RIFFELPRØVE - Hvordan.

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Brugeravatar
Trotyl
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2902
Tilmeldt: 3. feb 2006, 21:01
Interesser: Ammunition, Pistolskydning, Skydevåben iøvrigt
Geografisk sted: Jammerbugten
Has thanked: 61 times
Been thanked: 40 times

RIFFELPRØVE - Hvordan.

Indlæg af Trotyl » 24. apr 2006, 22:37

Hvorledes annonceres riffelprøverne.
Alle riffelprøver i landet bliver annonceret i bladet Vildtinformation, der udsendes af Skov- og naturstyrelsen, i anden sektion af Danmarks Jægerforbunds medlemsblad Jæger samt de kan findes på denne side.
Før prøven skal du:
Indskyde din riffel med den samme type/mærke ammunition du vil anvende til prøven. Der må anvendes såvel blødnæset (ekspanderende) som spidsskarp ammunition. Den skal dog honorere kravene til beskydning af råvildt, for så vidt angår kuglevægt og anslagsenergi. Træne med de samme hjælpemidler som du vil anvende ved prøven. Det er meget vigtigt at blive dus med hele udstyret, ikke kun våbenet.
Træne på bane sammen med andre skytter, således du bliver dus med skydning ved siden af dig og kan abstrahere fra det.
Når du føler dig klar, skal du indbetale prøvegebyret på 135,00 kr. og tilmelde dig en riffelprøvedato. Betaling og tilmelding sker elektronisk på portalen Mit jagttegn). Du kan finde adresserne her.
Bemærk at der ikke kan betales kontant på prøvestedet.
Sikre dig at nummeret på riffel og våbentilladelsen er det samme. Er det ikke det, må den prøvesagkyndige ikke lade dig aflægge prøve med våbnet. Våben der udelukkende er registreret på en SKV (skytteforeningsvåben) må ikke anvendes til prøven.
Ved prøven skal du medbringe:
Gyldigt jagttegn (betalt), legitimation (for aspiranter over 18 skal det være fotolegitimation d.v.s. kørekort, pas eller lignende). Derudover skal du medbringe våben, ammunition, hjælpemidler samt evt. høreværn (ørepropper kan udleveres).
Selve prøven
Banen er indrettet som de fleste har prøvet ved forsvaret, med en VENTELINIE, en KLARLINIE og en SKYDELINIE. Skriftlig instruktion for prøvedeltageren er ophængt ved klarlinien på prøvestedet. Der er to formål med riffelprøven. Den skal sikre træfsikkerhed samt forsvarlig våbenbetjening. Til skydningen må bruges de hjælpemidler du normalt vil medbringe på jagt så som skydestok (en- to- eller trebenet), jagtstol eller rygsæk (husk at fylde en trøje eller jakke i den) samt støtteben påmonteret riflen. Se hjælpemidler . Skydestillingen er fri og du får mulighed for at afprøve den inden skydningen starter. Har du udtaget låsen er det vigtigt at du isætter denne, efter at have set gennem piben men inden skydetiden starter. Det er jo ikke alle rifler man umiddelbart kan udtage låsen af, så har man en sådan er det vigtigt at du kontrollerer kammer og magasin for derefter at vende riflen om og se gennem piben fra mundingsenden.
Skydningen foregår på 100 m afstand. Du har 5 min. til at afgive 6 skud, hvoraf de 5 skal have ramt inden for træfområdet (diameter = 20 cm). Skyder du med stor forstørrelse på kikkerten og kan du ikke umiddelbart se skivenummeret samtidig med at du skyder, er det en god ide at tjekke skivenummeret forud for hvert skud
Du skal blive på standpladsen til alle er færdige. Opfyldning af magasiner og ladning skal ske inden for skydetiden.
GENNEMFØRELSEN
VENTELINIEN: Navneopråb, kontrol af hjælpemidler samt almindelig udpakning af patroner og høreværn. Derefter spørges der:
Har I læst instruktionen ?
Har I spørgsmål ?
Værsgo at gå frem til klarlinien.

