Lovliggørelse af lommekniv med lås

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Brugeravatar
HHC
Gold Member
Gold Member
Interesser: jagt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Lovliggørelse af lommekniv med lås

Indlæg af HHC » 27. maj 2015, 06:07

jeg er kanon træt af div fingernemme narrehatte hos politiet og domstolene.
Så jeg må nok se i øjene at mine ynglingsknive aldrig bliver lovlige igen, heller ikke til anerkendelseværdigt formål :wall:

Men i stedet for at destruere dem, kan en svejseklat ikke være løsningen, så kan den ikke lukkes uden middelsvær vold.
Så kan jeg lave to skeder til mine ynglinger og så er den ged barberet.
Eller er den det???

458hunter
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 351 times
Been thanked: 160 times

Re: Lovliggørelse af lommekniv med lås

Indlæg af 458hunter » 27. maj 2015, 06:32

Låsbar er da ikke et problem? Så må den bare kun bruges til anerkendelsesværdige formål..

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 306 times
Been thanked: 1125 times

Indlæg af Lassescout » 27. maj 2015, 07:18

Lad nu være med at ødelægge noget i frustration. En foldekniv med låsbar klinge kan bruges samme steder som en dolk, der er ingen forskel. Det der er usikkert er, om den er enhåndsbetjent.

Selvom det ikke lovliggør noget som helst, så lad knivene ligge i en skuffe derhjemme hvis du er i tvivl om noget. Almindelige mennesker vil aldrig opleve ransagning fra politiet, så der opstår ikke problemer, hvis du ikke har kniven med nogen steder hen.

Det ser ud til, at der efterhånden er vilje til at ændre tingenes helt uacceptable tilstand, både hos lovgiverne og udøverne, så det skal nok løse sig hen ad vejen med lidt tålmodighed. Så kan kniven komme op af skuffen og med på jagt igen.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
HHC
Gold Member
Gold Member

Indlæg af HHC » 27. maj 2015, 07:41

Ja jo men jeg synes nu at tingene er forvirrende i den grad.
Lovgiverne og deres tolke burde udsættes for en urinprøve, bare for at være sikker :wall:

Det var såmænd bare for at være på den sikre side, og min kære FOX knive har jeg haft i over 15 år.
Det er glimrende arbejdsredskaber og stålet kan selv en gammel slagteriarbejder glad, så jeg vil helst ikke skulle skilde mig af med dem, så en lovliggørelse ville forlænge glæden ved knivene.

Kristiansborg og domstolene forekommer mig mere og mere som tåbernes højborg

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 306 times
Been thanked: 1125 times

Indlæg af Lassescout » 27. maj 2015, 12:47

Jo, men spørgsmålet er også, om du overhovedet kan lovliggøre kniven, hvis den er enhåndsbetjent.

Prøv at se på den nøjagtige formulering af forbuddet i våbenloven:
enhåndsbetjente foldeknive, der er konstrueret således, at de i normal stand kan foldes ud ved brug af én hånd
Grunden til, at der står "i normal stand" er, at man forudså, at en kniv med thumb stud kan gøres to-håndsbetjent ved at skrue stud´en af, og have den i en anden lomme end kniven. Men den kan hurtigt gøres enhåndsbetjent igen ved at skrue stud´en i, og så er ejeren klar til knivkamp. Man ville sikre sig, at en sådan ændret kniv stadig er ulovlig. Det betyder bare, at din foldekniv også er ulovlig, selv med svejseklat, hvis den kunne foldes ud med en hånd i normal stand, altså uden svejseklat.

Det er det makværk vi skal have ændret før vi igen får ordentlig retssikkerhed på området, men nu hvor der er udskrevet valg, er alle ministerier forretningsministerier der ikke må ændre i love og regler, kun holde butikken kørende. Så der kommer ingen ændring på denne side af sommerferien.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
HHC
Gold Member
Gold Member

Indlæg af HHC » 27. maj 2015, 18:23

Tja nu har man da for alvor lyst til at skrige r........ til politikerne.
At man ændre på konstruktionen, burde ud fra sund fornuft løse problemet, men sådan er verden ikke skruet sammen.

Lidt til eftertanke :
Man siger at en sømand uden kniv er som en politiker uden stemmebånd.
Men jeg er squ ikke i tvivl hvem der er farligst

Besvar