Quote og Billeder

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Quote og Billeder

Indlæg af Gunnut » 21. nov 2006, 14:47

Mange har problemer med at Quote (specielt dele et citat op i flere "del-citater", hvorefter man så kan indføre sine egne kommentarer til de enkelte "del-citater". Det hele har noget med koder at gøre. Hvis jeg skriver eksemplet her, vil man ikke kunne forstå meningen, da de koder jeg skriver ikke vil fremgå. I sammen sekund jeg trykker "udfør" vil koderne forsvinde og blive til RESULTATET.

Jeg har tidligere forsøgt at forklare quote funktionen ved at udskifte [] med {}, men mange er stadig ikke helt med og mange forstår nok ikke at hvis jeg laver et eksempel med {/quote} mener jeg egentlig at { og } skal udskiftes med [ og ], men hvis jeg gør det i eksemplet vil hele {/quote} ordet og paranteserne forsvinde når jeg trykker udfør. Altså fordi det er en kode, som udfører en funktion (laver en citat "kasse", ok rent faktisk er dette koden for afslutning af citat "kassen").

Forvirringen er nu total, men hvis ikke du bruger tiden på at læse dette indlæg, så lærer du det ikke!

Mht til at indsætte billeder er det super simpelt. Man går i toolboksen og læser hvad jeg har skrevet om dette.

Hovedbudskabet er dog at et billede må have en MAKS. størrelse, for det kan vises på NVF. Overskrides denne størrelse kan billedet ikke vises.

Det må være maks 800 pixels bredt og maks 900 pixels højt. Det er pisse ligegyldigt, hvad pixels betyder etc. Det eneste man skal gøre et at åbne sit billede i et redigeringsprogram (jeg anbefaler så Ifranview da det kan downloades gratis og da det er brugervenligt). I dette program kan man sætte breden til 800 pixels og højden til 900 pixels. For ikke at forvrænge billedet skal man sætte (eller fjerne) fluebenet i "Preserve aspect ratio". Jeg kan ikke huske om fluebenet skal med eller ej. Det er også pisse ligegyldigt (excuse my french). Man kan se om det var korrekt eller ej, når man har GEMT sit billede på SKRIVEBORDET under det NAVN man ønsker at finde det under (fx. "GunnutsGlock"). Er billedet forvrænget må man bare starte forfra.

Hvis du har problemer så forsøg at læse de vejledninger, nogen af os bruger timer på at lave, og fortæl så forfatteren via PB hvor du tror det går galt. Jeg vil til en hver tid, hjælpe via PB, således alle kan lære at indsætte billeder eller quote. Det er billeder og quotes, der ofte gør indlæg mere forståelige.

Og så lige en gang mere. Jeg har lavet quote forklaringen som et billede, for eller ville alle de steder jeg har skrevet {quote} etc. (blot med [ og ] og IKKE { og }, forvinde i det øjeblik jeg trykker "udfør".

Billederne som forklarer quote-funktionen er delt op i 2. Netop fordi der er begrænsning på hvor stor et billede man må ligge på NVF.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Indlæg af Gunnut » 22. nov 2006, 10:30

PS Både Lycon og GrimReaper har så efterfølgende fortalt mig at man godt kan skrive [kuote] (k udskiftes med q) uden at det bliver til en kode når man trykker "udfør". Hmmmh super men what the fog er Code Tagget= (STOP jeg har fået forklaringen, men den kunne jeg så godt have brugt da jeg for måneder siden lavede første indlæg om, hvordan man quoter :evil: ).

Nå men thanks any way ;-)
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Redakula
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 574
Tilmeldt: 17. mar 2005, 19:53
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Indlæg af Redakula » 22. nov 2006, 10:53

Du kunne også bare slå bbcodes fra i indlægget...
Den lille option der hedder "ingen bbkoder i dette indlæg"

[quote="redakula"]
BANG!!!
[/quote]

/redakula

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Indlæg af Gunnut » 22. nov 2006, 10:59

Crap mig i øret. Når nu i er så kloge, så kunne i da godt selv have lavet en forklaring på hvordan man deler et quote op i flere dele :evil:

Øv hvor er det sørgeligt at være en PC-mongol blandt nørder!

(Thanks any way) ;-)

Meeeeen Einstein (Redakula) :twisted: , hvis jeg nu slår de der BBkoder fra, så forsvinder det fremhævede og skriftfarverne vel også? Og så kan indlægget jo ikke læses af os PC-mongoler!
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Redakula
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 574
Tilmeldt: 17. mar 2005, 19:53
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Indlæg af Redakula » 22. nov 2006, 12:14

Gunnut skrev: Meeeeen Einstein (Redakula) :twisted: , hvis jeg nu slår de der BBkoder fra, så forsvinder det fremhævede og skriftfarverne vel også? Og så kan indlægget jo ikke læses af os PC-mongoler!
Det har du helt ret i - det gælder for hele indlægget...

Edit:
Har kigget lidt på dokumentationen (Ikke verdens bedste...)
Du kan benytte "code" tagget til at quote bbcode.
Alt indeni code tagget bliver ikke oversat og det bliver formateret som nedenunder:

Kode: Vælg alt

[quote]BANG!!![/quote]
Senest rettet af Redakula 22. nov 2006, 12:19, rettet i alt 1 gang.
/redakula ;-)

A system of licensing and registration, is the perfect device to deny gun ownership to the bourgeoisie
Vladimir Ilyich Lenin

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Indlæg af Gunnut » 22. nov 2006, 12:19

Jep i er alle 3 enige om de der Code Taggets så det prøver jeg.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Indlæg af Gunnut » 22. nov 2006, 13:16

Hmmmmh synes nu de hvide felter og den grønne tekst forvirrer ret meget. Jer med jeres Nørdede forslag :cool:

Nå i kan se resultatet her!
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Besvar