Import af aftrækker =Sigtelse for overtrædelse af Våbenloven

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Consul74
Silver Member
Silver Member
Interesser: Gamle og klassiske våben.
Geografisk sted: Lolland.
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Import af aftrækker =Sigtelse for overtrædelse af Våbenl

Indlæg af Consul74 » 11. jul 2015, 17:44

HappyNanoq skrev:
OverSjanten skrev: Ja, det er korrekt at der KUN er tale om den i første indlæg nævnte opgraderede aftrækker, og den er til en Marlin som jeg har tilladelse til.
Ja, så har de også gjort sig umage for at se det er en aftrækker.
Et KOMPLET aftrækkersæt til Marlin (hvis 1895 leveraction-riffel), ser sådan her ud.
Aftrækker, sear og rørstift, nix mere.!

MEN MEN - du kan glæde dig til du får det monteret.
Aftrækker bliver simpelthen fantastisk, når det kommer i og du bliver "Trigger Happy" :blink:
p_981000017_1.jpg
Hold da op.. Den aftrækker kunne ligeså godt havde været en tilfældig maskindel...

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 94 times

Indlæg af Kleth » 12. jul 2015, 23:06

Consul74 skrev:Hold da op.. Den aftrækker kunne ligeså godt havde været en tilfældig maskindel...
Jeps, men manifest/tolddekleration m.v. hjælper dem på vej ved at indholdet står specificeret i klar tekst. Havde der stået "design bottle opener" var den strøget lige igennem.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Warrernoia
Silver Member
Silver Member
Interesser: Håndskydevåben
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 28 times

Indlæg af Warrernoia » 13. jul 2015, 01:03

Kleth skrev:
Consul74 skrev:Hold da op.. Den aftrækker kunne ligeså godt havde været en tilfældig maskindel...
Jeps, men manifest/tolddekleration m.v. hjælper dem på vej ved at indholdet står specificeret i klar tekst. Havde der stået "design bottle opener" var den strøget lige igennem.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Det er desværre sandt og Pest DK er heller ikke altid lige gode til at læse de medfølgende papirer. Sidste år spildte jeg en hel dag på at en über-emsig posttrunte i Taulov havde læst tolddeklarationen på nogle roll pins, som var angivet som våbendele. Jeg havde af dovenskab bestilt dem skåret i den ønskede længde i stedet for hele stænger.
Det tog fire opkald til diverse bureaukrater, før jeg kunne overtale nogen til faktisk at læse de tilhørende dokumenter , som eksplicit angav at de var undtaget ITAR.

Trunten startede også her med den helt store "ulovlig våbenimport"-dundertale..........jeg bliver nogen gange så træt......suk

/Warrernoia
"Once the monkeys learn they can vote themselves bananas, they'll never climb another tree.", Robert Heinlein

Brugeravatar
OverSjanten
Gold Member
Gold Member
Interesser: Våben & Jagt
Geografisk sted: Vejle kommune
Has thanked: 46 times
Been thanked: 79 times

Indlæg af OverSjanten » 13. jul 2015, 12:23

Warrernoia skrev:Det er desværre sandt og Pest DK er heller ikke altid lige gode til at læse de medfølgende papirer. Sidste år spildte jeg en hel dag på at en über-emsig posttrunte i Taulov havde læst tolddeklarationen på nogle roll pins, som var angivet som våbendele. Jeg havde af dovenskab bestilt dem skåret i den ønskede længde i stedet for hele stænger.
Det tog fire opkald til diverse bureaukrater, før jeg kunne overtale nogen til faktisk at læse de tilhørende dokumenter , som eksplicit angav at de var undtaget ITAR.

Trunten startede også her med den helt store "ulovlig våbenimport"-dundertale..........jeg bliver nogen gange så træt......suk

/Warrernoia
"ITAR" hvad er det? :what:
(Det lyder som noget der kunne hjælpe, -såfremt aftrækkeren altså også er undtaget.

Martin
Keep your Friends close, but your enemies closer...(To the ground. Suppressed by massive sustained automatic fire!)
En "M.B.-losophy"

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 410 times
Been thanked: 960 times
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 13. jul 2015, 12:25

OverSjanten skrev:
Warrernoia skrev:Det er desværre sandt og Pest DK er heller ikke altid lige gode til at læse de medfølgende papirer. Sidste år spildte jeg en hel dag på at en über-emsig posttrunte i Taulov havde læst tolddeklarationen på nogle roll pins, som var angivet som våbendele. Jeg havde af dovenskab bestilt dem skåret i den ønskede længde i stedet for hele stænger.