KLARLINIEN: Her tildeles standpladsnummer hvis ikke det er gjort. Derefter gives følgende instruktion:
Her starter og slutter prøven!
Når I kommer frem til skydelinien, sætter I jeres patroner i patronholderen!
Herefter må I indtage og afprøve skydestillingen!
Der må ikke lades og skydes før, I får besked på det!
I bliver på jeres plads, til I får besked på at forlade den!
Er der spørgsmål?
Værsgo, gå frem til skydelinien.

SKYDELINIEN:
Når man kommer frem til skydelinien er det en god ting at foretage kontrol af piben med det samme. Du skal sikre dig at den prøvesagkyndige ser at du gør det. Overdrivelse fremmer forståelsen.

Er der skytter, som ikke er klar ?
Der må lades og skydes! (tidtagning starter)
Der er 1 minut tilbage!
Markering!

VED SKIVERNE: Du skal standse 2 meter før skiverne. Har du 5 eller 6 skud i skiven er du bestået. Skiven må ikke længere udleveres. Har du kun 4 eller færre skud i skivens indcirklede træfområde er du dumpet.
Så bliver der sagt: Alle tilbage til skydelinien. Almindelig oprydning af hylstre og hjælpemidler.
Du kan få et nyt girokort af den prøvesagkyndige men du kan ikke gå op igen samme dag.

Til god våbenbetjening hører:
- du ankommer til skydelinien med åben eller udtaget lås.
- du ser gennem løbet, før du lader første gang.
- du har åben lås, hvis du skifter skydestilling (pas på)
- du efterser kammer og magasin efter endt skydning.
- du forlader skydelinien med åben eller udtaget lås.
- du ikke betjener våbnet i eller omkring vandret plan, medmindre det peger mod skiverne.Våbenbetjeningen skal foregå på en sådan måde, at den prøvesagkyndige ikke på noget tidspunkt er i tvivl om, hvad du foretager dig. Hvis du ikke kan betjene din riffel på en forsvarlig måde, er prøven ikke bestået.
Funktioneringsfejl skal afhjælpes inden for skydetiden (også klikkere).
Hvis du får en klikker, skal du rette henvendelse til kontrollanten før låsen åbnes.



Se også de efterfølgende indlæg om emnet.
Senest rettet af Trotyl 6. maj 2014, 08:44, rettet i alt 25 gange.
Hvad man ikke har i hovedet, må man have i tanken...

Brugeravatar
Marius
Admin
Admin
Indlæg: 5601
Tilmeldt: 3. jun 2004, 22:59
Interesser: jagt, skydning, natur
Geografisk sted: København
Has thanked: 667 times
Been thanked: 596 times

Indlæg af Marius » 24. apr 2006, 22:42

:;_()

Brugeravatar
Zubra
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2119
Tilmeldt: 30. mar 2005, 01:00
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Indlæg af Zubra » 1. maj 2006, 00:03

Tak for den udførlige beskrivelse.
Jeg har fået at vide fra næste år skal 3 af skuddene være stående eller knælende, stadig med jagtrelaterede hjælpemidler.
Kender du noget til det?
_______________

Zubra

Brugeravatar
Trotyl
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2902
Tilmeldt: 3. feb 2006, 21:01
Interesser: Ammunition, Pistolskydning, Skydevåben iøvrigt
Geografisk sted: Jammerbugten
Has thanked: 61 times
Been thanked: 40 times

Indlæg af Trotyl » 2. maj 2006, 23:00

Det er klart at prøverne og måden disse gennemføres på, bliver evalueret fra tid til anden. Indtil videre er ændringer som de ovenfor nævnte, baseret på løse rygter. Der er mig bekendt, ikke vedtaget noget sådant endnu.
Hvis der sker ændringer, skal I nok høre fra mig. ;-)
Hvad man ikke har i hovedet, må man have i tanken...

Brugeravatar
Trotyl
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2902
Tilmeldt: 3. feb 2006, 21:01
Interesser: Ammunition, Pistolskydning, Skydevåben iøvrigt
Geografisk sted: Jammerbugten
Has thanked: 61 times
Been thanked: 40 times

Indlæg af Trotyl » 8. maj 2006, 16:26

Jeg kan nu supplere med oplysninger om at der er indgivet forslag om ændring af riffelprøven. I korte træk kan man sige at den bliver sværere og dyrere, HVIS forslaget godkendes over hele linien. Ændringen vil dog først kunne træde i kraft om tidligst 2 år.
Går i korte træk ud på at riffelprøven skal tages af alle (også gamle riffeljægere der ikke idag behøver riffelprøven).
Den hvide skive forsvinder og der skal kun skydes på bukkeskiven.
Der skal tilknyttes en teoriprøve.
Prisen bliver sat op til omkring 400,- kr.

