Deaktivering af ½ auto til jagt i DK, NY VINKEL OPDATERET

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 472 times
Been thanked: 1071 times

Re: Deaktivering af ½ auto til jagt i DK, NY VINKEL

Indlæg af Agamemnon » 19. jun 2014, 15:06

Chrstn_Olsen skrev:Løsning lige til højrebenet: Ekstra top der er permanent "repeteriseret" - helst i obskurt kaliber som 458 Socom. Afleder ny dæmper, ny kikkert og en masse andet tillægsgrej :DancingBanana: :eek:

Perfekt undskyldning for at købe nyt grej.
Hvis det faktisk er lovligt, så kan jeg se endnu mere fidus i at have en umodificeret "upper" i 458 Socom eller 300 blackout, hvor gasstemplet fjernes, når riflen anvendes til jagt herhjemme og genmonteres, under jagt i udlandet og på skydebanen.... The best of both worlds :numberone:
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Tonnytot
Gold Member
Gold Member
Interesser: Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 59 times

Indlæg af Tonnytot » 19. jun 2014, 15:47

"For at en anordning kan anses for permanent, skal magasinet blokeres til højst en patron, og magasinet skal – hvis det er aftageligt – fastsvejses eller nittes til våbenets låsestol eller magasinindgang. Fastboltning af magasinet er ikke tilstrækkeligt."

Kan alle - oprindeligt aftagelige - magasiner til halvauto'er "top loades"? Hvis ikke, er det mig en gåde hvordan man da skulle kunne få to patroner ind i riflen...
Frihed frem for alt

458hunter
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 348 times
Been thanked: 160 times

Indlæg af 458hunter » 19. jun 2014, 22:45

AR magasiner er dobbelt stack så det er muligt, men man skal godt nok have bette fingre for at gøre det gennem ladeporten :)

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator

Indlæg af Agamemnon » 19. jun 2014, 23:24

Chrstn_Olsen skrev:AR magasiner er dobbelt stack så det er muligt, men man skal godt nok have bette fingre for at gøre det gennem ladeporten :)
Når der kun kan/må være plads til én patron i magasinet, kan det nok også godt blive lidt tricky at "kammerlade " patron nr. 2, og få lukket låsen, uden at den stripper patronen fra magasinet og laver en "double feed ", da man ikke kan tage magasinet ud, når det er loddet/nittet fast.... Ikke noget brugbart koncept. :thumbdown:

Edmund Burke, 1729-1797.

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 305 times
Been thanked: 1123 times

Indlæg af Lassescout » 20. jun 2014, 08:10

Som jeg tidligere har sagt, så mener jeg at én af de meget få halvautomater der kan bruges fornuftigt i Danmark er Browning BAR. Her kan du nitte magasinet fast på underbeslaget, som kan vippes ud vha. et hængsel. Dermed kan du lade en patron i magasinet, smække det i kammeret, vippe magasinet ned og lade en patron mere i. Kommer du til skud, har du ét skud mere til hurtig opfølgning over et tomt magasin. Bliver der tid til det, kan du lige vippe magasinet ned og fylde en patron i, så har du to skud til rådighed igen.

Lidt omstændeligt, men muligt. Derimod vil de fleste andre halvautomater i praksis blive uanvendelige med et permanent fastgjort ét-skuds magasin, så de må enten bruges til jagt i udlandet eller ombygges til repetér.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator

Indlæg af Agamemnon » 20. jun 2014, 08:38

Lassescout skrev:Som jeg tidligere har sagt, så mener jeg at én af de meget få halvautomater der kan bruges fornuftigt i Danmark er Browning BAR. Her kan du nitte magasinet fast på underbeslaget, som kan vippes ud vha. et hængsel. Dermed kan du lade en patron i magasinet, smække det i kammeret, vippe magasinet ned og lade en patron mere i. Kommer du til skud, har du ét skud mere til hurtig opfølgning over et tomt magasin. Bliver der tid til det, kan du lige vippe magasinet ned og fylde en patron i, så har du to skud til rådighed igen.

