Jagttegn betinges af udbytte beretning ?
- Nic
- Bronze Member
- Interesser: Jagt og Våben
- Geografisk sted: Lolland
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Jagttegn betinges af udbytte beretning ?
Har lige fået dette i min digitale postkasse
Var ikke klar over det var vedtaget, troede kun det var en forslag.!!!
Du vil fremadrettet modtage alle informationer om fornyelse af jagttegn og indberetning af vildtudbytte via din digitale postkasse på borger.dk.
Det bliver et krav, at du indberetter vildtudbytte
Fra og med 2015 bliver udstedelse af dit jagttegn betinget af, at du har indberettet dit vildtudbytte for den foregående jagtsæson. Dette gælder også, selvom du ikke var på jagt, eller ikke nedlagde noget.
Du skal derfor betale og indberette vildtudbytte, før du kan få et jagttegn.
Du vil modtage yderlige information om betaling af jagttegn og indberetning af vildtudbytte i starten af marts måned.
Du kan se mere om digital post på borger.dk/digitalpost og på jagttegn.dk.
Var ikke klar over det var vedtaget, troede kun det var en forslag.!!!
Du vil fremadrettet modtage alle informationer om fornyelse af jagttegn og indberetning af vildtudbytte via din digitale postkasse på borger.dk.
Det bliver et krav, at du indberetter vildtudbytte
Fra og med 2015 bliver udstedelse af dit jagttegn betinget af, at du har indberettet dit vildtudbytte for den foregående jagtsæson. Dette gælder også, selvom du ikke var på jagt, eller ikke nedlagde noget.
Du skal derfor betale og indberette vildtudbytte, før du kan få et jagttegn.
Du vil modtage yderlige information om betaling af jagttegn og indberetning af vildtudbytte i starten af marts måned.
Du kan se mere om digital post på borger.dk/digitalpost og på jagttegn.dk.
- DeVille
- Gold Member
- Interesser: Jagt, skydning og ældre våben
- Geografisk sted: Frankrig
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 11 times
Re: Jagttegn betinges af udbytte beretning ?
Den fik jeg også.
Jeg synes at det er helt fint. Alle jægere bør (og tvinges nu til) at indberette nedlagt vildt.
Jeg synes at det er helt fint. Alle jægere bør (og tvinges nu til) at indberette nedlagt vildt.
- EGJ
- Silver Member
- Interesser: Våben, skydning og jagt
- Geografisk sted: Vendsyssel
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 42 times
Yeps, sådan er det! Ansvar og konsekvens følges ad fremover. Supergodt, gid det var sådan i al offentlig forvaltning af pligter og rettigheder i samfundet.
- Nicolasd
- Silver Member
- Interesser: Jagt, skydning
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 29 times
Helt klart det, som der er brug for. Mere bureaukrati for bureaukratiets skyld.
Og oveni at de truer med jagttegnet, så vælger de at sende mig det over e-boks, så jeg skal spilde tid på at logge ind og finde mit NemID frem.
Og oveni at de truer med jagttegnet, så vælger de at sende mig det over e-boks, så jeg skal spilde tid på at logge ind og finde mit NemID frem.
Senest rettet af Nicolasd 24. jan 2015, 18:19, rettet i alt 1 gang.
- Kristian_J
- Platin Member
- Interesser: Langdistanceskydning
- Geografisk sted: Glostrup
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 111 times
Syntes det er fint tiltag. Al bureaukrati er ikke ondt, og nogen gange finder man mening med galskaben... ikke altid, men nogen gange 

... assistance from a distance!
- Kruffe
- Platin Member
- Interesser: Historiske våben og jagt
- Geografisk sted: Kongeriget Jylland
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 68 times
Der er ingen sammenhæng mellem forseelse (manglende indberetning) og straf (fratagelse af jagttegn). Mon ikke en bødestraf havde løst problemet på fornem vis; 1000-2000 kr i bøde ville uden tvivl have en effektiv pædagogisk effekt. Nu ender det i et morads hvor jægere ved en evt forglemmelse får frataget jagttegnet i et år, hvilke har den uheldige effekt at evt våbentilladelser ikke længere er gyldige. Så står valget enten mellem at afhænde sine riflede våben eller risiko for en dom for ulovlig våbenbesiddelse med udsigt til et år i brummen...
Kunne man forestille sig en lignende straf ved f.eks. kørekort? Fratagelse af kørekort i et år grundet manglende indberetning til en statistik... rimeligt? NEJ
Bødestraf havde været den rette vej at gå...
Kunne man forestille sig en lignende straf ved f.eks. kørekort? Fratagelse af kørekort i et år grundet manglende indberetning til en statistik... rimeligt? NEJ
Bødestraf havde været den rette vej at gå...
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.
- LapuaMagnum
- Platin Member
- Interesser: Jagt, IPSC langspyt
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 395 times
- Been thanked: 105 times
Hvis man har valgt at være jæger vælger man også at indberette de dyr man har skudt, og det er en umådelig dårlig undskyldning at være for sent på den, da jeg ikke er bekendt med jagttider efter 31.01. Personligt indberetter jeg selv samme dag eller inde for de 2 kommende dage, for så har jeg det mindre at gå og tænke på
mvh