Om der også bliver ændringer i skydestillingen, forelægger der indtil videre intet om.

Det er dog stadig den ovenfor nævnte procedure der er gældende, så du kan nemt nå at tage prøven inden :!:
Senest rettet af Trotyl 10. feb 2007, 15:29, rettet i alt 2 gange.
Hvad man ikke har i hovedet, må man have i tanken...

Brugeravatar
Zubra
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2119
Tilmeldt: 30. mar 2005, 01:00
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Indlæg af Zubra » 8. maj 2006, 22:06

Trotyl skrev:
Den hvide skive forsvinder og der skal kun skydes på bukkeskiven.
Der skal tilknyttes en teoriprøve.
Prisen bliver sat op til omkring 400,- kr.

Om der også bliver ændringer i skydestillingen, forelægger der indtil videre intet om.

Det er dog stadig den ovenfor nævnte procedure der er gældende, så du kan nemt nå at tage prøven inden :!:
OK det er udmærket at skyde på bukkeskiven, men for nogen kan det jo se ud som en forskrækkelse, da det går noget skidt. Nogen har simpelhen ikke trænet nok på de skiver. Teoriprøven er også i orden, hvis den holder sig inden for det man kan kalde grundviden.
Men at hele den smøre skulle koste 400 dask det har jeg lidt svært ved at se :shock:
________________

Zubra

Brugeravatar
Trotyl
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2902
Tilmeldt: 3. feb 2006, 21:01
Interesser: Ammunition, Pistolskydning, Skydevåben iøvrigt
Geografisk sted: Jammerbugten
Has thanked: 61 times
Been thanked: 40 times

Indlæg af Trotyl » 12. maj 2006, 17:54

Zubra skrev: Men at hele den smøre skulle koste 400 dask det har jeg lidt svært ved at se :shock:
________________

Zubra
Det ville ikke komme bag på mig. Det medfører da øget behov for materiale. Jægerforbundet vil vel også gerne tjene lidt. Der er jo et velkendt behov ;-) :neutral:
Hvad man ikke har i hovedet, må man have i tanken...

Brugeravatar
Trotyl
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2902
Tilmeldt: 3. feb 2006, 21:01
Interesser: Ammunition, Pistolskydning, Skydevåben iøvrigt
Geografisk sted: Jammerbugten
Has thanked: 61 times
Been thanked: 40 times

Indlæg af Trotyl » 14. maj 2006, 17:14

Sørg for at vælge hjælpemidler, der kan justeres i højden.
Jeg har set mange eksempler på at det der passer perfekt på een bane, passer mildest talt dårligt på den bane man kommer til prøve på.
Det virker jo ikke fremmende på træfsikkerheden, hvis man skal ligge og flagre med den ene arm oppe i luften.

Skydebaner er sjældent indrettet helt ens ;-)
Hvad man ikke har i hovedet, må man have i tanken...

Brugeravatar
Trotyl
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2902
Tilmeldt: 3. feb 2006, 21:01
Interesser: Ammunition, Pistolskydning, Skydevåben iøvrigt
Geografisk sted: Jammerbugten
Has thanked: 61 times
Been thanked: 40 times

Indlæg af Trotyl » 4. jun 2006, 12:42

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at få nogle tilbagemeldinger :!:

Har nogen af jer brugere af NVF fundet hjælp i denne tråd >>_:
Hvad man ikke har i hovedet, må man have i tanken...

Brugeravatar
Zubra
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2119
Tilmeldt: 30. mar 2005, 01:00
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Indlæg af Zubra » 4. jun 2006, 14:02

Trotyl skrev:Jeg kunne egentlig godt tænke mig at få nogle tilbagemeldinger :!:
Har nogen af jer brugere af NVF fundet hjælp i denne tråd >>_:
Det er en rigtig god beskrivelse du har angivet. Da det er længe siden jeg tog riffelprøven, har jeg ikke selv haft behov for at sætte mig ind i afviklingen af prøven. For dem der skal op her i år kan det ikke skrives bedre, og indeholder de ting der er relevante.
______________

Zubra
Lev livet mens du er her, det gentages ikke!

