Som nogen af jer nok ved, arbejder jeg som pedel på en teaterhøjskole... En af mine opgaver bl.a. er at bistå med hjælp til at lave kulisser m.v. i de forestillinger der afslutter et ophold... I den forbindelse har jeg nogen gange stødt på at instruktørerne har ønsket at bruge våben i stykkerne.. Normalt plejer vi at gøre det med replikaer eller hardballvåben(Alle elever er over 18 år). Men i en af de nuværende stykker skal der bruges kårder, og det er jo lidt svært at skaffe som replika..Det skal siges at en af lærerne har blankvåbentilladelse, så han kunne jo i princippet stå for kårderne, men så må han jo ikke lade andre bruge dem. Eller hvad??
Så kort og godt.. Er der nogen af jer herinde der er inde i regler og love angående hvordan man kan gribe sådanne ting an... Jeg kan jo sagtens trevle våbenloven igennem, men synes ikke jeg kan finde noget specifikt jeg kan bruge i denne sammenhæng... Man er jo nødt til at gå med livrem og seler i disse for vort land så stupide tider m.h.t. tossede stramninger på våbenloven...
Og ja, principielt er en kårde jo enhåndsbetjent.... Men dog ikke særlig foldbar...