Lidt omstændeligt, men muligt. Derimod vil de fleste andre halvautomater i praksis blive uanvendelige med et permanent fastgjort ét-skuds magasin, så de må enten bruges til jagt i udlandet eller ombygges til repetér.
Dette kan vel, i princippet, også lade sig gøre med en AR-15, ved at udtage bageste låsestift, mellem upper og lower og "knække" riflen.
Stadig ikke nogen handy løsning, men mulig.

Edmund Burke, 1729-1797.

LQS
Gold Member
Gold Member
Interesser: jagt
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 323 times
Been thanked: 40 times

Indlæg af LQS » 20. jun 2014, 14:14

var på våbenkontoret ODENSE, for at forny et par riffeltilladelser fornylig.
sagde at jeg i samme ombæring gerne ville have ændret en us karabin, til halvauto.
har du gjort det? blev der spurgt....
nej blev der svaret fra mig.
det skal en bøssemager gøre... blev der sagt.
det kan jeg selv, var mit svar.
det må du ikke, blev der sagt.
det må jeg, var mit svar. jeg er selv registreret som bøssemager.
vi vil have en attest/papir på ombygningen, skrevet den dag du udfører jobbet, blev der sagt.
da jeg så spurgte til om det krævede ny betaling.
nej blev der svaret.
min oplevelse om emnet...
på ODENSE våbenkontor.
MVH søren

Lassescout
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Lassescout » 20. jun 2014, 15:14

Jeg kunne godt have tænkt mig at du havde sagt " Vis mig hvor i reglerne det står !"
Hilsen Lasse.

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator

Indlæg af Agamemnon » 30. jun 2014, 15:54

Nu har jeg skrevet til JM.

Så må vi jo se, hvornår (om) de svarer og hvad de, i givet fald siger til det (reversible konverteringer af ½-auto rifler og anvendelse af disse til jagt i Danmark).

Edmund Burke, 1729-1797.

Brugeravatar
HVK
Platin Member
Platin Member
Interesser: 2. VK.
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 12 times
Been thanked: 31 times

Indlæg af HVK » 30. jun 2014, 19:07

:thumbup:
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning"
Erwin Rommel

Brugeravatar
100Radsbar
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt & Historiske Våben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 748 times
Been thanked: 92 times

Indlæg af 100Radsbar » 17. dec 2014, 10:54

Agamemnon skrev:Nu har jeg skrevet til JM.

Så må vi jo se, hvornår (om) de svarer og hvad de, i givet fald siger til det (reversible konverteringer af ½-auto rifler og anvendelse af disse til jagt i Danmark).
Er der kommet noget svar fra JM?
7,62x54R Glory to the Mosin.

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator

Indlæg af Agamemnon » 17. dec 2014, 11:07

100Radsbar skrev:
Agamemnon skrev:Nu har jeg skrevet til JM.

Er der kommet noget svar fra JM?
Ja... Men ikke på de spørgsmål, som jeg har stillet.. :impatient:

Nu er folketingets ombudsmand inddraget i sagen, da jeg har klaget over JM's behandling af sagen.

Jeg opdaterer tråden, når ombudsmandens udtalelse foreligger.

Edmund Burke, 1729-1797.

Brugeravatar
100Radsbar
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt & Historiske Våben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 748 times
Been thanked: 92 times

Indlæg af 100Radsbar » 17. dec 2014, 13:13

Har lige kigget på min våbentilladelse på min SVT-40.
Der står intet på den at det er en ½-auto. Det vil dog givetvis stå i arkiverne hos politiet.

Spørgsmålet hvor grå en gråzone man begiver sig ud i, hvis man fjerner den/de dele der gør at det er en ½-auto, inden man tager på jagt, og så lader de dele ligge hjemme i våbenskabet.
Så kan man ikke på jagten ændre den tilbage til en ½-auto, da disse dele ikke er tilgængelige.
7,62x54R Glory to the Mosin.

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator

Indlæg af Agamemnon » 17. dec 2014, 13:20

100Radsbar skrev:Har lige kigget på min våbentilladelse på min SVT-40.
Der står intet på den at det er en ½-auto. Det vil dog givetvis stå i arkiverne hos politiet.