Brugeravatar
Bissen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 921
Tilmeldt: 8. maj 2006, 18:58
Interesser: Airbrush og våben.
Geografisk sted: København
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

Indlæg af Bissen » 18. jun 2006, 20:51

Trotyl skrev:Jeg kunne egentlig godt tænke mig at få nogle tilbagemeldinger :!:

Har nogen af jer brugere af NVF fundet hjælp i denne tråd >>_:
Ja du har været til stor hjælp.. :razz: Det er meget rart at vide hvordan det foregår inden man springer ud i det.. Så er der større chance for at man består på et forsøg.. :mad:

Brugeravatar
Danpanik
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1374
Tilmeldt: 9. jul 2004, 01:43
Interesser: At lære andre at skyde.
Geografisk sted: Midtsjælland
Has thanked: 11 times
Been thanked: 6 times

Indlæg af Danpanik » 18. jun 2006, 21:49

Trotyl skrev:Jeg kunne egentlig godt tænke mig at få nogle tilbagemeldinger :!:
Jeg er af så gammel en årgang, at Jagttegnet automatisk gav tilladelse til hagl såvel som riffel, så NEJ, Jeg har ikke haft glæde af dit indlæg <-:

Men det var et ualmindeligt velformuleret, præcist og nyttigt ( tror Jeg ) indlæg. Så :;_()
Inside every little problem there is a big one, trying to get out !

Brugeravatar
PEE
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 26
Tilmeldt: 14. apr 2006, 17:13
Geografisk sted: Skovsgård

Indlæg af PEE » 8. jul 2006, 21:06

Det er da et rasende godt indlæg.
Tråden fortæller hvad der er behov for at vide :!:
:;_()
PEE

Brugeravatar
Trotyl
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2902
Tilmeldt: 3. feb 2006, 21:01
Interesser: Ammunition, Pistolskydning, Skydevåben iøvrigt
Geografisk sted: Jammerbugten
Has thanked: 61 times
Been thanked: 40 times

Indlæg af Trotyl » 21. okt 2006, 08:36

Hej igen.
Hvis der sker ændringer på området, så vil det blive postet i november.
Vi ses (måske) :cool:
Hvad man ikke har i hovedet, må man have i tanken...

Brugeravatar
Leong
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 647
Tilmeldt: 20. jan 2006, 17:36
Geografisk sted: Florida
Been thanked: 1 time

Indlæg af Leong » 21. okt 2006, 14:39

Jeg var til prøve i dag, og det gik da også som det skulle. Det der undrede mig meget, var at der var to fra mit hold der dumpede. Min sidemand havde 4 skud inden for skiven og 2 et godt stykke uden for. Der var ikke megen samling på dem. Efterfølgende snakkede jeg lidt med den anden, som ikke havde nået at få indskudt sin riffel.

Jeg forstår simpelthen ikke, at man ikke forbereder sig bare en smule, når man nu ved, at man endten ikke er verdens bedste skytte "fra naturens side", eller har sit udstyr i orden. Med en bare nogenlunde indskudt riffel, er prøven da helt håbløs nem at bestå... :???:

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Indlæg af Lycon » 21. okt 2006, 17:06

Trotyl skrev:Jeg kunne egentlig godt tænke mig at få nogle tilbagemeldinger :!:

Har nogen af jer brugere af NVF fundet hjælp i denne tråd >>_:
Den er lige til artikel databasen. <**>|
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Astra
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 12. jun 2004, 20:27
Interesser: Riffelprøver
Geografisk sted: Vejle
Been thanked: 2 times

Riffelprøven,af Trotyl.

