Jagthund - Men hvilken ?

Jagtkammerater er rummet hvor du kan bytte en jagt. Eller fortælle eller stille spørgsmål der angår din bedste Jagtkammerat - din HUND.
Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Sv: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af 308 W » 3. nov 2014, 17:12

Aktiver og leg med den [emoji106] indkald indkald og indkald!

Sendt fra min GT-I9300

Brugeravatar
HHC
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 722
Tilmeldt: 3. apr 2011, 09:09
Interesser: jagt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 99 times
Been thanked: 54 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af HHC » 3. nov 2014, 17:25

Leg og atter leg, det er et god udgangspunkt.
Min er 14 uger og henter en rebknude med stor fornøjelse, og det er en dejlig proces.
God fornøjelse

Mini
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 21. jan 2013, 10:01
Interesser: Jagt og riffelskydning
Geografisk sted: N Jylland
Has thanked: 71 times
Been thanked: 22 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af Mini » 3. nov 2014, 20:31

Indkald når den er Max 10M væk. Ikke med på jagt før den er heeeelt færdig dress. Meld dig på et spaniel-træningshold, så får du en fantastisk dejlig hund.

Sendt fra min HTC One X med Tapatalk
CZ 455 .17HMR/22LR
Sako Vixen .223 7" Swarovski 1,5-6x42
Tikka T3 Lite 22-250 Bushnell Elite 3200 3-9x50
Sako Forester .243W Meopta 3-9x40
Tikka T3 hunter 6,5x55 Bushnell Banner 3-9x40
Tikka M55 .308W Swarovski Z6i 2,5-15x56
Tikka M695 9,3X62 Aimpoint Hunter 34S

RasmusM21
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 45
Tilmeldt: 14. maj 2012, 13:00
Interesser: Jagt, flugtskydning
Geografisk sted: Midt/vest jylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af RasmusM21 » 5. nov 2014, 19:59

Jeg glæder mig som en gal :giggle:

Nogen forslag til hvor vi skal gå til træning, her tænker jeg på decideret spaniel træning.
Gerne i Midt/Nordjylland ?

Brugeravatar
Unicorn
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 184
Tilmeldt: 20. jun 2012, 07:13
Interesser: Buejagt, Lokkejagt ræv, optik
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 62 times
Been thanked: 41 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af Unicorn » 5. nov 2014, 20:16

http://www.ftspaniels.dk

Meld dig ind og find både bedste træningsmulighed og andre ligesindede. Tillykke med hunden!
Theory is nice, but facts determine the truth.

RasmusM21
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 45
Tilmeldt: 14. maj 2012, 13:00
Interesser: Jagt, flugtskydning
Geografisk sted: Midt/vest jylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af RasmusM21 » 10. sep 2015, 16:55

I for lige en opdatering herfra. Min FT Cocker er nu ca. et år, hun er jordens gladeste hund og elsker alt hvad der har med jagt at gøre. Jeg har brugt uendelig mange timer på hundetrænning, og gør det stadigt, men det lønner sig alt sammen, og både jeg og hunden nyder det. Jeg har på intet tidspunkt fortrudt mig valg, og er super glad for min lille spaniel :smile:
/ Rasmus

Ps. Billedet er fra i lørdags, da vi var ude med riflen og kigge efter ræven :smile:
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (66.9 KiB) Vist 9844 gange

RasmusM21
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 45
Tilmeldt: 14. maj 2012, 13:00
Interesser: Jagt, flugtskydning
Geografisk sted: Midt/vest jylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af RasmusM21 » 22. jan 2018, 21:53

Nu tre år gammel, og stadig en skøn hund. Der er nu flyttet en Tysk korthår ind, så her er liv og glade dage :biggrin:
Vedhæftede filer
611357D7-D4DF-419D-ABD6-425A8475F471.jpeg

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af Bobo » 22. jan 2018, 22:44

RasmusM21 skrev:Nu tre år gammel, og stadig en skøn hund. Der er nu flyttet en Tysk korthår ind, så her er liv og glade dage :biggrin:
Dejlig hund - altså den lave af dem - :razz:
Bobo ------ Igen uden billeder

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1537
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af Wildlife » 23. jan 2018, 13:24

Bobo skrev:
RasmusM21 skrev:Nu tre år gammel, og stadig en skøn hund. Der er nu flyttet en Tysk korthår ind, så her er liv og glade dage :biggrin:
Dejlig hund - altså den lave af dem - :razz:
Begge ser dejlige ud..

Glæder mig til min F1 lab bliver større og klar til jagttræning (4,5 måned gammel nu)
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af Bobo » 23. jan 2018, 15:38

Wildlife skrev:
Bobo skrev:
RasmusM21 skrev:Nu tre år gammel, og stadig en skøn hund. Der er nu flyttet en Tysk korthår ind, så her er liv og glade dage :biggrin:
Dejlig hund - altså den lave af dem - :razz:
Begge ser dejlige ud..