Spørgsmålet hvor grå en gråzone man begiver sig ud i, hvis man fjerner den/de dele der gør at det er en ½-auto, inden man tager på jagt, og så lader de dele ligge hjemme i våbenskabet.
Så kan man ikke på jagten ændre den tilbage til en ½-auto, da disse dele ikke er tilgængelige.
Det er dét hele diskussionen med JM går ud på.

Vedr. din observation, på din egen tilladelse, så har du ret.... Det er diskuteret tidligere i tråden =>
Agamemnon skrev:
Langenge skrev: EDIT: Der kan dog nok opstå problemer i, at skyderen på din tilladelse er registreret som en halvauto.
På ansøgningen ja.
På tilladelsen nej.
Dér står kun at hvis der ER en halvautomat, så skal den begrænses til 2 skud, såfremt den skal anvendes til jagt, herhjemme.

Edmund Burke, 1729-1797.

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator

Indlæg af Agamemnon » 8. jul 2015, 09:19

Opdatering:

Sagen pågår. JM har, løbende, modsat sig at sige god for reversibel konvertering af ½-automatiske rifler, med henvisning til våbencirkulærets § 19 stk. 3, selvom denne bestemmelse alene regulerer begrænsning af magasinkapacitet og ikke konvertering af ladesystem.

Jeg har nu omformuleret spørgsmålene fra:

Spørgsmål 1.
Kan Justitsministeriet bekræfte at Våbencirkulærets § 19 stk. 3 alene omhandler plombering af magasiner anvendt i halvautomatiske rifler, samt at kravet om plomberingens permanente karaktér alene angår begrænsning af magasinkapacitet?

Spørgsmål 2.
Kan Justitsministeriet bekræfte at en halvautomatisk riffel, der er ændret til repetér riffel, som beskrevet i Cirkulæreskrivelse om våbencirkulærets § 19, stk. 3
(halvautomatiske rifler) CIS nr. 9684 af 12/07/2004, anses for ændret, uagtet at ændringen måtte være af reversibel karaktér, samt at formuleringen i ovennævnte cirkulæreskrivelse, Citat:

”Justitsministeriet kan i øvrigt oplyse, at de fleste halvautomatiske rifler kan ændres til repetervåben. En ansøger, som ønsker tilladelse til en halvautomatisk riffel, der skal bruges til jagt i Danmark, og som ikke ønsker at forsyne våbenet med en permanent anordning, bør derfor gøres opmærksom på den alternative mulighed for at ændre våbenet til et repetervåben.”

Tillader reversibel ændring af rifler fra halvautomatisk genladefunktion til repetérfunktion?

Spørgsmål 3.
Kan Justitsministeriet bekræfte at en sådan ændring må foretages af våbnets ejer, såfremt våbnets konstruktion tillader reversibel deaktivering af våbnets halvautomatiske genladefuntion eller såfremt tilsvarende deaktivering kan ske ved udtagning af dele af våbnet, der normalt udtages under vedligehold/rengøring, herunder eksempelvis gasstempel?

Spørgsmål 4.
Kan Justitsministeriet bekræfte, at betingelserne for våbentilladelse ikke er overtrådt, såfremt et våben, der er reversibelt ændret til repetér funktion, anvendes til jagt i Danmark, uden yderligere modifikation?

Til seneste formulering:

Da undertegnede endnu ikke har modtaget Justitsministeriets svar på følgende spørgsmål, senest stillet til Justitsministeriet d. 13APR2015, og efterfølgende 26MAJ2015 skal undertegnede endnu en gang bede Justitsministeriet om at tage stilling til disse, ligesom Justitsministeriet bedes bekræfte modtagelsen af nærværende korrespondance:

Spørgsmål 1.
Da Justitsministeriets besvarelse af undertegnedes henvendelse -efter Justitsministeriets eget udsagn- ikke er at betragte som en afgørelse/afgørelsessag, hvorledes og i hvilket omfang er danske våbenejere forpligtede i forhold til Justitsministeriets udtalelse af 06JAN2015* (vedhæftet)?

Spørgsmål 2.
Hvilken sanktioner må den enkelte våbenejer forvente at blive pålagt, ved manglende efterlevelse af de, i udtalelsen af 06JAN2015*, nævnte begrænsninger og efter hvilken paragraf der, i givet fald vil blive rejst sigtelse?