Indlæg af Astra » 24. okt 2006, 11:44

Hej alle kommentatorer af Riffelprøven.
Jeg vil gerne give TROTYL alt hvad jeg kan af ros for en meget fint skrevet artikel ang Riffelprøven,jeg vil gerne prøve at udvide den lidt med
hvor elendig forberedt forskellige skytter kommer til prøven, jeg har set enkelte vende Patronen forket,de der bruger Mauser kan med djævelens magt ikke få det mest kendte Bundstykke i Verden på plads,
og så er der mange der består med træffere helt ude i kanten,meget
spredt,vi trænger til en stramning, et meget mindre træfpungt i skiven,
det er af hensyn til Vildtet det skal være mindre,Jeg har været med til
Riffelprøverne siden 1999 der er aflagt i Vingsted og har håb om at disse bliver Strammet meget op,og det gælder selvfølgelig også for dem der står for afholdelsen af Prøverne,både Prøvesagkyndige og Indstruktører
skal vise at de kan ramme det formindskede målområde,vi har været
oppe på at over 30% dumpede,det duer bare ikke,der kommer for mange
igennem prøven som ikke er stabile i skydning.
Det går ud over vores klovbærende dyr,der bør laves en form for træning som skal vises,vi har prøvet at lave Forprøver med at de får hele
programmet 3 til 4 dage før Prøven,det hjælper desværre ikke en Pind.
Men igen alt mulig ros til Trotyl,det er et godt sprængstof.
Jeg ved ikke om min underskrift kommer på ellers er E mail astra@osterbo-net.dk
M V H Carl ERik
astra@osterbo-net.dk

Brugeravatar
Astra
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 12. jun 2004, 20:27
Interesser: Riffelprøver
Geografisk sted: Vejle
Been thanked: 2 times

Jagt og Våben, V/ og med Trotyl

Indlæg af Astra » 29. okt 2006, 11:48

Hej trotyl.
Som gammel soldat,hvad jeg tror du er kunne du jo godt rette dig lidt op
og Svare,Gyldig Grund er at have været meget på JAGT
M V H Carl ERik
astra@osterbo-net.dk

Brugeravatar
Aske
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 332
Tilmeldt: 8. okt 2006, 16:09
Interesser: Skydning, våben, historie
Geografisk sted: Jylland ude mod vest
Has thanked: 39 times
Been thanked: 14 times

Indlæg af Aske » 29. okt 2006, 13:12

Jeg syntes også, at indlægget er helt fint :D

Træn, træn og så træn lige lidt mere, så du kender din riffel !!

:;:# Dog lige en enkelt meget vigtig detalje :;:#

FÅR DU EN KLIKKER, LAD DEN BLIVE SIDDENDE I, INDTIL DU HAR ØJENKONTAKT MED DEN SAGKYNDIGE OG HAN TILKENDEGIVER AT NU MÅ DU TAGE DEN UD.

Da jeg var til riffelprøve, var der en der dumpede på den konto. Han flåede klikkeren ud og røg ud :,.>(/ . Hans skud sad ellers fint. Jeg tror nok, at man skal lade den blive siddende i op til 2 min., men hvis den sagkyndige siger ok, tag den ud, så dumper man ikke.

Brugeravatar
Joe_black
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 817
Tilmeldt: 4. feb 2004, 18:18
Geografisk sted: Jyllinge
Has thanked: 1 time

Indlæg af Joe_black » 29. okt 2006, 13:19

Personligt mener jeg at man skal tage riffelprøve en gang om året. I det tilfælde skal de ikke koste 400.-
Men lidt som de fleste svenske Elglaug forlanger bestået elgprøve hvert år, kunne vi jo gøre det lovpligtigt at vise at man kan ramme. Der er med garanti mange der ikke kommer på banen med riflen mellem jagt sæsonerne.
Jeg har endda hørt en jæger fortælle at han fik en prof skytte til at skyde sin riffel ind hvert år, men ikke selv prøvede den på banen bagefter. :roll:

Hvis man kan lide at gå på riffel jagt kan jeg kun anbefale en tur på hjorte banen. Man skal ikke være medlem, kan bare møde op når der er skydninger, der er instruktør på, ham der var der da jeg var forbi før elgjagten var meget dygtig, og fik rettet et på af mine fejl.

Den dag var der mange folk, og jeg var chokeret over hvor mange elendige skytter der har tilladelse til at gå på jagt.

En årlig riffelprøve ville tvinge de danske jægere på banen, de ville blive bedre skytter, og vi ville få færre stykker anskudt råvildt.

