kommer der automatisk et girokort, når tilladelsen udløber?
kommer der automatisk et girokort, når tilladelsen udløber?
Hej
Jeg har et spørgsmål, som jeg håber en af jer kan hjælpe mig med:
Når våbentilladelsen udløber, kommer der så automatisk et girokort til mig, eller skal jeg selv gøre noget?
Ole
Når våbentilladelsen udløber, kommer der så automatisk et girokort til mig, eller skal jeg selv gøre noget?
Ole
Senest rettet af Refraktorius 31. aug 2014, 10:50, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift justeret til at passe til indlæggets hensigt. Læs gerne indlægget om indlæg øverst i Small Talk :-)
Begrundelse: overskrift justeret til at passe til indlæggets hensigt. Læs gerne indlægget om indlæg øverst i Small Talk :-)
- Ninja_Moose
- Gold Member
- Interesser: Våben
- Geografisk sted: Sydjylland
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 17 times
Re: Våbentilladelse
Du får et brev af politiet 1-3 måneder før uløbet, hvor de beder dig om at fornye den
Ingen girokort, du må ned på stationen og betale, eller ringe til dem, og høre om det kan klares med bankoverførsel. Under alle omstndigheder skal det brev de sender dig, underskrives og sendes til dem

Ingen girokort, du må ned på stationen og betale, eller ringe til dem, og høre om det kan klares med bankoverførsel. Under alle omstndigheder skal det brev de sender dig, underskrives og sendes til dem

-
- Platin Member
- Interesser: Jagt/PCP-skydning
- Geografisk sted: Dejlige Møn
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 178 times
Du skal selv sørge for at søge inden din nuværende tilladelse udløber.. Nogen steder kan man være heldig de sender en påmindelse, men regn ikke med det.Kold skrev:Hej
Ole
M.v.h. Timber
Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad..

- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times

Timber skrev:Du skal selv sørge for at søge inden din nuværende tilladelse udløber.. Nogen steder kan man være heldig de sender en påmindelse, men regn ikke med det.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
- Ninja_Moose
- Gold Member
Nå okay, jamen så bor jeg et af de heldige steder
Sydøstjyllands Politi sender i hvert fald breve ud

- Lycon
- Admin
- Interesser: Special Operations Executive
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 592 times
- Been thanked: 601 times
- Kontakt:
Nordsjælland ligeså.Ninja_Moose skrev:Nå okay, jamen så bor jeg et af de heldige steder![]()
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington
SOE agent Pearl Witherington
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt/PCP-skydning
- Geografisk sted: Dejlige Møn
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 178 times
Sidst jeg skulle forny min tilladelse hernede, kom der ikke noget brev. Men ok, det er også 8 år siden. Ved ikke om det er blevet bedre efter det er slået sammen til Sydsjælland og Lolland Falsters Politi...Lycon skrev:Nordsjælland ligeså.Ninja_Moose skrev:Nå okay, jamen så bor jeg et af de heldige steder![]()

M.v.h. Timber

- Ninja_Moose
- Gold Member
Nu bliver det hele jo alligevel slået sammen til 2 enheder til oktober, så det bliver nok anderledes igen.
Svaret til OP må være at ingen ved det, andre en de ansatte på de to nye våbencentre
Svaret til OP må være at ingen ved det, andre en de ansatte på de to nye våbencentre

- Carsten Bo
- Platin Member
- Interesser: Jagt, Genladning
- Geografisk sted: sydhavsøerne
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 54 times
Da jeg ville forny min genladningstilladelse 2mdr før udløb fik jeg at vide at det ikke kunne lade sig gøre før end jeg fik et brev fra politiet hvori der stod at jeg skulle have fornyet genladningstilladelsen. Det brev fik jeg en måned før udløb. Fik fortalt at våbentilladelse ville køre på samme måde. Lollandfalster og sydsjællands politi.
Via sky
Via sky
Er udnævnt til Klodsmedjord.
I never feel guilty eating anything
Carsten
I never feel guilty eating anything
Carsten
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Re: kommer der automatisk et girokort, når tilladelsen udløb
Er det ikke en tand højere i systemet end det lokale politi brevet kommer fra?
Jeg synes at huske at det var det sidste gang jeg fornyede noget.
Der var en periode hvor der var kuk i databasen så det ikke fungerede, men automatisk varsling har kørt de sidste par år.
Her i området har man bare kunnet maile et scan af ansøgningen, og bankoverføre pengene.
Et virkeligt rart alternativ til at stå i kø på politigården!
(Og man har selv originaldokumentet og dokumentation for at det er sendt, i modsætning til posten, hvor jeg har oplevet at breve til det offentlige blev væk. Gudskelov havde jeg husket at scanne til mit eget arkiv)
Der var en periode hvor der var kuk i databasen så det ikke fungerede, men automatisk varsling har kørt de sidste par år.
Her i området har man bare kunnet maile et scan af ansøgningen, og bankoverføre pengene.
(Og man har selv originaldokumentet og dokumentation for at det er sendt, i modsætning til posten, hvor jeg har oplevet at breve til det offentlige blev væk. Gudskelov havde jeg husket at scanne til mit eget arkiv)
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
- Ninja_Moose
- Gold Member
Ved sydøstjyllands politi accepterer de ikke et scannet dokument, de VIL have originalen, med original underskrift påRefraktorius skrev:Er det ikke en tand højere i systemet end det lokale politi brevet kommer fra?

- Great Dane
- Platin Member
- Interesser: Skydejern generelt
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 35 times
Det er direkte fra rigspolitichefen, jeg fik min reminder. Det var endda bare med en kort oversigt om riffel, nummer og kaliber og udløb den 3/8, alt det bøvl med pibelængde osv. var de bedøvende ligeglad med når bare jeg satte en krussedulle og returnerede sammen med min gamle tilladelse.
Mvh Great Dane
- Nicolasd
- Silver Member
- Interesser: Jagt, skydning
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 29 times
Det samme her, jeg fik brev fra rigspolitichefen.Refraktorius skrev:Er det ikke en tand højere i systemet end det lokale politi brevet kommer fra?