Bemærk at der i spørgsmålene ikke indgår elementer af våbenteknisk karakter, hvorfor undertegnede alene skal bede om en juridisk begrundet udtalelse og ikke en udtalelse baseret på et våbenteknisk skøn.

*(JM's skrivelse, hvor de fastholder at VC §19 stk. 3 finder tilsvarende anvendelse, når der er tale om systemkonvertering)

Disse 2 sidstnævnte spørgsmål har JM, indtil dato, ikke ønsket at svare på. Dette på trods af talrige og gentagne henvendelser.

Edmund Burke, 1729-1797.

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator

Indlæg af Agamemnon » 13. jul 2015, 10:52

Så kom der svar fra JM

For at give et helhedsbillede af sagen, så har jeg valgt at poste samtlige svar fra JM og RP.
Kommentarerne i de røde bokse, er mine egne svar, som er sendt retur til JM.

Det hele startede med at jeg i juli måned sidste ar sendte nedenstående spørgsmål til JM.
Disse var afledt af en diskussion i denne tråd, på NVF.

"Att.
Justitsministeriet,
Civil- og Politiafdelingen.

Til rette vedkommende.

Undertegnede har følgende 4 spørgsmål til fortolkning af Våbencirkulærets § 19 stk. 3, samt til Cirkulæreskrivelse om våbencirkulærets § 19, stk 3 (halvautomatiske rifler) CIS nr. 9684 af 12/07/2004.

1.
Kan Justitsministeriet bekræfte at Våbencirkulærets § 19 stk. 3 alene omhandler plombering af magasiner anvendt i halvautomatiske rifler, samt at kravet om plomberingens permanente karaktér alene angår begrænsning af magasinkapacitet?

2.
Kan Justitsministeriet bekræfte at en halvautomatisk riffel, der er ændret til repetér riffel, som beskrevet i Cirkulæreskrivelse om våbencirkulærets § 19, stk. 3
(halvautomatiske rifler) CIS nr. 9684 af 12/07/2004, anses for ændret, uagtet at ændringen måtte være af reversibel karaktér, samt at formuleringen i ovennævnte cirkulæreskrivelse, Citat:

”Justitsministeriet kan i øvrigt oplyse, at de fleste halvautomatiske rifler kan ændres til repetervåben. En ansøger, som ønsker tilladelse til en halvautomatisk riffel, der skal bruges til jagt i Danmark, og som ikke ønsker at forsyne våbenet med en permanent anordning, bør derfor gøres opmærksom på den alternative mulighed for at ændre våbenet til et repetervåben.”

Tillader reversibel ændring af rifler fra halvautomatisk genladefunktion til repetérfunktion?

3.
Kan Justitsministeriet bekræfte at en sådan ændring må foretages af våbnets ejer, såfremt våbnets konstruktion tillader reversibel deaktivering af våbnets halvautomatiske genladefuntion eller såfremt tilsvarende deaktivering kan ske ved udtagning af dele af våbnet, der normalt udtages under vedligehold/rengøring, herunder eksempelvis gasstempel?

4.
Kan Justitsministeriet bekræfte, at betingelserne for våbentilladelse ikke er overtrådt, såfremt et våben, der er reversibelt ændret til repetér funktion, anvendes til jagt i Danmark, uden yderligere modifikation?

Det ville være en stor hjælp, såfremt Justitsministeriet kunne bidrage med afklaring af disse spørgsmål."

