Holten101 skrev:Damn du er en pessimist Elbæk;).....du har jo nok ret, men mit humør fik lige et hak af det indlæg:(
Cheers
Jeg vil
elske at tage fejl... Men al den erfaring jeg har, som våbensamler, skytte, WMA udøver, re-enactor, friluftsmenneske, spejder, jæger og ekspedient i outdoor-/jagt-/fiskeri forretninger, siger mig at det, som den
absolutte hovedregel, kun går én vej mht. frilufts- og våbeninteresserede menneskers mulighed for at udøve deres traditionelle interesser her i landet.
dksith skrev:Nu er det jo ikke politiet der laver lovene i dette...

Nej, men det er politiet og justitsministeriet som er blevet bedt om at komme med en anbefaling til hvordan en ny lov kan udformes - og det er, når det kommer til våbenloven, oftest sådan at politikerne følger politiets anbefalinger til punkt og prikke.
Politiet er et firma, hvis succes måles gennem sterile opklaringskvoter - med dertilhørende bonusordninger til politidirektørerne. Flere forbud betyder flere politiforretninger - hvilket igen betyder flere krydser de rigtige steder på opklaringskvoterne. Politiets stigende fokus på offerløs kriminalitet er et tydeligt symptom på at politiet har flyttet deres fokus, fra at beskytte den almene lovlydige borger samt opklare personfarlig og økonomisk kriminalitet, henimod at koncentrere sig mere om opgaver hvor man kan udskrive mange bøder for banale forseelser.
For den enkelte betjent kan det, har jeg ladet mig forstå, være frustrerende ikke at kunne konfiskere en "gadelovlig" kniv fra en kendt kriminel - men at det, for et skræmmende stort antal af de betjente jeg har diskuteret problemstillingen med, er helt naturligt at reaktionen på dette bør være et generelt forbud, skræmmer mig overordentligt meget! Fordi det, i mine øjne, er et klart symbol på at den almene betjent i stigende grad ikke skelner mellem den bevidst kriminelle borger (mindretallet) og den lovlydige borger (flertallet).