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!
-
- Platin Member
- Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 231 times
- Been thanked: 215 times
Jeg har ikke et problem med at det er obligatorisk at indberette - det har det jo hele tiden været, men jeg har et problem med at man mister sine våbentilladelser, og at man kan blive dømt for ulovlig opbevaring af ammo til haglbøssen, udelukkende fordi man har glemt at indberette.
Det er fuldstændigt ude af proportioner.
Løsningen for mig er at prøve at huske at nulindberette så snart det er muligt - hvis jeg så ikke tilføjer noget til min indberetning senere(fx hvis jeg slet ikke kommer på jagt i Danmark), så har det ikke negative konsekvenser.
Hilsen Kenneth
Det er fuldstændigt ude af proportioner.
Løsningen for mig er at prøve at huske at nulindberette så snart det er muligt - hvis jeg så ikke tilføjer noget til min indberetning senere(fx hvis jeg slet ikke kommer på jagt i Danmark), så har det ikke negative konsekvenser.
Hilsen Kenneth
- 308 W
- Platin Member
- Interesser: Jagt & Hundetræning
- Geografisk sted: Midt/Vestjylland
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 19 times
Jeg synes det er glimrende, jeg fik den også i går og vil minde mine ældre jagt kompisser om at de skal tjekke deres eboks!
Sendt fra min D5803 med Tapatalk
- LapuaMagnum
- Platin Member
Vi har jo 2 måneder til at indberette så der bør være tid nok. Vi glemmer vel heller ikke at gå på jagt.
Det er i min optik fucked up hvis man indberetter falsk helt bevidst, der må jeg give 308w fuldstændig ret.
mvh
Det er i min optik fucked up hvis man indberetter falsk helt bevidst, der må jeg give 308w fuldstændig ret.
mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!
-
- Platin Member
- Interesser: Skydning, jagt og MC
- Geografisk sted: Øst-Sjælland
- Has thanked: 347 times
- Been thanked: 160 times
Få e-boks som app så er der ikke behov for NemID hver gang. Det er jo i princippet kun blevet nemmere at indberette - tidligere en masse papirer der skulle sendes ind - nu er det bare at følge et link og vupti :)
Ser ingen problemer i det overhovedet..
Ser ingen problemer i det overhovedet..
- Deer Hunter
- Gold Member
- Interesser: Jagt.
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 7 times
Ahh ja. Lad os endelig få nogle flere regler og love. Måske tvungen jagtprøve og køreprøve hver år
Vi skal jo være så politiske korrekte her på NVF
Jeg ønsker mig færre regler og mindre overvågning + våben til alle

Vi skal jo være så politiske korrekte her på NVF
Jeg ønsker mig færre regler og mindre overvågning + våben til alle

Deer Hunter 5.6
- Nicolasd
- Silver Member
Tjah. Jeg synes det er fucked up at true med at tage jagttegnet væk. Jeg plejede at indberette korrekt, men når man begynder at true med at tage jagttegnet væk, så forsvinder samarbejdslysten.LapuaMagnum skrev:
Det er i min optik fucked up hvis man indberetter falsk helt bevidst
Statistisk set vil jeg også gætte på, at de får bedre data ved at modtage korrekt fra dem som indberetter, og intet fra dem som ikke gider registrere, end det nye system, hvor en stor del af dem, som førhen ikke gad indberette nu blot vil logge på og indgive en nulindberetning eller anden forkert data. Det plejer at være bedre med lidt god data og så ekstrapolere resten, end at have en masse junkdata med.
- 308 W
- Platin Member
- Interesser: Jagt & Hundetræning
- Geografisk sted: Midt/Vestjylland
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 19 times
Uha man har ikke 2 min at bruge på et skema, men rigeligt med tid til at pive og være på tværs.. [emoji58]
- Nicolasd
- Silver Member
Jeg har skam tidligere taget mig tiden til at indberettige korrekt. Jeg har endda en fin app til at hjælpe med at registrere og indberette.308 W skrev:Uha man har ikke 2 min at bruge på et skema, men rigeligt med tid til at pive og være på tværs.. [emoji58]
-
- Bronze Member
- Interesser: råvildtforvaltning
- Geografisk sted: trekantområdet
Så er det vel også svært at se problemet med at indberetning er obligatorisk. Der er jo ikke noget ændret for dig.Nicolasd skrev:Jeg har skam tidligere taget mig tiden til at indberettige korrekt. Jeg har endda en fin app til at hjælpe med at registrere og indberette.308 W skrev:Uha man har ikke 2 min at bruge på et skema, men rigeligt med tid til at pive og være på tværs.. [emoji58]
Jeg hører også til den ultraliberalistiske del af befolkningen og er i mod ekstra love og regler, men det her er jo ikke en ny regel - det er en øget strafferamme til dem, der ikke overholder den gamle og vel ikke urimelige regel. Om det så står mål med forseelsen er noget andet, men for en gang skyld er lykkedes det danske samfund at lave en straf for en forseelse som rent faktisk rammer rigtigt hårdt. Typisk dansk har vi i mange år haft en regel om at der skal indberettes vildtudbytte, men uden nogen form for reaktion når det ikke skete - det skal jeg love for man fik lavet om på...
- Kristian_J
- Platin Member
- Interesser: Langdistanceskydning
- Geografisk sted: Glostrup
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 111 times
Hvis man ikke VIL indberette, så indberet i det mindste 0, i stedet for at fucke det op for alle andre...
... assistance from a distance!
- Nicolasd
- Silver Member
Hvis jeg kommer gående på gaden, og en mand prøver at få bakset sin sofa op på traileren, og han spørger pænt om jeg vil hjælpe, så vil jeg i langt de fleste tilfælde gøre det. Men hvis han siger "hjælp mig med at sofaen på traileren, eller du får en flad," så er der 0% chance for, at jeg vil hjælpe ham frivilligt. Hvis jeg kunne slippe af sted med at trampe lidt hårdt i en beskidt vandpyt, så det ramte hans sofa, så ville jeg da også gøre det.Martin BN skrev: Så er det vel også svært at se problemet med at indberetning er obligatorisk. Der er jo ikke noget ændret for dig.
Det samme med vildtindberetning. Når de truer med at tage jagttegnet, så ryger min samarbejdsvilje. Jeg synes ikke det er i orden at true folk, og det er de fleste vel enige med mig i, sådan helt generelt? Forskellen mellem dig og mig er, at jeg ikke måler staten efter en helt anderledes moralsk målestok, hvor staten bare har lov til alt.
- Nicolasd
- Silver Member
EnigKristian_J skrev:Hvis man ikke VIL indberette, så indberet i det mindste 0, i stedet for at fucke det op for alle andre...

