedtægter, lister eller referater og jeg kan sandt at sige heller ikke se hvad hun kan bruge dem til.
-S
And the Lord said, “Let there be crackpots.”
- Saze
- Gold Member
- Interesser: Jagt, Lang distance skydning
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 5 times
Re: Sv: Voldsomme dokumentationskrav (også) til skytteforeni
Ang. cvr, mon ikke de mener registrerings beviset, det er egentlig bare beviset på virksomhedens officielle eksistens. Den kan desuden hentes inde på skat...Mausertossen skrev:Nykredit.
-S
Ja det med vedtægterne er nu mere besynderligt...
Living to enjoy life!
- Deepo
- Gold Member
- Interesser: Knivbygning Historisk skydning
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 22 times
Re: Sv: Voldsomme dokumentationskrav (også) til skytteforeni
I vedtægterne står der jo hvem der kan tegne foreningen, så det bliver de nødt til at se.Saze skrev:Ang. cvr, mon ikke de mener registrerings beviset, det er egentlig bare beviset på virksomhedens officielle eksistens. Den kan desuden hentes inde på skat...Mausertossen skrev:Nykredit.
-S
Ja det med vedtægterne er nu mere besynderligt...
/Mogens
- Robse
- Platin Member
- Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 168 times
- Been thanked: 126 times
Jamen.... aaaargh..hvad skal man dog gøre i dette land.Mausertossen skrev:Nykredit.
-S
Min kommentar ændrer desværre intet, men ud skal den:
"Hvidvaskning" af penge igennem en skytteforening :alcohol:
og uha hvor må de lovgale være glade for at
mange gennem udbredelsen af mobilpay etc. er med til
på sigt at give kontanterne dødsstødet, det skal nok bliver godt.
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984
― George Orwell, 1984
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 428 times
Tjaee...
Næste gang du sidder ved kassen i skytteklubben, og karl-Børge og hans søn på 11 år kommer og vil betale 2 gange 20 kroner for patroner plus 2 gange 5 kroner for skiver, OG fjolset betaler med kontanter, ja så må du jo kigge Karl-Børge dybt i øjnene, og forlange dokumentation for hvor de 50 kroner kommer fra!
Næste gang du sidder ved kassen i skytteklubben, og karl-Børge og hans søn på 11 år kommer og vil betale 2 gange 20 kroner for patroner plus 2 gange 5 kroner for skiver, OG fjolset betaler med kontanter, ja så må du jo kigge Karl-Børge dybt i øjnene, og forlange dokumentation for hvor de 50 kroner kommer fra!
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!