Glæder mig til min F1 lab bliver større og klar til jagttræning (4,5 måned gammel nu)
Tjah - jeg synes nu stadig kun det er den lille der er dejlig, og jeg har ikke udtalt mig om den store, der er heldigvis andre der kan lide den slags hunde.
Men hvis du kigger i deres øjne og ansigtsudtryk - hvem vil du helst træne og jage med ? og så vælger den, så får du også den bedste ven.

Så vælg den hund der passer til dit temperament, jeg er selv en glad og optimistisk person og har spaniels, andre vælger retrievere fordi de er underkuet af konen og gerne vil have en endnu lavere underdog i flokken , og nogle få vælger hønsehunde fordi livet bare er noget lort.

:razz:

P. S. jeg skal nok have en fransk buldog næste gang - den er både grim og dum og siger noget mærkeligt :alcohol:
Bobo ------ Igen uden billeder

RasmusM21
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 45
Tilmeldt: 14. maj 2012, 13:00
Interesser: Jagt, flugtskydning
Geografisk sted: Midt/vest jylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af RasmusM21 » 23. jan 2018, 16:35

Bobo skrev:
Wildlife skrev:
Bobo skrev:
RasmusM21 skrev:Nu tre år gammel, og stadig en skøn hund. Der er nu flyttet en Tysk korthår ind, så her er liv og glade dage :biggrin:
Dejlig hund - altså den lave af dem - :razz:
Begge ser dejlige ud..

Glæder mig til min F1 lab bliver større og klar til jagttræning (4,5 måned gammel nu)
Tjah - jeg synes nu stadig kun det er den lille der er dejlig, og jeg har ikke udtalt mig om den store, der er heldigvis andre der kan lide den slags hunde.
Men hvis du kigger i deres øjne og ansigtsudtryk - hvem vil du helst træne og jage med ? og så vælger den, så får du også den bedste ven.

Så vælg den hund der passer til dit temperament, jeg er selv en glad og optimistisk person og har spaniels, andre vælger retrievere fordi de er underkuet af konen og gerne vil have en endnu lavere underdog i flokken , og nogle få vælger hønsehunde fordi livet bare er noget lort.

:razz:

P. S. jeg skal nok have en fransk buldog næste gang - den er både grim og dum og siger noget mærkeligt :alcohol:
Forskellige hunde til forskellige opgaver :smile: Jeg er glad for begge to, omend de er meget forskellige.

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af TheDarkSide » 23. jan 2018, 19:13

Bobo skrev: Tjah - jeg synes nu stadig kun det er den lille der er dejlig, og jeg har ikke udtalt mig om den store, der er heldigvis andre der kan lide den slags hunde.
Men hvis du kigger i deres øjne og ansigtsudtryk - hvem vil du helst træne og jage med ? og så vælger den, så får du også den bedste ven.
Helt enig :smile:
Jeg vil nærmest mene, at man kan fastslå om en hund er god eller dårlig ved at se den i øjnene.

Der er gode labbere, men der er virkeligt langt mellem dem på jagt. De fleste er dog rimeligt dresserede, men de kan ikke gå på jagt, kun apporterer og gå pænt. Der er så meget mere jagtglæde i en spaniel :numberone: De har ikke tid til at blive nusset og rost på jagt, men de er stadig meget opmærksomme på en.

RasmusM21
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 45
Tilmeldt: 14. maj 2012, 13:00
Interesser: Jagt, flugtskydning
Geografisk sted: Midt/vest jylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af RasmusM21 » 24. jan 2018, 19:56

TheDarkSide skrev:
Bobo skrev: Tjah - jeg synes nu stadig kun det er den lille der er dejlig, og jeg har ikke udtalt mig om den store, der er heldigvis andre der kan lide den slags hunde.
Men hvis du kigger i deres øjne og ansigtsudtryk - hvem vil du helst træne og jage med ? og så vælger den, så får du også den bedste ven.
Helt enig :smile:
Jeg vil nærmest mene, at man kan fastslå om en hund er god eller dårlig ved at se den i øjnene.

Der er gode labbere, men der er virkeligt langt mellem dem på jagt. De fleste er dog rimeligt dresserede, men de kan ikke gå på jagt, kun apporterer og gå pænt. Der er så meget mere jagtglæde i en spaniel :numberone: De har ikke tid til at blive nusset og rost på jagt, men de er stadig meget opmærksomme på en.
Så kig da lige engang på de her øjne :neutral:
Vedhæftede filer
0E0AB21D-D68E-40D9-9805-159FC5A391F7.jpeg

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Jagthund - Men hvilken ?

Indlæg af C-X » 24. jan 2018, 20:36

Jeg synes hønsehunden ser rar ud, også på det første billede. Man vælger en hønsehund, fordi man vil have en mere ligeværdig kammerat, der kan træffe beslutninger selv og øge den samlede evne. Samtidig fordi man vil udfordres og have all round hunden, der kan næsten det hele, på et mere end godkendt niveau.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar