Procedure for import af riffel - Hjælp søges
- Senserazer
- Platin Member
- Interesser: Knive, skydevåben,
- Geografisk sted: Vejle
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 171 times
Re: Procedure for import af riffel - Hjælp søges
Er der nogen, der ved hvor man kan ringe til, hvis jeg gerne lige vil kontrollere om de har modtaget min ansøgning?
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.
-
- Platin Member
- Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
- Geografisk sted: sydjylland
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 44 times
2duer skrev:KRUFFE har fuldstændig ret.
Du skal søge importtilladelse og også våbentilladelse.
Det er klogt med det samme at få den indført i dit våbenpas.
Når du har fået riflen til Danmark skal du fremvise den ved dit nærmeste politi. (er lettest).
Vedhæfter lige min sidste importtilladelse.
wow, hvad gav du for den

lidt misundelig hilsen
bobo
Bobo ------ Igen uden billeder
- Senserazer
- Platin Member

Senest rettet af Senserazer 23. mar 2015, 21:41, rettet i alt 1 gang.
- 2duer
- Gold Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 24 times
Uha mind mig ikke om det. Men hvis du har lyst kan du jo prøve at skyde med den.Bobo skrev:2duer skrev:KRUFFE har fuldstændig ret.
Du skal søge importtilladelse og også våbentilladelse.
Det er klogt med det samme at få den indført i dit våbenpas.
Når du har fået riflen til Danmark skal du fremvise den ved dit nærmeste politi. (er lettest).
Vedhæfter lige min sidste importtilladelse.
wow, hvad gav du for den![]()
![]()
lidt misundelig hilsen
bobo

Riffel fra .17 til .500
- Senserazer
- Platin Member
Er det muligt for mig at søge importtilladelse til magasiner, inden jeg har selve våbentilladelsen til riflen? 

- Senserazer
- Platin Member
Hjææælp! Jeg kan ikke komme igennem til våbenafsnittet region nordjylland, og jeg er stadig i tvivl om hvorvidt de har modtaget min ansøgning om importtilladelse!
Jeg har ikke fået en decideret kvittering, men jeg fik en email fra politiet, med alle de oplysninger jeg selv havde opgivet, så det tyder jo på den er i systemet? Jeg vil bare ikke vente 6 uger på at finde ud af de ikke har modtaget den
Nogen, som kan afklare mig? 

- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
Hvorfor vil du ringe til Nordjyllands Politi? Ring til ACV, det er dem som skal behandle ansøgningen.
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
- Senserazer
- Platin Member
Jeg prøver ved dem!Mapzter skrev:Hvorfor vil du ringe til Nordjyllands Politi? Ring til ACV, det er dem som skal behandle ansøgningen.

Edit: Jeg takker for hjælpen, den er under behandling, og jeg søger våbentilladelsen med mig selv som "sælger" når jeg har den!

- Senserazer
- Platin Member
Modtog i dag brev fra ACV. Min importilladelsesansøgning er sat i bero, fordi jeg ikke har søgt om våbentilladelse til riflen, men da jeg ringede ind til ACV for at høre om proceduren, fik jeg at vide at våbentilladelsen skulle søges efter at jeg havde importeret riflen, med mig selv som sælger og køber.
Ringer self. derind igen imorgen, men er der nogen, som ved hvad der er gået galt? 

- K_Nielsen
- Silver Member
- Interesser: Riffel og pistolskydnng
- Geografisk sted: Syd-Jylland
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 29 times
Det giver ingen mening at du skulle vente med VT til du havde importeret?Senserazer skrev:Modtog i dag brev fra ACV. Min importilladelsesansøgning er sat i bero, fordi jeg ikke har søgt om våbentilladelse til riflen, men da jeg ringede ind til ACV for at høre om proceduren, fik jeg at vide at våbentilladelsen skulle søges efter at jeg havde importeret riflen, med mig selv som sælger og køber.Ringer self. derind igen imorgen, men er der nogen, som ved hvad der er gået galt?
Hvis nu der blev sagt nej af en eller anden grund, så måtte du gerne importere den men ikke besidde den.
Tror de desværre har vejledt dig forkert i telefonen.
Mvh
K_Nielsen
K_Nielsen
- Senserazer
- Platin Member
Jeg syntes også selv det lød mærkeligt, men har jo ikke prøvet det før, så fulgte bare deres anvisningerK_Nielsen skrev:Det giver ingen mening at du skulle vente med VT til du havde importeret?Senserazer skrev:Modtog i dag brev fra ACV. Min importilladelsesansøgning er sat i bero, fordi jeg ikke har søgt om våbentilladelse til riflen, men da jeg ringede ind til ACV for at høre om proceduren, fik jeg at vide at våbentilladelsen skulle søges efter at jeg havde importeret riflen, med mig selv som sælger og køber.Ringer self. derind igen imorgen, men er der nogen, som ved hvad der er gået galt?
Hvis nu der blev sagt nej af en eller anden grund, så måtte du gerne importere den men ikke besidde den.
Tror de desværre har vejledt dig forkert i telefonen.

- K_Nielsen
- Silver Member
Godt spørgsmål!Senserazer skrev:Jeg syntes også selv det lød mærkeligt, men har jo ikke prøvet det før, så fulgte bare deres anvisningerK_Nielsen skrev:Det giver ingen mening at du skulle vente med VT til du havde importeret?Senserazer skrev:Modtog i dag brev fra ACV. Min importilladelsesansøgning er sat i bero, fordi jeg ikke har søgt om våbentilladelse til riflen, men da jeg ringede ind til ACV for at høre om proceduren, fik jeg at vide at våbentilladelsen skulle søges efter at jeg havde importeret riflen, med mig selv som sælger og køber.Ringer self. derind igen imorgen, men er der nogen, som ved hvad der er gået galt?
Tror de desværre har vejledt dig forkert i telefonen.Skal jeg så ansøge om tilladelsen nu, med mig selv som køber og sælger?
Sidste gang jeg gjorde det, påførte jeg den tyske forhandler som sælger, men det kan man vist ikke i den nye online version?
Håber du finder ud af det

Mvh
K_Nielsen
K_Nielsen
- Senserazer
- Platin Member
Det kan man nemlig lige præcis ikke. Jeg ringer derned i morgen!K_Nielsen skrev:Godt spørgsmål!Senserazer skrev:Jeg syntes også selv det lød mærkeligt, men har jo ikke prøvet det før, så fulgte bare deres anvisningerK_Nielsen skrev:Det giver ingen mening at du skulle vente med VT til du havde importeret?Senserazer skrev:Modtog i dag brev fra ACV. Min importilladelsesansøgning er sat i bero, fordi jeg ikke har søgt om våbentilladelse til riflen, men da jeg ringede ind til ACV for at høre om proceduren, fik jeg at vide at våbentilladelsen skulle søges efter at jeg havde importeret riflen, med mig selv som sælger og køber.Ringer self. derind igen imorgen, men er der nogen, som ved hvad der er gået galt?
Tror de desværre har vejledt dig forkert i telefonen.Skal jeg så ansøge om tilladelsen nu, med mig selv som køber og sælger?
Sidste gang jeg gjorde det, påførte jeg den tyske forhandler som sælger, men det kan man vist ikke i den nye online version?

- K_Nielsen
- Silver Member
Giver du lige en tilbagemelding på, hvad de siger til det, i ACV?Senserazer skrev:Det kan man nemlig lige præcis ikke. Jeg ringer derned i morgen!K_Nielsen skrev:Godt spørgsmål!Senserazer skrev:Jeg syntes også selv det lød mærkeligt, men har jo ikke prøvet det før, så fulgte bare deres anvisningerK_Nielsen skrev:Det giver ingen mening at du skulle vente med VT til du havde importeret?Senserazer skrev:Modtog i dag brev fra ACV. Min importilladelsesansøgning er sat i bero, fordi jeg ikke har søgt om våbentilladelse til riflen, men da jeg ringede ind til ACV for at høre om proceduren, fik jeg at vide at våbentilladelsen skulle søges efter at jeg havde importeret riflen, med mig selv som sælger og køber.Ringer self. derind igen imorgen, men er der nogen, som ved hvad der er gået galt?

Mvh
K_Nielsen
K_Nielsen
- Senserazer
- Platin Member
JepsenK_Nielsen skrev:
Giver du lige en tilbagemelding på, hvad de siger til det, i ACV?

- Senserazer
- Platin Member
Så har jeg snakket med dem. Jeg skal ansøge på gammeldags vis
Med henvisning til at jeg er undtaget fra digital ansøgning, fordi udenlandsk sælger ikke er mulig på den digitale formular. 

- Senserazer
- Platin Member
Det har været nemt at komme igennem til ACV, og de har været meget behjælpelige, og ja ja, sådan er det nu engang når man har med det offentlige at gøre, der er ventetid.308 W skrev:Jeg havde ikke tålmodighed til det..
Sendt fra min D5803

- Senserazer
- Platin Member
De er godt nok forbløffende hurtige
Min tilladelse bliver behandlet færdig i dag 

- K_Nielsen
- Silver Member
Senserazer skrev:De er godt nok forbløffende hurtigeMin tilladelse bliver behandlet færdig i dag

Mvh
K_Nielsen
K_Nielsen
- PWS
- Silver Member
- Geografisk sted: 3050
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
*SUK* .... venter stadig på at modtage mit serienummer fra caliber44.Senserazer skrev:De er godt nok forbløffende hurtigeMin tilladelse bliver behandlet færdig i dag
- Senserazer
- Platin Member
Har du købt en af dem de fik hjem i første omgang? Eller en af de billigere, som stadig er på vej fra Troy?PWS skrev:*SUK* .... venter stadig på at modtage mit serienummer fra caliber44.Senserazer skrev:De er godt nok forbløffende hurtigeMin tilladelse bliver behandlet færdig i dag

- PWS
- Silver Member
- Geografisk sted: 3050
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
En af de billigere der er på vej - alt var udsolgt da jeg var forbi. Forskellen skulle være kolben der er en standard AR15 teleskop kolbe, og så ingen sigtemidler (de kan bare købes til efterfølgende).Senserazer skrev:Har du købt en af dem de fik hjem i første omgang? Eller en af de billigere, som stadig er på vej fra Troy?PWS skrev:*SUK* .... venter stadig på at modtage mit serienummer fra caliber44.Senserazer skrev:De er godt nok forbløffende hurtigeMin tilladelse bliver behandlet færdig i dag
- Senserazer
- Platin Member
Det er mig bekendt også eneste forskel. Jeg overvejede også nøje at købe en af de nye modeller, men jeg er nu ret vild med foldekolbenPWS skrev: En af de billigere der er på vej - alt var udsolgt da jeg var forbi. Forskellen skulle være kolben der er en standard AR15 teleskop kolbe, og så ingen sigtemidler (de kan bare købes til efterfølgende).