/Warrernoia
"ITAR" hvad er det? :what:
(Det lyder som noget der kunne hjælpe, -såfremt aftrækkeren altså også er undtaget.

Martin
Nej itar er de amerikanske eksport regler. Har intet med den danske lovgivning at gøre.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
OverSjanten
Gold Member
Gold Member

Indlæg af OverSjanten » 13. jul 2015, 12:47

ThanX for info, Bofhenator
Keep your Friends close, but your enemies closer...(To the ground. Suppressed by massive sustained automatic fire!)
En "M.B.-losophy"

T-REX
This member is
This member is
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 125 times
Been thanked: 257 times

Indlæg af T-REX » 13. jul 2015, 13:11

Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 61 times
Been thanked: 161 times

Indlæg af HappyNanoq » 13. jul 2015, 14:17

Warrernoia skrev: Det er desværre sandt og Pest DK er heller ikke altid lige gode til at læse de medfølgende papirer. Sidste år spildte jeg en hel dag på at en über-emsig posttrunte i Taulov havde læst tolddeklarationen på nogle roll pins, som var angivet som våbendele. Jeg havde af dovenskab bestilt dem skåret i den ønskede længde i stedet for hele stænger.

/Warrernoia
De gør det vel bare nemt for sig selv, og læser papirerne for ikke at skulle åbne pakken - eller sammenholde det med hvad de ser i gennemlysningen.

Deklareret som ""Våbendele"... så går de totalt i baglås og dobbelttjekker ikke om det måske så kan være reservedele til en Fiat Punto som bare er fejlbeskrevet.

Men de ER derimod en smule på vagt omkring fejldeklareringer, og hvis noget ser mystisk ud, er de i deres (desværre) gode ret til at åbne pakken og dobbelttjekke.
Her er det heller ikke deres job at tjekke om der "kun" er få dele, eller hvor vigtige dele det drejer sig om, da der kan være andre pakker der indeholder resten.

At de er undtaget ITAR er irrelevant for både PostDk, og alle andre end USA - for det er vel kun USA som fastsætter reglerne i ITAR som overvågning for våbendele og retningslinie for hvad der må handles/exporteres ud af USA.

For mig at se er du bare blevet "fanget" i at PostDk har stoppet nogle stifter der var korrekt deklareret som dele til et våben, hvor PostDk ikke vil have med våben, eller hvilken som helst våbendele/-tilbehør at gøre. I princippet har de måske endda været i sin gode ret til at returnere pakken, så tror lidt du har været heldig at få pakken i det hele taget.

Men tror umiddelbart det er den samme trunte som jeg rendte ind i, hvor hun egentlig var ligeglad med de foldeknive jeg havde sendt (ved ikke hvorfor hun ikke interesserede sig for dem) - men hun var stinkende sur over de Ka-Bar kampknive som lå i pakken.

Okay, efter gentagle gange at have snakket med hende gik det op for mig at "trunte" nok ikke er ordet, for hun lød virkelig som én der havde PMS 24/7. Selv Hjørring Politi der fremsendte importtilladelse og kontaktede hende pr tlf, kunne ikke snakke hende til rette og overbevise hende om hvad der er landets lov og ret.
Så trods importtilladelse og politi i tlf, så skulle hun sateme NOK gøre en sag ud af det alligevel og få de skide knive konfiskeret så jeg i hvert fald ikke fik dem, for dem syntes hun bestemt ikke skulle lande i nogens hænder, sådanne knive var jo faaaarlige. (ordret!)
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Warrernoia
Silver Member
Silver Member
Interesser: Håndskydevåben
Has thanked: 7 times
Been thanked: 28 times

Indlæg af Warrernoia » 13. jul 2015, 15:22

HappyNanoq skrev:
Warrernoia skrev: Det er desværre sandt og Pest DK er heller ikke altid lige gode til at læse de medfølgende papirer. Sidste år spildte jeg en hel dag på at en über-emsig posttrunte i Taulov havde læst tolddeklarationen på nogle roll pins, som var angivet som våbendele. Jeg havde af dovenskab bestilt dem skåret i den ønskede længde i stedet for hele stænger.