Efter dette kom nedenstående svar fra JM:
Svar fra JM 26AUG2014 s1 pic.jpg
Svar fra JM 26AUG2014 s1 pic.jpg (98.68 KiB) Vist 4995 gange
Svar fra JM 26AUG2014 s2 pic.jpg
Svar fra JM 26AUG2014 s2 pic.jpg (88.59 KiB) Vist 4995 gange
06JAN2015 trækker JM så i land igen.... Nu gælder magasinkapasitetsbegrænsningen lige pludselig ikke for repetervåben. :???:
Svar fra JM 06JAN2015 s1 pic.jpg
Svar fra JM 06JAN2015 s1 pic.jpg (64.48 KiB) Vist 4995 gange
Svar fra JM 06JAN2015 s2 pic.jpg
Svar fra JM 06JAN2015 s2 pic.jpg (90 KiB) Vist 4995 gange
Nu er der så kommet endnu et svar fra JM, hvor de (for at gøre en lang historie bare lidt kortere) siger at de stadig læner sig op ad RP's udtalelse. At de egentlig godt kan se at våbencirkulærets ordlyd ikke nævner noget om systemkonverteringer, men kun magasinkapasitetsbegrænsning, men at de vælger at "formålsfortolke"??? Hér kunne jeg godt tænke mig at vide om der er andre § i andre love, bekendtgørelser og cirkulærer, hvor man forventes at kunne forudse en "formålsfortolkning", således at man undgår at træde ved siden af, på trods af at man, i god tro, mener at have fulgt lovens bogstav.
Svar fra JM 08JUL20152015 s1 pic.jpg
Svar fra JM 08JUL20152015 s1 pic.jpg (63.2 KiB) Vist 4995 gange
Svar fra JM 08JUL20152015 s2 pic.jpg
Svar fra JM 08JUL20152015 s2 pic.jpg (52.08 KiB) Vist 4995 gange
JM's udtalelse bygger på en udtalelse fra RP. I denne hæfter jeg mig især ved omtalen af "muligheden for at omgås reglen om permanent plombering af ½-automater", ved reversibel konvertering.
Vil dét sige, at RP stoler på at jeg kan forvalte at have en halvautomat u. plombering til jagt i udlandet og til banebrug.... De stoler også på, at jeg lader den stå i skabet, når jeg er på jagt i Danmark.... Men så snart jeg (reversibelt) konverterer den til repetér, så omgår jeg reglen og tilbagekonverterer den til ½-auto, så snart jeg er på reviret.... eller hvad??? :what:
Svar fra RP 03JUL2015 pic.jpg
Svar fra RP 03JUL2015 pic.jpg (53.52 KiB) Vist 4995 gange
Jeg tror at denne sag må en tur forbi folketingets ombudsmand.
Jeg synes, på alle måder at den er håndteret usagligt fra såvel JM's som RP's side.
Der er svaret i øst og i vest og min opfattelse af retssikkerhed og retsfølelse er ihvertfald rystet i sin grundvold. :evil:

Edmund Burke, 1729-1797.

Brugeravatar
KXE
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt og sportsskydning
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 100 times
Been thanked: 6 times

Re: Deaktivering af ½ auto til jagt i DK, NY VINKEL OPDATERE

Indlæg af KXE » 13. jul 2015, 11:20

Og så slutter de af med at sige "tys lille barn, nu gider vi ikke diskutere det her mere". Hold kæft, hvor arrogant.

Sendt fra min LG-D855 med Tapatalk

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator

Indlæg af Agamemnon » 13. jul 2015, 11:29

KXE skrev:Og så slutter de af med at sige "tys lille barn, nu gider vi ikke diskutere det her mere". Hold kæft, hvor arrogant.

Ja... Lige præcis :modbat:

Edmund Burke, 1729-1797.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 427 times

Indlæg af Langenge » 13. jul 2015, 11:29

Agamemnon skrev:...... JM's udtalelse bygger på en udtalelse fra RP. I denne hæfter jeg mig især ved omtalen af "muligheden for at omgås reglen om permanent plombering af ½-automater", ved reversibel konvertering.
Vil dét sige, at RP stoler på at jeg kan forvalte at have en halvautomat u. plombering til jagt i udlandet og til banebrug.... De stoler også på, at jeg lader den stå i skabet, når jeg er på jagt i Danmark.... Men så snart jeg (reversibelt) konverterer den til repetér, så omgår jeg reglen og tilbagekonverterer den til ½-auto, så snart jeg er på reviret.... eller hvad??? :what: .......
Det er, som jeg læser det, hele essensen, ja.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Timsen
Gold Member
Gold Member
Interesser: Skydning (lang,hagl,hånd)
Geografisk sted: Odense SØ
Has thanked: 49 times
Been thanked: 55 times
Kontakt:

Indlæg af Timsen » 13. jul 2015, 15:21

Jeg synes da stadig ikke jeg kan finde noget juridisk gældende (dvs. baseret i lovtekst), som kræver at konverteringen skal være af permanent karakter.

