Godaften godtfolk.
Er der nogen herlige mennesker som kan hjælpe mig på vej med viden omkring følgende:
Har et gammelt solidt pengeskab ( str: 50 cm bred, 70 høj, 40 dyb ) som intet certificering har overhovedet, og som er muret ind i mit muremesterhus fra 1929 af.
Kan et sådanne pengeskab få et SKAFOR certificering og hvis svaret er ja, HVEM skal man isåfald kontakte, for her kan jeg ikke komme længere!
Vil gerne benytte dette eksisterende pengeskab til min pistol, men mangler som sagt en SKAFOR certificering!
Kom rask
SKAFOR godkendesler
- CQB
- Platin Member
- Geografisk sted: nordjylland
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 25 times
Re: SKAFOR godkendesler
det tror jeg godt du kan glemme alt om ,at få en skafor godkendelse er en større proces ,og der er så vidt jeg ved ikke nogen nemme omveje, ligegodt hvor kraftigt et skab du harHiller skrev:Godaften godtfolk.
Er der nogen herlige mennesker som kan hjælpe mig på vej med viden omkring følgende:
Har et gammelt solidt pengeskab ( str: 50 cm bred, 70 høj, 40 dyb ) som intet certificering har overhovedet, og som er muret ind i mit muremesterhus fra 1929 af.
Kan et sådanne pengeskab få et SKAFOR certificering og hvis svaret er ja, HVEM skal man isåfald kontakte, for her kan jeg ikke komme længere!
Vil gerne benytte dette eksisterende pengeskab til min pistol, men mangler som sagt en SKAFOR certificering!
Kom rask
Tak for det opløftenede svar :-)
Det er nærmest også det jeg selv er kommet frem til, efter at have søgt her på siden, at andre også har måtte bide lidt i sandet:-)
Det er nærmest også det jeg selv er kommet frem til, efter at have søgt her på siden, at andre også har måtte bide lidt i sandet:-)
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 144 times
- Been thanked: 292 times
Du kan ikke få det certificeret, men du kan få politiet til at vurdere at skabet lever op til en bla. Bla. Grade 0 eller tilsvarende.Hiller skrev:Godaften godtfolk.
Kom rask
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 257 times
en officiel Skafor godkendelse er en destruktiv process..... hvor man skal stille med 2 skabe til test og selvfølgelig betale for det.
Skabene kan IKKE bruges bagefter.
Jeg ville kontakte politiets skydebanekyndige, og høre om de vil godkende skabet som et boksrum, svarende til Skafor Blå eller bedre. OG få dette, på skrift.
Hvis du er medlem af en skytteforening, så hør formanden om han ved hvem du skal snakke med.
Skabene kan IKKE bruges bagefter.
Jeg ville kontakte politiets skydebanekyndige, og høre om de vil godkende skabet som et boksrum, svarende til Skafor Blå eller bedre. OG få dette, på skrift.
Hvis du er medlem af en skytteforening, så hør formanden om han ved hvem du skal snakke med.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 410 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
Ordlyden i loven er "skafor / EN grade osv ELLER TILSVARENDE" så vidt jeg husker. Jeg ville kontakte mit forsikringsselskab og høre om de mente det lød som tilsvarende, lad være med at snakke om hvad der skal i det, de har ikke forstand på våben. Kontakt dem på mail og gem deres svar.
Jeg tror ikke du får poliet til at give dig noget du kan bruge og skafor godkendelserne er jo lavet til forsikring.
Så hold politiet ude af det når det er til almindelig opbevaring.
Jeg tror ikke du får poliet til at give dig noget du kan bruge og skafor godkendelserne er jo lavet til forsikring.
Så hold politiet ude af det når det er til almindelig opbevaring.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagtvåben , Våben 2WW
- Geografisk sted: Vestsjælland
- Been thanked: 2 times
En bekendt i Sverige havde også en stor gammel indmuret boks som heller ikke var okay....han satte et godkendt skab inden i.....