/Warrernoia
De gør det vel bare nemt for sig selv, og læser papirerne for ikke at skulle åbne pakken - eller sammenholde det med hvad de ser i gennemlysningen.

Deklareret som ""Våbendele"... så går de totalt i baglås og dobbelttjekker ikke om det måske så kan være reservedele til en Fiat Punto som bare er fejlbeskrevet.

Men de ER derimod en smule på vagt omkring fejldeklareringer, og hvis noget ser mystisk ud, er de i deres (desværre) gode ret til at åbne pakken og dobbelttjekke.
Her er det heller ikke deres job at tjekke om der "kun" er få dele, eller hvor vigtige dele det drejer sig om, da der kan være andre pakker der indeholder resten.

At de er undtaget ITAR er irrelevant for både PostDk, og alle andre end USA - for det er vel kun USA som fastsætter reglerne i ITAR som overvågning for våbendele og retningslinie for hvad der må handles/exporteres ud af USA.

For mig at se er du bare blevet "fanget" i at PostDk har stoppet nogle stifter der var korrekt deklareret som dele til et våben, hvor PostDk ikke vil have med våben, eller hvilken som helst våbendele/-tilbehør at gøre. I princippet har de måske endda været i sin gode ret til at returnere pakken, så tror lidt du har været heldig at få pakken i det hele taget.

Men tror umiddelbart det er den samme trunte som jeg rendte ind i, hvor hun egentlig var ligeglad med de foldeknive jeg havde sendt (ved ikke hvorfor hun ikke interesserede sig for dem) - men hun var stinkende sur over de Ka-Bar kampknive som lå i pakken.

Okay, efter gentagle gange at have snakket med hende gik det op for mig at "trunte" nok ikke er ordet, for hun lød virkelig som én der havde PMS 24/7. Selv Hjørring Politi der fremsendte importtilladelse og kontaktede hende pr tlf, kunne ikke snakke hende til rette og overbevise hende om hvad der er landets lov og ret.
Så trods importtilladelse og politi i tlf, så skulle hun sateme NOK gøre en sag ud af det alligevel og få de skide knive konfiskeret så jeg i hvert fald ikke fik dem, for dem syntes hun bestemt ikke skulle lande i nogens hænder, sådanne knive var jo faaaarlige. (ordret!)
Undtagelse for ITAR skal forståes som selvom de var købt til et skydevåben, er det jo en standard maskin/reservedeldel og det var dette faktum, som var beskrevet i de tilhørende papirer fra Brownells. Prøvede bla at forklare hende at der sikkert sad nogle identiske pins i både hendes bil og vaskemaskine. Undtagelseserklæringen var vedlagt toldpapirerne, så hun skulle ikke ind i pakken.

/Warrernoia
"Once the monkeys learn they can vote themselves bananas, they'll never climb another tree.", Robert Heinlein

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten

Indlæg af HappyNanoq » 13. jul 2015, 15:32

Ja, det giver ikke synderlig mening.
Jeg undrer mig stadig over de "Gun-socks" jeg købte engang... (silicone-impregnerede bomuldsstrømper til at trække over våben.)

De var deklareret som præcis dét... "Gun-sock".

PostDk "Uha, det er til våben.... retur til afsender"...... 3 gange i træk.

Brugeravatar
OverSjanten
Gold Member
Gold Member

Indlæg af OverSjanten » 21. jul 2015, 09:12

:numberone: :eek:
"Uhmhh...It Smells like...VICTORY"
UPDATE: Det ser ud til at sagen "Er gået i sig selv", og det endda helt af sig selv... :what:

Efter at have fået grå hår i hovedet, Googlet røven ud af Internettet og havde trukket splitten på indtil flere Advokater, ser det nu ud til at sagen er gået i sig selv.
Før weekenden modtog jeg en standardskrivelse fra PostDK med en Faktura for "Forsendelse fra udlandet med Moms/Told" hvor der bl.a. står "Vi sender din forsendelse senest 3 dage efter, vi har modtaget din betaling"
Jeg spekulerede kraftigt over om det var en automatisk genereret meddelelse sendt på trods af at Aftrækkeren fortsat var på "Kostercentralen" v. Københavns Politi, og at jeg således risikerede at betale både Importmoms og Ekspeditionsgebyr (NB: Der er åbentbart ikke Told på Dimsen?) på en genstand som var konfiskeret, og som jeg potentielt aldrig ville få, og yderligere riskerede at koste mig en bøde.
Jeg forsøgte forgæves at ringe på nummeret til International Postcenter.
Jeg ringede til hovednummeret, og blev oplyst at Intl. Centret havde nedbrud på deres tlf system, men at han ville sende en "Haste-Mail" til dem om at ringe retur... Og her kommer så det sjove: Ros til Post DK :alcohol: Indenfor en time blev jeg ringet op, og oven i købet af en yderst forstående og serviceminded fyr som trippel-checkede at min pakke skam var kommet retur fra Politiet (De havde fået den af Skat), og at de ville sende den så snart jeg havde betalt Fakturaen. (Dette på trods af at jeg forklarede hele sagen, og at han hævet over enhver tvivl, 100% var klar over at det var en Våbendel !)
Noget skeptisk betalte jeg så, og minuttet efter meldte Track-N-Trace: "Elektronisk oplysning om forsendelsen er modtaget" 14 minutter senere: "Forsendelsen er blevet toldbehandlet og frigivet af SKAT" og igen her til morgen kl. 05:22: "Forsendelsen er ankommet distributionscenter", så-øhh :smile:
Nu er jeg som gl. Oversergent per definition skeptisk, meeen jeg synes det ser ud til at jeg får min aftrækker! :DancingBanana:
Det ser jo samtidigt ud til at der virkeligt FINDES mennesker i "Systemet" der kan træffe selvstændige og fornuftige beslutninger. Herligt.

Tak til alle der har budt ind med oplysninger, hjælp og støtte samt PB'er.
Mvh MB
-Off to Harzen på MC'en
En "M.B.-losophy"

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 427 times

Indlæg af Langenge » 21. jul 2015, 09:14

:razz: :razz: :razz:
En eller anden ved politiet må jo have fået sagen ind på bordet, og har så nok kigget den igennem og sagt til sig selv: "DEN holder sgu ikke i retten".
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 327 times
Been thanked: 947 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 21. jul 2015, 09:17

OverSjanten skrev::numberone: :eek:
UPDATE: Det ser ud til at sagen "Er gået i sig selv", og det endda helt af sig selv... :what:
Dejlig nyhed!
Selvom du ville have vundet sagen, er det jo rasende irriterende at skulle bruge tid og ressourcer på en langvarig proces med offentlige instanser.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
ACE1
Banned
Banned
Interesser: våben
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 24 times
Been thanked: 37 times

Indlæg af ACE1 » 21. jul 2015, 09:22

Tillykke!

Gad vide om etaten har læst med herinde, og fået kolde fødder.. :giggle:
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports

With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown

Brugeravatar
Ølgaard
This member is
This member is
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 104 times
Been thanked: 108 times

Indlæg af Ølgaard » 21. jul 2015, 10:05

Fast Fumble skrev:
OverSjanten skrev::numberone: :eek:
Dejlig nyhed!
Selvom du ville have vundet sagen, er det jo rasende irriterende at skulle bruge tid og ressourcer på en langvarig proces med offentlige instanser.
Det er et irritationsmoment som man kun får lange ?? af, men dejligt at det lykkedes :thumbup:

:razz: :razz:

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 423 times
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 21. jul 2015, 10:11

Fremragende, omend uventet, resultat! :numberone:
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 342 times
Been thanked: 400 times

Indlæg af Oscar123 » 21. jul 2015, 11:16

Tillykke med ”sejren”. :thumbup:

Rigtig gode nyheder, at denne ”ikke-sag” nu synes at få en lykkelig afslutning.

Som allerede anført har dit aftrækkersæt nok ramt en embedsmand, som rent faktisk ved noget om våbendele og som har kunnet vurdere, at der slet ikke var nogen sag.

Giv lige et pip, når du har modtaget den – gerne med et billede.

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten

Indlæg af HappyNanoq » 21. jul 2015, 12:45

Ja, det var en kende uventet, men tillykke med det.