At der foreligger en på uskreven formålsfortolkning af CIR §19 stk. 3 (som jo faktisk kun omhandler om det at FÅ tilladelse til en halvautomatisk riffel - hvilket vi jo allerede har) - kan da ikke have relevans ift. spørgsmålet om konvertering mellem halvauto og repeter skal være permanent?

..og at de i deres system ikke kan håndtere 2 forskellige ladesystemer er vel også sagen uvedkommende.
Riflen vil være halvautomatisk - og bør registreres som sådan - hvis man "neddrosler" den til repeter for at anvende den i jagtsituation kan jeg ikke se har en hat med deres registrering af våbnet at gøre. Så længe man i jagtsituationen ikke har våbnet sat til halvautomatisk ladefunktion.
Never limit yourself to one style - shoot anything you can get your hands on.

Brugeravatar
HVK
Platin Member
Platin Member
Interesser: 2. VK.
Has thanked: 12 times
Been thanked: 31 times

Indlæg af HVK » 13. jul 2015, 16:13

KXE skrev:Og så slutter de af med at sige "tys lille barn, nu gider vi ikke diskutere det her mere". Hold kæft, hvor arrogant.

Jeg synes det sidste afsnit er direkte flabet og arrogant. Hvis du har mod på det og energi til det - så skal den helt sikkert videre til ombudsmanden..... :razz:
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning"
Erwin Rommel

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator

Indlæg af Agamemnon » 13. jul 2015, 16:26

HVK skrev:

Jeg synes det sidste afsnit er direkte flabet og arrogant. Hvis du har mod på det og energi til det - så skal den helt sikkert videre til ombudsmanden..... :razz:
Dét har jeg helt bestemt. :impatient:

Edmund Burke, 1729-1797.

Lassescout
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Lassescout » 13. jul 2015, 22:43

Jeg tror ikke ombudsmanden vil behandle sagen. Der er ikke truffet nogen afgørelse du kan klage over, så der er ikke noget konkret for ombudsmanden at behandle.

Men jeg synes alligevel du er kommet langt med dine spørgsmål, for svarene viser at JM og politiet famler i blinde. De har ingen paragraffer til at begrunde deres indstilling, så politiet siger grundlæggende bare "det er fordi vi siger det" og JM siger " Vi mener det samme som dem i de blå skjorter" . Det er godtnok sølle. Man fornemmer at de ikke kan læse en lovtekst uden at bevæge læberne og klø sig i håret.

Hvor er det flovt og beskæmmende at de ikke bare kan sige: " det ser ikke ud til at være forbudt det du foreslår, men det vil altid afhænge af en konkret vurdering om en sag er en overtrædelse af reglerne eller ej."
Senest rettet af Lassescout 13. jul 2015, 23:08, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Lasse.

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Has thanked: 168 times
Been thanked: 126 times

Indlæg af Robse » 13. jul 2015, 23:08

Kontakt med det offentlige, staten.
1 års ventetid, flere skrivelser frem og tilbage.
Den ene part formulerer et klart forståeligt spørgsmål.
Den anden part bruger tiden på at fremkomme med
absolut intet der ikke er kendt på forhånd, udover dette kun
vrøvl og selvmodsigelser.

Det er ikke kun flovt. Det er pinligt.
Det er at gøre grin med borgeren, borgeren
der er med til at betale embedets lønninger.
Jeg græmmes! Hvor skulle de skamme sig.
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

Gunrunner
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Skydning. ;)
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 43 times
Been thanked: 87 times

Indlæg af Gunrunner » 23. feb 2017, 17:11

Agamemnon skrev: Dét har jeg helt bestemt. :impatient:
Ked af at "bumpe" et så gammelt indlæg - men kom der nogensinde et endeligt svar på det her, eller endte det bare i en gang juridisk pladderballe-pis uden at nogen kunne komme med en saglig begrundelse?

Besvar