- LapuaMagnum
- Platin Member
Uden at vide det, kunne jeg forestille mig at de vil finde ud af hvor mange der rent faktisk går på jagt eller måske har brug for et jagttegn. Positiv forstærkning bliver ikke altid brugt af stat og myndigheder, men det gør det lettere at forstå for folk som ikke vil. Jeg syntes stadig at går man på jagt bør man også indberette sit bytte.
mvh
mvh
-
- Platin Member
- Interesser: pürch og fuglejagt
- Geografisk sted: Polen
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Hvad så - har du tænkt dig at indberette for meget eller for lidt?Nicolasd skrev:Helt klart det, som der er brug for. Mere bureaukrati for bureaukratiets skyld.
Og oveni at de truer med jagttegnet, så vælger de at sende mig det over e-boks, så jeg skal spilde tid på at logge ind og finde mit NemID frem. Af princip får de et sæt falske tal herfra.
Jeg kender folk, der konsekvent undlader at indberette, hvis de f.eks. har skudt en kronhjort,
fordi de frygter, at nogen vil kigge dem ud og spørge nærmere ind til, hvor og hvornår de har nedlagt den.
Jeg kan også huske eksempler på folk, der lige skrev lidt ekstra på, fordi de syntes, at det var lidt flovt,
at de kun havde nedlagt så lidt.
Det er rigtigt, at det burde rydde lidt op i os (ret) passive jagttegnsløsere, at spare den årlige udgift,
men så er der lige det med riffeltilladelserne og alt det ammo, som man har liggende, nåh - så betaler man
lige et år til, og min egen far gik troligt på jagt, indtil han døde som 87årig.
Når det gælder fratagelse af jagttegnet som sanktion, så tæller det vel også, at det er nemmere og mere enkelt,
end at skulle til at rejse en sag i retten, altså mindre bureaukrati for staten. Men der bliver nok nogle sager, hvor
Politiet må ud og kontrollere/afhente våben, som der ikke længere er tilladelse til.
- Philips
- Silver Member
- Interesser: Jagt og Våben
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 8 times
Jeg kan ikke se det store problem, selvfølgelig kunne man have gennemtænkt det lidt med hensyn til våbentilladelser o.s.v, men det tager jo ikke langt til at logge på NemID og indberette. Og den ene gang om året man skal det er vel til at overkomme ellers er man godt nok doven..
Men at indberette ukorrekt er idioti og det gavner ingen.. og har man den holdning så synes jeg man skal gå op og aflevere sit jagttegn og våben med det samme, for så har man tilsynladene ikke det ansvar at være jæger og gå på jagt..!

Men at indberette ukorrekt er idioti og det gavner ingen.. og har man den holdning så synes jeg man skal gå op og aflevere sit jagttegn og våben med det samme, for så har man tilsynladene ikke det ansvar at være jæger og gå på jagt..!
Mvh Philip
Legends never die, they reload.
Live for nothing or die for something.
Legends never die, they reload.
Live for nothing or die for something.
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 947 times
- Kontakt:
Har ryddet lidt op i tråden, og var nødt til at slette enkelte indlæg.
/Moderator
/Moderator
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!