Og du kan glæde dig til det "Trigger Happy"-sæt... den bliver helt vidunderlig med dét i, samt det er skidenemt at skifte. :thumbup:

Brugeravatar
OverSjanten
Gold Member
Gold Member

Indlæg af OverSjanten » 21. jul 2015, 15:39

"TriggerGate is over ! :razz: :razz:
Houston...The Eagle has landed ! (Eller ihvertfald min aftrækker)
Jeg har nu et styk "Trigger Happy Kit" fra Wild West Guns i hånden. Og Manden er allerede HAPPY :biggrin:
Vedhæftede filer
Trigger Happy Kit, 2.jpeg
Trigger Happy Kit, 2.jpeg (35.34 KiB) Vist 5289 gange
En "M.B.-losophy"

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 395 times
Been thanked: 105 times

Indlæg af LapuaMagnum » 21. jul 2015, 17:39

Det er jo fuldstændig fucked up der er nogen som helst i verden der kan finde på tilbageholde og være ved at kriminalisere et medmenneske. Hvis man tror det er den genstand der skal bruges til at fyre en atomraketter afsted, ja så spørg en anden person som måske kan fortælle om det er farligt eller ej. Dåsen skulle fyres med øjeblikkelig varsel. Jeg er glad på dine vegne at du har fået dit aftræk, og der ikke er sket yderligere :smile:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten

Indlæg af HappyNanoq » 21. jul 2015, 18:28

Kleth skrev:
Havde glemt hvordan indpakningen så ud.

Tror lidt devicen er :
Hvis de finder noget farligt på deklarationen, så retur med lortet, uanset.
Hvis de finder noget farligt på fakturaen/proforma-fakturaen, så retur med lortet, uanset.
Hvis de finder et "farligt"-klingende firmanavn som afsender, så spræt pakken op, og åben indhold og evt æsker eller emballage - og retur med lortet uanset hvad man finder, bare for en sikkerheds skyld.

Har selv fået åbnet en emballage til en genstand, som tilmed var forseglet med et Anti-Tamper/Garanti-plombering fordi man var nysgerrig omkring indholdet.

Så har ikke større fidus til dem - og tror de gemmer mit navn et sted, idet det fra tid til anden sker at mit flypost... ryger med skibspost, uvist af hvilke årsager.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 268 times
Been thanked: 1158 times

Indlæg af Elbæk » 21. jul 2015, 18:30

Godt at høre at "sagen" gik i sig selv - det er absolut den bedste udgang man kunne håbe på.

Med udgangspunkt i farcen med knivloven - og politiets, i den forbindelse, anvendelse af deres egne særdeles luftige og 100% hjemmebagte "ekspert" udsagn - er det reelt ikke til at vide hvilken gang øregas en "ekspert" fra politiet ville kunne formå at fylde i øregangen på en byretsdommer, i forbindelse med en egentlig sag. Der er åbenbart ikke grænser for hvor tyk glasuren på sådan en "ekspert" kage må være, når blot bageren er etaten selv.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 427 times

Indlæg af Langenge » 21. jul 2015, 20:32

Og få SÅ knaldet den aftrækker i svinet :biggrin:
De tomme patronhylstre sender du bare til du-ved-hvor, så laver vi en kasse bønner mere.

OG SÅ VIL JEG GERNE UDBEDE MIG ET BILLEDE AF SKYDEREN!!! :biggrin:

EDIT: Nå nej, ikke lige denne uge, men ellers. God tur sydpå på motorcyklen :razz:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 50 times
Been thanked: 428 times

Indlæg af Refraktorius » 23. jul 2015, 17:31

Det var godt!
:danishgun:

Og det understreger endnu engang:

"Bare fordi du bliver anklaget, betyder det ikke at du er skyldig. Skriv ikke under på at du er skyldig, og husk at det er deres opgave at bevise det. De tager også fejl, og det er ikke dig der skal lide under det"
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Charlie Bravo
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Skydning, genladning og jagt
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Indlæg af Charlie Bravo » 23. jul 2015, 17:54

Det var godt det lykkedes, men problematisk at loven er så uklar på det område og på en række andre områder.
Så sent som i forgårs fik jeg at vide af MV-Pol at aftrækkere var tilladelseskrævende at indføre.

Besvar