hey alle.
jeg har bestået min jagtprøve i november sidste år og skal i gang med at træne til haglprøven. Mit spørgsmål er, må jeg købe en jagtriffel inden jeg har bestået min haglprøve da mit primær mål er riffel jagt
Køb af jagtriffel inden jeg har bestået min haglprøve?
- LapuaMagnum
- Platin Member
- Interesser: Jagt, IPSC langspyt
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 395 times
- Been thanked: 105 times
Re: Køb af jagtriffel inden jeg har bestået min haglprøve?
Hej og velkommen,
Ja, du må gerne købe en riffel uanset du har bestået haglprøven.
Det er en betingelse at du består din haglprøve og riffelprøve før du må udøve jagt med riffel.
mvh
Ja, du må gerne købe en riffel uanset du har bestået haglprøven.
Det er en betingelse at du består din haglprøve og riffelprøve før du må udøve jagt med riffel.
mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!
-
- Bronze Member
- Interesser: Antikke våben / jagtvåben
- Geografisk sted: Fyns land
Med mindre det er en riffel der anvender randtændte patroner. De kan dog ikke anvendes til riffelprøve, så vidt jeg ved.LapuaMagnum skrev:Hej og velkommen,
mvh
Mvh. Sven
- LapuaMagnum
- Platin Member
- Interesser: Jagt, IPSC langspyt
- Has thanked: 395 times
- Been thanked: 105 times
Det har du ret iSvenP skrev:Med mindre det er en riffel der anvender randtændte patroner. De kan dog ikke anvendes til riffelprøve, så vidt jeg ved.LapuaMagnum skrev:Hej og velkommen,
mvh
Mvh. Sven

Jeg forventede at det ville være klovvildt han ville gå på jagt efter, men det skulle jeg selvfølgelig have gjort klart.
mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!
- Kambiri
- Silver Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Aalborg - Opland
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 6 times
Som jeg har forstået det skal der vel en våbentilladelse til gevær med riffelgang, sammen med jagttegnet?TommiX skrev:hey alle.
jeg har bestået min jagtprøve i november sidste år og skal i gang med at træne til haglprøven. Mit spørgsmål er, må jeg købe en jagtriffel inden jeg har bestået min haglprøve da mit primær mål er riffel jagt
Sent from my iPad using Tapatalk
Gamo CF30 cal.22
Baikal IJ27e
Rössler Titan 6 Lux. cal .308
-------------------------------------------------
Hvis du føler dig stødt af min kommentar er det sikkert fordi du ikke forstår min ironi.
Smid mig en PB istedet for at fylde tråden med opstød, til gene for alle (-:
Baikal IJ27e
Rössler Titan 6 Lux. cal .308
-------------------------------------------------
Hvis du føler dig stødt af min kommentar er det sikkert fordi du ikke forstår min ironi.
Smid mig en PB istedet for at fylde tråden med opstød, til gene for alle (-:
- Wildlife
- This member is
- Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 163 times
- Kontakt:
Ja, den kan man med jagttegnet i hånden søge hos politiet til det specifikke våben, og når man modtager tilladelsen kan man hente våbenet hos sælger.Kambiri skrev:Som jeg har forstået det skal der vel en våbentilladelse til gevær med riffelgang, sammen med jagttegnet?TommiX skrev:hey alle.
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."