Bare min ydmyg mening.
Tikka T3 / Zeiss 3-12X56

Brugeravatar
Astra
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 12. jun 2004, 20:27
Interesser: Riffelprøver
Geografisk sted: Vejle
Been thanked: 2 times

Riffelprøve--Hvordan

Indlæg af Astra » 29. okt 2006, 13:35

Hej Aske og Joe_blak.
På vingsted kan der komme mange igennem idet der er 7 baner der skydes på med 5 baner var vi oppe på ca 75 skytter på en eftermiddag,
hvis Riffeljægerne skal til prøve hvert år bliver der tryk på det første År,
og med et mindre træfpungt vil der blive sorteret rigtig mange fra,så mange at der vil være god plads efterfølgende År,men det betinger at alle skal op til prøve,både Sagkyndige og instruktører,det vil tynde ud i dem
der vil på riffeljagt uden så meget som at indskyde sin Riffel,de findes
stadig ,desværre.
_
M V H Carl ERik
astra@osterbo-net.dk

Boggieman
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 208
Tilmeldt: 4. jul 2006, 18:34
Interesser: Skydning generelt
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 48 times
Been thanked: 11 times

Indlæg af Boggieman » 29. okt 2006, 15:26

vil mene at hvert år er lige hidsigt nok men en gang hvert 2-3 år ville ikke gøre noget og det ville stadig "tvinge" folk til at træne lidthvilket i bund og grund er det der mangler lidt og ja jeg har også set folk der ikke ku ramme fordi de ikke gider bruge de par kroner det koster at køre på riffel banen bare et par gange om året.
Det samme gælder utroligt mange jægere der skyder med haglgevær jeg ser det hvert år da jeg selv passer en bane der har åbent til slutningen af august og de sidste 2 skydedage i måneden vælter det altid ind med folk der tror at de kan lære at ramme ved at dukke op en enkelt gang :lol: :lol: :lol:
Ved siden af er også at ramme.
Der er altid mest plads uden om midten

Brugeravatar
Trotyl
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2902
Tilmeldt: 3. feb 2006, 21:01
Interesser: Ammunition, Pistolskydning, Skydevåben iøvrigt
Geografisk sted: Jammerbugten
Has thanked: 61 times
Been thanked: 40 times

Re: Jagt og Våben, V/ og med Trotyl

Indlæg af Trotyl » 29. okt 2006, 16:39

Astra skrev:Hej trotyl.
Som gammel soldat,hvad jeg tror du er kunne du jo godt rette dig lidt op
og Svare,Gyldig Grund er at have været meget på JAGT
Javel Hr. Major \0/~/~

Jeg takker for roserne.
Jeg er enig med dig angående den manglende rutine hos mange tilmeldte.
Det er dog en ting jeg tror riffelkoordinatorerne tager op på deres møde, så vi må tage eventuelle ændringer som de kommer.

PS: Skal til møde tirsdag, så der håber jeg at høre nyt på området.

PPS: Det bliver til alt for lidt jagt for mit vedkommende :roll:
Hvad man ikke har i hovedet, må man have i tanken...

Brugeravatar
Astra
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 12. jun 2004, 20:27
Interesser: Riffelprøver
Geografisk sted: Vejle
Been thanked: 2 times

Riffelprøver / Trotyl,

Indlæg af Astra » 29. okt 2006, 17:34

Hej igen Trotyl.
Ja det er synd og skam at der ikke bliver lavet noget så folk kommer lidt
hjemme fra med Riflen i den tid der ikke er Jagt,for det eneste der mangler er træning,og den der med at den fejlede ikke noget sidste år den
burde ikke kunne bruges mere men ok lad os høre nyt når du har noget
Hej med dig trotyl.
M V H Carl ERik
astra@osterbo-net.dk

Brugeravatar
HotShot-DK
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 77
Tilmeldt: 17. aug 2006, 13:33
Geografisk sted: DK
Been thanked: 1 time

Indlæg af HotShot-DK » 30. okt 2006, 15:51

Tak for artiklen. Jeg har lige været til prøve, og jeg brugte den til at forberede mig med.

Jeg lavede en klat på små to tommer. Det så ud som om det var nogenlunde acceptabelt, så man behøver ikke at gøre sig vildt umage. Jeg måtte dog vente til de andre have skudt. Jeg har rekyldæmper/mundingsbremse på, og høvdingen mente at det kunne forstyrre de andre, så jeg skulle skyde alene bagefter. >>::/

Besvar