Jeg har fået et brev fra politiet hvor jeg får nogle

Årsagen er at jeg ikke årligt har indsendt en list over, hvilke skydevåben jeg har. Dette var helt bevidst, da jeg ikke har og aldrig har haft nogen skydevåben på listen. Jeg ringede derfor og spurgte om det ikke var en fejl eller om det var meningen at jeg årligt skulle indberette 0 våben, hvilket deres skema heller ikke gav mulighed for. Jeg fik oplyst, at det ikke var nogen fejl og at der på min tilladelse og stod hvad jeg skulle gøre.
Det som hun refererede til var teksten "Våbenlisten skal en gang årligt, ved til-eller afgang til samlingen samt på begæring indsendes til politiet".
Jeg har altid forstået det således at hvis jeg har til/afgang så skal jeg indberette 1 gang årligt. Men jeg er nu kommet i tvivl og kan godt se at jeg nok har forstået det forkert pga. jeg har overset et lille komma. Men jeg vil nu gerne være 100% sikker på at dette ikke er endnu et forsøg på unødvendig stramning og bureaukrati og vil derfor hører jeres mening....
Det sin virker ulogisk for mig er den noget snørklet måde at skrive (hvis politiet har ret i deres tolkning) at jeg skal indberette 1 gang årlig uanset hvad og altid ved til/afgang. Især når der ikke er nogen frist for korrekt indberetning af til/afgang fx ligesom ved jagtgevær. Endvidere giver deres egen skema ikke mulighed for at skrive (0) og selv om dette ikke har nogen juridisk betydning kunne det jo godt type på en stramning af praksis.
Endvidere er der heller ikke fastlagt en dato for "årlig indberetning" hvilket vi ellers har set i forhold til andre lov, fx vildt indberetning.
Jeg vil gerne høre jeres mening. Såfremt det er en stramning ønsker jeg at få dem til at give deres tolkning på skrift, så jeg kan klage over det. De er naturligvis altid i deres ret til at anmode mig om at oplyse hvad jeg aktuelt har og derfor er listen naturligvis opdateret (nu), da jeg betragter deres brev som en "begæring fra politiet".
hilsen Sol.